Tótkomlóst kihagytad. :) Már csak a járat miatt is érdekes. Teljes hosszában Csongrád megyén kívül közlekedik. Csokinak nemtom benne van-e már a "Vidéki járatok c." gyűjteményében.
GOX-157 kész van és nagyon királyul néz ki. ------------------------------------------------------------------------------------ ABU-051 köszöni szépen jól van:
Szerintem az a kemény 9 forduló (munkanapokon) ami az M3-at takarja, simán belehetne forgatni helyköziből egy adott gépet. Én mikor Csongrádon jártam legutóbb, mindig csak a buszállomáson láttam a GVM-et. Én sok értelmét nem látom, hogy visszavigyék, teljesen fölösleges. Inkább azt mondom, hogy vigyék Vásárhelyre a DUD-924 helyett, jó helyen van itt a 924. Szentesről is nyugodtan Szegedre lehetne hozni a BOS-770-et, a GTU-882 simán ellátja a helyi járatot, pluszban meg ott is belehetne forgatni a helyközis kocsikat helyibe.
Jaj, ilyenre gondolni sem merek, hogy ne hoznák vissza, egyébként ilyenről én nem tudok, nagyon várják vissza a sofőrjei, mert most szinte minden nap más busszal kell dolgozniuk. Meg értelme sem lenne Szegeden hagyni, a helyi járati jellege miatt. Igaz, hogy 3 ajtós, de dupla üléssoros, rövid hidas, és váltós, kín lenne helyköziben használni.
Más: gondolkodtam egy kicsit, mert a múltkor szóba került, hogy a GTU-882 elkerülne Szentesről, miután sajnos újabb járatcsökkentést kellett végrehajtani, és hol lehetne igazán használni, mert ugye az sem alkalmas másra csak amire Szentesen használták. Nos, jelenleg Csongrádon a KKK-264 (IK 415) és a GVM-086 csinálja a helyi járatot úgy, hogy ha a KKK az 1 és 3 járatot csinálja a GVM az M3-ast, ami inkább helyközi jellegű, mindezt ugye ugyanaz nap, majd másnap cserélnek, az 1 és 3 a GVM-é az M3 a KKK-é. Szerintem egy jó megoldás lenne áthozni a GTU-t ami csak az 1 és 3 vonalakon járna (városon belül), a GVM pedig, maradna a helyközi jellegű M3-ason, ja és hétvégén nincs 1 és 3-as. Így a 415-öst (el)vihetnék helyközibe.
Hahó mester. Most már biztos, hogy ugrott a tervem, miszerint hogy én is lemenjek a GVM-ért, mert holnap dolgozok, meg nem sikerült megtudnom, hogy ki megy érte. Tulajdonképpen nem is igazán a GVM-ért mentem volna, hanem szétnézni szerettem volna a telepen, de ha ráérek, ráfogom, és lemegyek csak úgy, de most kapóra jött volna, ha egy ismerős sofőrrel leugorhattam volna, ráadásul egyenesen egy felújított buszért. Na de -csak halkan mondom- ha sikerül jövőre végre Volánosnak lenni, nem lesznek ilyen gondok. Egyébként az, hogy nem sikerült kitudnom, ki megy a GVM-ért, abban annak is szerepe volt, hogy úgy összekavarták a menetrendet, vagy inkább a fordákat most nyárára, hogy nem is tudok rajta kiigazodni, többször jártam úgy hogy, vagy nem jött a busz, vagy nem az vezette, akire számítottam, és megkérdezhettem volna, mi a helyzet, nálatok hogy áll a helyzet?
És mik a fejlemények róla, mert valaki azt mondja, hogy marad, valaki meg azt, hogy megy vissza. Most akkor mi igaz? Véleményem szerint nem sok értelme van, hogy visszakerüljön Csongrádra.
Most vettem csak észre, hogy a Vultron a belső kijelzőre a 79-esnél kiírja a forda szerinti 79-1, 79-2 járatszámokat. Elég viccesen néz ki, ráadásul a nem betérős járatok miatt itt még 79-3 és 79-4 is van.. :)
Hitvány anyagon nem az összeszerelés minőségét értem. Az E94-esek már minőségi saválló anyagból készültek. A Hpd-s széria főtartói készültek savállóból a többi rész nem. Az e94-nél a karosszéria váza korrózióálló acélcsövekből épült. Mint korábban említettem egy gramm rozsda sincs a szekrényvázon, sem egyébb részeken. Az E94-esek gondjai inkább az összeszerelés milyenségére vezethetők vissza, mint a tervezőmérnökök mondták.
Valóban nagyon összetört, mondhatni ripityára. A jobb oldali réssze nagyott kaphatott. körülbelűl egy 20-30 centivel beljebbnyomódtak a lámpák. Nyomorodtak a zártszelvények, az átrozsdásodottak törtek is. Sarokelemek gatyák. A hátső szélvédő íve alatt teljes cserére lesz szükség, egy ép porcikája sem maradt a hátfal alsó részének. Sajnos a tolómotor hiánya miatt nem annyira erős a felépítmény itt hátul. Itt lehet látni azt, hogy ezeket az autókat sem kíméli a rozsda. Az ezredforduló tájékán az Eag még mindig úgymond hitvány anyagokat használt.
Nagyon köszönöm, péntekem beszéltem a GVM egyik állandó sofőrjével, aki akkor még nem tudta megmondani, ki hozza haza a buszt, ez csak a tényleges elkészültétől függ, erre a hétre ígérték, állítólag a garázsmester szokta hazahozni a buszokat, akit sajnos nem ismerek, de azért még holnap utánakérdezek. Egyébként a felújítások a Bakay Nándor u-i kp-i telepen zajlanak, ugye?
Ma már dolgozott a Neoplán. Azt hiszem ő volt Parádon. Erre csak muskátlitartósnak becézik. A Csepel-Unionok már nem igazán fordulnak elől távolságiban. A két Fis még szokott járni, de a régebbiek nem. Épp ma beszéltem egy Volánbuszos kollegával. Azt mondja, hogy a King Longok motorja valóban elsőosztályú, húz mint az állat, de az összeszerelés az csapnivaló. Pl két hét után kimozogtak az üvegek, vagy említette a tőcsavarokat is.
Fúúú emberek, ez nagyon meredek volt, mikor olvastam, hogy limlom jön. De aztán a hsz-ekből úgy látom ez nem éppen száz százalék hála az istennek! Erősen rá is csodálkoztam elnézve a VB kínos ügyeit a limlommal és a keserű tapasztalatokat, hogy egy rakás sz*r a motort leszámítva! Már csak azért is bátor húzás lennne, mert még az sem biztos, hogy a VB sokáig futtathatja ezeket a taligákat!
Én azt hallottam még februárban az egyik parádi fordás colegától, hogy olyan Intouro-k jönnek, mint nálunk a Mátránál vannak. Jók lennének azok az Intourok, ha kényelmes ülés, hosszú váltó és utasoknak olvasólámpa szabályozható szellőzőnyílások lennének. Így nem igazán távolsági buszoknak valók ezek sem. Ha már Merci, akkor tényleg Tourismo!
Apropó NEO: gondolom, hogy van vele probléma, hiszen szegény nem mai gyerek már. De kényelme komfortja erős motorja miatt én nagyon szeretem. És nekem a design-ja is nagyon bejön, első osztályúak voltak ezek a gépek! Örülök neki, hogy nálatok ilyen gyönyörű állapotban van! Remélem még pár évig lesz türelme a cégnek pofozgatni:)
Union már nem fordulhat elő távolságiban? Olyan régen mentem már Unionnal...nálunk már rég kiselejtezték mind a hármat:S
És a Merciket szerinted felújítják 12 év múlva, vagy sem. Mert, ha megnézzük a gazdasági helyzetünket, 12 évente lecserélni a buszokat azért... Elég megnézni, mondjuk egy felújított GUF-ot, vagy E95-öst, vagy a GTU-kat, ezek átlagban most 12 éves buszok, a vétel ár -tudomásom szerint- kb 1/3-ból felújítják őket, azok még kb 10-12 évet kihúznak, ez azért szerintem gazdaságosabb, mint 12 évente vacsi új buszokat venni, főleg mondjuk Merciből.
