Egyetlen probléma van még, aminek az okát nem sikerült eddig felkutatnom. A fűtés ventillátor 4. fokozata nem működik. Jönnek azok a hideg reggelek, amikor talán jól jönne egy erősebb löket, amivel a párát el lehet tüntetni a szélvédőről. Próbáltam korábban egy másik panellal, de azzal sem ment. Mi lehet a hiba?
Olyan ez mint a repülési baleseti statisztika. A repülés nagyon biztonságos, sokkal inkább az mint az autózás. De ha te pont a lezuhanó gépen vagy, az álmoskönyv szerint nem jó dolog...
Kint élek UK-ben, kb három hete vettem az 1.9-es DCi Grand Scenicet 75.000 mérfölddel, ami kb valós is. (Itt is divat a tekergetés).
Eredetileg C4 Grand Picassot szerettem volna, nyertem is egyet az ebayen, de az angol eladó koma túl kevésnek érezte az árat, így elérhetetlenné vált és aztán törölte az aukciót azzal az indokkal, hogy nem léptem vele kapcsolatba. Itt is van ilyen.
Aztán néztem egy Mazda 5-öst, szépen indult, de fehér füst távozott a kipufogóból, járó motornál leszedett olajbetöltő sapka után hurrikán jött a motorból, nem mertem megvenni. Lehet, hogy csak kartergáz szűrő dugulás, de lehet, hogy halott motor. Kértem az eladót, hogy elvihessem szervizbe, megtagadta, otthagytam.
Jött a Grand Scenic. Nem hibátlan, kisebb húzások a sarkokon, törött tükörház a jobb oldalon, nem működő a tankbetöltő zárja, bal hátsó elektromos ablak halott, a 4 keréken 4 féle gumi (itt legális, nem kell egy tengelyen egyféle mintázat), vállas féktárcsák.
De van friss műszaki, szervizkönyv, jól felszerelt és kvázi olcsó volt.
Az utóbbi időben hétvégente szerelem, állítom tőlem több törődést kapott mint eddigi életében (2005/09-es). A tükröt lecseréltem már, a tankbetöltő zárja újból működik.
Tegnap az ablaktörlő alatti vályút takarítottam, most tökéletesen tiszta.
Tetszik az alakja, a nagysága, szellős, dupla tetőablakos.
Csak párszor mentem a kocsival eddig, a szervizkönyvben nem találtam utalást vezérműszíjcserére, pedig 9 év > 5 év, 75.000 mérföld > 54.000. (Kérdezni lehet az eladót, aztán eldöntöd, hogy elhiszed, vagy nem, ha meg nem kérdezel, ő nem mondja el...
Tehát én viszem átvizsgálásra, ott majd elmondják, hogy mit vettem valójában. Pedig 2 A4-es papír volt teleírva ellenőrizendő dolgokkal és azok rendben voltak.
A kerekeket már kinéztem, a féktárcsákat majd kicserélem én, talán nincs semmi elvetemült konstrukciója.
A motorja szépen ketyeg, de már ijesztgettek ezzel a hajtókar csapággyal. Jajj... egészséges hangja van, se harkály, se kopogtató bogár. Remélem nem lesz gond...
Klasszikus pech. Csak ebben az az érdekes, hogy itt a fórumon sem egyedi eset, többek között én is az áldozatok között vagyok. No meg a múltkor a közli Lidl parkolóban beszélgetésbe eredt velem egy sima SC tulaj, akinek a közel 10 éve autója már szintén úgy került hozzá, hogy csapágytörés miatt motorcserés volt.
Sem az enyém, sem az az autó nem volt benne semmilyen visszahívásos listában.
Szerintem ez is olyan, mint az M-es BMW-k. Arról is több helyről hallottam, hogy x km után csapágycsere. Tök mindegy mekkora az elhullási arány, ha belekerülsz a szórásba nem vigasztal. Az biztos, hogy egy normál utcai használatra szánt autónál nem normális, hogy egy csapágytörés 1-200 E km környékén nem teljesen egyedi eset.
De ettől még én jól megvagyok az autómmal, ezt abból ismerem fel, hogy mindig megdobban a szívem egy Grand Espace láttán :)
Sikerült hozzáférnem az akksi melletti biztosítékokhoz, meg is találtam a ludast. Tulajdonképpen az akkumulátort sem kellett volna kivennem, nem olyan vészes, mint itt korábban olvastam. Sajnos nem volt 7.5-ös biztosítékom, így 10-es került a helyére, remélem nem gond. Most már világít minden, mint a karácsonyfa :)
(pláne, ha rásegít egy lehetséges gyárilag beletervezett (akaratlanul) Achilles-sarok.
az akaratlanult idézőjelbe tenném :)
sajnos 2gramm anyagal nem hagy többet beletenni a marketinges a mérnöknek mint ami a tervezett élettartamhoz kell ez pedig az első tulaj a gyárak nekeik gyártanak autót :(
nem biztos, hogy hallod a harkályt, azért a diesel kopog :)
nem az a legnagyobb baj, hogy gyenge a csapágy hanem, hogy meg tud fordulni, a Lada is kopogott csapágyas volt na és elment még egy darabig mert a csapágy nem tudott körbefordulni és ez nem egy korszakalkotó dolog hogy csinálok a csapágyon egy kitörést.
