Üdv. Az első ígéretesnek tűnhet, de nekem roppant gyanús. LF-es rendszám, 2007.10 havi kocsinál? L rendszámokat 2008 elejétől adtak ki. Enyém 2007. 9 havi, és KY az eleje.
A második szerintem felejtős, de majd az okosabbak megmondják. Szerintem nem magyar, még ez a futásteljesítmény sem igaz, és még a jelölt adatokkal is drága. A harmadik a nekemnemkéne típus, de nagyon nem tudnám megmagyarázni miért :) De ezt talán érdemesebb körüljárni, mint az előző kettőt.
nem a márka tipus volt a lényege a válaszomnak hanem a új vs. használt
ha gondolkodik vehetett volna I35-t vagy ha maraduk a kistigriseknél Kia Carens-t de mondhatom a Scenicet is
ha valaki nem gondolja át vásárlás előtt mire kell neki az autó így jár
kereskedő is ajánlgatta nekem amikor meg hallotta hogy S-t keresek a Escpacet mondtam köszönöm nem nem kell akkora autó felesleges, ismerősök is sokan mondják miért nem veszek egy Sharant minek az is nagy
S.P
az ajánlatot köszönöm élni fogok vele
meganeklubban is működik ez, de most aki megtudná nekem nézni pl Pesten az autókat nagyon nem ér rá :(
én is néztem már meg autót olyannak aki errefelé keresett autót
akkor linkelek is gyorsan 2-t ami képben maradt van mindkettő Pesti
A müanyag sínt középen tudod a legjobban kiemelni, ha jól emlékszem 3 bepattanó van középen egyenletesen elosztva. Az első és a hátsó pedig necces (más a kialakítása is mint a középsőknek), nekem mindkét hátsó eltört az elsők nem....
utazzak 300Km, hogy a tulajjal elsétáljak a szervizbe, hogy megtudjam, hogy mégse 100e hanem 300e van a kiszemelt autóba vagy, hogy gondolod?
Szoktak itt segíteni egymásnak emberek.
Ha belinkelsz egy autót, és a közelemben van, szívesen ránézek, meg elküldöm azt alvázszámát... (Én is elég kritikus vagyok, a cliot annak idején 4 hónapig kerestem, a scenicet 3 hónapig. A scenic felkerült a hahura, másnap a tulajdonomban volt...)
... akkor most ismétlek egy sztorit: szomszéd választhatott, hogy milyen autot kapjon "ajándékba" a felesége főnökétől. Kicsi fiatra esett a választás. Lehajtották a hátsó ülést, így a csomagtérbe belefért a gyerekkocsi is! (nekünk újságolták boldogan). Valahogy a gyerekről meg elfelejtkeztek..., aztán jötr a második gyerek is.
A korcsmáros azon gondolkodik még, hogy milyet is vegyen az i10 mellé, amibe belefér a söröshordó.
Ezek valóban piacon érvényesíthető paraméterek, tudod, hogy magam is hiszem, de azért közel sem 40-50% pluszt jelentenek. Az az autó ma-holnap 8 éves, ha márkaszervizben volt is karbantartva és na adj ég bármi történik vele már szinte semmit sem ér, nem akarom ragozni, 8 éves korára egyszerűen nagyobb a meghibásodás valószínűsége, mint egy hasonlóképp rendesen karbantartott 4-6 évesé.
Az viszont tény, hogy a forint árfolyam és a hazai gazdasági helyzet miatt a használtautó piacon elszabadultak az árak, hogy gyakorlatilag annyiért minimum el tudnám adni a GSIII-at amennyiért egy éve vettem, pláne hogy idén vizsgázott és a 4 éves szerviz is meg volt.
(Szomszéd kocsmáros kérdezte csodálkozva, hogy miért tartom olyan magasan az árát, hisz ő egy kicsit többért nemrég vett egy vadiúj Hyundai i10-eset....)
és lehet volt igaza? már ford is megmondta az új autó a jó autó
És lehet úgy is gondolkodni, veszel egy újat 6 évre a H és K ugye 5-7 évet ad gariba -igen addig oda kell hordani a pénzt- 6 évesen eladod és megint veszel egy újat és mindig 0-6 éves autóba ülsz anyagilag valószínű ugyan ott leszel mintha 6-10 vagy 0-10 éves autóid vannak
Egy időben próbálkoztunk egy olyan vállalkozással, hogy segítünk laikusoknak autót venni. Nagymamák, welcome! Bölcsész apukák, ide! Első autót kereső fiatalok, helló!
