Üdv az Uraknak( és Hölgyeknek)!! Lenne egy elméleti kérdésem , ami szorosan nem kapcsolódik a dutrához. Tehát a következő: Adott 2 eltérő karakterisztikájú traktor. 1.: Az teljesítmény tapadás tényezője úgy alakul hogy ha egy fix elemhez kötjük( pl erős villanypózna) akkor a traktor kerekei elkaparnak, de a motor nem nagyon fullasztható le 2. A motor teljesítménye jó, de a tapadási és súlyi tényezői miatt kiemelkedő tapadása van , ezáltal kissebb az elkaparás esélye, de a motort jobban visszafogja Kérdésem: melyik traktor a "jobb" ? Melyik a valós életben a használhatóbb?
( Egy úgy Jonh Deer traktor javítása közben merült fel a kérdése egy kollégámmal:D:D ( Jonh Deer fanantikus az ember))
Üdv mindenkinek! Segítségre lenne szükségem! Kellene néhány adat a D4K-b traktor hajtásláncáról. Gondolok itt a nyomaték váltó fogaskerekeinek a fogszámára illetve a bolygóművek, mellső hajtás fogszámaira. Aki tud segíteni kérem privátba küldje el nekem ezeket. Illetve ha valakinek lenne elektronikus formátumban ehhez a típushoz való javítási útmutatója azt is megköszönném.(A suliba kell. Kiszeretném számolni a traktor teljesítményét, a kerekekre leadott forgatónyomatékot, vonóerőt stb. Csak így szorgalmi feladatként.) Aki tudna nekem segíteni kérem hogy jelezze nekem! Előre is köszönöm!!
Nemrég vásároltam egy UE28-as típusú Dutrát. A felújítás elején vagyok.A kormány sajnos hiányzik a gépről, érdeklődnék hogy valakinek nem lenne a képen látható kormánya?
Hello.
Van bizony, meghozza elsö kezbol:)
Epp most erkeztunk meg a szállásra vegre.
Megneztuk a piramist Boszniaban es mar lattunk 1 Dutrat is.
Most isszuk a jo hideg sort, es varunk a vacsorara.
Na az enyim olyan... le van a szomszédjához drótozva.
A megmunkálási furatokat lezáró vakcsavarokat már ezen is síkba munkálták.
Kérdeztem neked keréksúlyokat, ha megjönnek pléhúszasék Szerbiából, akkor megkapom a vasöntöde elérhetőségét, az esetleges ötvenes lemezből lánggal vágott súlyok viszont egyedileg gyárthatóak, szerintem a te környékeden is van ilyen vasmegmunkáló műhely.
Azok a bizonyos csavarok amelyekből 3 vagy 4 van,- egy kivételével - vakcsavarok, amelyek a megmunkálási furatokat hivatottak lezárni. Ne akard kivenni őket, úgy vannak behelyezve, hogy ne is nagyon lehessen. Egyébként nem is nagyon van rá szükség. Újabb kiadásoknál, amit én láttam, le voltak a tömb síkjáig munkálva. Még nehezebb legyen kivenni. Az egy kivétel a biztonsági/nyomáshatároló szelep. Ha még nem volt hozzányúlva, le van plombálva és össze van kötve a mellette lévő vakcsavarral elmozdulás ellen biztosítandó.
Nem én vagyok az ötletgazdi, én is Babócsáról hallottam azokat a zsákmeneteket.... :-))))
Viszont azt elmondhatnád ha van kedved hozzá, hogy mit kell állítani a vezértömbből kiálló hernyócsavarokkal? Azokkal a nagy (kábé tízes) menetűekkel, egymás mellett kettő van kontraanyákkal miegyébbel. Valami rugókat szorítanak lejjebb a tömbben, vagy lazítanak.
A kiegyenlítőszelepet és a tolócsapot lezáró fedélbe kialakított 5-ös zsákmenet jó gondolat, nekem még nem jutott eszembe, igaz a kivételével sem volt még soha gondom. A kivételükre odaillő méretű csavarkiszedőt szoktam használni. Ezenkívül -hidraulikaolaj ide és olajfürdő oda - a gumigyűrűket és a csatlakozó felületeket mindig sűrű olajjal átkenjük, más gépeknél is, így még letapadásos meglepetésben nem volt részem.
Köszönöm szépen az aprólékos segítséget, érdekes volt a Digép-es kiegészítés... azt a 65 mm-t megjegyzem.
Azt a HSCS beütést tudtam hogy visszautalás a múltra, azért is említettem.
Annyit kértem pluszban a műhelyesektől, hogy azokba a zégergyűrűvel lebiztosított kis dugattyúkba majd fúrjanak egy-egy ötös kis zsákmenetet, hogy a következő szereléskor egyszerű legyen rajtuk a kihúzáshoz fogást venni.
Köszönöm a tanácsokat hidraulka ügyben. Sajna a héten nincs időm a géppel foglalkozni. A hátsó dobokat elküldtem szabályozni, fékbetéteket most ferrodorozzák. Aztán a kitörés hegesztés és a hátsó fékek összerakása, majd jön a hidraulika. Az erdei munkák miatt először a járóképességet kell összerakni. Meg holnap megyek első üvegeket vágatni, mert eddig sima üveg volt beragasztva. Egyszerűség miatt valószínű az újakat is csak beragasztással rakom be.
Régebben már egy hasonló problémával találkoztam, hogy az U-28 as hidraulikája a váltóba engedte az olajat. Én is gyanakodtam a vezérlőtömbre. Készítettem egy csatlakozót, MTZ-re rákötöttem folytószeleppel 100 Bar ra lecsökkentettem +óra mérni a nyomást. Ez rendben volt. A hátulsó emelőszerkezet alatt ami van lap erre van felfogatva a hidraulika szivattyú,
egy áteresz csavaron kapja az olajat. Ennek a csavarnak a menetje volt kitöredezve, és nem lehetett jól meghúzni a tömítést, így bekerült a hidraulika tartályból a z olaj a váltóba.
A szervizes srác azt mondja hogy össze jelölte a két fogaskereket, és úgy tette vissza. Nézegettem az adagoló dőlésszögét is lehet állítani szerintem, 1-2 fokot az is jelentene. De sajnos nem találok javítási útmutatót ahol meg tudnám nézni, hogy valóban azzal lehet e állítani és milyen mértékben.