Sziasztok! Valaki nem tud valami jó ötletet adni, hol tudok beszerezni fűtőventilátort? Elment a gépembe és hát újan nagyon drága. Győr környékéről lenne a legjobb. Öttevényen és Győrújbaráton a bontóban nincs sajnos.
Majd elfelejtettem: gyári Opel betétekből van puha és kemény. (régen Vectrám volt). A puha javasolt, mert ugyan jobban kopik, de a féktárcsát kíméli. Gyárilag is azzal szerelik.
Szia! Nekem Bömösön van. Ha olvasod a BMW fórumot, ott is mindenki óvva int a Brembo tárcsától a behullámosodás miatt. A gyári tárcsa ott Jurid, de nagyon bevált az Ate, ami szintén nem gagyi. Olvasni tudok, de Köszi a figyelmeztetésst. Szerintem legjobb választás a gyári Opel tárcsa.
A mostani "doboló" tárcsával vettem a kocsit, de eddig semmi baja nem volt. A kocsi megvételekor már láttam, hogy lassan csereérett lesz, de valahol biztam benne, hogy kibirja még egy kicsit. Nem birta. A betéteken a megvásárlásom előtt cserélhatték nem sokkal, max 1000 km lehetett bennük. Szerintem eddig is csak azért húzta ki, mert rengeteget motorfékezek. Tehát a Brembo-t csak azért néztem ki magamnak, mert a (számomra) nevenincs márkák közűl ez volt nekem a legszimpatikusabb. A mostani tárcsát felszabályoztatni már nem érdemes, és én nem is szeretném. Általában egyedűl megyek a kocsival (az esetek 85%-ában), most viszont tele volt, valamint kerülöm a hirtelen fékezéseket. Nincs is ezzel semmi gond. Ha csere, akkor csere.
Esetleg a főfékhenger javitó készlettel kapcsolatban van esetleg tapasztalatod? Bármi is legyen az, szivesen meghallgatnám!
Emberek. Olvassunk már figyelmesebben! idézném a fórumtársat. "szerencsére a betétek még nagyon vastagok, és a másik szerencse, hogy Brembo tárcsa már van 14e/db-tól)" Ergó. Most nem tudom, milyen van, de brembo-t szeretne. Megjegyzem a bmwkre is brembo kerül nálunk és sosem volt még 1el sem gond. Minden féktárcsát be lehet hullámozni. Amikor megvettem az enyém nem dobolt. Miután jobb gumik kerültek alá már bátrabb voltam a fékkel is. Azóta ha nagyobb tempóról lassítok dobol és a pedált is lökdösi. Pedig csak párszor lassítottam vissza 160+ról 50re. Ennyi elég is volt a még gyári tárcsának...
Szia! Tartok tőle, hogy a Brembo féktárcsával mellényúltál! Sajnos több helyen is hallottam azt, hogy hajlamosak a hullámosodásra. De ne legyen igazam!
Köszi! :) Pont a kék miatt is vettem ezt a típust :) Valami a bekötéssel lesz, mert ha ki is kapcsolom a rádiót és a világítást felkapcsolom, akkor is kapcsol a kék vagy a piros előlap... A kijelző nem, csak a szín... Disp gombbal sem alszik el... Lesz egy kis időm meglesem, de azért köszi a segedelmet! :)
Nos a futómű gondom miatt visszavittem oda az autót ahol nyár végén cseréték a 2 nagy szilentet a lengőkar elejében,és hát ugye az egyik lengőkar csúszkál a szilenten. Nem mondom hogy elsőre beismerték hogy ott hibáztak,és több féle képpen terelték a szót arra hogy én hibám ( én vittem az alakatrészt,azóta már nyúltunk hozzá stb ) De közöltem hogy én ide hoztam a kocsit amit vittem az csak a pénz!!! Utána végülis belátták,és gariban hozatnak új szilentet,beteszik,ha az is csúszkál,akkor visszateszik a mostanit,elhozom a kocsit,szerzek lengőkart,és abba rakják bele...De legalább nem kerül pénzbe a szilent vétel és próba. Hogy miért tenni vissza a régit és hozzam el? csak h ne ott álljon addig amíg nem lesz lengőkar...
Ez is t öbb mint a semmi,mert legalább nem az udvaron bontom szét a próbára,és ha netán a lengőkar a sz@r,akkor sem nekem kellett most szerelni,és legalább már úgy fogok hozzá a végső szereléshez,hogy Tudom mi a baja,és utána már Jó lesz!!
Ja jól tudom a zárbetétet mindenféle roncsolás és bindzsizés nélkül ki lehet venni. Ha jól tudom elfordított állapotban valamelyik lukba be kell dugni egy szöget és azzal kijön az egész betét. így az öntvényt sem kell lekalapálni....
Úgy értettem a világítását kapcsold át pirosra, ne a kéken legyen mert az nagyon vakító. Ha hosszan nyomod a kikapcsológombot akkor kikapcsolja teljesen a rádiót és nem is fog világítani. De ha mész hosszabb útra és zavar a viláígtása, a disp gombot nyomd hosszan és teljesen nullára veszi a világítást és csak akkor villan fel ha menyomsz valami gombot.