A kiválasztott autó árának X százalékáért (vételár- és szolgáltatásfüggő, de mondjuk 30-200 ezer forint között) megoldjuk az ügyfél autózási problémáját. Segítünk a pénzének és elvárásainak legmegfelelőbb típus kiválasztásában, aztán ennek tudatában segítünk felhajtani, kiválasztani és ellenőrizni a legoptimálisabb autót, finanszírozást, biztosítást, majd a végén elintézzük az összes vásárlás utáni aprómunkát (átírás, biztosítási szerződések, kisebb azonnali javítások, kiegészítők beszerelése, lopsávédelem, tolatóradar, kinek mi hiányzik). Az ügyfélnek semmi más dolga nincs, mint a folyamat legvégén egy fél nap alatt kiválasztani a felhajtott és ellenőrzött 2-3 autóból, ami neki a legjobban tetszik. Minden autó mellé kap részletes költségtervet 3 évre előre, és garanciát bizonyos dolgokra (biztosítási előzmények, szervizmúlt).
Tök jó, nem? :-)
No, a millió selejtes használt autó hazájában ez a vállalkozás teljesen hamvába holt, egy év alatt gyakorlatilag egyetlen komoly megbízásunk sem volt. (Szerencsére ez csak mint kiegészítő mellékvállalkozás merült fel.)
Marad az, hogy a családom, a barátaim és én tök jó autókon járunk, oszt' jónapot :-)
És igenis állapotot veszünk, nem évjáratot és kilométert.
márpedig egy autó állapotát a Km tükrözi is tükrözi, mégpedig pont azokon a részeken ahol nem látod.
Azt sokan nem veszik figyelembe a kasztni is fárad csavarodik tekeredik, nagyon nem mindegy, hogy ezt mennyiszer tette meg.
a váltót ritkán borítja szét az ember márpedig a 100-300e Km között azért lényeges állapotbeli különbségek lehetnek
a profi autókozmetikusok meg csodát tesznek egy autóval
arról nem is beszélve hogy a mai autókba nincs 2dekával több anyag, mint ami ahoz kell hogy a tervezett időt kiszolgálja, ami ugye az első tulaj mert autót nekik gyártanak, nem a második harmadik tulajnak
A legolcsóbb 2006-os autóknál simán lehet jobb a 2003-as autók krémje - ugyanannyiért
Bizonyára az enyém krém :D
Kb. 2003 májusban kerültek a Scenic II első darabjai az eladókhoz nyugaton, nálunk meg szeptemberben (mint az enyém, dci, 60kW, 80LE - vagy benzinesek). A 100 LE dci már 2004-es. A késöbbiekben meg esett az újak ára kb. 6000 €-val, és gondolom, a minőség is.
Tény, hogy eddig csak apró problémáim voltak vele.
(Szomszéd kocsmáros kérdezte csodálkozva, hogy miért tartom olyan magasan az árát, hisz ő egy kicsit többért nemrég vett egy vadiúj Hyundai i10-eset....)
Ez az ár ireális. Kétségtelen nagyon szép ez a Privilége (nem, nem Monaco, annak szürke bőr-szövet ülései és fekete bőrkormánya van szürke műszerfallal).
Egyre inkább működik pedig ez az árazási stratégia!
Elindul az ember autót venni, nyilván a legolcsóbb autóknál kezd nézelődni, dehát azok többnyire hányás állapotban vannak. És ez nem is igen változik, ahogy elkezdünk felfelé araszolni az árlétrán. Ez egy idő után rendkívül unalmas - ilyenkor jönnek képbe a tényleg és valóban makulátlan autók, amik úgy tűnnek, mintha felül lennének árazva, pedig könnyen kiderülhet, hogy lesz rá vevő ennyiért.
Ez a Scénic új korában uszkve 8 és 9 M között volt, és ez a példány az átlagnál lényegesen kevesebbet ment (ha igaz). Így aztán 7 évesen* az eredeti ár harmadáért még akkor sem teljesen rossz ajánlat, ha ilyesmi autót elvileg lehet venni az új ára ötödéért-hatodáért is.
Ha három éves használatot nézünk, könnyen kiegyenlítődhet egy 1 milliós árkülönbség a vételárban!
Illetve van itt még két apróság:
1) automata váltó
2) távol van a fővárostól
Ez a két adottság mindkét irányban tudja módosítani a vételárat. Alapvetően mindkét dolog lefelé viszi az árat, hiszen a magyar piac gyűlöli az automata váltót, a nagy távolság a fővárostól pedig megtizedeli az érdeklődők számát - a használtautó-kereskedelem durván kétharmada Budapesten zajlik.
