Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2011.12.30 0 0 15119

Sziasztok!

Elektromos kapcsolási rajzot keresek Vectra B-hez.

Amit eddig találtam, az valami orosz(ukrán) holmi, mindenféle idegesítő netes kiegészítéssel.

Esetleg van valakinek letölthető formátumban?

Köszönöm.

AAAAAAAAAAAAAAA
extrembmx Creative Commons License 2011.12.30 0 0 15118

ezért gondolkozom itthoni dolgokban,mert a régi szerelő miatt már így is úgy fest hogy több mint 30 ezret kidobtam mert rosszul rakták össze plusz erre még futóművet is állítottak... és csak akkor lennék hajlandó újabb 10-20-30 ezret fizetni ha végre valaki megcsinálja úgy hogy azzal ha elindulok haza akkor nem érzem azt hogy külön utakon jár a a kocsi eleje és vége.. :/

Előzmény: extrembmx (15117)
extrembmx Creative Commons License 2011.12.30 0 0 15117

Először rendelek egy új szilentet.... majd kiműtöm a jobb hátsó lengőkart.. kiveszem ezt a szilentet ami megmozgósodott megnézem bele esik vagy préselni kell az újat.. ha préselni akkor összerakom és elvileg kész.. Ha bele esik akkor új lengőkar.. és újra felépíteni az egészet,mert akkor már párba kellene lengőkar sztem. de elsőnek megpróbálok egy szilentet venni,és csak a jobb hátulját lebontani,és bele próbálni.. ha bele esik ,akkor sem vettem fölöslegesen ,mert az új lengőkarba is új szilent kell!

A másik akkor szted jó volt?


Mindenek előtt viszont elviszem oda ahol csinálták!

Előzmény: kiskaldi! (15116)
kiskaldi! Creative Commons License 2011.12.29 0 0 15116

Ha ki is operálod, a lengőkart mit csinálsz vele? A bontottból ki kell verni minden szilentet, majd bele az új nagy szilentet és a régiből finoman kiműtani az új vasmagos szilentet  majd vissza a bontott lengőkarba. Ezt kurva jó dolog földön megműteni :D. Láttad még a csáposon is szopás volt. Ezért nem csináltam még meg a sajátomat.

Vagy ha marad a mostani lengőkar, akkor mit csinálsz vele, hogy ne csúszkáljon a szilent benne? Lehegeszteni nem lehet mivel a lengőkar öntvény a szilent háza meg alumínium. Ha van fémházas, akkor is esélytelen az összehegesztés. Perselyezni kb annyiba fáj mint egy bontott lengőkar.

Első körben vidd el ahol csinálták szak értsék meg és nézzék meg, hogy mit is felejtettek el észrevenni. Ha lefikázzák, a munkánkat nyugodtan jelezd, és küld be hozzánk őket majd mi is meg szakértjük a tudásukat ;) A futómű beállítást pedig akkor érdemes megcsináltatni, de csak hátul. Az elsőhöz ne nyúljanak...
Nyugtázom, hogy megmondják, hogy a szilentek amiket kicseréltünk szarul vannak berakva, a futóművet kurvára elállítottuk, talán még kitalálják azt is , hogy a fél autót rosszul raktuk össze. Sajnos itt Magyarországon szerelők közt ez szokás. Lehet, hogy jobban megvan csinálva mint gyárilag volt a következő szerelő még abba is beleköt, hogy miért ilyen színű pl a menetrögzítő amit használunk... és akkor az szar meg attól kirohad a fél autó...

 

Ha még is g*ciznek akkor hívd fel a főnökömet beszélj meg vele 1 időpontot aztán meglessük a dolgot több szemszögből. Legrosszabb esetnen a monori opelbontóbol szerzünk gyorsba egy lengőkart.

Előzmény: extrembmx (15112)
kiskaldi! Creative Commons License 2011.12.29 0 0 15115

még 1x, mert nem jelenítette meg a képet...

Előzmény: tro80 (15113)
kiskaldi! Creative Commons License 2011.12.29 0 0 15114

Nem olvasol vissza ez tuti. Megnézed a képeket látszik, hogy a szilent a lengőkarban ki van csúszva?? Oda vissza mozgatom a lefogatott szilent vasán a lengőkart. Nem előre hátra mozog...

