Köszi! Végül ez segített a hiba felderítésében. Végre megoldódott a probléma és teljesen banális hiba volt, én voltam tudatlan. Ugyanis az én agyamban az volt, hogy a benzincsap állása előre takarék, hátra normál, le fel pedig zárva. Lehúzva a benzincsapot, és feltöltve benzinnel egy kis csövet ráhúzva a csap végére egyből látszott, hogy az általam nyitottnak hitt állásokban alig folyt a benzin. Amikor kicsit ferdén állítottam (mert a tankban ferdén van a benzincsap) egyből jobban folyt a benzin. Szóval a lényeg, hogy utána már ment a gép, mint régen. Mentem is vele vagy 15km-t,szóval rendben van végre.
Jobb félni mint megijedni. Alaposan megtisztítottam, összeszereltem! Nem okoz problémát gondolom, hogy egy nagyon extra rövid fuvallattal le lett az egyik csapszegfurat hátulja homokfújva
Még gyújtást kell kerítenem rá, meg a kerékpár átváltót össze kell szerelnem, alig találtam hozzá valamit (átváltó csap, csillag kerék, sasszeg, hézagoló alátét, stb)
Ez a 4. teljes generálozott blokk idén amit csinálok, ráéreztem az ízére :))
Köszi a linket. Szerintem ahol ezt írja, az a 210-esre vonatkozik!! Más kérdés, hogy én azt se keverném soha 1:50-re, őszintén szólva azzal is 1:30-as keverékkel járnék, de oda az álmoskönyvek szerint elég az 1:40 a tűgörgős csapszeg illesztés miatt. (Minden más kb egy az egybe ugyanaz mint a 207-nél, ha jol emlékszem még a 6203 C3 főtengelycsapägy mëret is.)
A lényeg, hogy a 207-nek add meg ami jár neki, ne törődj vele hogy szintetikis vagy ásványi, 1:30 mindig
"Elképzelhető, hogy 2km után nekem is azért áll le a motor, mert 1:33 ba kevertem a full szintetikus Castor power racing 2t olajat?"
Teljességgel kizárt, 100% hogy más hiba van. Minden 207 motoromhoz 1:30 keveréket használok szintetikus olajból, hiba nélkül
Semmilyen tudományos vagy féltudományos bizonyíték nincs arra, hogy szintetikus olajból elég az 1:40 vagy 1:50, nyugodtan keverd csak szépen 1:30ra ahogy a gépkönyvben elő van írva! Főleg, hogy a minőségi olaj amit használsz nem füstöl meg nem okoz komoly lerakódásokat 1:30nal sem!!
Levettem a dugattyút és megcsekkoltam megint, kicsit még próbálgattam a repedésvizsgáló sprékkel előhívni a repedést, megint nem mutatott semmit. De csak ott van valami, így már nem építem vissza úgy is kuka ez a dugattyú, gondoltam egy 0,5 másodperces fuvallat homokfújást kap a terület, hátha a felület pici módosításával előbukkan a repedés.
Teljesen homogén felület keletkezett a kérdéses helyen, a dolgok jelenlegi állása szerint egy karcolás szívatott meg.
Egy picit még mindig töprengek, mégiscsak ehhez lett furva a henger, a homokfúvásbol csak a csapeszegfurat hatulja kapott, melegitve volt szerelve a csapszeg, faintosan passzol a dugóval meg a bronzpersellyel, tök jó párosításnak tűnik, nagyon határeset hogy veszek-e új dugattyut vagy sem
Googlen böngészve találtam egy ilyen infót 207-es babettához:
"Benzinfajta: ólommentes 95-ös, keverékként 1:40 Arol T 2 olajjal
1:50 szintetikus olajjal"
Gyárilag én úgy tudtam 1:33 a 207 keverési aránya. A modern szintetikus olajakat használva tényleg kevesebb olaj kell? Azt olvastam már több helyen is, hogy inkább 1:40 et használnak, mert 1:33 mal nem ment a motor jól. Elképzelhető, hogy 2km után nekem is azért áll le a motor, mert 1:33 ba kevertem a full szintetikus Castor power racing 2t olajat?
Akkor a tanksapka szellőző kizárva, de azt is ellenőrizd le hogy folyik-e elegendő üzemanyag, ahogy leírtam, hogy azt is ki lehessen zárni. A melegedés okozta hiba is előfordulhat, talán a fagyasztó spray segít megtalálni.
Ezt próbáltam. Úgy mentem, hogy lelazítottam és csak gravitációs elven volt rajta. Meg amikor megállt, utána le is vettem de úgy sem ment. Holnap ellenőrzöm a gyújtást meg a vezetékeket. Bár fura ez nekem hogy 2.5km után kezd el vacakolni. De így még szinte biztos, hogy valami melegedés miatti probléma van.
