Visszakerestem a hozzászólásaidat és megtaláltam a képeket a zárbetétről. Amúgy megint sokat tanultam a bejegyzéseidből, köszönöm.
Viszont az oké, hogy kiszedem a zárbetétet, de magát a gyújtáskapcsolót, azt a fémöntvényt hogyan tudom megbontani, mert az elektromos csatlakozó valahol hátul, az index kapcsoló mögött (előtt) van és szerintem ott is van gebasz.
Szóval az van, hogy eleve nem megy a kormányzár. Megbízhatatlan a 0 állása a kapcsolónak, mert nem reteszel, nem kapcsolja ki a maradék fogyasztókat (rádió pl.)
Viszont nem szeretnék teljes kulcscserét és a másik két zárat cserélni (beleértve az immobilizer dolgot is), tehát milyen megoldás létezik?
Nekem is volt ilyen problémám.. Nekem Gázos,és csak gáz használatban vettem észre. Gyertyákat cseréltem nem tom már pontosan mi a neve,de 2 oldalról húzhat szikrát,és utána valahogy elmúlt... Nem tom pontosan ez okozta e vagy sem,de nem csinálta már nyár óta.. Ha meleg lesz az idő lehet más lesz.. most jó. De sztem ha ilyen van inkább a trafóhíd hal meg előbb utóbb....
Hihetetlen, hogy leszakadt szerencsétlen B/2-k között az enyém nem megy el. Valszeg ha levennék belőle 100.000 km-t, azonnal menne. Butaarcú vevőmag a magyar... :D
Igazából az X18XE (115 LE) meg az X20XEV a két legmegbízhatóbb motor.
Az ECU gond a Z18XE-nél szokott előjönni, mert gyárilag szar helyen van, épp a motoron. De épp az az újabb és erősebb motor :) . A másik két motornál pedig ha jól tudom, bent a kesztyűtartó mögött, védett, biztonságos helyen. Szóval én inkább a 115 LE-s 1.8-ast választanám.
Lényegében a két új motor, a Z18XE meg a 2.2-es váltotta le a régi 1.8-ast és 2.0-t.
"Egyébként tudja valaki, hogy hogy kell megbontani a gyújtáskapcsolót? Leszedtem a műanyag borításokat a kormány körül, lehúztam a fekete lapos dobozt, ami egy műanyag gyűrűvel csatlakozik elsőként a gyűjtáskapcsolóra (nem tudom mi az, egy kék stekkeres kábel jön ki belőle),"
Azzal csak óvatosan, mert az immobilizer érzékelője...
"majd látom a fém öntvényt, amit sehol nem tudok bontani. Le kell esetleg szedni a műszerfalat is hozzá?"
Ennyi megbontás már elég neki. Be kell dugni a kulcsot, és el kell fordítani 0 és a gyújtás közé, kb középre. Majd itt kézzel megtartani. Az öntvén felső részén van egy lyuk, oda egy erős drótot be kell dugni mozgatni, közben a kulcsot mozgatni 1-2 mm-t jobbra balrta. Ekkor ki fog jönni. Mikor kijött a zárbetét, akkor már látni fogod, hogy egy kis pöcök tartja bent a zárbetétet az öntvényben, ami a kulcs fent említett állásában nyomható be. Benyomni pedig a dróttal fogod tudni, az említett lyukon keresztül. Ha jól emlékszem régebben raktam fel ezekről képet is, keresd vissza...
Mondok egy rosszabb hírt. A gyújtáskapcsolót (mármint a zárbetétet) csak akkor tudod kivenni, ha bele tudod dugni a kulcsot, és el tudod fordítani. Tehát nálad a zárbetét omlott össze, és nem a kormányzár.
Tóth Gábor a becsületes nevem és operatőr vagyok, Budapestről. Sokat járom az országot és Európát, ezért szükségem volt egy olyan kombira, amiben elférek a cuccokkal és még befér legalább két meglett felnőtt. Gyerekek is vannak, meg időnként kutyák, így csakis kombi lehet a választás. Szerettem az A Vectrámat is, de abból sima szedánom volt. Viszont visszasírom az A Omega 2.6 automata kombimat...
A gép egy 97-es év végi, 1.6 16V, tehát a lenti felsorolás alapján a "legalja", de nekem bőségesen megfelel, a teljesítménye pont jó a hazai utakhoz és szabályokhoz (sic!).
Felszereltsége ehhez illő, semmi extra, a napi autózáshoz bőségesen jó.
A jelenleg is tapasztalható, apró, idegesítő elektronikus hibáin kívül semmi bajom vele, olajat nem eszi, benzint csak módjával.
Nem mosattam le, ezért kicsit poros és cicalábnyomos.:-)
Remekül eltalát forma, bátran megállja a helyét a mai formatervezésű kocsik között. Nekem nagyon tetszik, nagyon szeretem.
Mindenkinek balestmentes és autós élményekben gazdag új évet kívánok.
Aki Vectra B-n töri a fejét, ne habozzon, ilyet vegyen. Kicsit több vele a gond, mint az A szériával, de messze nem annyi, mint a C-vel.
A minap fújtam be hasonló okokból a gyújtáskapcsolót WD40-nel, azóta nem tudom elfordítani 0 állásból a kulcsot.:-(
Kicsit feszegetnem kell és aztán elfordul, viszont leállításnál nem reteszeli a rádiót, tehát ami azelőtt működött, hogy amint kihúztam a kulcsot, leállt a rádió.