KURVA SZAR vezetni. ÉN is mentem vele. Tudom miről beszél. Főnököm is ment vele és ha 3 ember ugyan azt mondja nem mi vagyunk ahülyék.

Köszönöm :).

Előzmény: tro80 (15113)
tro80 Creative Commons License 2011.12.29 0 0 15113

Én kicseréltettem a hosszlengőkar szilentet. A kopogás nem szűnt meg, és 2 hónap múlva mikor ráértem megint szerelőhöz vinni, átnézettem az egészet. A lengéscsillapítón nem kaptam fel a fejem, de mikor az újnak kinéző szilentet mutatta... Pájszervassal könnyedén billegtette előre-hátra a hosszlengőkaromat a megemelt autón. Külön rákérdeztem, hogy biztos ezek az új szilentek? De látszott rajta. Mikor vittem az alkatrészeket, mutatta milyen. Szanaszét volt rágva a gumi, de a fém részek, még szinte mint a polcon. A lényeg, hogy egyik irányban be van lapolva. Úgy tűnt nekem a másik szerelő 90 fokkal elfordítva rakta be. Belefért így is, de megengedett 2cm lötyögést. Te megbízol a szerelőben?

Egyébként nekem ettől nem volt gond a vezethetőséggel. A Bora 80-nál jobban dobált, mint ez 160-nál.

 

Előzmény: extrembmx (15112)
extrembmx Creative Commons License 2011.12.29 0 0 15112

Nos még nem oldódott meg,de erősen le kell tennem a kocsit,mert iszonyat érzés vele menni.. plusz most biztos hogy futóművet kellene állítani,mivel miután össze raktuk,hiába tettünk mindent a helyére,mégis ferde a kormány. és hát az elejéhez nem nyúltunk.

Azon filózom hogy itthon én ki tudom e venni akna nélkül a lengőkart pusztán jól felbakolva a kocsit! Első nekifutásnak vissza viszem oda ahol nyáron csinálták,és mondom hogy próbálják meg ők megoldani,és vegyenek másik szilentet ,majd próbálják meg bele tenni,hátha az jobban megszorul, ( bár ha nyár óta nem a szilent mozog hanem a szilenten a lengőkar,igencsak kikoptathatta ) persze ha lehet gariba,vagy ne full órabéren.. Nos de mivel erre kis esélyt látok hogy a nagy szaki foglalkozna velem,így ki kell találnom mi lenne a legjobb és költséghatékonyabb megoldás,ha már részben kidobtam 30 ezret... ( lengőkarban a 2 szilent csere+ futómű állítás ).
Mennyi lehet egy bontott lengőkar pár??


Másik kérdés:
A katalizátor ha zörög azt hogy hallani mikor? Eddig volt egy hülye zörgő hang a leömlőnél egy védő lemez.. ezt rögzítettem... most olyan 4ezres fordulat felett hallok egy újabb üveghangot.. olyasmi mint azokban a kocsikban amiből ki van véve minden dob csak a hátsó szól...vagy a tipikus calibrának a hangja. Eddig nem vettem észre,most ha pörgetem ,lesz egy pót hang is... ez esetleg lyukas kipufogó valahol,vagy a katalizátorból jöhet,vagy merre keressem..? Eddig nekem csak inkább a szép kipufogó hangot hallottam és ahogy pörgött egyre jobban úgy csendesült..most i sez van csak most mellette meg jön ez a másik hang. vagy lehet hogy mégis rezonál a leömlőnél a cső?

extrembmx Creative Commons License 2011.12.29 0 0 15111

nem voltammég ott,viszont annyira szar a hátulja jelenleg hogy nem nagyon tudok vele menni....

Előzmény: kiskaldi! (15107)
opelbauer Creative Commons License 2011.12.29 0 0 15110

Sziasztok!

 

Eladó négy darab Rial Flair alufelni Dunlop gumikkal együtt. Nekem egy '98-as 2.0 16V Vectra B-n volt, de rámegy az összes Vectra A/B-re, Calibrára is, amelyik 5 csavaros rögzítésű. Tehát B Vectra esetén 1995-től 2.0 16V-re és 2.5 V6-ra tuti jó, illetve az 1998 utániaknál már mindegyikre.

