Igazad van, természetesen ilyen apró részletekbe már csak akkor megyünk bele, ha a versenyző rákérdez. Én is használom néha még az L-t is, mert olyan meredek az utca...gond nélkül kúszik felfelé(is)
A hagyományos automata Swiftet próbáld ki. Csak egyszer, elég lesz.
Úgy indul, mint a vaj. Nem rángat - soha. Ha nyomod, sportosan vált, ha nem nyomod, öregurasan. Dugóban araszol finoman, míg a többiek égetik a kuplungot. Kézifékes indulást el lehet felejteni. Előzéskor gyorsabb, mint te, visszavált, ha szükséges, pont, amennyit kell, és pont úgy.
Télen induláskor jó gumival olyan, mint egy terepjáró - kifejezett rosszindulat kell, hogy megcsússzon.
Tanuló/adaptív váltó; "elmagyarázhatod" neki pl., hogy 'D' -ben hosszú, enyhe fékezéskor magától visszakapcsoljon, finom motorféket adagolva...soha senki ilyen finoman nem vált vissza kézzel...
A motor soha nem kínzódik alacsony fordulaton, nagy gázzal - ugyanis ilyen itt nem létezik, mert rögtön visszavált. Kicsi gázzal viszont 50 km/h -nál is felkapcsol 'D' -be.
A fő előnyről talán itt senki sem írt. "D" -ben (ez a 4. fokozat, pontosabban a 3. fokozat gyorsítóáttétele) a fordulat 160 -nál 4000 1/min. Vagyis 80 km/h -nál 2000 -et pörög a motor - rendkívül hosszú áttétel, elképesztően halk hanggal, autópályán is.
Nem garanciát, hanem 10 év feletti abroncsokra ajánl mindenképp gumicserét.
Durrdefekt probléma akkor szokott lenni, ha egy amúgy forgásirány-nélküli acélradiál abroncsot néhány év használat után fordítva szerel fel.
Ekkor 500-1000km után várható a durrdefekt - nem aféle van egy kis lyuk és leereszt defekt, hanem az oldalfal és futófelület között reped szét az abroncs.
A helyzet az, hogy tavaly vettem új gumikat, gyári alufelnire, és minden nagyon jó, csak ahol dolgozom, ott már loptak le Swiftről gyári alukat, állítólag volt kerékőr is. Ezért úgy vagyok vele, hogy vennék egy szett lemezfelnit, ha meg haza kell utazni, arra ott lesz a jó gumikkal a gyári széles felni. Szomorú ez, ilyen helyben járkálásra kell csak. Tartok tőle hogy valaki lelopja és b.hatom a gyári alukat a vadiúj gumikkal együtt.
Tényleg elöregednek ám. Nekem egy Bridgestone van a jelenlegi autómon, ez még a gyári gumi. 2007-es évjárat a kocsi, gondolom a gumi sem sokkal régebbi. Van még vagy 2mm profil (a külső felén kicsit kevesebb), de az apró repedések már megjelentek rajt (szintén az árkok alján). Fontolgatom, hogy a nyár végét sem várom meg vele, főleg a defekt miatt félek tőle.
Cserélem akkor a felnit is, kap egy garnitúra 17"-es alut nyárinak, a 16"-ok meg átveszik a téli lemezfelni szerepét.
A guminyomást viszont nem értem igazán. Sokat olvasni, hogy autópályán ajánlott emelni a nyomást, holott a logika mást diktál. Autópályán nagyon melegszik (így a fizika elvégzi a nyomásnövelést úgyis.) és egy másik tényező a centrifugális erő, ami azért egy gyorsan forgó gumit már elég rendesen kifelé feszít. Megkockáztatom, hogy 200-nál már 1 bar nyomásnál is kő kemény a gumi.
Az öregedő gumi, sokkal rosszabbul tapad (tapasztalat) és tényleg hajlamosabb a defektre a hajszálrepedések miatt.
Hogy a srácnak miért durrant nem tudom. Pályán ment, 2007-es évjáratú Alfával.
Valószínűleg nem a gumi korával volt a hiba, de nem is ez a lényeg, hanem a kár amit okozott, pedig nem is ment le az útról, meg tudta fogni, de még így is teljes futóműcsere és sárvédő.
Idén nekem is gumicsere év van.
A kocsin a téli teljesen nullára futott, de a nyári sem biztos hogy elmegy még télig. A motoromon is az első a végét járja, de arra is párban illik venni :-)
300K és akkor még nem számolom, hogy felnit is akarok venni :-(
Egy 6 eves gumi meg nem a halal. A kovetkezo gumim 2009 decemberi gyartasu lesz (2 honaposan vettem, akkor volt olcso, azota is jo helyen pihen).
A mostani meg 2005 oszi. Szoval a 6 evben pont benne van.
200-al nem tudok menni, mert a vegsebesseg 180 sincs :) Egy gumi csak ugy magatol nem robban szet.
Rosszul beallitott nyomas, vagy valami brutalis targy miatt mar inkabb. De az ellen nem ved az uj gumi se.
Aki rendszeresen 200 folott kolbaszol, vegyen defektturo gumit. Az esetleg nem fog felrobbanni egy ilyen esetben, a nyomasszenzor miatt meg vedve van a nyomasgondtol.
Így évekig eltart a gumi, bár az öregedés miatt ekkor is 6 évesen cserélendő. És a gyártástól számítva, vagyis nálad már biztosan.
Jobb időben, mert miután felcsavarodsz valamire, már késő. A durrdefekt is elég kellemetlen tud lenni. Kollégámnak volt idén, kb 200-nál autópályán. A gumi szétverte az egész elejét, csinált vagy fél millió kárt!
2007-ben vettem az autot. Az idei az 5. nyara. Lassan van benne 80e km. Meg az eredeti nyari gumik vannak. Mondjuk lehet, hogy most mar cseresre jarom oket a nyaron.
Vennék egy garnitúra 14"-os gyári Swift 2 lemezfelnit jó állapotú nyári gumival együtt. (Gumik jó lenne, ha még vagy 3 szezont kibírnának.) Ár: 25e Ft. (Többet nem tudok adni érte.)
"Azt szeretném megkérdezni hogy a robotváltós (1.3-as) milyen?"
Sz.r. Engem annak idején a kereskedő beszélt le az 1,3 MTA-ról, hagyományos 1,5 GS Aut.-ot vettem, amivel most, 82000 km után tökéletesen elégedett vagyok, és azóta semmi jót nem hallottam az MTA váltókról.