Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 2014.06.14 0 0 40811

figyelj, lehet hogy csupa Britpartos cuccbol raktak ossze. akkor is megvenned? :-DDD

Előzmény: Törölt nick (40810)
ak.negyvenhet Creative Commons License 2014.06.13 0 0 40808

A viszkó tengelyének csapágyazása.

 

Made in Canada 6203 C3

 

Ennél a csapágynál tud kifelé szivárogni a folyadék a munkatérből.

 

Zöld X-szel jelölve az a rész, ahonnan levágtam a munkatér tárcsáját.

ak.negyvenhet Creative Commons License 2014.06.13 0 0 40807

A 32-es kulcsnyílású anya, az ahhoz kapcsolódó tengely csapágyazása, és a zöld X-szel jelölt alu darab, amiről levágtam a munkatérben forgó tárcsát:

 

ak.negyvenhet Creative Commons License 2014.06.13 0 0 40806

Még egy kép a munkatérről. A flex kicsit meglapolta a dolgokat :-)

 

ak.negyvenhet Creative Commons License 2014.06.13 0 0 40805

A munkatér.......... sárga X-szel jelölve az a tárcsa, amelyik a 32-es kulcsnyílású anyához tartozó tengelyhez fixen kapcsolódik. Piros X-szel jelölve a viszkó aluöntvényének bordázott része, amelynek az előzőekben említett tengelyhez rögzített tárcsa átadja a mozgást a folyadék segítségével:

 

ak.negyvenhet Creative Commons License 2014.06.13 0 0 40804

Az előzőekben említett tekercs ehhez a "szelephez" (piros X-szel jelölve) kapcsolódik, amely szelep nyitja-zárja a tárolótérből a munka térbe vezető nyílást (zöld körben található), amelyen keresztül a szilikonos folyadék a munkatérbe áramolhat:

 

ak.negyvenhet Creative Commons License 2014.06.13 0 0 40803

Szemből nézve a viszkó. Gondolom ez a tekercs "érzékeli" a hőt, és vezeti be azt a belső szelep felé

 

ak.negyvenhet Creative Commons License 2014.06.13 0 0 40802

Az elülső tárcsa (piros X-szel jelölve) választja el egymástól az elülső tároló, és a hátsó munka teret. Ez a tárcsa a viszkó alu "testével" és a ventillátor lapátokkal együtt forog:

 

ak.negyvenhet Creative Commons License 2014.06.13 0 0 40801

A tengely amin az anya van, ezt a sugárirányban bordázott tárcsát hajtja meg:

 

 

ak.negyvenhet Creative Commons License 2014.06.13 0 0 40800

 

Tegnap szétvágtam a 300Tdi-re való rossz viszkót. A 32-es kulcsnyílású anyag tövénél szivárgott a szilikonos folyadék

 

ak.negyvenhet Creative Commons License 2014.06.13 0 0 40799

Valszeg abból adódik, h nyugis sofőr vagyok, de nekem 8.3/100-ra jött ki a múltkor a fogyasztásom 205/80-16 méretű A/T Matador Izzardával...... egyébként 8.5 szokott lenni a 235/70-16 Barum Bravuris-szal, igaz ez terhelés nélkül ennyi, ha nem vontat a gép.

Előzmény: futi_disco (40778)
ak.negyvenhet Creative Commons License 2014.06.13 0 0 40798

Szerintem ezt nem igazán lehet felújítani, és mivel az ER2266 nem egy nagy pénz kintről a szigetről, nem is nagyon van értelme sz*rakodni a felújítással. Én amit lehet megmentek, felújítok, kitalálom, h hogyan lehet olcsóbban megoldani, de ha 13e környékén beszerezhető egy új alkatrész, akkor nincs miről beszélni......

Előzmény: pooh.aki.pooh.volt.a.reg (40758)
ak.negyvenhet Creative Commons License 2014.06.13 0 0 40797

Én is most szereztem egy ilyen csörlőt, az enyém Magyar gyártmány!

 

Ez is nehéz mint a dög, cserébe erős mint a bivaly. :-)

Előzmény: zil 131 (40676)
s2a Creative Commons License 2014.06.13 0 0 40796

helyesbitek. 8-9-10. de gondolom rájőttetek.

Johnny_Disco Creative Commons License 2014.06.13 0 0 40795

Vezérműszíjat is cseréljetek szerintem. Alul pedig a kardánkeresztek zsírzószemeit látod. Oda menjen a zsír, enélkül megdöglenek a keresztek. 