Ezeket már nem 20 évre tervezték. 10-12 évet kell csak kibírniuk jobb helyeken. És azért azt se felejtsük el, hogy az Ikarusok is csak milliós felújítások árán bírják még a strapát és nem azért mert így jöttek ki a gyárból..
"Tudomásom szerint a 8-ból 1-et kap Szentes a Parádi járatra, 1-et Makó a Mezőhegyesire, Szegeden pedig a Győri/Fehérvári járatra kerül a 2 GZK helyére a Zalaegerszeg Bükfürdő Miskolc és álitólag egyett kap a Szeged helyközi üzemegység is, ami még nincs eldöntve, hogy hova megy."
Szerintem meg a pesti fordákra kellene Tempo100-as buszokat tenni...
Nem akarok vitatkozni, de elveleg azért van ez a fórum, hogy ezt megtehessük és kifejtsük véleményünket. "Külföldi, minőségi, nagy gyártótól származó kocsi kell ide" Hibás gondolkodás, csak az itt a baj, hogy nincs más lehetősége a cégnek, hiszen a magyar autóbuszgyártás napjainkban nem produkál igazán jó minőségű buszokat. Produkált, de sajnos nem kellett. Inkább kellettek a külföldi sz.rok. Sokszor téma volt, tehát nem térnék ki az Ikarus végnapjaira. Ami elmúlt az elmúlt sajnos. Az Ikarusnak, valamint az EAG-nak hatalmas terveik voltak a jövőre nézve, csak sajnos közbeszólt a politika, és egy jóval erősebb külföldi cég. Ezen tervek megvalósításával valóban az elismert buszgyártó cégek közé léphetett volna, nem mintha ez elmúlt több évtizedben nem ott lett volna. Természetesen mindenkinek szíve joga, hogy jobban preferálja ezt, meg azt a márkát. Miért nem lehet a magyar buszgyártás támogatni? A mostanában folyó próbálkozások a magyar buszgyártás felélesztésére nem hinném, hogy sikeresnek bizonyulnának az Ikarus árnyékában. Az Ikarus felélesztése csak népbutítás. Az az ember próbálkozik aki annó a sírba segítette az évszázados céget. Uhry Imre bá' forog a sírjában. Csak meg kell kérdezni egy-két buszvezetőt, hogy mely az a márka amelyet szívesen vezetne, s mely a legéletrevalóbb, legstrapabíróbb. A válasz egyértelmű, nem is írnám le. Sajnos az a helyzet, hogy napjainkban már külföldön kell kereskedni autóbuszbeszerzés ügyben, s nem feltétlenűl jobb a külföldi. Más lehetőség nincs. Az egy dolog, hogy most nincs baj a Mercikkel, mert még újjak, de lesz ez még így sem. Azért írom a Mercit, mert most azok a legújabb buszok a cégnél. A minőség egyre rosszabb, s ezzel fordítottan arányos az ár.
"De a NEO mindent visz" A legtöbb aknán töltött időt minden bizonnyal. A Szentesi műszaknak elege van belőle. Állandóan van valami baja. Egy ideig fűtést nem tudtak rá varázsolni. A már nyugdíjazott garázsmesternek ezzel a busszal voltak rémálmai. Nem véletlen az, hogy kiadták Szentesnek. Még ez a három is sok belőle.
Ez a King Long felvetés csak sofőrpletyka. Nincs alapja. A cégvezetés azt nagyon jól tudja, hogy elég kockázatos lenne egy ilyesfajta buszbeszerzés. A másik dolog, hogy a kínai buszok műszaki megfelelőség hagy némi kívánnivalót maga után. Gondolnék itt a tőcsavarokra illetőleg a szabványokat nem elérő tengelyterhelésre. Érthetetlen, az, hogy a Volán busz Zrt.-nél hogyan közlekedhetnek a magyar műszaki előírásokat nem teljesítő autóbuszok. Ezt a céget be sem kellett volna engedni Magyarországra.
A TV szerintem már túljutottan azon a szinten, hogy az ilyen nem biztos fejlesztéseket és nem bizonyítottan jó autókat vegye. Különben már rég MAZ vagy Kinga lenne helyiben, de nem az van - szerencsére. Külföldi, minőségi, nagy gyártótól származó kocsi kell ide!
Egy dolog biztos, amit verval is említett, a Volán valamilyen szintű műszaki egységesítésre törekszik -épp ezért reménykedek, hogy ez nem komoly-. Vannak ugyebár a legtöbb buszban üzemelő Rába alváz, Rába motorok, vannak a Detroit Dieselesek (C56, E95, Rába Contact), van a nagy számú Volvo flotta ("gyári, és felhasznált főegységesek"), 1-2 cummins (amik szerintem nemsokára selejtezésre kerülnek -csepel-), van 3 credo Iveco motorral, ezezknek a szervizelése nem gond (de nem is kell belőlük több), a Merci magáért beszél, van egy pár MAN, kiforrott, minden volánnál üzemelő típusok, akkor most minek kellene ez a vad idegen kínai busz, mikor 1: a magyarok nagyon kapaszkodnának felfelé, 2: nekem eleve herótom van ettől a kínai gyártmánytól, szerintem eleve nem kellett volna ezeket beengedni az országba, utálatos dolog, miután az IKARUS-t szétverték -miután megalkották a gyönyörű classicokat meg E94-eseket-, hogy most meg ilyeneket akarnak behozni megvenni! Én ezzel a véleményem ki is fejtettem.
Amit Ygor belinkelt, kérésedre a válasz :D Credo-t meg köszönjük nem kérünk, nem véletlen hogy csak 2 darabunk van. Tudod nem kell mindenáron magyart venni...
Igen elég fura lenne ha most egy teljesen új fajta buszt hoznának be a céghez, melyben feltételezem nem feltétlen az európai megszokott alkatrészek vannak... Tehát nem is érné meg nekik.
Ha olcsó buszt(sz..rt) akarunk akkor lesz king long fujj. Társ Volánokkal szerintem lett beszélve , hogy milyen is ez. Kzárásos alapon ez bukta. Az ezután következő olcsóbb busz következhet, felőlem használt busz is jöhet(tudom életkor, Carrus mint példa). Nekem VB Intouroival/Tourismoival nem volt baj(1x-1xrohadt le mindkét típus, de megoldotta a sofőr) Utóbbi gép megy mi az állat és igen csak távolsági busz. Közép magas padlósak is jól jönnének.
Ez most milyen pályázat amúgy? Használt busz esetén nem kell pályázat.(?)
Az Ikarusnak kellene valami kifejlesztenie és azt meg venni vagy bánom is én lehet az Credo is de magyar legyen már, most lett "felélesztve az Ikarus" ha onnan vennénk buszt az államnak is meg a volánnak is jó lenne. Ez az én véleményem.
Ott van a Volvo szerviz a Logisztikánál, ott végzik már az összes Alfa Vs Volvo javítást- szervizelést. Nem rég lett kész a KXW-373 ott. Amúgy számomra is elég megdöbbentő, ez Lim-Lom-os történet, bízom benne, hogy ez csak egy kosza tréfa akar lenni, hogy a TV ezt akar. Mondjuk érdekesnek tartom ezt az egészet mivel Man Lion's Regiokról meg Intourokról volt szó még nem is olyan rég.
Óh! Elég megkérdezni egy Egerbe, vagy Pestre járó sofőrkollégát, mint mond a KING ÉLETVESZÉLYES kerékfelfogatásról, alig van menet amire az anyát felcsavarják, hogy le ne essen a kerék, és ez csak egy hibája... Szerintem a szegedi szakembereknek elegük van a rendszeresen meghibásodó, széthulló buszokból, valami jót szereznek be. Na meg a felszállás a KING-be, felér egy hegymászással, inkább "turistabusz jellegű", mintsem távolsági kialakítású, bízzunk benne nem fogja ez a izé lenyomni az igazi márkákat.
a 2 szárnyú 2. ajtó miatt, ez inkább olyan mint a B10-es Volvo, nagyjából olyan szinten lehet. Most ha egyszer veszünk, akkor már igazi távolságist kellene venni.
Persze, az Alfa is egy raklap ... de legalább motorikusan és alvázilag Volvo, így beillik a flottába. A nagykingát inkább hagyjuk, a NKH nem véletlen minősítette "problémásnak" a kerékfelfüggesztését..
Távolságist szerintem nem gyártanak a törökök, mert Citaro = Conecto, Integro = Intouro, de a távolságis Tourismoból és a travel kategóriás Travegoból csak a német van.