Könnyen le tudod ellenőrizni hogy elegendő a benzin után folyás a karbiba. Lehúzod a benzincsövet a karbiról, aláteszel egy fél decis poharat, ha 4 perc alatt nem csordul túl a benzin a poháron, kevés a benzin után folyás. Ezt a műveletet úgy is próbáld meg hogy leveszed a tanksapkát a tankról, mert könnyen lehet hogy a tanksapka levegőztetője van eldugulva és amiatt nincs után folyás.
Köszi!!! Gyűlölök neten rendelni (melóhelyre nem rendelhetek, nem tudni mikor jön a futár egyeztetni kell aztán mégse akkor érkezik, "A" termék helyett "B" termék érkezik, stb., százszor belefutottam már ilyenekbe) sokkal jobban szeretem ha megnézem hogy mit készülök megvenni aztán fizetek vagy nem veszem meg mert észreveszek rajta valamit.
Na kéremszépen a fejlemények a következők. Szívás van. Dugattyú felszerelés után surlófénnyel megvilágítva észrevettem, mintha meg lenne repedve a csapszegfurat hátulja. Szabad szemmel nézve SEMMI sem látszódik, és fényképezni is csak sokadjára sikerült, mert ha 5 mm-el lentebb tartanám a fotógépet, a fényképen sem látszana az égvilágon semmi! Nagyító alatt is nézegettem vagy negyed órán keresztül, végül kínomban előkerültek a repedésvizsgáló spray-k (valamikor ezek után fotóztam), ezek többszöri használata sem mutatott ki ott repedést, holott korábban már nagyon jó tapasztalataim voltak vele és rengeteg láthatatlan repedésre fényt derítettek, noha magam is tudom hogy a repedésvizsgálat egy külön témakör a gépészetben és sokkal-sokkal komolyabb módszerek vannak.
A lényeg: csak surlófényben vagy adott pontból megvilágítva látszik, hagyományos izzóval megvilágítva egyébként sehonnan sem látszik (az a spektrum valahogy nem hozza ki), a repedésvizsgáló spray sem mutatott ki semmit, ennek ellenére így nem merem összerakni, viszont ehhez a dugattyúhoz van fúrva a henger :( :( 39,25-ös a henger, jöhet a Berta vagy az S&B dugó, ami vagy jó lesz bele vagy nem, ráadásul a mofakerben most nincsenek hozzá való gyűrűk, úgyhogy most érzem hogy egy külön kálvária kezdődik, de mit tudnék csinálni... tudom, újra fúratni jópénzért...
Egyelőre kicseréltem a gyertyát, pöcc röff, 2.3km ig ment szuperül, aztán elkezdett lassulni és megállt. Kb 3 perx pihi után beindult ment még 1.5km-t de már érezhetően lomhábban és megint megállt. Aztán még 3 perc megint indult, ment vagy 500m-t és végleg megállt, utána már 10 perc után sem indult.
Ez nekem benzin hiányra utaló jelenség! Lehet, hogy mindent kipucoltál, beállítottál, de azt tudd, hogy olyan nincs, hogy minden oké, a moci még sem akar menni!!!!!
Hogy a levegő beszívó nyílást is szűkítened kellett, az is arra utal, hogy kevés az energiahordozó!!!!
Én most még egy dologra hívnám fel a figyelmedet! Ha a benzincsap tekerőjének leszorító hollanderét egy kicsit is túl húzod, deformálódnak a gumilap lyukai, ez is okozhatja, hogy a gép keveset kap!
Ma pöccre indulás után 3km megtétele után megállt a 207-esem. Utána vagy 5 perc után megint beindult, ment vagy 50m-t aztán megint megállt. Múltkor ugyanezt csinálta, tehát visszatérő probléma. Mi okozhat ilyet, hogy megy aztán megáll. Aztán valószínűleg legközelebb megint indulni és menni fog, aztán megáll. Előzmény: karbi és kipufogó pucolás, benzincsap, gáz bowden és levegő cső csere. A levegő cső csere után folytást kellett raknom a légszűrő zártszelvényéhez, mert más különben lehörgött és megállt.
Már többször kerestem a gyári leállító gombomat, amit jó pár éve kiiktattam a rendszerből. Sajnos nem találom, pedig szívesen segítettem volna. De hátha valamelyik 210-es kolléga még ide olvas, és tud segíteni!
A ledes világításhoz Babettára ez a legújabb összeállításom:
75x25x3 mm-es alu hűtőlemezen. 10,5W-al terhelve gyengén langyos. A feszültség állítható, a kék potméterrel. Akku nem kell hozzá, de alapjáraton villognak a ledek. Akit ez nem zavar, bátran megépítheti, mert nem alapjáraton közlekedünk. Aki folyamatos fényt szeretne, annak 3 db. Li-Ion akku kell, meg persze világítás kapcsoló és a konvertert 12,6V-ra kell beállítani. Ehhez 2 db. kisvasmagos világító tekercs elegendő.
A ledes indexhez 2 db, Li-Ion akku kell. A többit majd e-mailben küldöm.