 

 

http://gumi.autoalkatresz.hu/auto-gumifelni/dunlop_nyari_205_55r16_84_v_tl_rial_alufelni_16x7-186452

 

 

E-mail: opelbauer@yahoo.de

 

Mobil: +3620 434 33 35

szüpi Creative Commons License 2011.12.28 0 0 15109

Kedves MBman,

Nagyon köszönöm segítőkészségedet. Már feltettem a gyári fogazottat és jó lett. A régi már tükrös, meg repedezett volt. Tudom még feszíteni is, de nem húztam agyon, csak ahogy kell.

A Vectra képek nagyszerűek, csak azon tűnődök, miért nem gyártottak színesebb belsővel is? Állandóan csak a fekete és szürke árnyalatú kárpit...

BÚÉK Neked és a kedves Topictársaknak is.

Szüpi.

Előzmény: MBman (15075)
AAAAAAAAAAAAAAA
kiskaldi! Creative Commons License 2011.12.28 0 0 15108

Olyan mint a memóriás elektromos ülés. Elektronikusan beállítod és memorizálhatsz 3 pozíciót. Gombnyomásra előhozhatod bármely 3mat szabadon választva :D

Ez a B omiban a full extrásban alap felszereltség volt :D

Előzmény: Nick_X14XE (15106)
kiskaldi! Creative Commons License 2011.12.28 0 0 15107

Nem volt egyszerű rájönni mi a helyzet a géppel. DE megtaláltuk a hiba forrását... Pedig én is kezdtem már feladni.... Mit mondtak a nagytudású szerelők a kikopott szilentre?

Előzmény: extrembmx (15105)
Nick_X14XE Creative Commons License 2011.12.28 0 0 15106

Milyen az a memóriás belső tükör?

Előzmény: Sorik23 (15077)
extrembmx Creative Commons License 2011.12.28 0 0 15105

Sziasztok!


Nos Ma végre tényleg elmondhatom hogy minden szilent jó a hátsó futóműben!! Ma ki lettek cserélve a kis vasmagos szilentek is,köszönet a : http://baranyiauto.uw.hu/ - nak ;) 
Viszont akadt egy kis bibi... Minden rossz kopogás és zörej megszünt,ellengem a seggét még jobban eldobja a kocsi... Nyáron mikor vettem akkor egyből mentem szerelőhöz ahol a hosszlengőkar elejében a 2 nagy öklömnyi szilent lett cserélve,de semmit nem változott... szerelő nem foglalkozott tovább vele,biztos a többi a szar... Nos most ma pont került az I re,és kibukott hogy mégsem!
egy véletlennek köszönhetően pont úgy állt a lengőkar és a szilent hogy megláttuk a hibát,hogy miért dobja el a seggét. 

    

nos nem épp ott áll a lengőkarom ahol lennie kellene :/ Vagy a lengőkarom van kikopva,vagy a szilent mérete kisebb... Viszont mivel megvételkor csinálta a jelenséget,és az új szilentel dettó.. majd most hogy full jó minden szilent,MÉG JOBBAN csinálja,arra gyanakszom hogy ki kopott a lengőkar,ami miatt hiába van benne új szilent mozog rajta,plusz mivel már midnegyik merev,ezért maximálisan ezt a gyenge pontot terheli ,és extrán kiadja a seggrázást.
Nem kell gyorsan menni,akárhogy gurulok vele ,bele megyekegy kátyúba a segge durván elmegy,ha lépésben megyek is. 
A lengőkart pajszerral könnyedén ide oda lötyögtették a szilenten!!Ezzel ugye a hátsó kerék kormányozva lett és tetszőleges irányba ide oda járt a kocsi hátulja.

Itt most az idegesít ,hogy az előzö szervíz trehányan végezte el a munkát ,mert fél éve szívok azért hogy nem érdekelte őket az, hogy egyik szilent belecsusszant a lengőkarba,plusz most szívok ,mert ha lengőkart cserélek ,minden zsír új szilentet újra ki és be kell tenni.. :@


Egyenlőre tesztelek pár megoldást ,az ideiglenes kiszűrésre,és ok lefixálására,aztán majd kiderül mi lesz az olcsóbb és jobb megoldás,ha már minden szilent új és alatta van!

