Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

FOMA Creative Commons License 2011.06.01 0 0 62699

Persze, teljesen közérthető volt. Akinek még nem volt automatája, az szerintem kedvet kapott hozzá, olyan jól összeszedted az előnyeit.:-)

Előzmény: chord_ (62696)
t.lantos Creative Commons License 2011.06.01 0 0 62698

Aki egy melygarazsbol kezivaltoval csak gumifustolessel / motorbogetessel tud kimenni, az adja vissza a jogositvanyat.

Friss jogsiskent (annyira friss, hogy kb. az elso 1000km-emben volt :) dugoba kerultem a Vermezo uton.

A kezifekhez hozza se nyultam, a motor se uvoltott, es nem is gurultam vissza.

 

Előzmény: chord_ (62697)
chord_ Creative Commons License 2011.05.31 0 0 62697

Meg  néhány erősen bonyolult helyen (rámpa, komp, meredek-kerti-feljáró-telekre, erős szerpentin) igazi áldás.

Aztán a MÜPA mélygarázsából kimenni, ha tömeg van, ordító motor, gumifüst meg verejtékszag nélkül...:)

Előzmény: jó hír (62695)
chord_ Creative Commons License 2011.05.31 0 0 62696

Jogos, de gondolom, teljesen értettétek.

Előzmény: Tufaaa (62694)
jó hír Creative Commons License 2011.05.31 0 0 62695

Igazad van, természetesen ilyen apró részletekbe már csak akkor megyünk bele, ha a versenyző rákérdez. Én is használom néha még az L-t is, mert olyan meredek az utca...gond nélkül kúszik felfelé(is)

Előzmény: FOMA (62693)
Tufaaa Creative Commons License 2011.05.31 0 0 62694

A D a menetet(a Drive rövidítése) jelzi, nem egy sebesség fokozatot

Előzmény: chord_ (62690)
FOMA Creative Commons License 2011.05.31 0 0 62693

Szintén egyezik, annyi hozzá, hogy én a hegyi utakon használom a 2-3 fokozatokat is, a motorfék miatt.

Előzmény: jó hír (62692)
jó hír Creative Commons License 2011.05.31 0 0 62692

Bár nem lettem megszólítva, de teccik a korrekt vélemény(ed)...

 

.. nálam ugyanez a helyzet, csak én 0 km-el vettem...

Előzmény: chord_ (62690)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.31 0 0 62691

köszönöm a segítséget:)

chord_ Creative Commons License 2011.05.30 0 0 62690

A hagyományos automata Swiftet próbáld ki. Csak egyszer, elég lesz.

Úgy indul, mint a vaj. Nem rángat - soha. Ha nyomod, sportosan vált, ha nem nyomod, öregurasan. Dugóban araszol finoman, míg a többiek égetik a kuplungot. Kézifékes indulást el lehet felejteni. Előzéskor gyorsabb, mint te, visszavált, ha szükséges, pont, amennyit kell, és pont úgy.

Télen induláskor jó gumival olyan, mint egy terepjáró - kifejezett rosszindulat kell, hogy megcsússzon.

Tanuló/adaptív váltó; "elmagyarázhatod" neki pl., hogy 'D' -ben hosszú, enyhe fékezéskor magától visszakapcsoljon, finom motorféket adagolva...soha senki ilyen finoman nem vált vissza kézzel...

A motor soha nem kínzódik alacsony fordulaton, nagy gázzal - ugyanis ilyen itt nem létezik, mert rögtön visszavált. Kicsi gázzal viszont 50 km/h -nál is felkapcsol 'D' -be.

A fő előnyről talán itt senki sem írt. "D" -ben (ez a 4. fokozat, pontosabban a 3. fokozat gyorsítóáttétele) a fordulat 160 -nál 4000 1/min. Vagyis 80 km/h -nál 2000 -et pörög a motor - rendkívül hosszú áttétel, elképesztően halk hanggal, autópályán is.

Mi 60.000 km -el vettük, most 101.000.

Nagyon kedvelem ezt az autót.

Előzmény: Törölt nick (62667)
bassatus Creative Commons License 2011.05.30 0 0 62689

Eladó suzuki swift / wagon R+ -ra való 4 db Dunlop SP10 165/65 R14-es  nyári gumi.

A gumik egy szezont futottak.

