Kezdessz kombinálni:) Nem várom, hogy átmenjen a vizsgán. Hozzátenném, hogy a fényszóró helyzetjelzőjének a kötegébe van kötve ráadásul egy kapcsolóval, így külön le is tudom kapcsolni a helyzetjelző izzók mellől, így a vizsgán is bármikor átmegy, főképp hogy a ködlámpa is működik a saját HB4-es izzójával. Nem helyzetjelzővel akarok közlekedni, mivel tompított mellett is világít a ködlámpás LED.
Oké, értem. Helyzetjelzőnek már egy fokkal jobb, de ne várd, h vizsgán átmenjen. Helyzetjelzővel amúgy sem lehet közlekedni, szóval sötét helyen, az autód kivilágítására tökéletes.
Az utólagos menetfényekre gondoltam, ahohgy említetted. Annyit tennék hozzá, hogy én nem menetfényt akartam csinálni, bár valóban így neveztem meg, hanem helyzetjelzőt. Legkevésbé sem volt célom hogy fényt adjon, sem a karikánál, sem most a ködlámpánál:) A szabályosság jogos dolog, viszont én arra gondoltam, amit te is említettél, hogy nehéz úgy elhelyezni hogy az harmonizáljon az autóval, ezért látni egyre több "gagyi" megoldást.
Nem sértesz meg senkit, mindenki úgy alakítja át az autóját, ahogy az neki tetszik.
Én csak azt tartom furcsának, h gagyi, búcsús dolognak tartod a menetfényt, ezt persze nemtom, h a gyárira érted, vagy az utólag fölszereltre. Mert a gyáriak, szerintem a legkevésbé sem azok, persze van egy két kivétel. Az utólagosnál már nagyobb a szórás, nehéz úgy föltenni, h az harmonikusan illeszkedjen az autóhoz. De egy valamiben közösek. Amennyiben az utólagos rendes jelekkel el van látva, akkor szabályosak. Namost ez a tiédre a legnagyobb jóindulattal sem mondható el. Az ötleted akár még jópofának is mondható, de ennyi. Ezek a szórt fények a ködlámpában, a recés búra mögötti ledek, pont ettől lesz, hogy is mondjam finoman, gagyi? Mert fényt nem ad, nem szabályos, szóval érted, na! Játszadozásnak, kísérletezésnek okés, csak ne akarj szabályos nappali menetfényt csinálni.
Régebben én is nézegettem a menetfényeket, nem mondom hogy tetszett, de akkoriban gondolkodtam rajta, aztán annyira sokat látok belőle manapság, hogy végképp elvetettem az ötletet. Nem sértenék meg senkit, egyéni véleményem szerint gagyi bucsus dolognak tartom, akár az alváz neont.
Miután letettem a dologról egy kicsit továbbra is mozgatott hogy egyedi menetfényem legyen, de nem akartam hallgatni hogy ezt koppintottam vagy azt. Először led csíkot akartam a fényszórómba, de az Audi koppintás, majd Angel karikát, ami BMW, így a kettőt ötvöztem és csináltam LED karikát, melynél sikerült olyan távolságra helyeznem a ledeket egymástól hogy nem folytonos a fény, így talán egyedi lett. Gondolkodtam rajta hogy teszek bele olyat, amit neten itt-ott lehet kapni készre szerelve, illetve vettem is egy garnitúrát, de méretileg sem passzolt volna, valamint már a tesztek alatt is meghalt egy-két led benne, így a kukába került.
Pár kép róla ex Skoda Favorit kombimban:
Utóbbi képen még erősen próba üzemmódban látható a fényszóró üveg búra nélkül.
Jelenleg egy Opel Omega B2 Sedanom van, megint megmozgatott a gondolat hogy kéne valami menetfény, kivételesen csak azért került rá sor, mert lerongyolták a lökhárítómat és ha már levettem, akkor már sort kerítettem rá.
Az alap koncepció az volt hogy ne készen kapható cuccokat szereljek be, egyrészt mert továbbra sem akarom más f@**áv@l verni a csalánt, másrészt mindig az olyan univerzális cuccokat fogtam ki régen is, ami mindenhez jó volt csak az én ötletemhez nem.