Krisz

Törölt nick Creative Commons License 2011.12.28 0 0 15104

Ma megint szétkaptam a biztosítótáblánál és teljesen egyben van, nincs szétzilálva. Egyedül a tompított biztosítéka van valamiért szétgyalázva, ezért át lett kötve egy szabad helyre. Az 1,6-osban van talán 5-6 ilyen üres biztihely. A kábelezés korrekt, a kötegek egyben vannak, sehol nincs szétmálva a szigetelés, nem látok párásodást.

Viszont a gyújtáskapcsoló gyalázatos. Ha ott próbálgatom különféle módon elkapni a három állást, akkor változik, hogy együtt ég-e a féklámpa a helyzetjelzőkkel, vagy külön. Arra gyanakszom, hogy valahol ott van a bibi.

 

Az állandó városi/nappali fényt ismerem, volt amerikai autóm. Szerintem egy Opeles európai fejjel gondolkodik (bár a GM erősen ámerikai), ezért inkább saját kézben tartja a fényeket. Szerintem.:-)

Előzmény: tro80 (15100)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.28 0 0 15103

Sajna az összes közeli bontó zárva van.:-( Majd januárban. Addig marad az állandó féklámpázás. Még mindig jobb, mintha egyáltalán nem égne.:-)

Előzmény: Vlad19 (15098)
MBman Creative Commons License 2011.12.28 0 0 15102

"A fényező gyorsabban kapja szét a kilincset,"

 

Mondjuk ebben nem vagyok biztos :) Azt se tudja, hogy álljon neki...

 

Én kiszerelném a kilincseket, és úgy vinném oda lefestetni egy fényezővel.

Érdemes egyébként olyankor csináltatni, amikor amúgy is fújni kell valamit az autón, pl lökös újra fújatása, lökös fekete részének színre fújatása, hibák kijavítása, sárvédő ívek cseréje stb. Úgy egyben olcsóbbért megcsinálják.

Előzmény: tro80 (15101)
tro80 Creative Commons License 2011.12.28 0 0 15101

Szerintem is felejtsd el házilag. Nekem a sárvédőt a szerelő (Nem karosszériás/fényező) kente le. Meg lehet csinálni, de kézügyesség, rutin kell hozzá. Mindenképpen JÓL elő kell készíteni a felületet. Szerintem olyan 3dl festék elég a 4 kilincsre. Bármelyik autós festékboltban fél óra alatt kikeverik, ha viszed az autót. Pár ezer forint.

Haverom érdeklődött utánna az Audihoz: Ajtónyitás, kavicsfelverődés hibákat javítanak foltban is. Csak 4-5 helyet talált rá a dunántúlon, de ismerősök szerint nem látszik meg. Szerintem ne játsz vele. A fényező gyorsabban kapja szét a kilincset, és a festés is biztos szép lesz. Nem alvázvédőt akarsz Lada aljára kenni. :)

Az autót is csak ott tudod hagyni 1 napra, amíg meg is szárad. Úgyis kényelmetlen lenne használni. :)

 

Előzmény: kiskaldi! (15094)
tro80 Creative Commons License 2011.12.28 0 0 15100

Szia!

 

Eddig úgy hangzott, mintha a kábelköteg lenne rosszul szigetelve, és a párás időben zárlatot kapna. De ez lehet a biztosítéktáblában is. Főleg, hogy taknyolt!

Egy nő ismerős Suzujában a gyujtásra volt kötve a tompított és a helyzetjelző. Eredetileg kapcsolóhibából, de amikor a refi is elment, kicserélték a kapcsolót. Nem engedte visszaállítani, sőt a következő autóját is átalakíttatta. Menet közben leszokott a kapcsolgatásról, és mindig elfelejtette a város szélén. :)

 

Előzmény: Törölt nick (15099)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.27 0 0 15099

Sajnos most már egyre biztosabb, hogy a biztitábla és a gyújtáskapcsoló tehet a dologról. Egy korábbi belepiszkálás miatt a helyzetjelzőknek nincs is bent a biztosítéka, viszont együtt égnek a tompítottal és mindez erősen függ a gyújtáskapcs. állásával is.

