Az egyik szemem sírt a másik nevetett mikor elvitték. Nem tudok semmit a sorsáról. SMS-ben elküldtem a srác telefonszámát, hivatkozz rám, bár szerintem semmit sem jelent. :))))
Van nálam tucatnyi, vadiúj gyári súber, (körtolattyú) ami kb. 4mm-el hosszabb. Magyarul ha a felső vége koppan, még nincs nyitva a teljes torok keresztmetszet. Nagyon nincs...
Na gondolom ezek is a mofa project darabjai.
Persze méretre vágva jók a normál karbihoz, de ha sokat vágok belőle, nem pattintja ki a szivatót.
Ölelés Tuci nem akarok nagyképű lenni, ha nem hiszed olvass vissza de én minden babettás dolgomat ideírom. Hét év alatt négy blokkbontás két motoron. Generál, csapágycsere, szabadonfutó csere, és a Csettegő generálja. Egyetlen dolog nen sikerült, a haver ságrga Babetta Tinája. Egyrészt időm se sok volt rá, az eldugult benzincsőtől a nem szuszogó tankon keresztül a telehányt gyertyáig minden baja volt, másrészt a becsiszolt új pofákkal már lehetetlen volt betolni, amit csak az utcán lehett volna ugye... Szerencsémre elvitték pedig sz.ptam volna még jó sokat vele.
Van mobilos endoszkópom azzal be lehet lesni"egy biztos valahogy le lettek fojtva ezek a paripák méghozzá ahogy ismert a gyár hozzá állása biztosan egyszerű olcsó a már meglévő alkatrészek használhatóságával tették ez a logikus is. Más típusoknál pl Simson több megoldás létezett eleinte azok is az egyszerű már gyártásba lévő alkatrészekkel bűvészkedtek le nem írom mert itt nincs helye és túlságosan terjedelmes lenne,ők is csak idővel tértek át a külön e célra gyártott fojtott alkatrészek(40km/ó henger S51 H40,rövid suberes karbi..)gyártására előtte olcsó és ma már nevetséges megoldásokat alkalmaztak pl(határoló gyűrű a karbiba,hosszú kipuf könyök...) .
A mofáknál az volt a lényeg hogy éppen pont 25 km/h legyen a végsebesség és a lehető legolcsóbbak legyenek. Ha egy ilyen megoldással egy 210-es hengert 5 Ft-ért le tudtak fojtani, akkor nyilván ezt tették és nem gyártottak külön hengert hozzá. A 206N-emet nem szedtem szét annyira hogy be tudjak kukkantani a szívócső alá, mert akkor le kéne köszörülni a lehegesztett tőcsavarokat, de lehet ott is ilyesmi fogadna. Vagy csak egyszerűen a tömítés szűkebb keresztmetszetű mint a szívócső. Az sem egy drága megoldás, de nem is örök élet.
A hét év alatt talán a C3 KBS csapágyak egy kicsit hamarabb koptak el mint reméltem, meg a legelső generálkor nem vettem új szabadonfutót, és hagytam a benne levőt totál elromlani de blokkon belül még annyira nagy meglepetések soha nem értek, meg hát olyan sokminden nincs is benne. A váltóalkatrészek, a láthatóan alig használt gyári cuccokkal nehéz mellényúlni. Legyen jó szimmering, legyenek jó hézagolások meg o gyűrűk, piros Jeszybá féle könnyűpofák és go. A másik babettám is jó lett a generál után csak Ő nagyon haragszik rám mert nem használom. :)))
Van olyan blokkom (kedvenc) amit ilyen okokból egy délután 5x húztam szét mire tökéletesnek találtam,,. Azóta ha szabadonfutót cserélek összerakom főtengely nélkül és letesztelem.
Földi! Azért a kézen közön összehordott alkatrészekben sem bíznék meg maradéktalanul, mert egy balul sikerült generál nagyon el tudja venni az ember kedvét.
Az indokolatlanul felbővített szívónyíláson csökken az áramlás sebessége, így ez a stupek és a gyári barlangnyílás is fojtásnak számít. A Lacó "bedeszkázott" szívónyílása tetszik a legjobban, mert nem törik meg az áramlás sebessége. Egyéb iránt az öntőformába behelyezett közdarabbal orvosolható lett volna ez a keresztmetszet differencia a gyártás során.. Arról nem is beszélve, hogy ezen kívül még millió lehetőség van a sebesség és az erő korlátozására.
HA EZ AZ ÉN BIRTOKOMBAN LENNE, ELRETTENTŐ PÉLDAKÉNT MUTOGATNÁM!
Ha MZoli ismeri ezt a bkokkot és ajánlja azt akkor az az egyik legmagasabb referencia kis közösségünkben. Azonban Druszád projektje most nem erről szól, hanem a blokk teljes felújításáról. Láthatólag örömmel csinálja. Azért köszönöm.
Nekem ez a fojtás azért nem tetszik, mert lötyög benne, és se ki se be. Meg ha sikerülne is visszaragasztani bele ki tudja nem -e lustulna le egy tvs eko végsebességére. Azért javasoltam a távoli kollegádnak hogy tegyünk rá egy olyan hengert amin egyáltalán nincs ilyen.
Ilarisnak, és a "távolban élő" motorostársnak köszönöm az igen hasznos új információt.
Nem tartozol mert nem is azért csinálom nem vagyok sem szerviz sem hivatásos Babeta szerelő,baráti gesztus és egy régi mondás:amit adnak fogadd el! Elvileg most február közepéig semmi nagy fuvarom nincs(max egy fél napos ez az) elvileg ide is ér a jó idő és február végére a bejárás is aktuális már.
Már kezd összeállni. A váltóba csőtengely, váltópofák, menesztők kellenek. Szabadonfutóm van. A főtengő lóg így a hengerfúrás mellett a Rocket vétele is eldöntött dolog.
Árpi barátom ez meglepő fordulat(vagy nem). Eddig hittem a szlovák géniuszban tisztséges dolgos embereknek ismertem meg őket akik gondolkodnak is(lásd fegyvertörvény,gazdaság...) viszont tudnak újat mutatni is mindig. Ezek szerint a gyárba igen le volt egyszerűsítve a technológia,igaz ez nem újdonság hallottuk ezt azt a múltból.
Egyszerű emberek egyszerű megoldás. Egy mókás de tanulságos történet ami tükrözi nálunk is vannak egyszerű emberek:mostanában sokat járok Szlovákia földjén keresztbe hosszába busszal és nem régen egyik utasom (magyar ember alföldről) hangosan kinyilvánította:milyen buták ezek a szlovákok minden második falu POZOR"nevű"...Jót nevettem és elkönyveltem menyire nincs különbség a népek között. A postásnak mi jár? Egy ajándék szerviz a kupi művek új szerelő csarnokában még a VTK előt.
ÁM !!! Alig fél órája kaptam egy értesítést egy Kolarovóban élő Babettástól, hogy olvassa a Fórumot és annyit tud hozzá tenni ,hogy EZ mofa henger és gyári.. Eredetileg így volt lefojtva Németországba került kivitelre.
Szerinte Marcinak van igaza ez ügyben . Írni ide nem nagyon merészel mert ...... mert.......???,
Amennyiben valakinek Szlovák ,vagy Cseh oldalról fordítás kellene szívesen segít..
Köszönöm, Würth "folyékony fém" 2komponensű ipari cuccal töltöttem fel.
Még a helyén van:)
Egyébként kétkedve nézegettem, de pl.: szimmerring által rágott tengelyeket már többször sikerült helyrehozni vele. Olcsóbb mint a fémszórás... Persze nem Babettán.