Viszont mivel az automata váltós autókat "nehéz eladni," a nepperek kevés ilyet hoznak be. Márpedig vannak olyan emberek, nem is kevesen, akik csak automata váltós autót tudnak vezetni, és nekik végképp nincs választék.
Plusz a vidéki autóságnak is van egy varázsa a helyi piac számára. Mivel a használt autók jelentős része selejt, onnan Pécsről két-három budapesti (vagy pláne debreceni, nyíregyházi) lyukra futás után nehezen indul el az ember negyedszer is egy újabb "ígéretes" autó miatt. Miután az ember elköltött néhány tízezer forintot üzemanyagra teljesen feleslegesen, hirtelen felértékelődik, ha egy autó ott van a szomszédban...
Nekem az a teljesen őszinte véleményem, hogy a legjobb vételek ott vannak a kereskedőknél, a drágának tűnő autók között! Ezért is írtam, hogy ha az árban nem lehet feljebb menni, akkor az évjáratban kell engedni....
Tiszta póker játék, sok blöffel - de van a lapjárásban Royal Flush is! :-)
A legolcsóbb 2006-os autóknál simán lehet jobb a 2003-as autók krémje - ugyanannyiért
linkelj légyszíves
az ár nem mindig tükrözi a valóságot
mint tegnap is írtam 2011-be több volt az autóba mint amivel most hírdetikés vol olyan év hogy 100eKm szaladt....
a korosztályának árkategóriájában pedig 200e-el olcsóbb mint a legdrágább és 500e-el drágább mint a legolcsóbb motor felszereltség egyéb most nem vettem figyelembe csak a tipust évjáratot
(Volt egy fiatal, 2.2 dCi Laguna Grandtour-om, amit elloptak. A biztosító sosem fizet másnap, de nekem már másnap kellett egy autó. A legolcsóbbak között találtam egy Lagunát, borzasztó sok kilométerrel. Pár kilométerre volt csak tőlem, felültem a bringámra és átmentem megnézni. Egy repülőgép-mérnök autója volt, akinek a lakása tele volt gyönyörűséges mechanikus repülőgép alkatrészekkel, mint dísztárgyakkal. Nagy szeretettel beszélt az autóról, elővette a kockás papíron vezetett karbantartási naplóját. Persze már autóval mentem haza, utána még egy évig használtam, és ez alatt konkrétan költségmentes volt az autó. Amikor eladtam, arányaiban már csak nagyon keveset buktam rajta.)
Annyira eldurvúlt a használtauto piac, hogy már a szemednek sem hihetsz....
Alternatíva: esetleg bővítsd az autómárkák és -típusok körét, amik számodra számításba jöhetnek.
(én váltottam másra - az ittenieknek már a könyökükön jön ki - és megmaradt mellé a döci is)
Km szükítéssel / bövítéssel nem sokra fogsz menni. Az óratekergetés óriási biznisz, meg az alváz-szám "csere" is. Töled északabbra nagykutyák feje is porba hullott (magas rangú zsaruk), akik benne voltak a biznisben ... és honosításban - persze ők inkább kivételnek számítanak, hogy buktak.
Lehet, hogy németben kapsz jó autót olcsón, de 1.) azt neked kéne behozni 2.) bizonyára az nem Scénic lesz.
A nagyon jókat ott is lehalásszák. Az itteni barnák lefizetik az ottani törököket a bazárokban. Ha felbukkan valami, máris csörög a telefon, ezek meg ugranak érte. A többinek marad a lerágott csont. (Ez másodkézböl való helyi info, de nem meglepő, hogy egy horvát ismerős is pont ezt mondta. Egy éve egy autóbazárt se láttunk ott, tranzit menetben, idén meg már nönek a semmiből, mint eső után a gomba)
4-5 éves BMV X3-as 2-3000€-ért? Tudom, stevie szerint ez a legalja, de napi nyúzásra, gombázásra nekem is jó lenne :D Egyébként az a vicc, hogy x-i hivatalos BMW forgalmazónál néhány éve csupa hasonló használt volt 15-20e. €-ért. Új persze egy sem.
érdekes amit írsz. de az is hogy ha kitolom az életkort csak öregebb lesz az autó csökken az ár de nem lesz jobb :(
Ez a gyakorlatban nem egészen így van.
A legolcsóbb 2006-os autóknál simán lehet jobb a 2003-as autók krémje - ugyanannyiért.