Az ára 40,000 Ft de ezért felnire szerelem és centírozom.

Átvehető Erzsébeten.

0670-243-2220

t.lantos Creative Commons License 2011.05.30 0 0 62688

Mert amikor tobbezer-tobbtizezer km-t forgott az egyik iranyba, akkor nem feltetlenul szerencses megforditani, nem tesz jot a lelki vilaganak).

 

Előzmény: Törölt nick (62687)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.30 0 0 62687

A forgásirány nélkülit?

Miért ne?

 

Előzmény: t.lantos (62686)
t.lantos Creative Commons License 2011.05.30 0 0 62686

Errol beszeltem a 6 evnel.

Amugy meg aki forditva rakja fel.......

 

Előzmény: znemeth (62685)
znemeth Creative Commons License 2011.05.30 0 0 62685

Michelin  10 évet mond a saját abroncsaira. 

Nem garanciát, hanem 10 év feletti abroncsokra ajánl mindenképp gumicserét.

Durrdefekt probléma akkor szokott lenni, ha egy amúgy forgásirány-nélküli acélradiál abroncsot néhány év használat után fordítva szerel fel.

Ekkor 500-1000km után várható a durrdefekt - nem aféle van egy kis lyuk és leereszt defekt, hanem az oldalfal és futófelület között reped szét az abroncs.

Előzmény: t.lantos (62677)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.30 0 0 62684

Fasza..

Nagyot zuhant otthon a színvonal:-(

Előzmény: kkn (62683)
kkn Creative Commons License 2011.05.30 0 0 62683

Ez nem is olyan régen volt a fórumon, amikor egy környéket végigzabráltak csak gyári Suzuki alufelnik után. Utángyártottakhoz nem nyúltak.

 

Előzmény: Törölt nick (62680)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.30 0 0 62682

Én egyszer egy hétig letekert ablakkal álltam a ház előtt, de nem lett semmi :-)

Van olyan kollégám aki a melóhelyen be sem zárja az autóját.

 

Szerencsém van, hogy itt ilyenek miatt nem kell parázni, hogy lopás.

Előzmény: Pityorka (62681)
Pityorka Creative Commons License 2011.05.30 0 0 62681

Hát itthon ez majdnem általános. Van kamera is, de ennek ellenére történt lopás.

Előzmény: Törölt nick (62680)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.30 0 0 62680

Hol jársz te, ahol felniket lopnak autókról :-)

Inkább vezess bele áramot:-)

Előzmény: Pityorka (62679)
Pityorka Creative Commons License 2011.05.30 0 0 62679

A helyzet az, hogy tavaly vettem új gumikat, gyári alufelnire, és minden nagyon jó, csak ahol dolgozom, ott már loptak le Swiftről gyári alukat, állítólag volt kerékőr is. Ezért úgy vagyok vele, hogy vennék egy szett lemezfelnit, ha meg haza kell utazni, arra ott lesz a jó gumikkal a gyári széles felni. Szomorú ez, ilyen helyben járkálásra kell csak. Tartok tőle hogy valaki lelopja és b.hatom a gyári alukat a vadiúj gumikkal együtt.

Törölt nick Creative Commons License 2011.05.30 0 0 62678

Tényleg elöregednek ám. Nekem egy Bridgestone van a jelenlegi autómon, ez még a gyári gumi. 2007-es évjárat a kocsi, gondolom a gumi sem sokkal régebbi. Van még vagy 2mm profil (a külső felén kicsit kevesebb), de az apró repedések már megjelentek rajt (szintén az árkok alján). Fontolgatom, hogy a nyár végét sem várom meg vele, főleg a defekt miatt félek tőle.

Cserélem akkor a felnit is, kap egy garnitúra 17"-es alut nyárinak, a 16"-ok meg átveszik a téli lemezfelni szerepét.

 

A guminyomást viszont nem értem igazán. Sokat olvasni, hogy autópályán ajánlott emelni a nyomást, holott a logika mást diktál. Autópályán nagyon melegszik (így a fizika elvégzi a nyomásnövelést úgyis.) és egy másik tényező a centrifugális erő, ami azért egy gyorsan forgó gumit már elég rendesen kifelé feszít. Megkockáztatom, hogy 200-nál már 1 bar nyomásnál is kő kemény a gumi.

