Köszönöm. Igen tényleg merészség, igaz csak véletlenül. A beltéri ledekkel pl nem volt semmi gond. Szóval kódot nézessem, meg, addig nem is tehetek semmit?
Most kiprobaltam, nem vilagitanak, ha pedig felkapcsolom a tompitottat, majd vissza helyzetjelzore, a tompitott egve marad. Ez utobbi sem normalis, gondolom.
"Hivatalos álláspont" nem volt, leírva semmit sem láttam. Amikor szétszedték a motort, telefonon felhívtak azzal, hogy "csapágyas az autó, szétment a hajtókar, motorcsere szükséges". Ennyi.
Viszont a RH szvsz érezhette, hogy valami van a füle mögött (ld. a visszahívás utáni szériába tartozó autómba is jó eséllyel a visszahívott széria csapágy ment bele), mert a márkakereskedés kérésére viszonylag gyorsan, pár héten belül jóváhagyták a csere 90%-os finanszírozását.
Annak kéne utánanézned, hogy a te autód beleesett-e abba a bizonyos visszahívott szériába, és ha nem, akkor vajon közvetlenül az adott széria utáni-e. (Nem tudok ebben bővebbet, olvasgass vissza a fórumon, mert valamikor 2012 végén/2013 elején valaki feldobta ide az érintett széria kódját.) Mert ha a tiéd is közvetlenül a visszahívás utáni széria, ÉS 100%-osan szervizkönyves, márkaszervizben krabantartott, akkor jó eséllyel indulsz a bokszmeccsen.
Scenic 1.5 dci autómban elment a kijelző, mára véglegesen. Eddig el-elment most viszont teljesen kisötétült. Olvastam néhány helyen, hogy a forrasztások rossz minősége miatt kontaktos lehet. Érdeklődni szeretnék tud-e valaki nekem a javíttatásban segíteni, vagy valakit ajánlani.
Anyu 1.4 16v Cliojában olajat kell cserélni. Sajnos nem egyértelmű a gyári ajánlás az olajra, hogy 5w30 vagy 5w40 kell bele.
Miután a dízelek ugyan azt az olajat kérik (részecske szűrős és nem részecske szűrős értelem szerűen eltér, Elf Evolution 900 SXR 5w40 illetve Elf Evolution Full-Tech FE 5w30).
Fentiek alapján gondolom az 1.4 és az 1.6 benzin szintén egyforma olajat kér.
Kérdésem tehát, hogy melyik olajat rendeljem, mehet abba is a 900 SXR 5w40 (ha 5w40 kell bele), vagy teljesen más, mert az Elf azt írja kifejezetten dízel motorokhoz való.
Ahogy rakom rendbe az autómat pár dolog szembe tűnt:
sajnos a motor műanyag takarója alatt a három gumi muffból kettő az idők folyamán valahol eltűnt.
Megnéztem a neten, találtam is, a Renault 5-6 fontot kér darabjáért, az angol ebayen találtam használtat(!) 10 font darabjáért. Van ennek a guminak valami alternatívája?
Továbbá észrevettem, hogy az első ablaktörlők árka tele van, ezt fogom ezen a hétvégén kitakarítani.
A nagy ároknézés közben láttam, hogy az első lengéscsillapító nagy tölcsér alátétében áll a víz. Volt ott valaha valami gumifedél, vagy ez a gyárból kikerülve is ilyen volt?
A harmadik dolog a kartergáz visszavezető, leválasztó. Ha az a cső, amire gondolok.
A motor elejében, az olajpálca nyílás előtt, de alatta indul a cső a motorból, a motor felett megy bele egy "gázreduktor" alakú gumiba, onnan megy tovább. Nekem a gázreduktor alakú izé és a gumicső között ereszt picit. Van az 1.9 DCi-nek valahol kartergáz leválasztó szűrője? Esetleg az pont az lenne?
Járó motornál a olajpálca kupakját lecsavarva jön némi kartergáz, nem túl sok, de jön. Egy másik dízel -megvásárolni szándékozott - kocsinál orkán fújt ki az olajbetöltő sapka letekerése után és szürke füstöt eregetett a kipufogóból, azt inkább kihagytam.