Az előző Fiat Dobló 1,3Mjet motorját ha akartam simán fel tudtam koppantani a csapágyát :(
ettől függetlenül nem volt gond vele.
BMW
attól hogy 500Le 'versenyautó' utcára gyártott modell nem ezt várja tőle az ember ennyi pénzért és ugye benne van a cikkbe hogy a gyártási ciklus közbe belemőkoltak a csapágyba.
kis s.o.s segitseg kellene. Ha beragad a fek akkor a csonagterben levo bizbasz segithet(?!) kioldani? A kezifek motorja zug kiengedesnel es behuzasnal. Tegnap vettem eszre hogy felforrosodott...azt behuztam kiengedtem kocogtattam es ogy tunt nem fogja. Aztan mar nem is huztam be ze ugy nez ki a bal hatso megint forro.
1.5 dci GSII.
egyszer mar volt vele gond javitottak...
kezikonyvben semmi info. Ket orat kell autozni hazaig csaladdal, kellemetlen szitu.
Az IT területén dolgozom. Amikor lehal egy gép, megpusztul egy hardver alkatrész, ha nincs redundancia (többszörözés), akkor komoly gondot okoz. A komoly gond után megy az RCA (root cause analysis), kideríteni a hiba okát és lehetőleg megelőzni. Hogyan előzöl meg egy merevlemez lehalását? Figyelsz a megelőző hibaüzenetekre, ha vannak... Meg tükrözöl, RAID-elsz, az adatodat véded.
Azt akarom mondani, hogy ember alkotta hardveren, ember készítette szoftver fut és ember kezeli mindkettőt? Tökéletes? Messziről sem.Valamikor jobban sikerül, valamelyik kevésbé...
Ez ilyen. Biztos voltak előjelei az autód motorjának lehalásának, csak talán nem volt feltűnő kívülről(!), nem volt hallható.
Ez a baj, megbontás nélkül nem kapsz alapos és pontos állapotot a motorról, de ha minden pöpecnek tűnik, ki, és miért bontaná meg a motort????
Szerintem a te motorpusztulásod a klasszikus pech... (pláne, ha rásegít egy lehetséges gyárilag beletervezett (akaratlanul) Achilles-sarok.
Dialogys - an electronic version of documentation for RENAULT and after sales car RENAULT, DACIA. Dialogys includes everything guidance on repair, diagnostics, and parts catalogs for all models of cars Renault. Circuit wiring in this program. Tehnoty MRy in ENGLISH car after about 1996. release. Goal VINu car if you are not a dealer, NOT POSSIBLE!
Installation: 1. DVD0 2. DVD1 3. DVD2 4. DVD3 5. DVD4 (Comply with the order)
Azt gondolom, ez tudatos a Renault részéről. Aki nem ért hozzá, az hittel tud hülyeséget mondani az ügyfélnek. Gyártói szemszögből cél lehet műszakilag alulképzett munkaerő alkalmazása az ügyfélkapcsolati részen, mert annak megmondják, hogy mit kell a vevőnek megmondani, és az a szerencsétlen el is hiszi, hogy az a frankó....
Nem, ilyen tudatosság biztosan nincs.
Az ügyfélkapcsolatosoknak rengeteg képzésük, tréningjük van, ráadásul többségükben eleve komoly technikusi múlttal kerülnek be.
születése óta hülye vagy megjátsza aki nekünk válaszolt
Azt gondolom, ez tudatos a Renault részéről. Aki nem ért hozzá, az hittel tud hülyeséget mondani az ügyfélnek. Gyártói szemszögből cél lehet műszakilag alulképzett munkaerő alkalmazása az ügyfélkapcsolati részen, mert annak megmondják, hogy mit kell a vevőnek megmondani, és az a szerencsétlen el is hiszi, hogy az a frankó....
nem szabad annyiban hagyni a félrebeszélő és tróger válaszokat
Lesz az ügynek folytatása, most még a háttérmunka zajlik...
Amit belinkeltél 1.9 dci-t, ha jól értem, senki nem tudja mennyi km van benne, az enyémben tuti 185 e km. Abban volt 4 harkály, az enyémben nem. Gyönyörű hangja volt, semmi kopogás, csattogás nem nem volt.
A BMW-s történethez meg csak annyi, hogy szerintem kicsit más egy 500 lovas gép, mint egy 120, illetve a max fordulatszám ott 8500...
Ja, és az egy versenyautó.
Továbbra sem gondolom, hogy szar autó a renault. Továbbra is vagyok annyira mazohista, hogy csak renault-t keresek a döglött boci helyett....
