A munkatér.......... sárga X-szel jelölve az a tárcsa, amelyik a 32-es kulcsnyílású anyához tartozó tengelyhez fixen kapcsolódik. Piros X-szel jelölve a viszkó aluöntvényének bordázott része, amelynek az előzőekben említett tengelyhez rögzített tárcsa átadja a mozgást a folyadék segítségével:
Az előzőekben említett tekercs ehhez a "szelephez" (piros X-szel jelölve) kapcsolódik, amely szelep nyitja-zárja a tárolótérből a munka térbe vezető nyílást (zöld körben található), amelyen keresztül a szilikonos folyadék a munkatérbe áramolhat:
Az elülső tárcsa (piros X-szel jelölve) választja el egymástól az elülső tároló, és a hátsó munka teret. Ez a tárcsa a viszkó alu "testével" és a ventillátor lapátokkal együtt forog:
Valszeg abból adódik, h nyugis sofőr vagyok, de nekem 8.3/100-ra jött ki a múltkor a fogyasztásom 205/80-16 méretű A/T Matador Izzardával...... egyébként 8.5 szokott lenni a 235/70-16 Barum Bravuris-szal, igaz ez terhelés nélkül ennyi, ha nem vontat a gép.
Szerintem ezt nem igazán lehet felújítani, és mivel az ER2266 nem egy nagy pénz kintről a szigetről, nem is nagyon van értelme sz*rakodni a felújítással. Én amit lehet megmentek, felújítok, kitalálom, h hogyan lehet olcsóbban megoldani, de ha 13e környékén beszerezhető egy új alkatrész, akkor nincs miről beszélni......
Egy gyors kérdésem lenne csak disco 1 300tdi-ről. A váltógombot hogyan lehetne leszedni? Szeretném a bőrt kicserélni, de sem a gombot, sem a gombot a bőrrel együtt nem jövök rá, hogyan lehetne leműteni. Tekerni tekeredik, de le nem jön. Válaszotokat előre is köszönöm!
Nekem ilyen gumim van 235/85 meretben es teljesen meg vagyok elegedve. Szinte csak orszaguton hasznalom, de tavaly peldaul lenyomtam vele majdnem 7000-km 12 nap alatt, es nem sok kopas latszodik rajtuk.
Nem a rozsda a gond, hanem a bal...sz előző tulaj, aki hagyta lerohadni a gépet.
Kezdem azt látni, hogy a fejlett nyugaton egy régi, nem veterán autóra nem szívesen költenek semmit, lerohasztják, utána valaki megveszi és jönnek a meglepetések.
Most van folyamatban egy már nagykorú Discovery adoptálása, és új vagyok itt a fórumon. Ismerős (dettó Discovery) javasolta, hogy bármi (az autóval kapcsolatos) nyűgöm van, bátran írjak be ide, mert itt olyan közösség van, akik tudnak segíteni. Hát bátran írok.
Életem első 46 évének első terepjárója, így tapasztalatom nulla, és autószerelő sem vagyok (ezt szántam a bemutatkozásnak).
A szerzeményem az alvázszáma szerint 1993-as, viszont pöccre indul, nem füstöl, nem zörög.
Az előző tulaja (egy labanc) ridegtartásban tartotta, van rajta rozsda szépen. A vizsgáztatásnál ezt nem tudom mennyire számít, viszont gyanítom, hogy a gyújtáskapcsoló (és a kulcs) teljes hiánya esetleg gondot okozhat ezen eseményen. Emiatt szükségem lenne egy ilyen kapcsolóra kulccsal. Ha már kulcs, akkor nem ártana legalább az első ajtókhoz, a hátsó ajtóhoz és a tanksapkát fedő ajtócskához se - ez valszeg zárcseréket is jelentene. De csak azért, mert szeretném időnként bezárni, és mert maximalista vagyok.
Erős javaslatként kaptam, hogy minden folyadék és szűrő legyen lecserélve, fő a bizalom elven. Ez folyamatban van.
A ridegtartás ellenére a motor és az alváz elsőre rendben van, erre futotta a figyelemből. Alánéztem én is (jó sok szép vas van ott!), és mintha zsírzószemeket láttam volna. Ha ez igaz, akkor azokkal is kell törődni, zsírozni? Már a szerelőnél van, ma szedik szét a fékeket, mert az konkrétan nem volt, fékezéskor csónakként viselkedett az autó.
Van viszont benne állófűtés, vebasto. Ez állítólag szereti az akksit szopogatni. A motortérben van pár olyan elektromos vezeték, amiből arra a nagyvonalú következtetésre jutottam, hogy volt benne második akkumulátor is. Szeretném, majd ezt az állapotot visszaállítani, bár ez egy kicsit későbbi projekt lesz.
Visszautalva a kucskérdésre (és a gy.kapcsoló/zárak) ha valakinek lenne feleslegben, mindenféle megoldásra vevő lennék.
Feltételezem, hogy a váltó - kimenő - bordástengelye és az osztómű fogadótengelye van megkopva, mint az én Defenderemnél, meg még rengeteg másik, hasonló korú Land Rovernél.
Barna írt bővebben a problémáról. Ne aggódj, nem lesz olcsó a javítás :)
Álló helyzetben szépen jár minden, 1-ben elindulva letekert ablaknál kerepelő hangot ad valami, kuplung kinyomásnál abbamarad. Illetve gázadásnál elvételnél olykor-olykor ránt egyet a motor. Gyakran hallom, hogy váltásnál olyan fémesen csattan a váltó.
Valakinek van ötlete a leírtak alapján, hogy mi a rák lehet a baj? Összefüggő dolgok lehetnek?
Másik dolog, Gumit kellene cserélnem.
Most 235/70r16 van a gyári felnin. Inkább országúton használom néha vadászni (nem extrém környezetben). Kinéztem egy gumiszettet: Continental ContiCrossContact AT XL 205/80 R16. Mehet ugyanarra a felnire és jó választás lehet ez? Vagy esetleg ötlet mi lehetne még típus és méretben. Ja és tudja valaki hogy a kerékanyáról ezt a kupakot hogyan tudom lepattintani?
Amikor bekapcsolom az a/c gombot akkor erezni a motor hangjan a teljesitmeny esest. hogyan tudom megnezni,hogy a kuplung bekapcsol? Arra gondoltam, hogy proba szinten odavszem a 12 voltot es direktbe kotom a kompresszort, csak nem tudom,hogy a vezerlest nem b@ssza e szet,!?
1 het mulva hazaerek, ugyhogy nezem mar erosen a hahut...nem sok remennyel...
Disco I erdekelne otajtosban, vagy P38.
Csak dizel max masfel milla. Kis hiba, kis rozsda nem drama, de leharcolt, ossze-vissza horpadt, logo belu nem erdekel...esetleg annyiert, hogy nagyon megerje megcsinalnom...
Ha valakinek van tudomasa erdekes peldanyrol, akkor elore is koszonom az infot!