Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

spapda Creative Commons License 2014.06.08 0 0 40707

Csak az ehhez hasonló háttérinfók eléggé rosszul hangzanak:

 

"Unfortunately Black Betty (the RRS you see struggling in the video) had probs with traction control that eventually resulted in shattering the front left CV not long after this. When we pulled it out, there was nothing but shards of metal left of the CV. In some sections the TC was working, and in others it failed to engage at all even though there were clearly traction problems."

Előzmény: mandras79 (40706)
mandras79 Creative Commons License 2014.06.08 0 0 40706

Új típusokkal is lehet jól szórakozni:

https://www.youtube.com/watch?v=hPJYB4Vcw3g&feature=em-subs_digest

schmidtb Creative Commons License 2014.06.08 0 0 40704

Sziasztok!

 

Defender 110 SW. Raktér csúszóablakok felújítására vetemedtem. Egyik ablaknál sincs meg a felső tömítés és az ablakok lötyögnek. (A fix része nem, csak a csúszós.) Persze nem csak lötyögnek, de szépen be is ázik mindegyik. Újított már fel valaki ilyet?

Meg kell hozzá rendelnem a gyári/utángyártott tömítést, vagy kapható valami csereszavatos az autósboltokban?

 

Előre is köszönöm!

 

turbo2 Creative Commons License 2014.06.08 0 0 40703
turbo2 Creative Commons License 2014.06.08 0 0 40702

egész délelőtt zárat szereltem, nem egyszerű kivenni, jól kitalálták

CSak , másnak , hogy ne szívjon felesleges próbálkozásokkal:

1.Kárpit,  kábel, stb.

2. Belső biztosítógomb lecsavar (rendes jobbmenetes facsavar a vége)

3. Külső kilincs mozgatórudazat kipattint, kivesz (piros műanyagban a vége)

4. Külső kilincs leszerelése félig, hogy a kulcs mögötti részhez hozzáférj ( 1 db torx fejű csavar fogja belülről a zár fölött), ne ijedj meg a vas közbetét leesik az ajtóban, de csak távtartó szerepe van

és az ajtóból már nem esik tovább.

5. kulcsos rész mozgatórudazat  kipattintása a kilincs részből

6. az ajtózárat rögzítő csavarok kiszedése (3 db torx)

7. most már mozgatható a zártest és kiakasztható a belső kilincs  bowdenje.

8. bowden után fordítható a zártest és kiakasztható a belső biztosító rudazat alsó része

9. Kulcsos rész zárfelüli oldal rudazat kiakasztása

10 most már csak ki kell forgatni a zárat a belső lemez és az ablaksín között (nem egyzerű, én 2 poziciót találtam ahogy kijön és nem kell feszegetni)

 

Ezután egy bontott zárat visszaraktam, de az EKA-t nem ette meg. Este kimegyek és méricskélek, de most pont odasüt a nap, nem látni semmit, rohadt meleg van és a lakással is kell haladnom, úgyhogy most vakolok.

 

Mindazonáltal szétszedtem a régi zárat és nagyjából megfejtettem a működését.

 

3 kapcsoló van benne  a középső az ajtó rögzített helyzetét érzékeli (bekattant a zár vagy nem) ezt a vezeték alapján kéknek nevezem

a legalsó kapcsoló az ajtózár zárt helyzetét érzékeli. ez a piros

a felső a kulcs pozíciót érzékeli ez a fehér.

 

Normál esetben a kapcsolók "zárva vannak" azaz vezetnek. A középső nem vesz részt semmiben csak az ajtó becsukásának figyelése a szerepe.

A fehér és piros az alábbiak szerint működik:

A fehér  a kulcs középső helyzetében  nyitva van azaz nem vezet, a kulcs bármelyik irányba történő elfordítása  zárja a kapcsolót.

A kék az ajtózár bezárt helyzetében  nyitva van  azaz szakadást mutat. Nyitott helyzetben pedig vezet, azaz nulla az ellenállása.

A  működés bezárt ajtónál középállásból indulva:

                                                    piros          fehér

ajtó zárva kulcs középállásban          0                 0

kulcs nyitásba fordítva                     1                 1

ajtó nyitva kulcs középállásban         1                 0

kulcs zárásba fordítva                       0                 1

innentől ismétlődik a dolog

Az érzékelés elvben egyszerű mert csakazt kell vizsgálni, hogy a zár nyitva van vagy zárva és, hogy merre fordítod a kulcsot. Ha zárva van akkor ugye fordíthatod zárásba és nyitásba

Ha zárásba fordítod  akkor  a piros nem változik a fehér pedig "nyit", ha nyitás felé fordítod akkor a piros vált "zártra" a fehér pedig szintén "zártra"

ha ezután középállásba megy  a kulcs akkor  a fehér vált " nyitottra"  a piros pedig  marad "nyitott".