Flexi nyákra készítettem ködlámpánként 3-3 LED-es csíkot, amit úgy helyeztem el a házban hogy a helyét kicsit kimartam, így pont annyira süllyed be a helyére, hogy csak a fénye látszik, maga a fényforrás nem, nekem végülis tetszik és ez a lényeg:)
Íme pár kép:
Elnézést a kisregény miatt, de gondoltam ha már sokan megosztjátok tapasztalataitokat, ötleteiteket, valamint ezek eredményeit, én se teszek másképp.
Hja igen ezen lámpák álltalában rendelkeznek E jellel de azt alaposan meg kell nézni hogy ajelzésrendszer teljes vagy sem. Ez a lámpa Sonar típusú, felépítsre mint a linkeden a kis papíron megtalálhatóak a jelzések. A PL a plasztik szóra utal azaz műanyag lámpatestre vonatkozik.
Nos ezek a CCFL karikáknak valóban erős fényük van, Gyárilag a BMw-nél simán elmegy menetfénynek is a használata ilyen utólagos tuninglámpában való használata erőssen kérdéses és nem biztos hogy jó szemmel néznék. Alapesetben a karikák funkciója a helyzetfény mivel karikánként 2-2 kis led van bent.
Iszonyat erős fénye van a karikáknak és nem lehet úgy bekötni hogy DRL legyen. Ez mondjuk nem is akkora baj, de az nagyobb hogy ha rányomja a tompítottat, akkor nem lesz gyengébb a fénye. Szerintem este már bántóan erős fénye van a karikáknak. De ha "E" jeles akkor elviekben megfelelt minden előírásnak?
Igazából magát a szabályt nem véletlen találták ki és van rögzítve abban a formában ahogy van. Az ha valaki egy álltala szimpatikus lámpával nemtudja kielégíteni a beépítési követelményt számolnia kell esetleges következménnyel.
Kisebbik rossznak gondolom, mint hogy 25°ban kifele világítson, vagy hogy ne lássam a műszefalat nyáron (főleg napszemüvegben; digitműszerfalam van)... tudom hogy mivel jár.
Mert 60cm a minimum előírás a lámpák közt. Persze lehet hogy csak 55-50cm de azzal nemcsak a szabályosság hiánya a gond hanem hogy azért van kitalálva a minimum távolság mivel a túl közeli lámpa távolság nem teljesen felismerhetővé teszi a járművet. Nálam is lemérték a lámpák közti távot.
Sajnos van ilyen is, mikor én vittem önként szemlére a kocsit drl-el nagyot néztek nálam is mert még senki sem volt náluk ilyen "problémával" 3 órán át vizsgálták fényképezték és mértek, a felszerelés teljesen szabályos volt minden tekintetben a jelzéseket illetően is szabályoságra jutottak mert az itthoni követelménynek megfeleltek és mivel uniosok vagyunk nincs jogköre kikérni és értelme sem az NKH-nak a jóváhagyási országból az engedélyezési jegyzőkönyvet... sajnos tény hogy sokan nem ismerik a drl-t még a rendőrők többségének is ismeretlen és hajlamosak a szabálytalan ledcsíkok és diszfények közé sorolni őket..
Bocs a késve írásért rengeteg a munkám, elvben látok rajta jelzéseket az hogy azok megfelelnek a honi követelménynek más kérdés...ha tudsz nézz utána jobban Üdv
Őszinte leszek, én még fényérzékeny kondenzátorral nem találkoztam. Mivel az én tudásom sem hiánytalan utána fogok nézni, és pár villamosmérnökkel megvitatjuk!
A panel lyukain átszűrődő fény a panelra épített üvegkondenzátort érte, ezért teljesen megváltozott a működési feszültség a rendszerben.
