Sokan egyébként "sima" lánccsappal is egyesítik a láncvégeket, háááát... Jobb a békesség.
Én inkább más gyártótól származó láncokat használok az amúgy full Shimano felszereltségű bringáimon (MTB és országúti), pl Sram vagy KMC akik bontható patentszemet alkalmaznak a láncvégek egyesítésére. Így ha láncmosáshoz leszerelem a láncot kb. 1000km-enként, nem kell mindig új stift és még különösebben ügyesnek sem kell lennem hozzá. :o)))
10 sebességes Shimano láncomhoz kaptam egy eltörhető stiftet, amivel össze tudom szerelni a láncot. A kérdésem az, ha a láncot ennél a szemnél megbontom, akkor ezt a stiftet újra fel tudom használni, vagy újat kell vegyek: Ha igen, akkor csak egy irányból tudom használni? Szóval bontásnál teljesen nyomjam ki és megint az elejéről nyomjam be, vagy megbontom, és visszafele visszatolom a helyére összerakásnál?
Teljesen egyetértek veled. A fülhallgató sokkal-sokkal jobban "kizárja" a környezeti zajokat, mint az autóban, felhúzott ablakok mellett normális hangerővel hallgatott zene.
De érdemes otthon is kipróbálni: ha a TV-ben szól a zene, attól még tudtok egymással beszélgetni a szobában normális hangerővel. De ha egyikőtök fülhallgatóval hallgatja a zenét, akkor az ugyanolyan hangerővel (mint az első esetben) hozzá szóló ember hangját nem, vagy csak alig fogja hallani.
Mondd, vezetsz te autót? Hallgattál már az autóban zenét? Ha nem üvölt, simán befér mellé más hang is. A fülhallgató mellett jóval kevésbé hallasz bármi mást.
Országúti bringa a 30 éves Favorit, és a 2014-es karbon Merida is. Azért kérdeztem a kerékpár jellemzőit, mert nem ugyanolyan gumi kell mindegyik országútira.
Van vittoria és kenda. A kenda tényleg szétmegy fél év alatt? Árban a kenda 2000 a vittoria 6000. Megeri a 6000-res? Tartósabb? Mert azt mondták hogy egy bicaj egy évben 3 olcsóbbat simán megeszik így jobban Megeri egy minőségibb de drágább.
"De az adminisztratív tiltás egyszerűen marhaság, illetve ha szóba kerül, akkor tiltsák meg az autósoknak a zenehallgatást vezetés közben, sokkal jobban kizárja a külvilágot" Az autósok nem agyba dugott fülhallgatóval szoktak zenét hallgatni.
Merida Speedre olyant javallok, ami szájvizesflakon kettévágásával készithetö, ügyesen beszurva hátra, az ülés alá. Az alsóvázcsöre meg drotozz fel egy habtálcát, amiröl elözöleg leetted a gesztenyepirét!
Az első folyamatos fény, csak a hátsók villognak. Elöl egy gagyi szilikon a városba, közvilágítás mellé, és egy SolarStorm reflektor városin kívülre, erdőbe.
az volt a durva, hogy amig el nem ment, tenyleg nem vettem eszre hogy van mogotte valaki. nem refiztem, mert tulkepp kibirtam. viszont total miatta nem latszott a masik.
kocsibol velem fordult elo, hogy jott szembe a stroboszkopos bringas, es alig lattam hol van, mert felvaltva volt a vakit meg a toksotet. amikor mellemert, akkor vettem eszre hogy mogotte van egy masik egy mecsessel, a vakito villogotol egyaltalan nem lehetett eszrevenni.
1. Alapvetően sisakpárti vagyok, én magam már (pedig nem vagyok vadulós típus, összetörtem hármat, ha ebből csak egy is komoly sérüléstől védett meg (van rá esély), akkor megérte. Viszont nem tenném kötelezővé. Meggyőződésem, hogy a fejsérülés veszélye nem azonos a különféle bringatípusoknál, egy országútin, ahol sportosabb pozíciód van, nagyobb az esélye annak, hogy eséskor a fejed leér az aszfaltra, mint mondjuk egy trekkingen, vagy rekun.
2. A láthatósági mellény pótcselekvés, azoknak találták ki, akik lámpát sem haszálnak. Pont ők nem fogják ezt sem használni. Szerintem éjszaka is elegendő a többi aktív és passzív láthatóságot fokozó holmi, de persze aki akarja, hordja, amikor csak tetszik neki. A kötelezőség itt is marhaság, még jobban, mint a sisaknál.