Hát én az Alfákat nem nevezném minőséginek, és hiába Volvó motorikusan, azzal is voltak már problémák (tudtommal). A VB topikban írták hogy a turista kivitelű FingLongokkal nincs baj, és ha jönne ide akkor az a kivitel jönne (nem azt mondom hogy húdejó KingLong, csak az általam birtokolt információt teszem közzé). Ha Merci lesz akkor török vagy német gyártmány?
Jaj!!! Remélem nem LIM LOM lesz! Már csak épp az hiányzik. Remélem Mercik lesznek már végre, valami normális autók. Eleve szégyen hogy az IKARUS hazájában ilyen sz*r megveti a lábár, remélem azért a Tiszához nem teszi be! Az egy elég rossz vicc lenne!
Az a cég amely nem akar használt buszt venni, az elmúlt x évben csak minőségi gyártóktól vett buszokat (Volvo, MB, Volvo alvázas gépek, stb.) és amelyik törekedik az egységes flottára (Volvo B10 - 9900 - 8700 - 7000 - 7000A - 7700 - 7700A - Volvo alvázas E95 - Volvo alvázas Alfa Regio + MB Citaro - MB Conecto) az nem fog King Longot venni. Én is a MB valamely távolságis kocsijára számítok.
Majd kiderül mi lesz. Bár a vezetőség se megbízható itt már. Gondolok a KNS-059 többszöri szállítására. Lehet nem az ő hibájuk ez. De akkor se vagyok már biztos abban se amit ők mondanak. KING LONG lesz a vége a mesének sztem nem Merci.
Még semmi sincs eldöntve, tudomásom szerint a vezetőség Mercedes Integro melett tete le a voksát, azt is szertnének minden árom vásárolni. Tudomásom szerint a 8-ból 1-et kap Szentes a Parádi járatra, 1-et Makó a Mezőhegyesire, Szegeden pedig a Győri/Fehérvári járatra kerül a 2 GZK helyére a Zalaegerszeg Bükfürdő Miskolc és álitólag egyett kap a Szeged helyközi üzemegység is, ami még nincs eldöntve, hogy hova megy.
Ha tényleg ezek jönnek akkor váltó futás lesz fél útra rakni kell egy tartalék verdát mert egy LIM LOM nem fogja bírni Szeged-Eger távot, fél úton szét fog hullani.
Nem egy ember mondta már ezt, hogy KING LONG-ok lesznek a távolságis autók. Sokkal jobb lenne ha nem azok jönnének. Nagyon úgy néz ki pedig, hogy sajnos ezek fognak. Én is reménykedem, hogy mégsem.
Leteszem a hajam egyesével ha King Long lesz és egyben nem hiszem el hogy az jön. Amúgyis, hol van a pályázat, meg kellett volna jelenjen a TED-ben az EU-s pályázatok között. Itt valami nagyon zuhanyhíradó szagú..
A mai napon is a GIM van Parádon. A Neoplán problémákkal küszködik. Melegszik a motorja, elszállt a retarder... Vannak gondjai. Nagyon alkatrész sincs a Neoplánhoz. Egy féktárcsát is valahonnan külföldről hoztak hozzá. Időbe tellett. A GIM lehetséges marad a parádi fordán míg a Neoplán teljesen rendbe nem jön. Utána a Neopláné lesz a pálya újra. De a parádi fordán majd az új távolsági buszok közül 1 jár majd. Mert Szentesnek is jut egy. Pályázaton nyert a volán és 8 busz fog érkezni (tudomásom szerint), amit távolsági fordákra szórnak szét. De erről már volt szó. Nagy rejtély és találgatás volt egy ideig, hogy milyen buszok lesznek. A válasz erre: KING LONG-ok fognak jönni.
Te vagy az én emberem, ez egy konkrét válasz volt;) Végre jó híreket is hallok! Remélem GIMi sokat fog erre tévedni gyönyörű jószág...sokat is költöttek rá. De a NEO mindent visz...hát még, ha Csepel is erre tévedne valamikor:)
Hát igen va is rá panasz, de a Jyrzsi visszaérkeztéig nem fognak autóbuszcserét eszközölni ezen a fordán. A JYR még a felújjítás kezdeti stádiumában van. Most viszik fel a glettanyagot, majd azután következik a festés. Az új homlokfalelemek már felkerültek, az alváz megerősítésre került, az elrohadt felépítményelemeket kicserélték. Továbbá a feszített oldallemezeket már felhelyezték.
Classic, a Dud sokkal jobb. Ez össze -vissza zörög, lomha, mint a botos Classicok, meg koszos is. szóval nem vagyok vele kibékülve, de majd hétfőn végre visszakaphatom a drágaságot.
Hogy mit lehet tudni a fordáról? Konkrétumokat sajna én sem tudok. Annyit mondhatok, hogy nem fog megszünni. A GIM-eset meg azért láthattad, mert most Szentesnek sem nagyon vannak tartalék autói. A HRE-908-is volt már parádi járaton mostanában, de ugye kék volvók is szoktak lenni, meg természetesen a Neo. A NEO most műszakis azért nem jár.
"Sebességváltó témához" kicsit hozzászólva egy kis érdekesség, hogy a KAZ-889-ben meg van fordítva a váltó -ami önmagában nem különleges- de az 5. is meg van cserélve a 6.-kal. Elég gagyi a rajzom, de talán megfelelően szemlélteti a sebességi fokozatok helyét. Általában ha új sofőr dolgozik vele, meg szokta "viccelni", amikor 70-nél visszaszúrja 5.-be és rácsapja kuplungot, mert aszt hiszi a 6. következik...
Nem láttátok ki volt a Körös reggeli Gyula-Szeged járatán? 11.00-kor indul vissza Szegedről. Lehet valami szépség ment oda is, mert valami kavar volt reggel.
Mivel a Conectok érkezésével annyi 200-as lett kidobálva, hogy kell már a gázos kocsi ilyenkor is. Illetve az üzemanyag magas ára miatt már alig van árkülönbség a CNG és dízel üzemeltetés között.
Át van programozva a váltó a lehető legoptimálisabb üzemeltetésre mert alapból biztos nem menne 70nel a 355, de a sebességed a lomhaságával ellensúlyozza most vagy gyorsul mint az állat és 50nel döcög a 47esen és még Pistabá is leelőzi horgászásba menet a babettával. Lehetőségek: 1. a meglévő rövid hidat berakni az 1ik alá, 1 délelőtt megvan az egész 2.Másik váltót belerakni, a költségek miatt ez elképzelhetetlen. Az lenne a legjobb megoldás ha a rövid hidat vágnák be az 1gyik alá és ha beválik a többi be is berakni. De a végén úgy is oda jutunk el hogy jobb lett volna másik buszt venni mert mér váltó, klíma már szerintem sok. Személyes véleményem szerint nem ártana ide Algyőre egy felújított 280 as pl. DUD-957 aki most újul éppen és ha KDJ-355 helyére kerülne.....de úgyse lesz így (de álmodozni csak szabad):D
Egy váltó átprogramozás,vagy váltócsere biztosan megoldaná a problémát. Érdekes a 357esnek semmi baja...és az vígan képes normális tempóra. Ennek így semmi értelme...utasnak és a vezetőnek is csak egy szenvedés ez így.
A KDJ-358 nem is sokat dolgozott már is meg lett sütve/főzve a turbó, ezután nem sokkal mind a 2 Merci állt egymás mögött az épülő M43-ams autópálya és a Felszabadulás tsz. közt a 358-nak nem tudom már hogy mi volt a problémája, a 355-nek a hűtése szállt el pontosabban 1 cső ugrott le a helyéről, ezt megcsinálták aztán nem sokkal elkezdték ezt a menetközbe elmegy az áram dolgot, a 358-nál sikerült megoldani a problémát a 355 pedig nem szeretett kommunikálni a számítógéppel és valamilyen elektronikus egységet kell(ett) cserélni. a 355 mint már párszor elmondtam ott tart hogy a dupla sor üléseket megkapta és kettes szemlés, az 5 évente sorra kerülő nyomáspróbát is most elvégzik rajta.
