A kérdés az, hogy a hatástanulmány témát lefutottnak tekintjük-e. Ha igen, akkor nincs, ha még nem lezárt a történet (társadalmi egyeztetés után esetleg további kör) akkor még a hatástanulmány kör részeként van.
Abban igaza van, hogy az ellenzékben nincs összefogás a témában. Az ismert, hogy a PM kikérte a nyomvonalakat még az M0 nyugat októberi közbeszerzése lőtt.
Van jogszabályi háttér a területrendezési Tv. 4/1 mellékletében, az akarat meg a múlt havi pilisi polgármesterek megbeszélésen elhangzott prioritásával lett jelezve és az októberi közbeszerzése támasztja alá.
Javítottam, mert nem paragrafus szám, ahogy előszőr írtam-...de biztos igazad van.
Van jogszabályi háttér a területrendezési Tv. 4/1 §-ban, az akarat meg a múlt havi pilisi polgármesterek megbeszélésen elhangzott prioritásával lett jelezve és az októberi közbeszerzése támasztja alá.
- Viszont csúszik az M0 észak is két évet, az ide ömlő M100 fel fogja az M0 nyugatot gyorsítani, ami ezért hamarabb lesz kész, mint a tervezett 2034.. A kormány pedig nem tekinti egymás alternatíváinak az M100-at és az M0 nyugatot, amint elhangzott a pilisi térség polgármestereivel egyeztetve..
Olvasni lehetett az 53-as útig tartó meghosszabbításáról, de hiszem, ha látom. Eleve nagyobb értelme lett volna a nyugati hosszabbításnak a 61-es útig, mert igazán ott hiányzik egy útszakasz még a Rákosi időkből.
Ha a hídtól keleti irányba Csávoly térségéig csináltak volna egy 2x1-es összeköttetést, már használható lenne a déli út, hiszen az 55-öst 5 éve teljesen felújították, kevés a falú, és egy Budget gyorsforgalmi alternatív K-Ny déli útnak megfelelne, ha lenne nyugati irányba folytatása.
A másik résznek nem látom elsőre azt a hűdenagy értelmét, de az biztos, hogy átjárhatóbbá teszi a környéket, hiszen jelenleg a forgalom a 100 éves tanyautakon folyik. Kellemetlen mellékhatás, hogy az érintett települések mellett a senkiföldjén épülő "lakóparkokat" még vonzóbbá teszi a 2-3 autót birtokolni hajlandó családok körében.
Ami még nagyon várja a ráncfelvarrást, az a veresegyházi vasútvonal, de az itt offtopic.
Még át sem adták, de már fizetős az Abony-Törökszentmiklós közötti M4-es, az este megjelent Magyar Közlöny 2021/237-es száma alapján a 62/2021. (XII. 22.) ITM rendelete a használati díj megfizetése ellenében használható autópályákról, autóutakról, főutakról és azok díjáról szóló 45/2020. (XI. 28.) ITM rendelet módosításáról.
Abban már végig matricás az út, sőt megjelent a Jász-Nagykun-Szolnok megyei matrica is a rendeletben már, ezen fent írt szakaszra való érvényességgel.
Az M30-as miskolci elkerülője viszont maradt továbbra is ingyenes.
Változás!!!
A Komárom-Esztergom megyei matrica már Pest felé nem a a Bicskei, hanem az új Szárligeti csp-ig jó január 1-től!!!
De arra épül az új átkötés az új M8-Veszprém kelet csp-ból át a 82-esre az áruházak mögött, így nem lesz hosszabba az állomás. Egyedül közvetlen be a városba marad ez a hosszabb út, de az meg nem életszerű, hogy ott van a városba a füredi meg az almádi úton is a behajtás, akkor minek jön körbe, ha a belvárosba megy valaki?
Lehet, hogy valamilyen app ott mutatja a frankót, de valóban átmenni inkább vergődés.
Ha Gödöllő és Dunakeszi közé építesz tizen valahány km olyan utat ami nem érint lakott területet, akkor az említett települések belső forgalmát kb. lefelezed.
És a 20+ tonnás járművek se mennek többet a 100 éves házak között.
Ezt most nem egészen értem, hiszen Gödöllő és Dunakeszi között most a leggyorsabb út Mogyoródón és Fóton keresztül vezet, nem Szadán és Veresegyházon keresztül. Autópályán ugyanez a Google szerint alig egy perccel lassabb (bár kilométerben jelentősen hosszabb). Szóval van településeket elkerülő út jelenleg is, ami időben nem sokkal hosszabb.