Szlovákia nincs messze, sokan járunk oda csodálni fantasztikusan sokszínű vasútját. A tátrai villamos, a széles nyomtávú ércvonatok, a hegyi mellékvonalak tolatós tehervonatai, színes mozdonyok, dízel és villamos motorvonatok... Ez mind Szlovákia... Olvassa és írja ezt a topicot, akit ez érdekel...
Ez hitvita. Én a Trianon előtti időkben létezett állomásokat igyekszem az akkor nevükön számontartani (ha épp képben vagyok történetileg), ha van mai magyar nevük (például Romániában), akkor azon, de az újonnan létesített állomásokat az új nevükön hívom. Ágcsernyő azért nehéz kérdés, mert az állomása gyakorlatilag megszűnt, helyette az új, Tiszacsernyő faluban új állomás épült, de a határ inkább Ágcsernyőhöz esik közel, így a határpontot annak nevezem (l. még Ágerdőmajor oh., Hídvégardó oh.) Mások máshogy csinálják, és igaziból abban sincs kivetnivaló.
Nos ugy tunik megiscsak kifutnak az ARRIVA vonatai Praga kornyeken. Ugye a menetrendben mar bent voltak, de nem kezdtek el az uzemet, mivel nem tudtak a ROPID-dal megallapodni a dotaciorol, igy most anelkul, uzleti alapon vagnak bele. Egyelore a Masarykovo palyaudvar es Kralupy kozott, 1 szerelvennyel (http://ekonomika.idnes.cz/foto.aspx?r=eko-doprava&c=A120918_101853_eko-doprava_fih&foto=&thumbs=1#FIH45f2c6_Arriva_845001_interier.jpg) - az egyiranyu jegy 34 korona, ami 10 koronaval olcsobb mint a CD teljesaru jegye. Ugy tunik az ARRIVA azert szeretne terjeszkedni, mivel megvettek a Veolia buszait, igy a pragai elovarosi forgalomban is lekapartak a buszokrol a Veolia logot es feliratokat, helyette most Arriva van. Persze a szinvonal ugyanaz...
Érdekelne, hogy mibe kerül a menettérti Pozsony-Breclav, a Pozsony-Brno, és a Pozsony-Olomouc City Star jegy. A CS bármely, az adott útvonalon közlekedő vonatra érvényes, átszállással is (kivéve pl Pendolino)? A Metropolra pl jó a City Star? 2 főre milyen kedvezmény jár? Nem találtam erről információt a ZSSK honlapján.
A cseh Sporotiket-tel most ismerkedek mélyebben a CD honlapján, lehet hogy azzal kapcsolatban is lesz még kérdés.
Menetrendvaltassal megszunnek a D1 Expresszek, mondvan vaganyzar lesz Bechovice-Uvaly kozott illetve folyik Usti nad Orlici atepitese. A sorok kozott azert persze lehet latni, hogy a kihasznaltsaggal is voltak komoly gondok illetve a vezetes cserejenek is koze van ehhez. Pedig pont most mikor 26km-es dugo volt, meg 1-2 oras varakozasok hetvegen, lehetne realitasa, ertelme ezeknek a vonatoknak. Helyette a vasut az orankent kozlekedo EC-ket ajanlja.
---------
A CD Cargo ket jelentos uzletet is elbukott mindkettot az AWT elleneben. Jovo hettol mar ok viszik a szenet az Erchegysegbol a Chvaletice-i eromube, egyelore ev vegeig allapodtak meg, hosszabitasos lehetoseggel. (Ok uzemeltetik az iparvasutat is az eromuben) Ezen 700 millio koronat bukott a CD Cargo.
Ugyancsak az AWT fogja vinni ezentul az uj Skodakat Lengyelorszagba a CDC helyett.
Tényleg csak ott járnak menetrend szerint, de még ott is előfordulhat, hogy 754-es jár helyettük, ha abból éppen mind üzemképes. Néha-néha beugranak Tanvald vagy Budejovice felé is, de az teljesen kiszámíthatlan, 750-es vagy 854-es döglés esetén lehet ilyen.
Ez egyébként az utolsó menedékük, az ország többi részében Bardotka már csak igen ritkán jár, forda szerint már nem.
A Zelpage-en lathato vonatosszeallitasok alapjan Pragabol Cercany fele tenyleg csak hetvegen jar Bardotka? Viszont ahogy nezem, akkor legalabb jo sok :)
Masik kerdes, hogy Praga kornyeken csak ezen a vonalon jarnak?
Üdvözletem. Érdeklődnék hogy ezt a könyvet itthon honnan tudnám beszerezni,megvásárolni mert biztos nagyon érdekes lehet esetleg ha valakinek van egy elfekvő példánya?! Előre is köszönöm! A képet innen a topicról töltöttem le.
Az elmúlt 2 hétben a döglödő áruszállítási fronton több érdekesség is történt Szlovákiában.
Részben a 153-as vonalon lendült fel egy kicsit a teherszállítás, Kistompára (Tupá) műtrágya érkezett, Ipolyságon pedig hosszú idő után újra fát rakodtak.
A 152-esen egészen Oroszkáig (Pohronský Ruskov) eljött a tolatós teher, a helyi magtár adott fel árut.
Átmenetileg benépesült a Mezőlaborc (Medzilaborce)-Lupków határámenet is, itt 2 hétig heti 2 pár tehervonat ment át, fát vittek a szomszédos Komanczáról Rózsahegyre.
A 173-as vonalon Mlynky állomáson is fát rakodtak, viszont ezt magánvasút vitte el, az AWT Búvárjai jártak ott. Az AWT egyébként rendszeresen használja átállásra a 172/173-as vonalat, mivel erre jóval alacsonyabb költséggel tudja átküldeni a mozdonyait nyugat és kelet között.
Az illusztráció pedig egy acélt szállító szerelvény, amelyről éppen a tolómozdony párost csatolják le Čremoné (Turócmeggyes) állomáson.
Kint a kertben grilleztek mindenféle kolbászokat, meg húsokat, elég jó illatuk volt, de én nem voltam éhes, úgyhogy maradt bizos pontként a Svijaní.... ,nem bántam meg...:)
Igen...., amúgy én a gőzös indulása után az első adandó alkalommal lepattantam Harrachovba a Novosad pivovarba, .... az idei gőzös buli a tavalyihoz képest szerintem gyengébbre sikeredett. (de azért jó volt ott lenni....)