Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Mert azok akik MTZ-t vesznek mást nem is nagyon láttak ,tudás meg a 0-hoz hasonló . Tsz-es idők maradványai abban az időben nem volt más gép beszerzés . Ha megnéznéd a lengyel szlovák ,vagy a Jugo maradványokat sok zetor van mindenfelé ! A szolvák a mai napig hordja hazafelé a gépeit ! Egy MTZ és egy Zetor közt nagy a különbségek vannak az MTZ napi szinten bevágja a 100 litert addig a Zetor megelégszik a felével ! Azt se tudtam még sose megértetni az emberekkel nem az a lényeg hogy az én traktorom 3 métert tud szántani 3 fejjel és csak vánszorog ,meg 20 cm mélyen szánt, hanem a lényeg a sebesség ha 8-10 km/ órával húzod könnyedén az ekét akkor adott idő alatt a gyorsabb végez ,pedig lehet sokkal kevesebbet visz egyszerre ! Amikor a cégnél 10km-rel húztam a 118 lovassal a 3 fejet, délután 4 re már a 6,5 hektárt kiszántottam ! Amikor meg két MTZ-vel szántottunk 4 hektár meglett a két géppel de egész nap csak a difizárat taposgáltam ,meg az antiszlippet húzogattam ,másnap meg a rángatózás következtében nem bírtam lábra állni sem ! A méretek se hátrányok az én kis gépem jóvalta kisebb méretekkel bír mint egy MTZ ,de még a T-25-től is kisebb ! Ha kéthengeres motorral szerelném meg még 20cm-rel még rövidebb lenne ! Ha a szélessége is csökkenteném azt is le tudnám vinni 120cm közelébe ! Az MTZ-n meg nincs alternatíva . Csak a pénztárcám szabott eddig határt ezen dolgoknak .
Szántanék de újabban mindig sár van ősszel ,így nem nagyon sikeredik szinte semmi sem , keserves és sáros minden ! Az alkatrészek is eléggé húzósak lettek a falu elszegényedésben van jócskán ,feladja szinte mindenki a kerteket még néhány öreg kínlódik ezzel azzal és kész ! Az önkormányzatnál segítek be vele ha az övég gép nem tudja megcsinálni ! 7 éves a gépük az enyém meg 60 éves de esküszöm jobb állapotban van az öreg gépem ! Bár én is bele futok rendszeresen valamilyen felújításba ,már az is jó ha üzemben marad és nem bukok ! Nem éri meg ez csak hobbi nekem . Egy évben pár hektárt használom különféle művelésekre ,kivéve ha az önkormányzati gép behal akkor ezzel nyírom a füvet az egész településen ! De ebben az évben már nem akarom csinálni mert eléggé értetlenek és mindenen spórolnak az önkormányzatok ! Csak hát több hektárnyi füves terület van ,parkok ilyesmik ! Hozzáértés semmi sem .
Az enyémben 2004 nyarától 1x cseréltem tárcsát, a szerkezet még a tsz időből van benne. A 2000 után gyártott MTZ-k fékje már nem a legjobb, azokat sokat javítottam én is. Volt, hogy az új alkatrész sem volt jó. Egyszer összemértem a kidobott tárcsát az újjal, a kopott, megégett tárcsa 2mm-el volt vastagabb.
Nem tudom milyen és mennyi munkát csinálsz a Zetorral, de a kevés háztáji munkára egy kisfülkés 50-es szerintem jó lenne neked is. Alkatrész is jobban van hozzájuk. Nem találom a képet, Jászfelsőszentgyörgyön láttam 50-est kicsi kerekeken, szűkített nyomtávval, fülke nélkül, fóliasátorban, kiskertekben dolgoztak vele.
Egyelőre nincs rá pénzem ,ma még ráadásul a hengerfejtömítést is kinyomta ! Azt hittem felgyújtom ! A hitvány minőségű alkatrészek miatt vannak ezek a jelenségek sajnos ! Nem igen volt még olyan év hogy a hengerfejeket le ne kellett volna vegyem !
4-5 évet jártam MTZ-kel több cégnél is, soha egyiken se volt fék, még akkor se ha én csináltam ,pótkocsival volt csak ! Az új fékkel összerakva se fogott ha ráállítottam meg leégett 3 napig büdös volt ! A zetor meg bármikor az elmúlt 10 évben sarkon megfordult bármelyik irányba és a kéziféke is olyan blokkoltatja a kerekeket bármikor ! A tszben minden évben ripityára volt szedve új alkatrészekkel összerakva oszt nem ért az semmit sem 2 hétig nem folyatta az olajat aztán újra folyt !
Ha esetleg erre jársz felém, mutatok neked kettőt is amin fog a fék, és nem folyik belőle az olaj. Ha egy gazdája van, aki törődik vele, akkor jó az MTZ is.
Amúgy tegnap láttam 3011- Ed Zetor motort hirdetve, 250- ért
Soha napján majd esetleg ! Az egy nagy szar ,amiből orrán száján dől az olaj . Fék sehol se csak nyomokban ,rég betiltottam volna már a silány fékek miatt !
Akkor a megoldás a kisebb gyár, némileg magasabb ár, és akkor ugyanitt lesznek, én meg nem kínlódok 200 óránként a porlasztócsúcsok cserélgetésével, és mindenki jól jár ! Ha meg még sokáig folytatják ezt akkor a Zetor márka leáldozása lesz mert elvisszük a méhbe oszt feldughatják az alkatrészeiket maguknak !
Hasonló árak vannak nálunk is ! Ez a jó de a minőségével vannak gondok ! Az utolsó 4 -ből 3 ment eddig a negyedik már új korában sem volt jó de eddig bármit tettem vele működésképtelen ,már a próba padon sem megy ! Ma majd jönnek a tűcserés kínlódások ,hátha találok valami használható kombinációt köztük . Az a baj velük nincsenek illesztve és nem tömítenek . Ha jófélét tudok köztük találni vízpapírral különbet csiszolok fúrógépben mint a gyári csúcs .