Egyébként tudja valaki, hogy hogy kell megbontani a gyújtáskapcsolót? Leszedtem a műanyag borításokat a kormány körül, lehúztam a fekete lapos dobozt, ami egy műanyag gyűrűvel csatlakozik elsőként a gyűjtáskapcsolóra (nem tudom mi az, egy kék stekkeres kábel jön ki belőle), majd látom a fém öntvényt, amit sehol nem tudok bontani. Le kell esetleg szedni a műszerfalat is hozzá?
Lehet, hogy nem kopott ott szét semmi, csupán az évek során belehullott és a kulccsal bevitt szutyok akadályozza a lamellák mozgását. Egyszer régen én is szembesültem ezzel a problémával, zárcserét javasoltak. Gondoltam egyet és WD40-el befújtam a zárba nem keveset (mellesleg útállom ezt a szert, nem is hiszek benne, de a végső elkeseredés...), többször bedugtam, kihúztam a kulcsot, aztán jó is lett. Ezután még két évig használtam az autót, de ez a gond többet nem jött elő. Egy próbát megér szerintem és ez a legolcsóbb.
Hűha, Te aztán vágod a dolgokat! Nagyon köszönöm a segítséget,megpróbálok ezen szempontok szerint válogatni. Egyébként Németo.-ban venném meg mert ott dolgozom.Talán valakinek még eszébe jut valami,azt is szívesen olvasom.
Készült belőle 1.6 16V; 1.8 16V; 2.0 16V; 2.2 16V; 2.5 V6. Meg néhány dízel de azt írtad hogy nem érdekelnek.
Az 1.6os közlekedni megfelel, többre viszont nem ajánlom, főleg a kombi kasztnival párosítva. Illetve mivel sok van belőle könnyű belenyúlni egy széthajtott visszatekert km óra állásúba, ami viszont zabálni fogja az olajat. 1.8as ritkább a magyar piacon, de viszonylag jók, bár ha jól tudom a motorvezérlővel fordulnak elő problémák, de nem hiszem hogy ez típushiba kategóriába tartozna. Illetve még azt tudni kell hogy 1.8ból van 116 lovas és 125 lovas, és ha már választani kell inkább a 125 lovasat.
A 2.0-ás sztem a legjobb választás ehhez az autóhoz, alig eszik többet mnt a kisebb motorral szereltek, de jól viszi a kasztnit, viszont annak is vannak apróbb tipushibái, pl alapjárati motor, de az legalább nem drága dolog.
Én még a 2.2 16V-t is ajánlanám, igaz az nagyon ritka, de az egy jól sikerült motor. A 2.0 16V-t váltották le vele.
A V6 pedig V6, az magáért beszél, főleg egy autómata váltóval, maga a mennyország :-)
Segítséget szeretnék kérni! Vásárolnom kellene egy kombi autót, egy vectra caravan-ra gondoltam. Kb. 97-2000. évig, benzines kellene. A kérdésem az lenne, hogy egyáltalán milyen és hányféle motorral szerelték ezeket, valamint melyik lenne a legjobb választás ill.melyik motor az amit feltétlenül kerülni kell. Ja, igen max. 2000cm3-ig, nagyobbra nincs szükségem.
Le álitotam az autot persze a kormány zár be zárt. Indultam volna de nem tudom el forditani a gyutás kulcsot. Álitolag a lamelák ki vanak kopva. De csak akkor tudom ki venei a gyutázár betétet ha kormányzár ki old. A lamelákat ki reszelik vagy ilyesmi montak. Burkolatot le vetem és ot kelene valamit csinálni ,hogy ki akadjon a kormányzár.
Sziasztok. Segitséget szeretnék kérmi! Van nekem egy Vectra B 2000 évjárat. Promlámám az ,hogy a gyutás kapcsolom ösze omlot. Kormányzár be zárt és nem tudom ki nyitni. Borkolatot levetem és hogyan tudnám kormányzárbol ki venni. A zárbol a lamált ki tudnák szedni csak ki kelene a kormányzárbo szedni valahogfyan. Akki tudja segitsen már köszönöm.l
ennél a videónál hallani mikor elhajt hogy lesz egy másik magasabb hang is : http://www.youtube.com/watch?v=42xfOHbs_qQ eddig nem vettem észre hogy lett volna nekem is.. csak a mély búgás volt,és az halkult el ahogy egyre magasabb volt a fordulat :/ Ez normális vagy valami tönkrement a csőben? katalizátor vagy valamelyik dob?
Engem nem zavar, hogy annyira "bent van", inkább az szúrja a szemem, hogy amikor a világítást felkapcsolom, kapcsolja a lejátszó előlapi színeit is... Sötétbe elég zavaró fénye van az előlapnak...
Ugyan ilyen rádióm van:) MOndjuk engem zavart hogy ennyire "beesik" a kerettel, ezért kűbelkötehelő végeit levágtam és rátettem a beszerelőkeret széleire felülre alulra, oldalra, és ezt bevontam egy szigetelőszalaggal, és ez lett az úgynevezett távtartó, így pont a gombokkal egyvonalban van a keret:)
Köszi a tanácsot elöször semmi eredmény majd amikor kivettem a helyéröl az AC-t és 12 voltot adtam neki majd megkocoltam elindult,elöször lassan majd egyre gyorsabban.Most rendesen pörög.