Egy határozott talán. Jelek mindenesetre utalnak rá.
Gépjármű-nyilvántartóban DZC-280 -ra nincs találat, feltételezhetően más rendszámon él tovább a rekord - stimmelhet. Narancs kapaszkodó stimmel. Szélvédők közti fogódzó fölött sötét színű elváltozás csík alakban stimmel.
Amikor ezeket selejtezték, akkor még nem volt szempont az örökségvédelem.
Ma már a 200-as széria selejtezésénél több cég is tesz félre belőlük, nosztalgia üzem céljára.
Kecskeméten egy korai 260-ast újítottak fel, Kaposváron egy 266-os kelt új életre. Pesten már a 260-as busz és troli, a 280-as troli mellett a 415-ösök első szériájából is van már nosztalgia kocsi! A "Gyrosok" közül is ki van már előre jelölve a múzeumi példány. Máshol is vannak félreállítva 200-asok megőrzési céllal. A rajongók közül is a veteránok (311, 55, 620 stb) mellett/helyett többen foglalkoznak 200-asok felújításával is.
Ezért is irok ide elöször, meg minden a témában illetékest felkerestem akit találtam,ma is. mert a szivem szakad meg érte és jo lenne ha nem a vastelepen végezné. Ha sok ember igy tett volna mint én akkor talán nem is lenne olyan kevés ezekböl a buszokbol.
Ilyenkor sajnálom hogy semmiféle műszaki affinitásom, de főleg képzettségem nincs :(
OFF így éreztem akkor is amikor Békéscsabán vendégeskedtem az ipari vasúti gyűjtemény tulajánál. Ő és társai is hasonló értékmentést végeznek mint Ti a roncs Ikarusok fejújításával. Respect minden ipari értékmentőnek! ON
szia. Vasárnapi napon volt a horgászgyülés du 14:00-kor ahol megválasztotak, 17:00-kor volt megbeszélve a tulajal a traktorosal hogy megyek a buszért. Mind a 2-dolognak nagyon örültem, és igen a barátommal el is kezdtük a busz tervezgetését, de rá kellett jönöm hogy ez nekem nem fog menni, ha több segitöm lenne akkor talán. Napi Munka 10-ora, közbe az egyesület, család, busz. fölmüvelés. ez sok. A lényeg hogy valamit fel kellet adnom, és ez a busz. Akinek tetszik nemtetszik ez van.
Külső szemlélőként: Fura vagy.. 9 hozzászólásos új nick, másik topikban már két napja rögtön felajánlottad valakinek a buszt, miután megmutattad, hogy van ilyened. Itt meg képeket rakosgatsz, hogy milyen lenne, ma meg hirtelen jó és rossz hír. Semmi támadás, vagy rosszindulat, csak érdekes..
Sziasztok. Van egy rosz és egy jo hirem. A jo ( nekem ) hogy megválasztottak horgász elnöknek,.A rossz, hogy igy még kevesebb idöm és energiám lesz a Buszra,. Ezért ugy döntötem hogy eladom, Örülnék neki hogyha olyan venné meg aki nem csak a vasat és az aluminiumot látja benne. Akit érdekel irjon. atamu1224@gmail.com
Az adatok alapján annyit tudnék hozzátenni, hogy 1972 január 4 és 13 között vették állományba az utolsó volános 311-eseket. Tekintve, hogy 1972-es gyártású a kocsi, 99%, hogy nem volt volános.
Erre ne vegyél mérget. Még lehet most is vásárolni ezt a 8,25x20-as gumit,a másik ami miatt nem lehet:Akkor nem így nézne ki a szerkezet,és szinte gyári állapotban vészelte volna át a történelem viharát! :)
Ehhez hasonló buszt láttam Nem rég Dormándon. Igaz most már nincsenek előtte palák. Nem tudom a sorsát, de ahogy láttam szegényen igencsak eljárt az idő, s még átalakításon is átesett 1 kicsit. (nem biztos, hogy pont ez a típus.)