Helyközibe valók lennének,hogyha ezt a sebességet egy alacsonyabb fordulaton tudnák teljesíteni. 2006-2007es autót kicsit luxus szerintem így kinyírni...és ez nem a vezető beosztásban dolgozók hibája mert nekik a menetidőt valahogy tartani kell ha 1500at pörög,ha 2500at,hanem akik eldöntötték hogy így ebben a felállásban menjenek helyközibe.
Nem helyközibe való verdák ezek.Ha nem tévedek üzemanyag megtakarítás miatt kerültek át helyközibe, lehet bennem van a hiba de nem megy semmivel sem többet mit helyiben a hosszú déli váltásos fordában 2x kell tankolni.
Üdv! Mostanában EZT a szépséget szoktam látni parádi járatban:) Egyébként, mi tudtok a fordáról?... arról volt szó júliustól vége, de szerencsére nem így van...
A dorozsmai Vezérgép: Ha ennyire gondját viselik a busznak és díszítik, nem érdemeltek volna meg egy felújított 280-ast? GOX-151, vagy a 157, ezek csak osztottban pörögnek, ide elég lenne a 889 is :-)
Ez monitor kérdése is, meg azé is, hogy milyen átméretezést használsz (én a legprosztóbb megoldással hegesztem ide a képeket, tehát ez is levon belőlük :)). Na mindegy, ha majd lesz egyszer honlap, korrigálok rajtuk, addig meg ez is bőven jó. :) Nem a művészkedés a célom, de azért törexxem az igényességre.
Nézd, a célnak megfelel, ennél többet pedig nehéz kihozni a Mars térből háromnegyed 6-kor. Amúgy megengedem, hogy átless az offba, tettem be egy rakás, kicsit jobb minőségű tucatfotót. :)
Azzal semmi gond, annak az ülésezése, utastere távolsági közlekedésre alkalmas, anno. ő vitte az utolsó Nyíregyháza-Szeged járatot is. De én itt lezárnám az OFF-olást. :)
Bocsi a ok hsz.ért. Ebben a vidóban látszik hogy 60-al megy és 2000-et forog a motor, úgy hallottam van hosszá hosszú híd csak be kéne rakni de nem akrlyák pedig lehet jót tenne neki nem fogyasztani ennyit és nem lenne legyilkolva a motor a tanítási időben a Szegedről a 12:45-ös Algyőről pedig a 13:05-ös járaton amit Mercivel képtelenség teljesíteni és a sofőröknek még "helyet" is kell cserélniük kint Algyőn. http://www.youtube.com/watch?v=xpcXJvOgeBk
....nem most még új korában, lehet hogy most nem bírná már vagy a fene tudja ki kell próbálni, de itt Szeged-Algyő közt ennyi gúny,baja volt lehet nem bírná. Megkapta a dupla sor ülést és lassan de nagyon lassan vissza jöhet dolgozni, kíváncsi vagyok reggel a csúcsban hogy fog teljesíteni így alig fértünk fel rá reggel na még ha tele nyomják üléssel lehet Algyő bejárónál Szeged fele nem lesz már elegendő hely iskola időben.
65-el megy max. azt is rendesen a piros mezőben 2300 as fordulat körül. Kecskemét fele lehet hogy már gondok lennének vele, de nem is tom ,hogy melyik CNG-s Merci de fel evickélt valahogy Tökölre.
Én is láttam már Szentes-Budapest viszonylaton Kunságos 415-öst, Kecskemét-Orosháza járaton pedig 260-ast, valamelyik nap a hosszú E94-üket láttam rajta, de a Kunság helyzetét ismerve ez egyáltalán nem volt meglepő -utasszemmel-, nekem mondjuk tetszett, hogy nem kellett Kecsóra menni 260-asért, helybe jött.
Egyre több helyen mutatkozik ez az "adjunk valami sz*rt a járatra" dolog. Debrecen-Miskolc-Debrecen SL223-as kis, fehér MANcika. Eger-Debrecen-Eger járaton Agriás kis MANcika, IRV-226. Debrecen-Eger-Debrecen járaton kis fehér MANcika, HSD-XXX. A leg fapadosabb buszok...
Köszönjük a kedves dicsérést kedves Ikarusos kolléga. Ahogy a neveden látom, Ikarus fan vagy. Az én rendszámom egy Rába Contact 292-őt takar. Valószínűleg nem volt másik távolsági szabad gép. Megesik, hogy Szegedre Ikarus 260-ast küldenek ki vagy Debrecenbe, de 1000x jobb mintha egy kis motorú MAN SL 223-at küldenek, mint pl régebben a KBJ-808 ami inkább helyire való minthogy távolságira. (helyközire se nagyon való) A Körös Volán ezzel bizonyít, hogy igen az Ikarus 260 ilyen helyeken is megállja a próbát! Ez csak tovább erősíti az Ikarust... A többiektől elnézést kérek, hogy az első hozzászólásomba ezt írom le.
Valamit lefelejtettem. Azért az megnyugtató, hogy nem csak a Tisza Volán életében van buszínséges idő. Ma a Körös volán Szeged-Bcsaba vonalon Ik260-ast vezényelt. Harmonikajtós volt. Élmény volt látni, biztos utazni mégnagyobb.
:)Nem én hoztam fel a túlélő kifejezést. Azért túléló mert már immáron második éve nem a kialakításához méltó helyen üzemeltetik. Azért a legjobb autóbuszt is megviseli, ha huzamosabb ideig 2400as fordulatszámon erőltetik a helyközi forgalomban. Igaz a megengedett legnagyobb fordultatszám úgy van megállapítva, hogy az ne okozzon még károsodást a motor üzemében. De hosszú idő után azért megviseli. S látható jelei vannak már a nem megfelelő üzemeltetésnek.
Nem is temetem, mivel a jelenlegi kocsihelyzetben eléggé megérződne, ha kikukáznák. Legalább Szeged tartaléknak jó lehetne, innen meg valamit kaphatnának helyette a sámsoniak.
Még ne temessük, de alvázi elemeket oly mértékben igénybe vették az időjárási viszonyok, valamint a só, hogy a korrozió elhatalmasodott a zártszelvényeken. Meg ugye sajnos rajta is eltelt az idő. Kimondhatjuk nyugodtan, megszolgálta a maga idejét, ideje lenne már hagyni "békében " pihenni. Ha leselejtezik egy újabb színfoltal kevesebb. Ez majd azon fog múlni hogy nagyobb átvizsgálásnál mit állapítanak meg. Reménykedjünk, hogy még marad, de a napokban sok olyan dolgott hallottam ezzel kapcsolatban, hogy nem fűzök hozzá nagy reményeket.
De a legfontosabb: Az Fht-802 csak még kap egy esélyt. Mondjuk felújjítása nem a közeljövőben fog végbemenni. Mivel erőteljes behatás érte az autót, az alváz első szekciója kis mértékben nyomorodott, ezért nagyobb karosszériabontás vált szükségessé. De láttunk már csodákat ugyebár. Makói KBK-s balesetes autó. Viszont nem lehet üsszehasonlítani egy E94-est egy 395-össel, de ha neki volt esélye akkor az FHT-nek is . A felépítmény teljesen más.
Ma még egy csukit láttam kiszerelés alatt, de felújjító csarnok előtt már a gnx következő páciens. a Jyrzsi karosszériamunkájával is kész vannak. Az Fht-re felkerültek az új homlokfalelemek, valamint a fényszórók. Már csak a festés marad.
CLY-nak: A GVM turbógyorsasággal halad. Egyre szebb lesz. Ajtók ugyan még nem kerültek beszerelésre, de nem sok kell a munka teljes végeztéig. Mint említettem fődarabokat. Az elejét nem vettem szemügyre. Azt nem tudom, hogy dublalámpás lesz e? Hátilról nagyon baba. Így fehéren nagyon szép
Nem akarok belekotyogni, nem tőlem kérdezted, de az ABU-013 most volt részlegesen felújjítva. Főleg karosszéria. Zártszelvénycsere az ablaköv alatt, továbbá, az alváz egyes elemeinek cseréje, valamint a feszített oldallemez cseréje. GDM-956 teljes felújjítés végezte 2009 január közepe.