3. Én nem hallgatok zenét biciklizés közben, fontosnak tartom, hogy halljam is a környezetemet (főleg, hogy a látásom korlátozott). De az adminisztratív tiltás egyszerűen marhaság, illetve ha szóba kerül, akkor tiltsák meg az autósoknak a zenehallgatást vezetés közben, sokkal jobban kizárja a külvilágot, ráadásul náluk a kasztni tovább korlátozza a látóteret is.
4. Egy biztos: ne menj a sáv legszélén. Az, hogy mennyire mész be középre, az aktuális helyzettől függ. Viszont ha a sáv közepén mész, figyelj a mögötted haladókra, és engedd el őket, amint lehet!
5. Nem egyértelmű. Nagyon hamar leszoktam az első villogó használatáról, ha az volt az egyetlen világítóeszközöm, akkor nagyon zavart a stroboszkóphatás. Egy időben jártam úgy, hogy az egyik lámpám villogott, a másik folyamatosan világított, de az sem volt az igazi. És ha engem zavart az első lámpa vezetés közben, akkor el tudom hinni, hogy a mögöttem lévőt is zavarja, tehát inkább nem.
Olyankor, amikor még nem teljesen sötétben indulok el, de már megfontolandó a lámpa használata, előfordul, hogy a hátsót villogóra állítom (illetve ugyanez nappal, ködben). Ilyenkor nem annyira zavaró, mint tök sötétben, de segíthet a jobb észlelésben, ha villog.
A környéken elég gyakran látok egy faxit, akinek a füléhez hozzánőtt egy nagyon okos és nagy + a keze. Először akkor jutott el az ingerküszöbömig, amikor egy pirosnál lámpánál álltunk (ő ebben a pózban, ami már önmagában is elég figyelemfelhívó), aztán mikor elsárgult a lámpa, akkor ő bármi körülnézés nélkül elindult. Látom egyirányú utcában is szembekerekezni (ahol nincs is megengedve, és persze közben telefonálva). Nagyon fontos ember lehet, de egy cseppet sem csodálkoznék, ha egyszer valamilyen formában összetalálkozna egy pofonnal, és nem vagyok biztos benne, hogy egy könnycseppet is ejtenék miatta :-)
2. Nem, nappal rohadtul semmit nem jelent, csak idegesítő és fölösleges lenne. Rossz látási viszonyok és szürkület+éjszaka természetesen igen.
3. Nem kell tiltani, lehet azt olyan hangerővel is hallgatni, hogy a külvilág zajai is megmaradnak.
4. Jobbra tartás sávon belül, és lehetőség szerint nem egymás mellett. Azért az autósokat sem kellene halálra szívatni. Viszont a szembejövő és éppen akkor beelőző autósokat brutálisan keményen büntetném.
Van egy használt kerékpárom. Most 8 sebességes V fékes pumpálós váltókar van rajta, hátul meg shimano alivio váltó. A fogaskoszorú viszont 7 sebességes. Jelenleg az 1-2-re van az első fogaskeréken, a többi meg így tolódik egyel. Viszont a váltások nem pontosak. Főleg a legutolsó fogra nehezebben rakja fel a láncot, illetve leváltani is sokáig zakatol, mire levált, inkább akkor vált, amikor kicsit túlnyomom a váltókart. Tehát se fel se le nem pontos. Be lehet valahogy állítani a 8-as váltót a 7 fogaskerékre, vagy le kell cserélni vagy a váltókart vagy a fogaskoszorút? Gondolom a fogaskoszorú cseréje olcsóbb lenne. Kb mennyi nagyságrendileg a költsége ha szinkronba akarom hozni, hogy pontos legyen a szerkezet?
1. Igen. Persze lehet azt mondani, hogy aki hülye, haljon meg, én inkább a hülyéknek (is) kötelezővé tenném.
2. Ez a kukás mellényre vonatkozik? Nem úgy tapasztaltam, hogy láthatóbb lenne tőle bárki is, szóval nem hiszem, hogy szükséges kötelezővé tenni. Egyéb amúgy is kötelező már. Én a lámpákat nem kapcsolom be, de a hátsó lámpa prizma is egyben.
3. Igen. Bicajon vagy, nincs olyan védelmed, mint egy autósnak, ráadásul az autósok autórádiót használnak, nem a fülükbe dugják közvetlenül, nagy különbség.
4. Jó az úgy, ahogy most van: jobbra tartás olyan szinten, hogy azért legyen még helyed korrigálni.
5. Villogó feltűnőbb, ahogy írták már. Meg talán egy fokkal kevésbé vakító.