A pontos rajzot majd elküldi akinek van eredeti festésű Csodája. Egyszer megmértem egy ilyen széles piros csíkot: két 8mm távolságra lévő 1mm vastag arany csík köze a piros sáv. Egyébként az MGYVK-n látható fotók alapján arányosan el lehet indulni a festéssel (még a piros kiválasztásával is). A gyárban is kézzel festettek minden darabot, nem sablonnal dolgoztak hanem rutinnal... matricát is készítenek páran, majd jelentkeznek, ha olvassák...
A későbbi Szt. László Csodák ezüst csíkozással készültek, erről van méretezett rajz:
Segítséget szeretnék kérni egy Szent László táblás férfi csoda csíkozásában. A kerékpár 2 komponensű fekete festékkel le van festve.
A veteránkerékpár.hu-n láttam a tipusról képet, de méretekre volna szükségem, csíkszélességre stb. Szükségem volna a piros pontos színkódjára is valamint matricákra ha valaki árul.
Ha valakinek vannak adatai nyugodtan írjon e-mailt.
Bár nem ismerem a részleteket, egy korábbi példányra hajazót szeretnék. Ha a gyártás elején Burger fékek voltak, akkor azt teszem rá. A matricából pedig azt, amin a nyeregcsövön van a MARATHON felirat, a CSEPEL pedig az alsó csövön két oldalt.
Az én kerékpárom alvázszám alapján 1988-as. A nyereg és a gumik kivételével az eladó elmondása szerint minden eredeti. Amit kicserélek azt ugyanolyanra szeretném, amilyen volt. A dilemmát nekem az okozza, hogy jelenleg Favorit fékszerkezet van rajta elöl-hátul. Amiket eddig láttam, (másik 88-ason is) azokon Altengurgerek voltak. Igaz ez egyáltalán nem probléma, Favorit volt rajta, az is marad, csak érdekelne mi is a helyzet. Tán a későbbi példányokat ezekkel szerelték, vagy egyiket így, másikat úgy? A váltók Sachs Huretek. Az eredeti Bakony lámpák is megvannak. Már csak egy DN10 dinamó hiányzik. Bordó a fényezése. A színkódra azért lennék kíváncsi, mert sok helyen lepattogzott a fényezés, és tervbe vettem egy esetleges újrafestést a nyár folyamán.
A festékkeverés nem volt egyszrű.Az eredeti metálzöld úgy készült hogy fujtak egy sor aranyat majd arra a zöldet.
És attól függően hogy hogyan volt megkopva és hogyan sütötte ki a nap,más más árnyalata volt.
A váz nem lett festve csak retusálva a hibás helyeken, majd kapott egy sor lakkot.
A a retusáláshoz kevertettem leghasonlóbb világos és sötét metálzöldet, majd az adott részhez kevertem őket kis kupakban majd igy dolgoztam.
A többi rész le lett festve amihez szintén ezzel a módszerrel kevertem egy nagyobb adag festéket,ami a középső agy alatt talált szinhez lett beállitva,mert
ott nem volt kopott, meg nem sütötte ki a nap.(szerintem jól sikerült eltalálnom az eredeti szint)
Ha ez segít: 3 db ilyen kerékpár van regisztrálva és azok 1984 és 89 közöttiek. Természetesen ettől eltérő gyártási időpontú kerékpárok is előkerülhetnek....
Van egy régi csepel tihany férfi kerékpárom. Családi örökség, szeretném a nyár folyamán ízekre szedni és felújítani. Beleérte a váz komplett fényezését is, mert sajnos elég sok helyen le van pattanva róla a festék. Meg tudnátok mondani hogy a vázat hogyan érdemes felújítani. Homokfúvás , kromofág, vagy ki milyen módszert ajánl. A festést szakemberre bíznám, pl autófényezőhöz vinném. Debrecenben tudtok-e ajánlani szakembert aki erre specializálódott vagy bármelyik autófényező megbírkózik egy ilyen feladattal? Van valakinek ilyen irányú tapasztalata?
Más: A sárvédők vélhetőleg aluminiumból készültek. Ezt gondolom csak fel kell polírozni. Ezt követően mivel lehet kezelni hogy ne mattuljon vissza.
Olyan mintha a peremek is aluból lennének. Ez létezik?
Miből lehet megállapítani a pontos korát. Elmondásokból ítélve 1968-1972 között készülhetett.
Belefogtam egy Csepel Marathon felújítós projektbe. Kerékpárom még nincsen, csak alkatrészeim. Egyelőre csak információkat szeretnék gyűjteni a Marathonról. Sok oldalt megnéztem, viszont még mindig van néhány dolog, amire kíváncsi vagyok, ezért úgy gondoltam, hogy itt megkérdezem, hátha tudja valaki.
Mikor kezdték el gyártani az említett kerékpárt?
Milyen színekkel készült? Tudom, szürke, bordó, kék... esetleg valaki ismeri ezeknek a színeknek a fantázianevét (ha van)? Illetve aminek még jobban örülnék, a színkódokat?