Csoki bácsi! A listádba kukants már bele, hogy ezek közül mely busznak volt teljes vagy részleges(műszaki miatt) felújítása: GTE-359 ABU-013 olyan mintha sötétebb kéket használtak volna+plusz fekete dísz csík a karosszérián. GDM-956
Atya gatya...azt hittem azért jobban hozzányúltak a váltójához,meg a hídhoz.De ha már GNX is ilyen lesz annak már csak örülni kell. Vásárhelynek még nincs is saját felújított csuklósa a erős fából faragotton kívül,jó lesz GNX.:-)
Ezt hogy érted?Rövid váltója van neki? 70et mekkora fordulaton tudja? 945ös is hasonló,már többször utaztam vele 21esben,és nagyon sűrűn váltnaka benne sebességet,40-nél már 5.ben olyan közepes fordulaton van holott egy helyközis Ikarus ott még javában 4ben tombol.
Az igen. Erős fából faragták,de azért az összes azonos szériás felújított társai közül rajta meglátszik az erőltetett igénybevétel. Ez szerény véleményem szerint jó hogy DUD-272-őt kitették Sámsonra,azért ezzel lehet menni normálisan nem úgy mint a BSE-vel. Az egy kínzás volt azzal Szegedre járni.
Akkor természetesen nem. Szeptember 1-től visszakerül Mindszentre a 059-es felújjításáig. Ha nem jön vissza nem lehet tudni, mivel a GnX-hez még nem fogtak hozzá. Annyit elmondhatok, hogy a jelen állás szerint a DUD-595 még egy ideig marad Hmvhelyen. Tartalék marad továbbra is, helyköziben ill, helyiben.
BSE-386 helyett Dud-272 Békéssámsonon. A Bse-nek problémái vannak a hátsó tengely kormányzásával, meg amúgy is műszakis lenne. Ámbár korábban azt a meggondolatlan kijelentést tettem, hogy egy évre meghosszabítják a mandátumát, de lehet, hogy lenyugdíjazzák. Ideje lenne eleget szenvedett.
KNS-059: hát igen siralmas, mondjuk amiatt is mert az idő tönkretette az utasterét. Pénteken megint próbálkozna a felvitelével Budapestre.
CCN-158: motorfelújjítás HOG-564: műszaki, helyette a CLY-142 volt
Mivel ő ugye kitűnik a többi közül helyközisségével,kíváncsi vagyok kap-e dupla lámpát,mint a többi helyközis Ikarus. VT-Transmannál volt egy dupla lámpás 263as,én azt láttam egyedül olyannak.
Köszi. Akkor azis helyi járatos.60 felett már ki akar belölük ugrni a motor. Vásárhelyen pedig olyan autók vannak helyibe amelyek simán helyközizhetnének mert minden megvan hozzá. ELM-386-Helyközis váltó,5-6 éve AVD-033at pótolta egész nyáron(júni 15-aug 30.),rendszerint utolsó járatába 90-100at vitte 100nál hangja sincs.Tökéletes lenne helyközibe. ELM-348-Dettó mint a 386. Két helyközis gép 6.ba 22.5 kmhval rója Vásárhely hosszú utcáit,mert a menetidőt gyök 2-re tervezték. Ezek mehetnének helyközibe,helyette jöhetne GTU-882 meg egy másik amik ténylegesen helyi autók. Máris 2 autóval több lenne helyközibe és nem lenne ekkora kocsihiány. Szeged helyire botos kocsi nem mehet,elvileg van egy ilyen szabály.
Igen, olyan, rövid váltó és híd, 60 felett már nagyon zúg, az M3 Bokros-i járatot csinálja, "a mi autónk", ahol 55-re van belőve a menetrend, ide tökéletes, újan kaptuk, azóta is a miénk, reggeli csúcsban nagyon hasznos, mert 3 ajtós, de az üléselrendezése helyközi szabvány szerinti, a GTU-ké pedig helyi, tehát műszakilag teljesen egyforma a 3 Tiszás 263-as.
Hídcsere váltócsere.A GTU-k rövid váltósok.A vsásrhelyi és a szentesi sem képes normális elfogadható helyközis tempóra,csak ugyanaz a szenvedés lenne belőle mint a Merciknél,DUD,BSE,GNX...stb stb Nem tudom hogy a csongrádi GVM-be milyen váltó van,olyan mint ami a GTU-kban vagy valami más.
Arra nem is gondoltatok, hogy helyközibe is ki kerülhet, ami a jelenlegi állapotok miatt, nagyon is sanszos. Szerintem a 882-ek se kell sok, hogy Szegeden kössön ki újra.
Oh! Nagyon köszönöm az infót uram! Mostanában a GVM helyett majd minden más nap más autót adnak ki, ma például a BFF-768 dolgozott. Arra elég kíváncsi vagyok mi lesz a szentesi helyi járattal, sajnálnám, ha a GTU-t vinnék el, de mit lehet tenni, ha nincs rá Szentesen szükség... GVM-mel kapcsolatban majd írok, sikerül-e nekem is elmenni érte, de mindenféleképp jó tudni, hogy kb 1-2 hét múlva kész lesz, ja és eléggé meglepődtem, mikor írtad, hogy csupa fehér marad, Csongrádon mindenki úgy tudta, hogy kék-fehér lesz, mint a GTU-k.
Ígéretemhez híven ma szemügyre vettem a GVM-086-os 263-ast. Minden fődarab beszerelésre került, szóval már a belső kiszerelésre összpontosítanak a felújjítók. Ablaktáblák a helyükre kerültek, a vezető oldali utasülések is. Ha így haladnak 2 héten belül megtörténhet a próbaút, és majd az alapján döntenek, hogy a busznak vannak-e még esetleges hibái. Azután visszakerülhet Csongrád telephelyre. A hibák úgyis majd használat közben jönnek elő. Ez sajnos mindig így van felújjítás után. Nagyon sok baj lesz még vele. -263-asról jut eszembe, mivel Szentesen már egy helyijárttal kevesebb van, ezért feleslegessé vált két helyijáratos autóbusz, ezért a szentesi 263-as átcsoportosításra kerülhet Szeged telephelyre. -Az FHT-804-es karosszériamunkái lassan befejeződnek. A járműfelújjító műhelyben dolgoznak rajt. -DUD-272 is lassan elkészül. -a makói E94-es visszakerült a bértárolóba, csak a 059-es vár a nagyparkolóban. Készítettem róla képeket, de a Volán telepes fotók tilalma miatt nem rakom be. Annyit mondhatok, hogy borzalmas állapotban van az alváz, és a látható oszlopok. Körülbelűl most ennyit tudok.
A motorjaikat be szokták indítani. Az utóbbi időben csak a 059-es volt mozgatva, de huzamosabb állás nem árt nekik. Hát amelyik busz áll 1-2 évet. Hál Istennek ezek nem olyanok mint a személyautók.
Utoljára kb 2 héte láttam, akkor került vissza a festőműhelyből. Akkor hozzáfogtak a belső kiszereléshez. A padló már bent volt. Holnap, holnap után meg fogom nézni neked. A fehér szín az tutira maradt az már biztos. az utóbbi időben nem jártam a felújjítóknál, de holnap be tudok menni. Hát hamarosan kész kell lennie. Majd jelentkezem infókkal.
Hosztartokig bontják vissza az autókat, majd előre legyártott elemekkel kerül megerősítésre az egész vázszerkezet. Nem kapnak új vázszerkezetet. Az Albás sem kapott. Ugyan a tárgyalások már 4 autóról folynak, de a tervek csupán a 059-esre készültek el. A 997 lehet a következő, mivel ő állt le másodikként, és az ő burkaolata került lebontásra a KNS mellett. A minap ők ketten kerültek ki a bértárolóból és kerültek elhelyezésre a nagyparkolóban.
Jaja, nagyon ott van! Hát a gazdája megérdemlik ezt a busz! Kint alvós a 294 is! Tegnap még ELR-569 is itt volt, de 79-esen láttam ma az ELM-395.Lehetséges vissza cserélödött azóta, magyarán a két gázos kint alvós lett! De a Csacsi visszi a pálmát!!!
Azért én kíváncsi lennék a most nyáron "kiexportált" gázosok eddigi gazdáinak a véleményére, amikor majd egy CJN-294-re, vagy ELR-569-re kell majd átülniük...:) (GOX-154 csak átmenetileg van kint, azt direkt nem vettem figyelembe)
Elismerésem, amiért ennyire kiállsz a KNS-059 mellett, reméljük mihamarabb kész lesz, biztos nem egyszerű a szakemberek dolga sem. Ha már felújításról van szó, nagyon várom a GVM-086-ost (csongrádi IK263), esetleg tudsz-e valami friss infót a felújítása fázisáról, mihamarabb szeretném kitudni, ki megy le érte, mert egy jó barátom vitte le, és ha esetleg megint valaki cimbora menne érte, elkísérném, mint már egyszer említettem, nagyon kíváncsi vagyok a felújító részlegre.