Még egy kérdés: gyárilag filc vagy filc és műanyag doblemezbetét van hátul a 2005-ös Grand Sceniceknél?
Nekem csak filc van.
Bocs, hogy ennyit kérdezek, ez a bizonytalanságomat mutatja.
Amúgy nagyon tetszik a járgány, bár eddig nem mentem vele sokat...
Juliustol vagyok egy 1.5 2003-as jobbkormanyos Scenic II tulajdonosa.
Ha megengeditek rogton kernek egy kis segitseget.
Izzot szerettem volna cserelni a futespanelben. Ket db led izzot tettem bele. Az elso gond nelkul mukodott, viszont a masodikat behelyezve(bekapcsolt vilagitasnal csinaltam a masodaikat) kialudt az elso is. elotte kisse fabrikaltam oket, mert tul hosszuak voltak. Lehet, hogy a masodiknal a ket vezetek valahogy osszeert es zarlatos lett. Innentol kezdve nem vilagit a ket izzo, az ablakemelok gomjai(kiveve a gyerekzar piros egoje), a radio fenyei sem mukodnek valamint a veszvillogo es lock gomb jelzofenyei sem csak a bekapcsolast jelzo fenyek. A klima es ablakfutes piros ledjei mukodnek. Minden kezeloszerv mukodik, csak azok az egok nem, amiknek felkapcsolt vilagitasnal mukodniuk kellene. Ja, kihagytam, a fenyszoro allito es a kijelzo dimmer tarcsak sem vilagitanak, sot a kijelzo fenyerejet sem tudom azota allitani. Mukodokepes maradt a kartyanyilas vilagitasa es a start/stop gombbe is. Plusz meg egy hibat tapasztaltam, ami az ominozus eset ota fordult csak elo, ma ket alkalommal, korforgalomban egy-egy pillanatra "elment" a kormanyszervo. Ez is osszefugghet a dologgal?
Teljesen tanacstalan vagyok, biztositekok lathatoan jok. Esetleg talalhato ehhez egy kulon biztositek, ami kimehetett?
Elore is koszonom a segito valaszokat es sajnalom, hogy igy elsore ajtostol rontottam a hazba.
Tudom miről beszélsz, anno én is 140ezerért vettem a szett téli gumit, meg használt Renault lemezfelnit 20ezerért talán. Szépen felújítottam, később vettem rá Zsolesztől 4 dísztárcsát, felraktam majd rá nem sokra ellopták az egész autót.
Ha spórolni akarsz és nem találsz alkalmi vétel felnit, akkor nyugodtan felrakhatod arra amin a nyári van, aztán majd veszel.
(Véletlen sem vészmadárkodni akarok, mert biztosan rendben van minden, csak általánosságban mondom, hogy a pecsét a szervizkönyvben semmit nem jelent, a munkalap és számla mellett a Renault központi számítógépes nyilvántartása a lényeg.)
szervizkönyvbe pecsétek évente számla a vezérlés cseréről 2012-be 70ekm-nél
majd ránézek a szíjra milyen a hátán az írás, olajcser meg nem lesz tétel, a vásárlás utáni sáp befizetése és a 4 felni+téligumi+gumiszőnyeg bevásárlása után
Légy üdvözölve! Ha nem teljesen ismert az előélete (értsd nem magyarországi, végig márkaszervizben, munkalapokkal igazoltan karbantartott), akkor érdemes hajtókarcsapágy+vezérlés+olaj+minden ami kell km és kor szerint legyen meg és akkor valószínű nem fog csalódás érni motorikusan.
Az autó 66e km-el volt 5,5 évesen szervizben, tehát -vélhetően- minden amit 60ezrenként cserélni kell (levegő- és üzemanyagszűrő) cserélve volt (ezt majd akkor megmondják ha ott vagyunk). A másik feltétel a kor, tavasszal a 6 éves dolgok voltak kicserélve (vezérlés és segédberendezések), mivel a fenti két szűrőt 4 évente km-től függetlenül cserélni kell.
Mindezek alapján tehát már tudom, hogy a "Renault karbantartás" mellett a klíma és pollenszűrő lenne esedékes, de ezek meg nyáron voltak orvosolva, mert nem volt elég hideg.