Bár nem II. még, de azért talán tudtok róla egy s mást. 2000 utáni ráncvarrott kivitel. Mire kell odafigyelni ennél a típusnál, az 1,6-os motornál? Automata váltó mennyire strapabíró? Használt autó vásárlásnál milyen jelenségekre (olajfolyás, kopogás stb) kell odafigyelni? A km -ert csak a km órában rögzíti vagy máshonnan is kiolvasható a - valóshoz talán közelebb álló - km? A karosszéria hol hajlamos rohadásra?
Nincs miért elnézést kérned. A válságnak nevezett kamu pénzeltűntető játék megtépázta az autó ipart, köztük a RH-t is. Nincs itt már senki sem. Csehszlovák ostoba droidok válaszolnak a reklamációkra, igazából nem tudtam eldönteni, hogy születése óta hülye vagy megjátsza aki nekünk válaszolt. Régen nem így volt.
Nincs miért elnézést kérned. A válságnak nevezett kamu pénzeltűntető játék megtépázta az autó ipart, köztük a RH-t is. Nincs itt már senki sem. Csehszlovák ostoba droidok válaszolnak a reklamációkra, igazából nem tudtam eldönteni, hogy születése óta hülye vagy megjátsza aki nekünk válaszolt. Régen nem így volt.
Én azt gondolom, hogy nem szabad annyiban hagyni a félrebeszélő és tróger válaszokat. Én kemény voltam velük és célt értem, pedig 100ezer forint volt a tét nem bő fél millió.
Remélem az én 1.9es Grand Scenicem egészséges, szépen ketyeg, a turbó is oké, pöcc-röff.
Ma takarítottam ki teljesen az ablaktörlő "vályúját", totál eltömődött az évek alatt az előző tulajoknál, marékkal szedtem ki a sarat, falevelet, miegyebet. Most szép tiszta és simán lefolyik a víz.
A következő hőstettem a bal hátsó elektromos ablak javítása lesz, valamiért nem megy...
Az első lengéscsillapítókat takarja valami gumifedél vagy teljesen normális, hogy a tányér alakú alátétben áll a víz eső után?
Éppen töltöm le a Dialogys 4.28-at, de még csak a felénél járok, mert tetű lassan jön le.
és beleakadtam egy hsz-be ahol arról van szó, hogy a szerelő akihez többen is járnak a klubból elmondta az 1,9-es motorok is hajtókarcsapágy gonddal küzdenek
Az 1.9-re (eddig) nem volt jellemző a hajtókar törés, mindenki azt mondta, hogy az 1.9 nem érintett...
1,9-re nem merek esküt tenni, de mintha a klubban lett volna cserélve 1,9-es csapágy is és az se volt jó
Akkor ez konstrukciós hiba! Ezért is különösen méltánytalannak tartom, hogy a RH 10% méltányossági kedvezményt ajánlott fel a javítás összegéből...
Tulajdonképpen elnézést kell kérnem mindenkitől, akiknek a márkaszervizben javítást-karbantartást propagáltam, saját bőrömön tapasztaltam meg, hogy HÜLYE VOLTAM!
gari után, mossák kezeiket
hallgattak már el gyártók nagyobb mellélövést is :(
ami emberéletet is követelt :((
de volt olyan, hogy 10? éves autókat is visszahívtak- suzi teleszkóp-
"a 1,5 1,9 motorokon a hajtókarcsapágy csere majdnem olyan karbantartás mint a vezérlés csere"
Az 1.9-re (eddig) nem volt jellemző a hajtókar törés, mindenki azt mondta, hogy az 1.9 nem érintett...
"CSAK ez kimaradt a karbantartási füzetből :( és a tulajok nagyrésze nem tudja"
Akkor ez konstrukciós hiba! Ezért is különösen méltánytalannak tartom, hogy a RH 10% méltányossági kedvezményt ajánlott fel a javítás összegéből...
Tulajdonképpen elnézést kell kérnem mindenkitől, akiknek a márkaszervizben javítást-karbantartást propagáltam, saját bőrömön tapasztaltam meg, hogy HÜLYE VOLTAM!
"a valaki sokat használta 1500 fordulat alatt és ott terhelte a motort -város 5-be 50-el ne adj isten 6-ba sicc akkor az odabaszott a csapágyaknak"
Ez nálunk nem volt jellemző.
"a 30e olajcsere se segítette az életét a csapágynak"
A gyártó objekív felelősségi körébe tartozik a korrekt karbantartási ciklus megállapítása, ezért nem számonkérhető a tulajdonoson, hogy miért nem cserélt olajat 10-15 e km után. (Egyébként igazad van.)
Igen lehet, de az nem indokolná, hogy 2000 fordulat alatt nincs ereje. Holnap azért megmérem az izzítógyertyákat is. Hátha azért indul nehezen de véletlenül gyengélkedik a motor is az előző hozzászólásaimra írtam ezt. Köszönöm neked is.