Anno C+E oktatóm mondta mindig: Fiam, ha elindulsz egy rakomány paradicsommal, ne ketchuppal érkezz meg!
A 300Tdi lehet, h nem egy lóerő bajnok, de nagyon óvatosan-finoman lehet dolgozni vele. Méheknél meg különösen fontos, h az ember ne rángassa szét a rakományt, mert amúgy sérülnek a lépek stb.stb. lakókocsinál se hátrány, ha egyben ér oda a cucc! :-)
Pont ugyanolyan nyugis ez a dízel, mint a Csepel D344-esünk.
Amúgy V blokk rajongó lennék, a nagymotorom is 90 fokos hengerszögű V2, biztos tetszene a Diszkóból a V8-as (gondolom ott is 90 fok a hengerszög) nade ki bírja azt megitatni a benzinkúton...... tudom-tudom, autógáz. De akkor meg mi lesz a csomagtérrel? Mind1, elzörgök ezzel a dízellel, szeretjük ezt is! :-D
Nekem is ott szokott állni a mutató! A ventilátor nem rögtön indul a motorral, hanem később! Tavaly előtt egy cimborám azt mondta, hogy télen nagyon lassan fűt fel a gép és cseréljek termosztátot! Kicseréltem (jó nagy szopás volt) de nem változott. Azóta is max addig megy fel. Ez van!
egy kérdés: ilyen viszkót nem lehet felujítani? pl. lecserélni benne a magas viszkozitású folyadékot? hasonlóan, mint ahogy felujítható a viszkó a borg-warner terepváltóban.
Ősszel bepakolom a motor előmelegítőt, illetve akkor kicserélem a termosztátot, ezen a rövid időn nem sok múlik, amúgy is ilyen melegekben teljesen nyitva van a szelep.
Itt áll a mutató (sárga vonal), gondolom ez még nem akkora gond. De télen is ide állt be nagyon gyorsan.
Nem tűnt rossznak, eltettem, h majd még jó lesz valamire, aztán egyszer csak látom, h van alatta egy kis tócsa....... elkezdte engedni belülről azt a szilikonos folyadékot, szal gondolom, hogy így már semmit se ér a viszkó.
A részleteket megdumálhatjuk emailben, publikus a címem.
A 300TDI fordított menetes, a TD5-é sima. Mit küzdöttem, hogy levegyem a Defiről a viszkót, eltelt egy kis idő, amíg rá nem jöttem, merre kell tekerni a csavart. Lehet, hogy jobb lenne előbb elolvasni a manuált, de úgy túl egyszerű lenne.
A hétvégén cseréltem a Defiben szintén a Viszkót, kicsit nagyobb, mint volt, a hangja is masszívabb, először azt hittem, hogy a futóművemmel van valami gikszer, erre berakom üresbe és csönd lett. Lehet, hogy eddig nem forgott annyira, azért volt csendesebb, viszont a vízhőfok így szinte a skála kezdetén van.
De melegszik sajnos, amikor fél óra lassú, erős hegymenet van, meg belvárosi klímás araszolgatás... Igaz a mutató nem jelzi, az lusta emelkedni, csak a tartály tetején nyomja kicsit kifelé a vizet.
Szegeden 13 pénz, úgyhogy inkább arra szavazok a 40-es helyett :)
Úgy néz ki, nem dolgozik a hűtőventillátor viszkóm, ebben a kánikulában is könnyen elforog ha leállítom a motort full melegen. Le lehet ezt fixálni valahogy, amíg beszerzek egy cserét?
Illetve csak újat érdemes? Valakinek esetleg van a polcon? 300 TDI
300tdi-s átlátszó és mind a két irányba levegősödik. az üzemanyag szűrőn aza adagoló felé és levegős, reggelre eltűnik a nafta, és levegő kerül a helyére. az ac pedig nem viszi a gázolajat fel.
Üdv fórumtársak! Lenne egy olyan problemám, hogy levegős az üzemanyag rendszer, ma lett beépítve visszafolyás gátló az adagolónál, de valami miatt levegő kerül a rendszerbe (üzemanyag csőbe ami a tankból jön) és emiatt csak padlóval indul be.
Van valakinek valami ötlete hogy mi okozhatja? esetleg más járt már így?