Előzmény: chyle (40789)
pinguru Creative Commons License 2014.06.13 0 0 40794

Sokat kell tekerni, nézd meg, hogy a tengely nem tekeredik-e a gombbal együtt, emeld fel a váltó szoknyát, látni fogod mi a hézag.

Előzmény: Törölt nick (40793)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.13 0 0 40793

Sziasztok márkatársak!

 

Egy gyors kérdésem lenne csak disco 1 300tdi-ről. A váltógombot hogyan lehetne leszedni? Szeretném a bőrt kicserélni, de sem a gombot, sem a gombot a bőrrel együtt nem jövök rá, hogyan lehetne leműteni. Tekerni tekeredik, de le nem jön. Válaszotokat előre is köszönöm!

fusti88 Creative Commons License 2014.06.13 0 0 40792

Nekem ilyen gumim van 235/85 meretben es teljesen meg vagyok elegedve. Szinte csak orszaguton hasznalom, de tavaly peldaul lenyomtam vele majdnem 7000-km 12 nap alatt, es nem sok kopas latszodik rajtuk.

Előzmény: Prolee2 (40784)
chyle Creative Commons License 2014.06.13 0 0 40791

Szia!

 

Itt egy kép az erőműről...

 

 

és egy a "gyujtáskapcsoló"ról, amit szerintem pótolnom kellene....

 

Előzmény: pinguru (40790)
pinguru Creative Commons License 2014.06.13 0 0 40790

Szia

 

Nem a rozsda a gond, hanem a bal...sz előző tulaj, aki hagyta lerohadni a gépet.

 

Kezdem azt látni, hogy a fejlett nyugaton egy régi, nem veterán autóra nem szívesen költenek semmit, lerohasztják, utána valaki megveszi és jönnek a meglepetések.

 

Kérdezz nyugodtan, segítünk.

Előzmény: chyle (40789)
chyle Creative Commons License 2014.06.13 0 0 40789

Üdvözlet mindenkinek!

Most van folyamatban egy már nagykorú Discovery adoptálása, és új vagyok itt a fórumon. Ismerős (dettó Discovery) javasolta, hogy bármi (az autóval kapcsolatos) nyűgöm van, bátran írjak be ide, mert itt olyan közösség van, akik tudnak segíteni. Hát bátran írok.

Életem első 46 évének első terepjárója, így tapasztalatom nulla, és autószerelő sem vagyok (ezt szántam a bemutatkozásnak).

A szerzeményem az alvázszáma szerint 1993-as, viszont pöccre indul, nem füstöl, nem zörög.

Az előző tulaja (egy labanc) ridegtartásban tartotta, van rajta rozsda szépen. A vizsgáztatásnál ezt nem tudom mennyire számít, viszont gyanítom, hogy a gyújtáskapcsoló (és a kulcs) teljes hiánya esetleg gondot okozhat ezen eseményen. Emiatt szükségem lenne egy ilyen kapcsolóra kulccsal. Ha már kulcs, akkor nem ártana legalább az első ajtókhoz, a hátsó ajtóhoz és a tanksapkát fedő ajtócskához se - ez valszeg zárcseréket is jelentene. De csak azért, mert szeretném időnként bezárni, és mert maximalista vagyok.

Erős javaslatként kaptam, hogy minden folyadék és szűrő legyen lecserélve, fő a bizalom elven. Ez folyamatban van.

A ridegtartás ellenére a motor és az alváz elsőre rendben van, erre futotta a figyelemből. Alánéztem én is (jó sok szép vas van ott!), és mintha zsírzószemeket láttam volna. Ha ez igaz, akkor azokkal is kell törődni, zsírozni? Már a szerelőnél van, ma szedik szét a fékeket, mert az konkrétan nem volt, fékezéskor csónakként viselkedett az autó.

Van viszont benne állófűtés, vebasto. Ez állítólag szereti az akksit szopogatni. A motortérben van pár olyan elektromos vezeték, amiből arra a nagyvonalú következtetésre jutottam, hogy volt benne második akkumulátor is. Szeretném, majd ezt az állapotot visszaállítani, bár ez egy kicsit későbbi projekt lesz.

Visszautalva a kucskérdésre (és a gy.kapcsoló/zárak) ha valakinek lenne feleslegben, mindenféle megoldásra vevő lennék.