Ezt az alkatrészt kicserélve egy burkoltra, valamint egy ellenállás értékének változtatása révén a fényerő növelésével a hátsó lámpa tökéletesen működik vakító napfényben is, és még remekül is látszik. (Erre majd videót is linkelek hamarosan)
A folyamatosan villogó féklámpa 5 villogás-folyamatos fény megoldásra módosítva... fő a béke s nyugalom :)
A srác, aki készítette, javította az analóg elektronika mágusa... döbbenet mit meg nem old egy pákával és csipesszel :D
Szívesen, én biztos hogy az ATU-Devileye kivitelből vennék, az hogy neked a kör kivitel jó vagy sem azt le kell mérned, azt tudom hogy a kör kivitel 70mm átmérős és kb 70mm mélységű is, a fekvő 35mmmagas 125mm széles és 45mm mély tehát te ezt a kör kivitelt gondolod legfőképp, jó választás és ez is, persze kinek mi tetszik és mi fér be...jó éles 6000K színe van a ledeknek így messziről jól láthatóak. Nekem már lassan 2 éve van meg és nagyon megszokható hogy nemkell a lámpa kapcsolással foglalkozni mégis megvan a látszani elve, sajnos mikor kijutok országútra még 10 autósból legalább 3-4 nem kapcsol világítást vagy szabálytalanul ködlámpával közlekedik vagy tompítottat és ködlámpát is használ. Viszont az utólagos drl-t még sokan nem értik mert sajnos beazonosítják a gagyi ledlámpákkal és ledcsíkokkal vagy simán ködlámpának nézik és villognak ködlámpával vagy reflektorral, én ilyenkor visszavillogok ködlámpával hogy lássa nem ködlámpát használok. Ha lesz lehetőséged vidd el NKh bázisra beviszgáltatni biztos ami biztos és ha lehet írásos véleményt kérni ha felraknád és kötekedne a rendőr feltudd mutatni hogy szabályos. Amúgy ez a típusú drl messzíről kiszúrható az éles fény miatt :)))
Amúgy városomban is ahogy látom a többségnek az ATU 4 ledes kivitele van legfőképp a nagy fényerő miatt, van pár Philips egy ismerősnek az 5 ledes ATU és a 8 ledes helyzetfény a teckóból és persze a nagyon gagyi ledcsíkok. Mivel ismerős árulgatja ezeket találkozásunk alkalmával összenéztük a fényerőt, nos a 4 ledes ATU toronymagasan viszi a prímet fényerőben a képzeletbeli második helyen ::)))) a Philips és az 5 ledes osztozik.
Nos, igen a "problémával" nem csak te szembesültél már hogy bemész a szimpatikus boltba és amit eléd raknak az "mind" szabályos. Sajnos ez is a fő probléma hogy csak és kízárlólag az eladást helyezik előtérbe a valóban szabályosság mellékes. De szerencséd van éppem ma láttam ilyen Skodát közlekedni még hozzá olyan 4 ledes fekvővel mint nekem van már jó mesziről kiszúrtam hogy drl-el jön sőt asszonyom is felismerte, nos bár szegény Skoda sajnos eléggé "odavolt" de végül is ötletesen ahogy te is gondolod a gyári ködlámpa helyére aplikálták a lámpákat. Szabályosnak az lesz ha közelit a 25cm-hez a magasság vagy az közelében van, mondjuk persze mikor én önként mentem NKH szemlére mérőszallaggal centire megmérték hova is raktam,persze a sima közútis rendőr nemhiszem hogy előkapna ilyet. Szóval elvben bátran rakd oda, gondolom elvben a beépítési méreteket fellülírhatja a gépjármű "kinézete" gondolok itt ez alatt például arra hogy 1 terepjárónál eleve sem biztos hogy meglenne a magasság mivel a poén ugye hogy ha drl-t rakok fel 25cm az alsó határ de ha helyzetjelzőt rakok fel minimum 35cm-re kell rakni nos tehát azt még énsme tudom kilesz az aki megmondja hogy ha felraksz egy szabályost és pár centivel alatta vagy az alsó határnak hogy az szabálytalan vagy sem. Mondjuk láttam elvetemült megoldást is.
Ma voltam egy peckós autóvillamossági szaküzletben, hááát 3 DRL-t tett elém, de egyik sem ütötte meg azt a mércét amit nem olyan rég tárgyaltunk. :( Persze az eladó azt mondta, hogy ez mindegyik megfelel a hazai előírásoknak. :(
Nos, a kérdés a következő: Erre az orra, hova tegyem a menetfényt (és milyet), hogy ne legyen zavaró, de azért valahogyan is nézzen ki:
A ködlámpák helyére gondoltam, csak nem tudom mennyire szabályos? Egyébként ma közlekedve nézegettem a DRL-es autókat, a gyári (Audi és társai) fények szikrázó napsütésben is igen "haloványnak" látszódtak, nem hogy az utólagosak, amelyek gyk. nem látszottak, csak már közelről... :( Dreamer