Kívánni mindent lehet, csak kérdéses, hogy sikerül-e, én nagyon pesszimistán állok ezekhez az E94-esekhez, mert tényleg szörnyű látvány/dolog ami ezekkel történt. Konkrétan, hogy fog kinézni a javításuk? Egy teljesen új vázszerkezetet fognak majd kapni, vagy hogy fog ez működni? A 997-ről mi hír van, Ő majd csak akkor menne ha elkészül a 059?
Hát majd még próbálkoznak, még egy pár trailer és majdcsak meg lesz a megfelelő. Pedig már lassan kezdenék a munkát. Ha elkezdik azután már gyorsan haladnak. Az Albás is gyorsan kész lett. Egyszer márt volt fennt a lábán, akkor most mért nem mehet? Persze mert a cég nem vállal érte felelősséget, meg bla-bla. Ennél nagyobb kár nem eshet benne. Hónapokig így járkáltak vele, mikor még fordán volt.
Ezt a selejt dolgot mindig nem értem. De ezt már sokszor olvastam itt. Az Iveco nyomatékosan megmondta, hogy a buszokat meg kívánják javítani. Az első tervek szerint a Tisza Volán végezte volna a javítást, csak ugye a Lanta olcsóbban dolgozik. Így ők végzik az összes javítását szép folyamatosan.A Tisza Volán vezetés sem szeretné a buszokat leselejtezni. Két van nagyon rossz állapotban, de még azok hibája sem hajazza az Alba Volán Zrt.-nél szolgálatot teljesítő e94-es alváztörését. Szóval itt már rég nem arról van szó, hogy selejt vagy nem selejt, hanem arról, hogy mikor javítják őket. A KnS-059-es javítása tuti, mert akkor nem járkálnának le hetente, s nem vitték volna fel az alkatrészeit. a többiről is folynak a tárgyalások.
IAA-889-et látta ma valaki? Nagyon über-brutális lett ezekkel a fehér dísztárcsákkal, na meg a vicces matricákkal. Ha minden igaz a CJN-294 helyére került.
Hát sok változtatás nem lesz rajta az bizonyos. Az elsőt októberre igérték. De ha így indul be a gépezet akkor október. De melyik évben? Már 2 trailer nem volt jó. Én a lábán vitetném. Nagy kárt már az sem okoz benne. És az biztos megoldás ha a saját lábán menne és oda is érne.
Ez nem semmin szánalmas, így aztán érdekesek lesznek az előkészületek, bízom benne, hogy végén tényleg nem lesznek selejtek eme gépezetek. Sajnos ezek után már, bármi kitelik.
Sajnálatos, hogy a KNS-059 még mindig a Volán telepen díszeleg. Kicsi volt a trailer amit a Lantások küldtek. Ikarusos! Irány Szeged!! Ülj bele aztán csavarjál vele Budapestre! Hamár a szervezést nem intézik el normálisan. Remélem a szerelés már nem ilyen nyögve-nyelős lesz. Bár azon sem csodálkoznék!
Oké közben találtam, az ára az durva ennek! http://www.transaurus.hu/catalog/product_info.php?products_id=1100&menuID=001007001 Nem ilyenünk van csak hogy lássák a többiek is ha érdekli őket!
Citadis! Akkor lehet azért volt hangos, mert az egész hűtököri folyamata fejed fölött zajlott(kompresszor, ventilátorok).
Így működik a klíma. A hagyományos klímákban a kompresszort ékszíj hajtja a motortérben. Ennél a Citysphere klímánál a kompresszort villamos motor hajtja és minden tetőegységben van egy belőle. A tetőn lévő vészkijáratok megléte városi buszon nem kötelező, ezért azok beépíthetőek.
Biztosan olcsóbb volt. Lehet nagyból nincs is elektromos, mivel a Citaroink eléggé túlfogyasztósok, így az is szempont hogy elektromos mehetett rá csak..
Amilyen mázlim volt, sikerült összefutnom vele, és utazni is tudtam rajta :P Az első órák után közel sem volt olyan hűvös rajta, mintha nagyméretű berendezések lennének rajta, valamint kissé elég hangos volt belülről, és az ablaknál ülve elég erősen fújta a levegőt a fejemre, DE egyszerűen szuper!!! Elviselhető hőmérséklet volt a buszon, az utasokon látszott, hogy tetszett nekik, volt aki az ellenőröktől és a sofőrtől érdeklődött, hogy jéé ezen van ilyen? Úgyhogy mindenképpen hasznos és jó ez a kezdeményezés! :))
Remélem a vezetőség is örül, hogy egy időre véget ért a panaszlevelek korszaka. Gondolom a pszihiáterhez se kell már járni senkinek se közülük a KNS miatt.
A legjobb akkor lesz ha ezek a gépek újra szolgálatot teljesítenek majd a saját helyükön. Örüljünk, hogy legalább egytől "megszabadultunk" de van még pár darab amely szintén várja a javítást! A KNS elvitelével reméljük egy lánreakciót indítottunk be és egymást követve váltják egymást a buszok a Lantánál. Szerény személyem ezzel annyit nyert, hogy Ikarusos végre leszáll majd rólam! Remélem!!! :)
Ikarusos!! A KNS-059 már a traileren zötyög Budapest felé a Lantához! Éppen ideje volt már, hogy vigyék. Remélem a többi se porosodik sokáig Szegeden! A KNS-t pedig jó lesz újra az úton látni. Hamarosan...
Ja igen elkészült a KFA-292, bár még nem volt hozzá szerencsém. De ahogy megtudtam 3 kisebb méretű légkondi került rá (azaz nem olyan mint ami a JOX-okon van), 2 a csukló utánra, 1 előre, és állítólag elég jól hűt ez a 3 kisebb is, persze majd meglátjuk ha kint lesz forgalomban :P
Van ennek még értelme? Lassan jobban megérné egy maszek vállalkozó kezébe adni a helyijárat üzemeltetését, a Volán számára csak veszteséget termel :-((
Folytatódik a szentesi helyi buszközlekedés haláltusája, július 19-től megszűnik a Legrandhoz vezető 6-os vonal és a buszállomásig rövidített 20.40-es 3-assal munkanap este is leáll a helyijárat (vagyis nem lesznek esti járatok a Kertvárosba sem, ahová így 22.25 helyett 18.50-kor megy majd az utolsó helyijárat) :(
A Tisza Volán meghírdette 3 napra az 1512-es mező (Szeged-Visegrád-Esztergom) külön meghírdetés szerint közlekedő járatait, lehet menetrend szerinti Tiszás buszt fotózni Esztergomban:
"Tájékoztatjuk az utazóközönséget, hogy társaságunk 2010. július 31-én, augusztus 7-én és 14-én (szombat) Szeged, autóbusz-állomásról Budapestre és Szentendre-Visegrád útirányon át Esztergomba menetrend szerinti autóbuszjáratot közlekedtet Szeged, autóbusz állomásról 6.30 órakor, vissza irányban Esztergomból 11.30 órakor, Visegrádról 12.00 órakor indítva.
További információ a Tisza Volán Pont ügyfélkapcsolati irodánkban - Szeged, Szent István tér 3 tel.: (62) 555-099 kérhető."
Nyilván nem 100%-os a klíma üzeme sem, ahogy a szeszkáténál sem, ebben még van hová fejlődni. Főleg ha lesz több buszon is, akkor majd jobban odafigyelnek rá, reméljük.
A ferdeségre és a középre helyeségre figyelj, azon túl hogy ugye még mindig mobilos fotók, amit nem nagyon kéne erőltetni. (Nem akarok vitát kiváltatni)
Keresd fel a Volánt és kérdezd meg miért nem megy rajta a klíma a JAW-on(a választ ide is berakhatod). Klímás résszel két ember foglalkozik, ez az egész flottára! Talán akadnak kivételek amiket Thermo Kingesekhez visznek. De még annyit hogy ez többlet költséget okoz! Azt hogy mennyivel azt nem tudom, klímával 100km-en(ez olyan mint a fűtés télen)!