Előzmény: t.lantos (62677)
t.lantos Creative Commons License 2011.05.30 0 0 62677

Na ennyit errol. De a nyomas vagy valami, ami szetvagta lehetett. Az elsore figyelni kell, a masodikra meg mazli.

De egy 6 eves gumit nem cserelek le 60%-os allapotban a kora miatt (mas kerdes, ha repedezett, eloregedett, de arra illik vigyazni es figyelni).

Mellesleg a falkenjeim az arkok aljan repedeztek, de nagyon jol tapadtak miutan felmelegedtek :)

 

Előzmény: Törölt nick (62676)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.30 0 0 62676

Az öregedő gumi, sokkal rosszabbul tapad (tapasztalat) és tényleg hajlamosabb a defektre a hajszálrepedések miatt.

Hogy a srácnak miért durrant nem tudom. Pályán ment, 2007-es évjáratú Alfával.

Valószínűleg nem a gumi korával volt a hiba, de nem is ez a lényeg, hanem a kár amit okozott, pedig nem is ment le az útról, meg tudta fogni, de még így is teljes futóműcsere és sárvédő.

 

Idén nekem is gumicsere év van.

A kocsin a téli teljesen nullára futott, de a nyári sem biztos hogy elmegy még télig. A motoromon is az első a végét járja, de arra is párban illik venni :-)

300K és akkor még nem számolom, hogy felnit is akarok venni :-(

Előzmény: t.lantos (62675)
t.lantos Creative Commons License 2011.05.30 0 0 62675

Egy 6 eves gumi meg nem a halal. A kovetkezo gumim 2009 decemberi gyartasu lesz (2 honaposan vettem, akkor volt olcso, azota is jo helyen pihen).

A mostani meg 2005 oszi. Szoval a 6 evben pont benne van.

200-al nem tudok menni, mert a vegsebesseg 180 sincs :) Egy gumi csak ugy magatol nem robban szet.

Rosszul beallitott nyomas, vagy valami brutalis targy miatt mar inkabb. De az ellen nem ved az uj gumi se.

Aki rendszeresen 200 folott kolbaszol, vegyen defektturo gumit. Az esetleg nem fog felrobbanni egy ilyen esetben, a nyomasszenzor miatt meg vedve van a nyomasgondtol.

 

Előzmény: Törölt nick (62674)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.30 0 0 62674

Lehet am esszel is kozlekedni :)

 

Vagyis nem közlekedni :-)

Így évekig eltart a gumi, bár az öregedés miatt ekkor is 6 évesen cserélendő. És a gyártástól számítva, vagyis nálad már biztosan.

Jobb időben, mert miután felcsavarodsz valamire, már késő. A durrdefekt is elég kellemetlen tud lenni. Kollégámnak volt idén, kb 200-nál autópályán. A gumi szétverte az egész elejét, csinált vagy fél millió kárt!

Előzmény: t.lantos (62673)
t.lantos Creative Commons License 2011.05.30 0 0 62673

Lehet am esszel is kozlekedni :)

2007-ben vettem az autot. Az idei az 5. nyara. Lassan van benne 80e km. Meg az eredeti nyari gumik vannak. Mondjuk lehet, hogy most mar cseresre jarom oket a nyaron.

Előzmény: Törölt nick (62672)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.30 0 0 62672

Három szezont???

Létezik olyan gumi?

Nekem még olyan nem volt soha...

Előzmény: Pityorka (62671)
Pityorka Creative Commons License 2011.05.30 0 0 62671

Vennék egy garnitúra 14"-os gyári Swift 2 lemezfelnit jó állapotú nyári gumival együtt.
(Gumik jó lenne, ha még vagy 3 szezont kibírnának.)
Ár: 25e Ft. (Többet nem tudok adni érte.)

 

e-mail: h1jozsef@freemail.hu

FOMA Creative Commons License 2011.05.29 0 0 62670

"Azt szeretném megkérdezni hogy a robotváltós (1.3-as) milyen?"

 

Sz.r. Engem annak idején a kereskedő beszélt le az 1,3 MTA-ról, hagyományos 1,5 GS Aut.-ot vettem, amivel most, 82000 km után tökéletesen elégedett vagyok, és azóta semmi jót nem hallottam az MTA váltókról.

Előzmény: Törölt nick (62667)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!