Engedjetek meg egy kérdést. Scenic 1.9 dci mostanában újra kezdte azt hogy ritkán ugyan de menet közben leáll, ilyenkor a kijelzőről elmegy minden. Aztán teljesen változó de 1-2 másodperc vagy csak egy röpke pillanaton belül visszajön és mintha mi se történt volna. Ilyenkor az belső óra resetelődik. Korábban akkor csinált ilyet amikor egy éve géptető zár csere után volt az autó és a baloldali sarun a nagy biztosítéknál (CAL 1 fuse) a csavar le volt lazulva és és éppen hogy csak volt kontakt. Akkor utánahúztam és megszűnt a hiba egy évig.
Most is szerelőtől hoztuk vagy 3 hete de most más lehet mert levettem, megtisztítottam, visszatettem, meghúztam de nem változott semmi. Még járó motor nélkül is láttam hogy elmegy majd visszajön az áram.
Kérdés: hol van még olyan problémás hely amit a szerelők esetleg előszeretettel bontanak és okozhat ilyen kontakt problémát? (nem ugyanaz a szerelő volt)
Igen, azért szinte napi használatban van a kézifék (pl. lámpánál várakozva enyhe gurulás esetén manuálisan működtetem, megfogni a kocsit), így valóban a berohadás talán nem fenyeget.
Hogyan történik ennek az ü.módnak (írtad, h Clip-oel-el, de gyanítom ehhez egy sima proli mint én nem rendelkezem kellő eszközzel) az aktiválása, ill. ha ezt végig játszom, akkor az automatikus kioldás is megszűnik, vagy azért az megmarad a kézi működtetés
Érdeklődöm a tisztelt társaságtól hogy segíteni tudna e valaki a 2005 évjáratu 1.5 dcí ( 101 ) lovas scenik nívópálcájának a hosszáról mert az enyémnek törött a vége. ahol feltámaszkodik a csőre onnan kellene a min. és a max. méret hossza.
Van egy SCENIC 2 1.5 dci-s autóm. A problémája az, hogy beindítom, elindul és az esetek 90 %-ban csak 500 körüli fordulaton ketyeg, azt is egyre lassabban és a gázpedálra sem reagál. Be van vezetve a hidegindító szívócsőbe (Így vettem) a levegőszűrő után, ekkor egy hangyafingnyit fújni kell neki és beáll a ~800-as alapjárat, gyönyörűen ketyeg és ki lehet menni vele a világból. Elvittem, ráakasztották a műszert és gyönyörűen adta a 290 bár alapjárati nyomást, még adott is rá, hogy próbálja felpörgetni, tehát úgy működött ahogy annak működnie kell. Én arra gondolok, hogy valami levegő probléma lehet, levegőszűrőt kicseréltem, EGR-t kiszedtem kitakarítottam. Olyan, mint ha nem kapna elég levegőt indulásnál és a hidegindító álltal bevitt plusz lökettöl felpörög a 800-as fordulatra és utána boldogan ketyeg.Ha valakinek van jó ötlete, ossza meg. Köszi
Esetleg a topiktárs elérhetőségét is tudod? Nyúlon lakom Győr környékén de ha megbeszéljük elmegyek megcsináltatom. Én a kocsijaimban 10.000 cserélek olajat ebbe hogy megvettem most cseréltem ELF olaj került bele. Egy nívópálcára lenne még szükségem mert ennek hiányzik a vége, bár indításkor ugyis elenőriz.
Az enyémben jövőre meglesz a 200. Majd beszámolok. A turbócsöveket kellett eddig cserélni lukadás miatt, meg a vákuumszelepet. Remélem, komoly baja nem lesz 200 felett sem. A váltó überpontosan és simám teszi a dolgát.
A motor semmi jelét nem adja bármilyen hibának. 2-4 deci olajat öntöt utána olajcserék között 15e kmenként. A váltóban cseréltettem olajat. A váltó tökéletesen működik. A felső motortartó bak 1,5 évet bír csak de ettől nagyobb bajom ne legyen. Féktárcsát és betétet kell majd cseréljek elől lassan.
Anyaghiba, vagy alulméretezés, vagy mindkettő, nem tudom.......a korábbi karbantartás is lényeges, milyen gyakorisággal volt olajcsere és milyen olaj volt benne.
Én erről a problémáról itt a topicon hallottam először - talán 2011-ben - , és úgy gondoltam, hogy "biztos ami biztos" alapon kicseréltetem.
Beszerzési forrást nem tudok, de egyébként jobb a szerelőre-szervizre bizni a beszerzést, egyszerübb (későbbi esetleges vita, vagy garancia miatt) egy kézben hagyni a dolgot.
Én Zoltan_1967 topictársunknál csináltattam Maglódon egy olaj- és szürőcserével együtt, igy az egész dolog költsége kb. egy dupla olajcsere volt.
Megpróbálom ezt beszerezni esetleg címet tudsz ahonnan költséghatékonyan lehet beszerezni? Ezekszerint a gyári az anyaghibás vagy alul van méretezve? Egy kicsit ez a megelőzéses dolog zavar ( nem az értelmezése ) hanem akkor ezt a csapágysort bizonyos időnként cserélni kell? Esetleg az ujabb alkatrészek többet bírnak? Azon gondolkodom hogy kimegyek ausztriába előbb ( Győrből ) és menézem hátha cserélték ezt a szervízbe.
Az ő hozzászólása elgondolkodtatott a berohadással kapcsolatosan....
A skandináv üzemmód csak azt jelenti, hogy nem húzza be magát automatikusan, de manuálisan természetesen behúzható marad. Ha nedves időben hetente egyszer-kétszer használod, már nem rohad be.
Ha most Scénicem lenne, én mindenképp megcsináltatnám!
Tényleg borzalmasak. Szintén rossz termék küldése, utána napokig nem válaszolnak mailre, kb. 2 hét mire nagy nehezen meg tudtam beszélni a cserét, addig kocsi állt. Telóba ezt 3 mondatban leegyeztettük volna, de nem... Nagy nehezen megküldik a cserét, kérdésemre, hogy hova küldhetem vissza a régit, nem válaszoltak. Úgy állapodtunk meg, hogy kifizetem a különbözetet, de mailemre nem válaszolnak, szóval itt áll 2 éve egy bal és egy jobb oldali axiál csukló, amit vissza kellene küldenem valahova, de nem válaszolnak, valamint küldtek egy nekem valót, amint viszont nem fizettem ki, de nem tudom hogy hova utaljak, mert nem válaszolnak. Meg még sorolhatnám.
Hajtókarcsapágy témában: mikor érdemes cserélni ? Minél előbb :-)
Ezt sajnos nem lehet tudni. Előjel nélkül képes tönkremenni, és elég nagy kárt tud okozni (vannak történetek itt a topicon is). Én is megcsináltattam megelőzésképpen, de a régi csapágyak is jók voltak szerencsére (talán 2012.dec. körül, ha rákeresel, irtam róla, fotók is voltak), 2008-as 1.5dci Grand.
Érdemes egy olajcserével összekötni a cserét, igy költséghatékonyabb a dolog.
Kerekek felől van két két csavar. Alul elől több, talán 4-5-6 csavar, és felül a hűtörácsnál van még de ott lehet, hogy csak patent van már nem emlékszem pontosan több mint 3 éve vettem le. :-)