Hidd el nekik is melegük van, az utasok max 30 percet ülnek rajta, a sofőr meg vagy 9 órát! Nem tudom, hogy jó szemmel nézik azt ha fel van türve a nadrág ill. az ingen a második gomb alatt is ki van gombolva! Engem nem zavar csak jusson el A-B anélkül, hogy bármi baleset legyen!
A pályázat így volt kiírva. A helyközis állományban nem előírás a légkondícionáló berendezés megléte. Utolagosan Konvekta típusú kondit szerettek volna rájuk, de, hogy megvalósul-e az kérdéses.
A pályázat így volt kiírva. A helyközis állományban nem előírás a légkondícionáló berendezés megléte. Utolagosan Konvekta típusú kondit szerettek volna rájuk, de, hogy megvalósul-e az kérdéses.
Eleve nem értettük, hogy hogy lehetett az L-es Alfákat klíma nélkül megvenni -annyi pénzért illett volna a klímát is beszerelni- a XXI. században egy olyan "volumenű" járművet, + az Alfánál biztos nem áll fenn az a veszély, mint a CREDO-nál, hogy mikor megy a klíma, olyan mint ha valamit vontatna, ha jól tudom a Agriánál van utólagosan átalakított klímás C56, nálunk is nagyon hálás dolog lenne az átalakítás.
Azért nem működött 8 évig, mert nem volt szerelő aki megoldotta volna, hogy a meghajtást végző ékszíj a helyén maradjon egy napig. Több próbálkozás volt, de egy sem sikerült. Igazából ez csak a gépkocsivezetőnek lett volna fontos, egyébként nagyon kicsi volt a teljesítménye, nappal szembe haladva semmit sem ért.
Akkor vervallal nem fogalmaztunk elég érthetően, de mi csak az utastéri klímás buszokra gondoltunk... ha nem így lett volna, akkor még jó pár buszt felsorolhattunk volna.
Erre magamtól is rájöttem, viszont pár seggberúgást ki lehetne osztani érte... Főleg így, hogy a Volán még költeni is hajlandó rá. Nem azért van az a púp a tetőn, hogy növelje a légellenállást.
Igen jól mondja Tourismo az csak levegőbefúvó a C56-osokon. Egy időben tervbe volt véve, hogy az Aurora légbefúvókat lecserélik klímára, de azután nem lett belőle semmi. Lehet, hogy ez lesz a sorsuk az L-es Alfáknak. A klímafelszerelést ez évre időzítették, de erről nagyon hallgatnak.
A HFF-741 tetején láttam klímaberendezéshez hasonlód dolgot, egy darabig azt is hittem hogy klíma, de aztán tájékoztatva lettem hogy az csak egy sima levegő keringető berendezésről van szó.
Hát ez így ebben a formában nem igaz. Van rajtuk klíma ezért van a kompresszor, de csak sofőr klíma. Mivel új koruk óta nem marad meg rajta az ékszíj (állandóan ledobja), így nem működik.
Ikarus kell ide nem a nyugati(keleti összeszerelésű :P) kocsik!
Verval!
Klímával kapcsolatban akkor az "A" ill. "C" tengelyt kell majd terhelni. Két pupú lesz? Vagy is összesen 3 púp lenne majd a tetején! Milyen teljesítményűt(esetleg márka) raknak majd bele?
Garantálom, hogy ez az év híre!!! :D Legalábbis utasszempontból mindenképpen! Azért majd ha megtudsz részleteket, mesélj. Mindenesetre az utazóközönség a kezdeményezés mögött áll, garantálom h kivétel nélkül és teljes mellszélességgel megkérdezés nélkül :P
7007: hát az LPK-537-en du 6 után a NagyTescotól a Szabadság térig ez csöppet sem érződött sajna, pedig az összes ablak teljesen el volt húzva... szal azzal a több nyitható ablakfelülettel kitörölhetjük...
Meg az általad baromira lájkolt Conectokon is. 417-eseken viszont érdekes módon egy, a busz teljes hosszán végigfutó légáramlattal találkoztam, ami egész elviselhetőbbé teszi az utat. (csak mint ellenpélda arra hogy kis ablakkal is lehet ezek szerint kezdeni valamit)
Azért az kicsit más dolog ha a belső térről van fotó és az éppen telepes és 1-2 pixel látszódik a csarnokból, meg megint más hogy látszódik a busz a telep és minden fene a képen, a külső fotó esetén.. De ha ennyire zavaró akkor még ilyet se teszek fel.
Üdv minedenkinek a vadonatúj Verval fórumon! Csak örüljünk, hogy ilyen pompás képeket készít ez a fiú! Még a telepen is otthon van és fényképez. De amikor vki feltesz képet akkor elsőnek szólja le! TELEPES képet nem lehet ide betenni! Ez az ő szlogenje volt! Köszönjük kedves Emese!(verval)
Ó a mesternek bizonyára szabad. Ő kivételt képez a szabály alól. Persze "ez még belefér". Csak nem tudom mi értelme volt feltenni ezt az előnytelen képet. Köszönjük, hogy megosztotta velünk, de szerintem jobb lenne, ha tartaná magát a felállított szabályokhoz.
Mikor beálltam a fotocella alá akkor sípolt ezek szerint nem ott van a probléma, mikor meg az ajtót fogtam vissza igen erőteljesen nyomott mire visszanyílt és szerintem nem akadhat meg az ajtó egy olyan dologban amihez ilyen nagy energia kell hogy arrébb rakja.Szerintünk elektronikus hiba lehet mint a 722 nél ott áramtalanítás után mindig tanítani kellett az ajtót és ha kicsit megdőlt a busz akkor csak félig nyílt az ajtó 1 ember épp hogy elfért ilyen megállók a Budapesti krt. Algyő bejáró, Algyő Téglás utca, Algyő Csónak utca.
Háromszor vagy négyszer meg kell nyomni a gombot mire hajlandó megmozdulni aztán össze se ér a két szárny már vissza is nyílik és ezt játssza, a 25 percből ami idő van adva arra hogy Algyőre kiérjen a busz 1-2 perces késés van.
Érdekes, hogy ez a probléma - mármint hogy az ajtó gumijában lévő gáz túlmelegszik - a LIF-es kocsikban nem jön elő, csak az LPK-sokban.. Amúgy pillanatok alatt fel tud melegedni, akár a megállóban rásütő naptól is és az istenért se akar becsukódni..
Nekem is nagyon bejön az a sárga függöny, sajnos a minőségére van panasz, jó lenne kiküszöbölni a hibákat (ne süssön át rajta a nap, a koszolódás meg gondolom a színe miatt gyors), és újra ilyenekkel felszerelni néhány felújított buszt.
A 722 így járt az oldalsóval csak nem az üvegnél ázott be hanem rendesen tetőnél és a közepén nem forogtak el a "sapkák" és nem írt ki semmit rendesen ha megtalálom róla a képet ekkor be is rakom.
Mondjuk még mindig jobb a helyzete mint a KPN-485-ek, annak a középső kijelző üvegrésze hullott ki magától, frankón rá is csavaroztak egy fekete borító lemezt. Ha 1x-er majd kap egy új borítást, akkor frankón be is fog folyni rajta a víz. Szép munka! :-)
Épp ma hallottam, hogy a Szentesi kirendeltség, most erőteljesen közd a buszhiánnyal. Már a szemlés autókat is elzavarták. Az utóbbi időben rengeteg autó megadta magát. Annyira nincs busz, hogy a szentesi HRE-t is elvették állandó gazdáitól a parádi járatra. Ez pedig nagy szó, mert azt hiszem amióta megvan ők hajtják.
Ha már Galaxar nem válaszol, majd én:). A probléma az, hogy nehéz olyan trailert találni amely fel tudná szállítani az autóbuszt. A másik, hogyha lábon megy azért nem vállalnak felelősséget, de ennél jobban már nem eshet szét. mondjuk jogos, mert már az ablaktáblák, az ajtók, a padló sincs benne. Azért ezek tartottak egy kicsit a kocsiszekrény csavarodása ellen..