Igazából úgy érdemes számolni, hogy a vétel után az első 3 évben milyen költségek lesznek az autóval. Nyilván minél öregebb az autó, annál kevésbé kézbentartható egy ilyen kalkuláció, de azért egy alapos és szakszerű felmérés a vásárláskor rengeteget segít. És igenis állapotot veszünk, nem évjáratot és kilométert.
(Volt egy fiatal, 2.2 dCi Laguna Grandtour-om, amit elloptak. A biztosító sosem fizet másnap, de nekem már másnap kellett egy autó. A legolcsóbbak között találtam egy Lagunát, borzasztó sok kilométerrel. Pár kilométerre volt csak tőlem, felültem a bringámra és átmentem megnézni. Egy repülőgép-mérnök autója volt, akinek a lakása tele volt gyönyörűséges mechanikus repülőgép alkatrészekkel, mint dísztárgyakkal. Nagy szeretettel beszélt az autóról, elővette a kockás papíron vezetett karbantartási naplóját. Persze már autóval mentem haza, utána még egy évig használtam, és ez alatt konkrétan költségmentes volt az autó. Amikor eladtam, arányaiban már csak nagyon keveset buktam rajta.)
Ez az ár ireális. Kétségtelen nagyon szép ez a Privilége (nem, nem Monaco, annak szürke bőr-szövet ülései és fekete bőrkormánya van szürke műszerfallal).
Tájékoztatásul, a biztosító szerint kevesebb, mint 5 évesen 2,25 milliót ért az autónk 83e km-el. Ezt a számot ugyan sikerült felhúzni 10%-al, de ez az autó két hónap múlva 8 éves! Max két millió, de inkább annyi se mert 5 személyes és nem Grand.
Külföldön semmi értelme nézelődni, 260 forintos frank és 310 forintos euró mellett drágább behozni egy patent autót. Én spanyolban találtam egy jónak kinéző autót, kiszámoltam, hogy ha nem futok lyukra és megveszem, akkor is plusz félmillió alaphangon mire itthon van névre írva, árban pedig 9-10ezer euró volt egy 2009-es keveset futott autó tavaly.
Teljesen egyet értek veled, amikor mi telefonáltunk apu autója miatt, már az is határeset volt, ha nem a határon túl. Akkor mi megadtuk az ismert paramétereket és rákérdeztünk valóban abban a hónapban és az adott km-el ott járt-e az autó, egyébként meg a cégcsoportnál szervizeltetjük az autóinkat.
Szerintem egyáltalán nem irreális amit vázoltál. Tavaly nyáron 2007 novemberi 2.0dCi Privilege +xenon +automata váltó, magyarországi első tulajdonostól ~60ezer km-el 2.2-ért ment el, én voltam az első akinek szólt Krisztián (tőle vettük az ellopott GSII-t még amikor Renaultnál dolgozott), ez is beszámított autó volt, nagyon szép állapotban.
Amiért végül a GSIII mellett döntöttünk az néhány apróság (7-8 hónappal idősebb, mint a régi, első parkradar hiánya, nem gyári első szélvédő meg még valami bizbasz amit a régi tudott) és a feleségem által nem kedvelt automata váltó (én szerettem volna) mellett az, hogy 4 éves kora után nem márkaszervizben volt az 5 éves szervize. Ugyan teljesen lineáris volt a futásteljesítménye, de mivel az ellopott autónak ezek voltak a minimum paraméterei, így azt a döntést hoztuk, hogy inkább a GSIII.
Abszolút nem reális szempontok egy normális(an gondolkodó) embernek, de tőlünk elvettek valamit amit nagyon szerettünk és mivel akkor már ott volt a GSIII a látótében inkább durván ráfizettünk. Mondjuk a következő 16 évben nem is tervezünk autót venni, ma még garanciális, 73ezer km van benne, húsz éves korára se lesz benne 200ezer ha így folytatjuk.
Szóval legyen elvárásod, de valahol kompromisszum lesz a dologban.
Apum autójáért Budapestről mentünk és céges autó volt. Mivel én is 53000 km-el adtam le az 1.6TdCi off autómat 4 évesen teljesen hihető volt az autó állapota alapján a futása. 1,85 millió volt Kaleido 1.5 dCi.
én egyébként kötelezővé tenném a szervizeknek, hogy ki kell adni az érdeklődőnek a szervizmultat
A jogállam egyik fontos alapfeltétele, hogy a szerződések harmadik fél számára titkosak.
Ez egy egyszerű adatkezelési megfontolás.
Viszont a tulajnak már ki lehet adni az adatokat. Tehát az autó jelenlegi tulajdonosa kikéri az autó adatait az adatbázisból, és utána - a szerviz hozzájárulásával - átadja neked. Így oké.