További szép napot mindenkinek!

Discota Creative Commons License 2014.06.13 0 0 40788

Gumira egy javaslat:

 

http://www.autoalkatresz.hu/auto-gumi/bfgoodrich-all-terrain-4-evszakos-245-75-r16-120-s-tl-2012-986174

:)

 

Aszfalton is szép csendes, és kisebb sárban is jól kapaszkodik.  És ez azért BFG!

 

Előzmény: Prolee2 (40784)
pinguru Creative Commons License 2014.06.13 0 0 40787

Szia

 

Én itt láttam, én Anikóéktól vettem, már nem emlékszem, hogy mennyiért:

 

http://www.dragonwinch.hu/p62/Terepjaro-kiegeszitok/Hi-Jack-emelok

 

 

Előzmény: rinyaboy1 (40786)
rinyaboy1 Creative Commons License 2014.06.13 0 0 40786

 "Ahogy nézem a 48'-as HiJack USA 26eHuf, tökéletes ár, egy jó emelő ennyibe kerül."

 

ezt hol tudom megvenni ?

 

tényleg tökéletes lenne..... :)

 

Előzmény: pinguru (40669)
schmidtb Creative Commons License 2014.06.13 0 0 40785

Szia!

 

Feltételezem, hogy a váltó - kimenő - bordástengelye és az osztómű fogadótengelye van megkopva, mint az én Defenderemnél, meg még rengeteg másik, hasonló korú Land Rovernél.

Barna írt bővebben a problémáról. Ne aggódj, nem lesz olcsó a javítás :)

 

Itt olvashatsz róla:

http://w3.externet.hu/~nbarna/problems/osztomu/lt230-osztomu.htm

 

Üdv.

Balázs

Előzmény: Prolee2 (40784)
Prolee2 Creative Commons License 2014.06.13 0 0 40784

Bocs az előbb a kérdésözön lemaradt.

 

Discó I, 95-ös 300tdi, 

Álló helyzetben szépen jár minden, 1-ben elindulva letekert ablaknál kerepelő hangot ad valami, kuplung kinyomásnál abbamarad. Illetve gázadásnál elvételnél olykor-olykor ránt egyet a motor. Gyakran hallom, hogy váltásnál olyan fémesen csattan a váltó. 

Valakinek van ötlete a leírtak alapján, hogy mi a rák lehet a baj? Összefüggő dolgok lehetnek?

 

Másik dolog, Gumit kellene cserélnem.

Most 235/70r16 van a gyári felnin. Inkább országúton használom néha vadászni (nem extrém környezetben). Kinéztem egy gumiszettet: Continental ContiCrossContact AT XL 205/80 R16. Mehet ugyanarra a felnire és jó választás lehet ez? Vagy esetleg ötlet mi lehetne még típus és méretben. Ja és tudja valaki hogy a kerékanyáról ezt a kupakot hogyan tudom lepattintani?

 

Üdv, Roland

 

Prolee2 Creative Commons License 2014.06.13 0 0 40783

Kedves Sorstársak!

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.06.13 0 0 40782

Amikor bekapcsolom az a/c gombot akkor erezni a motor hangjan a teljesitmeny esest. hogyan tudom megnezni,hogy a kuplung bekapcsol? Arra gondoltam, hogy proba szinten odavszem a 12 voltot es direktbe kotom a kompresszort, csak nem tudom,hogy a vezerlest nem b@ssza e szet,!?

 

relek, biztositekok rendben vannak azt megneztem!

Előzmény: turbo2 (40779)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.13 0 0 40780

Udv mindenkinek,

1 het mulva hazaerek, ugyhogy nezem mar erosen a hahut...nem sok remennyel...

Disco I erdekelne otajtosban, vagy P38.

Csak dizel max masfel milla. Kis hiba, kis rozsda nem drama, de leharcolt, ossze-vissza horpadt, logo belu nem erdekel...esetleg annyiert, hogy nagyon megerje megcsinalnom...

Ha valakinek van tudomasa erdekes peldanyrol, akkor elore is koszonom az infot!

kovacsmiklos01@gmail.com

 

Kovimiki

 

turbo2 Creative Commons License 2014.06.12 0 0 40779

addig oké, hogy pörög, de hajtja is a kompresszort ?

A kompresszoron lévő tengelykapcsoló tényleg kapcsol is ? Vagy csak szabadon fut ?

Előzmény: Törölt nick (40771)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!