Előzmény: Vlad19 (15098)
AAAAAAAAAAAAAAA
Vlad19 Creative Commons License 2011.12.27 0 0 15098

Ugorj el egy közeli bontóba, és kérj kölcsön egy lámpakapcsolót kipróbálásra. Hátha azzal nem csinálja, és megoldódott a probléma. (bár ez a féklámpa villogás nagyon gyanús, ahhoz nemhinném hogy sok köze lenne a lámpakapcsolóhoz)

Előzmény: Törölt nick (15086)
Sankaka Creative Commons License 2011.12.27 0 0 15097

Hali!

 

Írtam pm-t, mindkét dologra tudok megoldást! :)

 

üdv

Sankaka

Előzmény: extrembmx (15093)
MBman Creative Commons License 2011.12.27 0 0 15096

Bontóban, racing bazáron, vaterán biztosan van. Simán bemegy a műanyag helyére. Az alsó, hamutartós rész egy egység, meg a felső keret is egy. A manuál klímásnál ott a felső rész az két külön, de itt egy.

Előzmény: extrembmx (15093)
Laliiii Creative Commons License 2011.12.27 0 0 15095

Sziasztok,


Van valaki akinek 2.5 V6-ja van és Komárom-Esztergom megyei? :)

 

Köszi.

kiskaldi! Creative Commons License 2011.12.27 0 0 15094

Persze, hogy lehetséges. Ajtókilincs kiszerel, szétszed fényezőhöz elvisz ahol kikeverik a TE autód színét és lefújja, összerak és élvez a csudiszép munkát :D. Amúgy házi megoldásban FELEJTSD EL! Ha elüt csúnya... Ha nem fújod le rendesen csúnya... Ha felpattogzik, mert nem megfelelően fújtad le az még okádékabbul fog kinézni. Keress egy jó fényezőt a közeledben és csináltasd meg vele.

Előzmény: extrembmx (15091)
extrembmx Creative Commons License 2011.12.27 0 0 15093

Jah és kihagytam hogy lehet valahonnét szerezni ezt a kiosztású fa berakást:    ?? Ezt a sima müanyag helyére is be lehet illeszteni? Pont ilyen kiosztás kellene ,mert a gáz visszajelzőm a kis fiókban van kivezetve,és pont ilyen a mostani müanyag is.

drotos5 Creative Commons License 2011.12.27 0 0 15092

Üdv.oké.Holnap megnézem.Már sok mindent kiprobáltam.Meghajtottam 30 km keresztül de semmi,a légmenyiség mérőt is kipucoltam de semmi.Lambda szondát cseréltem de semmi.Új gyertya kábelek és gyertyák(Két polusu)De semmi.eddig ha meghajtottam akkor egy ideig jó volt az autó de most már csak nagyon kevés ideig megy normálisan.Vettem bele Spurit hátha az jot tessz neki,de nem sokat mentem még vele.Én arra gondolok hogy valami dugulás lehet mert néha megy rendesen.Azt is mondták lehet kevés a kompresszió,de akkor az mindig kevés és soha nem menne rendesen.de a gyertyákat kiszedem holnap és megnézem.Hátha beköpte valamelyiket.

Előzmény: ricsi94 (15090)
extrembmx Creative Commons License 2011.12.27 0 0 15091

Sziasztok


Ajtókilincsek színrefújása utólag lehetséges? és ha igen milyen festékkel,és eljárással? Szép ez a metálkék,de a fekete kilincsek kívülről nem tetszenek annyira.. :/

ricsi94 Creative Commons License 2011.12.27 0 0 15090

Szia.Meg kéne nézni nem e köpi tele a gyertyát olajjal.Vagy hogy nincs e rosszul feltéve a gyertyakábel.

Nekünk a 2001 es octávia ugyanezt a hibát produkálta közvetlen gyertyacsere után,és a gyertya tele volt olajkokszal mert a kábel rosszul volt visszatéve.

Előzmény: drotos5 (15088)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!