Innen megint 2 lehetőség van vagy nyitod vagy zárod az autót, ha nyitod akkor csak a fehér változik, ha zárod akkor a piros is és a fehér is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 2014.06.08 0 0 40701

szia, mire jutottál?

Előzmény: turbo2 (40659)
carter0912 Creative Commons License 2014.06.08 0 0 40700

discov8

 

Milyen árra gondoltál?

Előzmény: discov8 (40675)
fish70 Creative Commons License 2014.06.08 0 0 40698

zil 131!

 

No, végére értem a hetinek és látom, közben reagáltál másnak a látottakról.

Köszi, ennyivel is előrébb vagyok.

f

fish70 Creative Commons License 2014.06.08 0 0 40697

Szevasz!

 

Ha később írtál róluk a fórumra, bocs, de még nem jutottam a végére a heti adagnak. :-(

Engem a ződ érdekelne.

Egyszerűen nem jutok át a második szomszéd faluba, hogy megnézzem.

Bármid van róla, előrébb leszek vele.

 

Köszi

f

Előzmény: zil 131 (40612)
ak.negyvenhet Creative Commons License 2014.06.08 0 0 40696

Ja, és a motorféknél búgó hátsó difi......

 

Valamelyik délután nekiálltam, lebontottam a kardánt, ráfeszítettem a csavarra ami a 4 csavaros kihajtást rögzíti. Egy nagyon pici kottyanást hagytam neki, a búgás elmúlt, szép csendes a difi, de nem is szorul semmi, nem melegszik, úgyhogy szerintem így marad minden ahogy van.

ak.negyvenhet Creative Commons License 2014.06.08 0 0 40695

B_nagy!

 

Köszi szépen a tippet "spider bypass" témában!

 

Illetve a múltkori eszmefuttatásod is hasznos volt "olaj vs. zsír az ökölfejben" kérdésben. Úgy vettem észre, hogy az olaj vs. zsír eléggé megosztja a közvéleményt, van aki erre esküszik, van aki arra. Számomra teljesen logikus amit írtál, én asszem maradok az olaj mellett pont ezek miatt. Mind a két ökölfejet mostanában fogom majd kicserélni, amelyek a gépemen vannak már eléggé rozsdásak és elengedik az olajat........kap majd használt, de hibátlan ökölfejeket, és természetesen az összes tömítés-szimering is cserés lesz.

 

Az R380-nál meg maradok akkor az ATF mellett, nem variálok.

 

 

ak.negyvenhet Creative Commons License 2014.06.08 0 0 40694

Tiszteletem az Uraknak!

 

Nemrég végére értünk az idei akác szezonnak, most először volt segítségünkre a D1 300Tdi a munkában. Nagyon szépen dolgozott a gép, sokkal többet és jobban teljesített, mint vártam volna! :-)

 

4x2 méteres a 2 tengelyes trélerünk, kb. 2,5-2,6T súly volt rajta méhkaptárak formájában, plusz ugye a futó saját súlya, ami 540 kg. Emellett még a csomagtartó is agyig pakolva, aggregátor,kaptár mérleg, méhész talicskánk, kaptárlábak, marmonkanna stb.stb.stb. ........ és gyönyörűen elbírt a súllyal a gép! :-)

 

Türelmesebb, nyugodt stílusú sofőr vagyok, szépen pörgettem a blokkot 2000-2200Rpm környékén, és az volt az érzésem, h nem is igazán erőlködik a gép, a víz se melegedett. Az aszfaltról letérve komoly emelkedőkön pedig jól jött a felező, rövid 2.-ben nyugisan elcammogott a verda a földutakon.

 

Qvára tetszett a nyugodt járású nagy nyomatékú dízel, ugyanis nagyon nem mind1, mikor valami sz*r helyre kell behúzni a lakókocsit-trélert-utánfutót, akkor az ember szétrángatja a vontatmányt, vagy pedig óvatosan, szépen lassan lépésben haladva, egyben és sértetlenül szállítja le a cuccot! :-) Hogy is mondja az angol? As slow as possible....... tényleg igaza van!

 

Szóval le a kalappal az öreg Diszkó előtt, igen nagy segítségünkre volt és nagyban megkönnyítette a munkát!

 

.........kicsit úgy átfutott az agyamon, hogy ha már monnyuk 10-15 éve meg lenne ez a verda, mennyi szívástól kímélt volna meg minket.... na mind1, most már itt van, és ez a lényeg! :-)) Asszem menthetetlenül Land Rover fan lettem én is! :-)

élijen Creative Commons License 2014.06.08 0 0 40693

Pinguru, köszi a szervezést és Rezsőnek a helyet.  Amíg van lehetőség ( akár Mendén is és amíg az időjárás engedi ) , tarthatnánk szabadban a havi szektázásokat, szerda helyett péntekenként. Na?