A GUF-976 pár éve csinálta a Szentes-Szeged-Szentes (Mindszenten át) járatot. Mindig hétvégén jött. Általában csak szombati napokon mert vasárnap ugyanazt a járatot a CCN-158 csinálta. Ez a járat a 13:05-ös Szentesről. Hétköznaponként manapság a KXW-371 csinálja. A hétvégéket nem nagyon figyelem. A hétköznapokra Szeged küld autót míg a hétvégéket Szentes viszi. Pár szegedi gép megfordult már ezen a vonalon a KXW előtt. Néhány példa: HSX-919, FHT-801, FHT-802, IHF-901... De legtöbbet talán a HSX-919 jött. Csinálta egy pár évig. Meg a két FHT is felváltva.
A hétvégén volt szerencsém utazni a CJN-033-al és az ELS-556-tal. Nem is tudtam, hogy ezek a viszonylag öreg autók ilyen szép felújítást kaptak. Meglepődtem a DUD-okon is használt lakkozott dekorlemezeken.
Köszönöm közbenjárásodat, hátha összejön. Az utóbbi napok eseményeiből következtetve, ezek a Lantások sem egyszerűek. Az viszont biztató, hogy már alkatrészeket szállítottak fel az Ikarus Ipari Parkba.
Tegnap láttam Vásárhelyen a GUF-976-ost szegedi járaton. Gondolom a buszhiány miatt küldhették őt, mert tudtommal ezzel a busszal új kora óta csak Szentes környéki (Tompahát, Nagymágocs, Fábiánsebestyén) járatokat csináltak. Elég érdekes látvány lehetett az ELM-et, vagy BPG-t látni a Szentes-Kiskunhalas-Baja járaton, de szerintem nem volt az utasoknak túl vészes az utazás. Az általam legsűrűbben használt távolsági járatok, amiket igénybe veszek évente többször is akár (rokonlátogatás céljából) a Csongrád- Eger, és Csongrád-Baja járat. A bajai járat érdekessége (mondjuk általában Bács Volán járattal utazok), hogy minden nagyobb várok közt teljesen kicserélődik az utazóközönség, tehát -egy két ember kivételével- nincs olyan utas aki a két végpont közt utazna és esetleg igényelne egy komfortosabb buszt, persze aki épp kifogja a 260-ast, gondolom szidja rendesen. Legutóbb Baja felé a (akkor még viruló) BFF-484-gyel utaztam, sokkal kényelmesebb volt vele az utazás a rossz úton (a járat 80%-a gatya minőségű úton halad), mint a visszafelé közlekedő JYR-el, tehát azért szerintem beállíthatnának egy épp nem dolgozó 250/256-ost. A topictalira jó lenne elmenni, de sajna két hétig feküdtem kórházban, nem rég engedtek haza, Polgárt is ki kellett hagynom, azért jó szórakozást. És hogy ne csak a balesetek miatt kerüljön témába 395, álljon itt ez a négy szépen.
Sok olyan busz van amiből kinem néznéd hogy mennyivel tud mennyi. Volt egy ilyen kipróbálós járat,nagyon sok képem volt ilyen "kitekert órákról".:-))))
Jó kis autók a CCP-ék, emlékszem volt is szerencsém egy párszor, mikor még anno az övéké volt az éjfeles Gátsori Szolgálati járat (CCP-871-ről írok), repesztettünk is rendesen vele, 70-et simán vitte, és gyönyörű hangja volt. Ma már azért vannak vele kapcsolatban kétségeim, hogy ez újra sikerülne-e.
A volt Corás buszunk (FLX-342) sokáig bírta az új kiváltós fordáját (csak 21-es). A 21:30-asból csak a Mars térig jutott, mert a Szamos utcánál leszakadt egy takaró lemez róla és húzta magával, szerencsére baleset nem keletkezett belőle. Egyébként szörnyű lett ez a busz mióta 2-es szemlés volt, a csavarok nincsenek meghúzva normálisan, csörög-csattog az egész, katasztrófa. A mai nap után szerintem megint le lesz állítva egy ideig.
Hát ezt kétlem, de a kollega ezt állítja. Fogalmam sincs, erről még nem meséltek regéket odabent. De elképzelhető, hogy 75-80-at bírja, de akkor már nagyon forog
Pedig a Mercikkel ilyen jellegű gond nem volt. Csak nehogy az legyen mint az EAGokkal,mert akkor szeptembertől itt nagy szívás lesz. Hiába ezek nem Ikarusok,hogy agyon se lehet verni őket,szépek jók,de élettartamuk max 7-8 év,szemben az Ikarusokkal amelyeknek 15-20 év:-((((
Az tudom,de valami spec,mert nem vált indulás után olyan 20 kmh körül. Az a durva hogy helyijáratos kocsi és simán ráelőzött a normális tempójában közlekedő(70-80 kmh) Áiplis szerződéses járatra. Ezeknek a kocsiknak max 63 a végük,de ez kakukktojás szerintem.
Apropó sebesség: CCP-870-ben milyen váltó van? Mert egyszer még a múltkorába iskolabuszt csinált Vajhátra,és a 4 sávos 47esen ráelőzött a lila szinű Áipli buszra.:-D Csak ezért érdeklődöm.:-)
BOS-247nek az üveghangja 90-nél van,de nyugodt szívvel bírta a 100at is anno.:-) Hidd el amikor Vöröstáblás gyorsjáratot csinált ki is volt használva.:-)
Óhh azok régi szép emlékek...Vásárhelyi kocsik nagyon tudnak menni...:-D
Nagy itt a csend urak és hölgyek(ha vannak)! Se új képek, se új hozzászólás! A HPD-081 volt az a busz amelyik Majsánál tört? Ha igen akkor mennyire nagy a baj? A KNS-059-es rendszámú E94F típusú Scania valószínű a héten elhagyja Szegedet! Megy a Lantához! Remélem valóban igaz az értesülésem és nem kacsa!
Sztem már kapott a cégvezetés elég jelzést az utazóközönségtől. Mező Úr azt ígérte, hogy az összes jármű visszatérhet eredeti feladatába. "Szeretnénk mindenkit megnyugtatni, hogy a hiba kijavítása után vissza fognak kerülni eredeti helyükre, sajnos javításuk hosszabb időt vesz igénybe. A járatokat tartalék járművekkel pótoltuk, melyek színvonala nyilvánvalóan elmarad a már megszokott autóbuszétól. A járművek visszakerüléséig türelmet és megértést kérünk."
Azt, hogy hajlandó az Iveco mind a négy autóbusz hibáját kijavítani saját költségén. A javításokat nemsokára elkezdik. S az is jó hír, hogy egyik autó sem lesz selejt. Persze 4 autóbusz újraépítése beletelik egy kis időbe, de hamarosan már csak három E94-es lesz Szeged Volán telepen
Szeretnék képeket az E94 F-es buszokról további felhasználásra. Ha valaki töltene fel ide képeket és fel is használhatom őket akkor az kérem cselekedjen! A javítás érdekében kellenek. Bővebb tájékoztatást adok szívesen a cél érdekében! Köszönöm!
Azt azért tudnod kell, hogy a két IRZ nem távolsági kialakítású busz! Az, hogy ilyen kialakítás mellett távolsági forgalomban is használják, az egyfajta kényszermegoldás, de ez sok helyen működik még így.
Ma sikerült Siófok-Baja távot leutaznom az IRZ-705-tel az valami förtelmes szabályosan szétverte a derekamat, ettől még a számotokra anyira lefikázott KMB-545-tel is 1000x kényelmesebb utazni. Mert szerintem igaz, h vannak szük helyek az Alfában, de igazából a kartámasz hiányzik róla nagyon, egyébként rúgozásra és menetdinamikában verhetetlen.
Skacok! Mi célból száguldott délelőtt az M5-ösön Pest felé kb. 10 TV-s autó különjáratban? Rsz.-ok: FHT-805, FHT-806, FLN-32?, EOT-681, IAN-706 és még sokan mások.
Kérdéses. Most a JYRzsi és egy szegedi E95-ös van soron. Azt mondták, hogy idén lehet, hogy nem fér bele a keretbe. De hallottam, hogy valóban rossz állapotban van.
Ma elkészült a HKE-982. Az eddigi legszebb felújjított E95-ös. A LIF-759-nek be van törve a C tengely előtti oldalüvegje a sofőroldalon. HHR-850 Szeged Volán telepen, a DUD-272-vel együtt. FHT-804-Sofőr oldalon sérült elég súlyosan. Az akkumlátor láda is teljesen meggyűrödött.