Jaj, a bécsi Westbahnhof; egyszer átbeszélgettem előtte egy éjszakát egy jugoszláv vendégmunkással. Ő németül, én angolul, de nagyszerűen megértettük egymást. És a kelet-berlini Ostbahnhof megvolt? Ahol a rendőr éjszaka félóránként fölébresztett, csak hogy ne legyen neked jó. A csomagmegőrző az egymárkás helyett egyforintossal is működött, vagyis a cuccot be lehetett rakni, csak éppen kinyitni nem lehetett. Amikor odamentem a felügyelőhöz és elmutogattam neki, hogy mi a baj, enyhén gonosz mosollyal felkiáltott: "Aha! Falsches Geld! Forint!" Vagy a nanningi főpályaudvar, amit éjszakára szintén bezárnak, de mi ezt nem tudtuk, úgyhogy nyugodtam belebújtunk a hálózsákba. Aztán mikor elkezdték kiterelni a népet, akkor mi is egyre sűrűbben pislogtunk. Már mindenki elment, csak mi voltunk hátra. Odajött a százcsillagos katona, szerintem minimum vezérezredes, és barátságosan megnyugtatott, hogy csak maradjunk. Ott aludtunk a töküres, bezárt pályaudvaron. (Nanning valami egymilliós nagyváros.) Bocs, ez nem az a topik. Csak a vonat szóra előjöttek az emlékek. Majd visszafogom magam.
Budapest-Moszkva: Isteni volt! 1990-91-ben voltunk, egy frissen megismert lánnyal, aki azóta is bírja mellettem (nem kis teljesítmény!), immár feleségi minőségben. Semmi gond nem volt, odafele első osztály, ami kétágyas, keletnémet gyártmámyú, igen kényelmes kocsiban volt. Még a magyar szakaszon valami baleset miatt álltunk pár órát, onnantól egészen Kantonig - két átszállás - percre pontos volt. Tizenvalahányezer kilométer és kilenc nap után is! A moszvai vonat és a Transzszib tiszta volt és nagyon olcsó akkoriban, hat nap alatt költöttünk az étkezőkocsiban meg teára meg fürdésre összesen öt dollárt. Jó, ez ma már nincs így. És egyáltalán nem unalmas! Minden percet kitöltöttünk, nézelődéssel, beszélgetéssel, ilyesmi. Ha megtehetnénk, újra elmennénk bármikor. Remélem, meg is lesz. Akit érdekel: transsib.ru.
- Felesleges helyjegyet váltani, ha nem kötelező, mert mindig van elég hely, ha nincs valami nagy ünnep.
- A 4 napos retúr jeggyel 4 napig ingyen lehet közlekedni Bécs tömegközlekedési eszközein.
- Ha egy meghatározott járatra váltunk jegyet, jóval olcsóbb (Bécs-Budapest vonalon 38 helyett 19 euró, Budapest-Bécs vonalon nem tudom pontosan), mint a normál, 2 hónapig bármikor felhasználható jegy.
- A vonatok tiszták és kultúráltak, a dohányzó és nemdohányzó szakaszok megfelelően vannak elkülönítve (ennek ellenére a szellőztető rendszerbe néha bekerül a füst, és bejön a nemdohányzó fülkékbe is, ezért a nemdohányzók inkább válasszanak teljesen nemdohányzó kocsit, legtöbbször van is ilyen).
- Győr és Bruck an der Leitha között lehetőleg ne menjen senki Wc-re, mert könnyen megeshet, hogy rányit a határőr (van kulcsa, amivel kívülről nyitja a bezárt ajtót).
Fogadd egy vasútkedvelő köszöntését és szurkolását Részemről nem volt túl sok: Ausztria, Olaszország, az egykori két Németország, Franciaország, a szintén múlt idejű Csehszlovákia, na és a nagy kaland: Budapest-Moszkva, a Transzszibériai expressz Pekingig, majd onnan tovább Kantonba, aztán ugyanez vissza. Hajrá!
Közledik a nyár talán sokan vannak akik utazást terveznek talán van pár olyan "mérgezett egér" is / mint én/ :-)) akik mindezt vonaton szeretnék megtenni.
Arra gondoltam tehát hogy nyitok egy ilyen topicot. Úgy gondolom helyet adhat mindennek ami nemzetközi utazással kapcsolatos ; jegyárak, tapasztalatok,színvonal,kiszolgálás vagy hogy éppen vhova miért érdemes vonaton utazni mint egyéb más eszközzel.
Talán azért is jó ha van egy ilyen topic mert az ide tévedő, vasút irán kevésbé érdeklődő emberek is könnyen és gyorsan szerezhetnek infót, cserélhetnek tapasztalatot olyanokkal akik már utaztak erre arra.
Magamról annyit hogy nem vagyok nagy szakértő de minden infó nagyon érdekel ezzel kapcsolatban.
Hogy van e igény a topicra az pedig majd kiderül. VAn esély rá hogy elhal meg arra is hogy sok embernek nyújt hasznois infót.