Előzmény: pinguru (40692)
pinguru Creative Commons License 2014.06.08 0 0 40692

A péntek esti szektagyűlés jó családiasra sikeredett, aki nem jött el, az lemaradt :)

 

joegabi Creative Commons License 2014.06.07 0 0 40690

Ja, folyóban meg több kilométert.

Előzmény: Nelson admirális (40689)
Nelson admirális Creative Commons License 2014.06.07 0 0 40689

Főleg amikor vizes felülten terjed szét az olaj. Elég három csepp ahhoz, hogy egy négyzetmétert beterítsen.

Előzmény: joegabi (40684)
Prolee2 Creative Commons License 2014.06.06 0 0 40688
mack66 Creative Commons License 2014.06.06 0 0 40687

Albániát többször megjárt ismerősöm szerint Land Roverhez minden van, mert 10-ből 6 autó LR, és javarészt bontásra érett :)

Előzmény: TdiOxi (40681)
tue-14 Creative Commons License 2014.06.06 0 0 40686

Magam is hasonló tanácsot adtam volna. :-)

Nekem zúzott kövön áll az autó, és nagyon szépenterjed rajta az olaj, de ez azért csalóka...

Előzmény: joegabi (40684)
pinguru Creative Commons License 2014.06.06 0 0 40685

Én befüvesített betonrácsos parkolóban nyomulok, mostanra csak a betonrács maradt, a fű nem élte túl a megpróbáltatásokat :)

Előzmény: schmidtb (40683)
joegabi Creative Commons License 2014.06.06 0 0 40684

Önts ki egy flakonból hasonló magasságból olajat mellé és meglátod, hogy milyen kevés is tud ekkora foltot produkálni.

Előzmény: Johnny_Disco (40678)
schmidtb Creative Commons License 2014.06.06 0 0 40683

Sokáig frusztrált, hogy mindig van olajfolt az autó alatt a parkolóban.

Mostanában már füves területen parkolok. :)))

Előzmény: pinguru (40682)
pinguru Creative Commons License 2014.06.06 0 0 40682

A 300 TDI-nél ha megszüntetsz egy szivárgás, helyette elindul valahol egy másik. Évekig próbáltam ezen úrrá lenni, max akkor megy ha motorgenerált csinál az ember és minden tömítést kicserél. 

 

A turbócső környékén lehetnek szivárgások, ott relatív nagy nyomással megy ki a motorból az olaj, majd vissza, a hűtőnél, vagy a főtengely szimeringnél. Ezek aránylag könnyen javítható dolgok, érdemes utánajárni. 

 

Az tény, hogy frusztráló, hogy az ember egy csomót foglalkozik és még mindig előjön valami, ezek a veteránok már csak ilyenek.

Előzmény: TdiOxi (40681)
TdiOxi Creative Commons License 2014.06.06 0 0 40681

Nekem ez motorolajnak tűnik, azért én kiderítenéém, mert nem is kevés, és a töltögetéssel max a tünetet kezeled, és nem biztos hogy az jó lesz ha az a valami majd albániában fossa el magát. Azt tudod melyik irányból folyik?

Előzmény: Johnny_Disco (40678)
pinguru Creative Commons License 2014.06.06 0 0 40680

A lényeg, hogy legalább ugyan ennyit bele is kell tölteni és akkor rendben vagyunk.

Előzmény: Johnny_Disco (40678)
scottiepippen Creative Commons License 2014.06.06 0 0 40679

Ha ugyanennyi idő alatt nappal is ennyi folyik ki, akkor ez teljesen normális.

Előzmény: Johnny_Disco (40678)
Johnny_Disco Creative Commons License 2014.06.06 0 0 40678

Szerintetek normális dolog, hogy egy autóból egyetlen éjszaka alatt ennyi olaj folyik ki?

 

 

A szalag 63 cm-re volt kihúzva.

 

Kecskéslaci Creative Commons License 2014.06.06 0 0 40677

Szevasz terrno 1

Kéréssel fordultam hozzád az e-mail címeden keresztűl, a motor melegedés kapcsán. Leírtam a problémát, de egy kicsit hosszúra sikerült ezért a fórumozó kollégákat nem akartam túl terhelni. Ha úgy gondolod megoszthatod a többiekkel is.

Köszönöm előre is.

Előzmény: terrano1 (40621)
zil 131 Creative Commons License 2014.06.05 0 0 40676

nekem meg ilyen van:

 

http://novotransz.hu/termek/emelok-es-haladomuvek/vonszolok/rema-gp-gripper-sodronykoteles-vonszolo

 

csak orosz kivitel. Nehéz is, mint a sár.  Ez illik a nicknevemből következtethető járműhöz. :-) 

Előzmény: fejes.i (40674)
discov8 Creative Commons License 2014.06.05 0 0 40675

Nekem van. Telefonszám ?

Előzmény: carter0912 (40667)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!