Hello! Pont ezeket a tapasztalatokat írtam én is le. Akkor nem vagyok olyan hülye. :-)
Most egyébként ebben a 4 ajtós kategóriában a Thalicska Oasis 1,5 dci zseniális vétel. 2,735,000. (az árlistákon 2,835,000 szerepel, de még 1 kiló lejön belöle, miután a klima most teljesen ingyen van benne, eredetileg csak kedvezménnyel volt.) Szal 2,735,000-ért, 2 légzsák, kp. zár, távirányítós rádió, Klima, ködlámpa, szervó, motoros ablak stb.
Az 1,4 8V és a 98! lovas 16V Oasis 2,485,000, illetve 2,610,000. A 8V-s megfelel a Kalos mocinak, a 16V nagyon bika, a dci pedig 4-5 litert fogyaszt és 140-150-el nagyon kellemesen utazik, alul meg baromira húz is.
Szal, tényleg nem akarok offolni és ünneprontó lenni! A Kalos utastere összehasonlíthatatlanul nagyobb azonban. Ha a fogyasztás normalizálódna akkor csupán a szubjektív szempontok lehetnének a döntőek a kérdésben. Azért az tényleg érthetetlen, hogy egy Megane fogyasztása mindig 7-essel, a Kalosé pedig legtöbbször sajnos 9 essel kezdődik.:-((
Én január végén invesztáltam bele egy 4 ajtósba mintegy 2,4-ért /szervo-elektr.a.-metál-közp.z.-ködlámpa-oldalcsík/. Nagyon sokat vacilláltam ez és a Thalia között, csak hát szegény Renault annyira csúnyácska...
Nos, én sem igazán értem, miért nem tudom a fogyasztást 8-8,5 alá vinni, egy ilyen kategóriás kocsitól ez baromi sok...
Most voltam a 2000-es szervízen...alánéztek, körbejárták, belenéztek...és kész, azt mondták, minden OK.
Egyébként ami a legzavaróbb, az a nagyon nagy szélérzékenysége: Autópályán próbálgattam (165/4200) és egyszerűen szinte áthúzott a másik sávba... tudom, hogy kicsit magas az építése, de azért kicsit erős...
Amúgy meg vagyok vele elégedve, igaz, nekem is jobban tetszett volna az 5a változat, de hát az ember felesége az nagy úr :-)
"Nem értem, hogy miért különbözik enynire a 4 és 5 ajtós egymástól ?"
Azért, hogy Detonátorral kibabráljanak, mivel ő lépcsőshátut szeretne majd egyszer, az 5 ajtós elejével. :)
Komolyra fordítva. Az egyik öregapósnak a másikat meg fiatalosnak szánták.
Kiváncsi leszek, milyen lesz a véleményünk mondjuk 1 év múlva, szerintem változatlan :o) Nagyon "tücsök" kis autó, ahogy egyik ismerősöm mondta ... nagyon rendben van! Eddig nem találkoztam olyannal, aki szó nélkül hagyta volna hogy mennyire jól néz ki az 5 ajtós. Nem értem, hogy miért különbözik enynire a 4 és 5 ajtós egymástól ?
Egyenlőre nem zavar ez a fogyasztás, jó lenne 8 körül persze, de nem használom minden nap, nem ezzel járok munkába, tehát nem vág földhöz amit benzinre költök, csak fura. Ennyi. Sierrás 12-es fogyi után ez is felüdülés :o)
Nagyon sok lett hirtelen. Mi már januárban átvettük, akkor még olyan volt mint a fehér holló. A hátsó futóműve nagyon furán lelóg. Elöször kizártam, hogy ez gyárilag ilyen lenne, de azóta láttam mind ilyen. Vigyázzatok vele parkolásnál, felgyűrödött buszmegállóknál stb.!
Igazság szerint nekem eddig minden autómnál az első egy-két fogyasztás volt a legkedvezőbb a bejáratás miatt, soha nem volt, hogy csökkent volna. Ne így legyen és kivánom, hogy Nektek csökkenjen, de sajnos a Lanos (az volt a nagypapámnak előtte)is zabált. Én nem'tom mit csináltak Koreában ezekkel az erdetileg nagyon takarékos Opel motorokkal.
1000-1500 km-ig többet evett mint a 14 éves mazdám már kezdtem bánni a cserét
aztán adott fordulat mellett kezdett többet menni mint kezdő korában és a fogyasztása is csökkent
Nekem 19e -ért adták volna teljesen körbe a védőcsíkokat, kicsit sokaltam, szla nélkül nem is kérdeztem .... majd talán később
A szervó nagyon jó, hihetetlenül hasznos a városban ...
Próbáltátok már az 5 ajtósban teljesen felhajtani a hátsó ülést (lehajtod a háttámlát majd az egészet felhajtod az első ülések háttámlájához .. jópofa)
Nem tudtam, hogy többet esznek az elején az új autók , ez biztató
Nekünk is van rajta oldalt és a sarkokon is. Kalos emblémás "gyári". Azért az idézőjel mert nem is titkoltan ezeket itthon csinálják. Le sem merem írni mennyit fizettünk érte.
Elsők közt rendeltem(Szombathely) és kaptam meg ezért nem igazán tudtam engedményt elérni. Egy szőnyeg garnitúrát kaptam pluszban.Légzsákokat nagyon sajnálom de az anyagiak gátat szabnak az ember vágyainak. Rádiót magam vettem, nem a kereskedőnél mert a METRO-hoz viszonyítva 10000 pluszt rakott rá.
110 fölött a jobb oldala felől zélzaj hallatszik.A szélre eléggé érzékeny.Az első futóműve viszonylag hangos, az 1000-2000 km közötti szervizen szóltam érte, megnézték és közölték ez ilyen.A fogyasztása 1500 km megtétele után csökkent.Most 7,5 mértem ez 60 km országut és 130 km város volt.
A motor 130-ig nagyon csendes.A szervója nagyon jó.