Volna egy tiszteletteljes kérdésem az Urakhoz! Az én drága kincsem elkezdett egy együttesben játszani: dobol a kocsim eleje fékezéskor (a tempótól és a fékezés erejétől függetlenűl mindíg.), valamint azt vettem észre, hogy ha álló helyzetben izomból nyomom a féket, akkor a határozott végpont után pár másodperccel elkezd nagyon lassan a padlóig menni a fékpedál. Azt már tudom, hogy a féktárcsákat ki kell cseréltetnem a dobolás miatt (szerencsére a betétek még nagyon vastagok, és a másik szerencse, hogy Brembo tárcsa már van 14e/db-tól), de azt nem tudom, hogy a főfékhengerhez ha veszek felújító készletet (2-3 e Ft.), akkor az mennyire lesz tartós javítás? Csinált itt már valaki hasonlót? Előre is köszönöm a válaszokat!
Ha jól értelmezem nem ugrik ki a zárbetét kulcs kihúzásakor, ezért nem is kapcsol be a kormányzár?
Nekem sem mindig ugrik kijjebb a zárbetét mikor húzom ki a kulcsot (tehát ugyanúgy nem működik ilyenkor a kormányzár), hanem kicsit meg kell mozgatni benn a kulcsot kihúzás előtt.
Az én esetemben ez azért van mert a gyújtáskapcsoló betétjének a belső tartó füle (ahogy extrembmx is írta) amit egy csap tart, az el van törve, és gyakorlatilag csak kívülről a kis csavar tartja benn az egészet. Ezért mikor bedugom a kulcsot és elfordítom, a zárbetét beljebb megy, és a tengely is beljebb megy ami forgatja a gyújtáskapcsolót. Ilyenkor nálam ez a tengely tolja ki a helyéből a gyújtáskapcsolót, és mivel 1ik oldalon tartja csak a csavar, elfordul, és megszorul benne a tengely. Ezért nem ugrik ki kihúzáskor. Már vettem egy új gyújtáskapcsolót, csak van egy apró trükkje a dolognak, ugyanis addig nem tudod rendesen beforgatni a helyére a belső tartó fülét a csapra, amig benne van a zárbetét, mert a tengely illetve a csap úgymond egymásnak "útban van", vagy ha mégis beerőszakolod akkor eltörik a belső tartó füle a gyújtáskapcsolónak.
(Azt viszont nemtudom van-e az öntvény belső felén egy lyuk amin be tudod tolni a csapot kivülről, mert ha van akkor az megegyszerűsítené a dolgot. De bevallom ezt még nem néztem meg eddig, de már furdal a kiváncsiság)
Ha nem a gyújtáskapcsoló a hibás, akkor a zárbetét lesz valószinüleg a gond. De akkor sincs mitől félni, nekem nyáron kellett cserélni a gyújtáskapcsoló zárbetétet. 6000 Ft volt az utángyártott zárbetét, és 2000 Ft-ért kicserélték úgy hogy át is lamellázták.
Elnézést, de a gyújtáskapcsolóról beszéltem. MBman képei viszont a zárbetétről szóltak, ami ugyancsak hasznos infó volt számomra.
A logikus gondolkodásról meg annyit, hogy az egész világítás problémát csak akkor műveli az autó, ha a gyújtás rajta van. Mivel a biztitáblán nem látom, hogy melyik a féklámpák biztosítéka, ezért megpróbálnám a kályhától elkezdeni a dolog feltárását.
És mivel a gyújtáskapcsoló kábelkötegelése a nem látható oldalról érkezik a kapcsolóba, ezért próbálnám azt leszedni.
Persze tegnap már átnéztem az általatok küldött kapcsolási rajzokat és talán egy kicsit okosabb lettem.
Ugyan ezt a képet néztem én is... Mivel a kis csavart nem tudtam kibányászni,és asszem másik oldalt meg egy csap fogta.. lényeg hogy sehogy nem tudtam kivenni az öntvény kivétel nélkül... semmit nem bontottam le ,csak azt a 2 nagy csavart vertem ki pontozóval .. és máris könnyen szerelhető. Egyébként a pontozóval egyértelmű hogy hogy versz ki egy csavart.. kifelé forgatod vele,kocogtatva.
Nem azért srácok, de mi a büdös fenének akarjátok kivenni az öntvényt a gyújtáskapcsoló miatt???
Íme egy kép hogy tevődik össze a dolog:
Na most, a gyújtáskapcsoló maga a műanyag rész, azt egyetlen egy csavar fogja, azt ki kell csavarni, és kezedben a gyújtáskapcsoló, amit probléma nélkül ki tudsz cserélni fél perc alatt egy másikra.
Egyedüli kisebb probléma az, hogy az a picike csavar ami fogja (látni a képen is) a kormány mögött van, de egy kis laposfejű csavarhúzóval szépen hozzá lehet férni, nem kell lebontani se a kormányt, se a fém részt, semmit.
Köszi! Megnézem még a bekötést is, mert ha a rádió nincs is bekapcsolva és a világítást felkapcsolom, akkor is világít a lejátszó előlapja. A problémám az, ha megfordítom a piros és sárga vezetéket, akkor meg elfelejti a beállításokat... :(
Magát az öntvényt lopásgátló módszerrel rögzítették.. egy csavar aminek a fejeét letörik miután meghúzták! A csavarok vége félgömb alakú,és csak egy hegyes kemény pontozó és kalapács segítségével jön ki! Utána már lehet bele sima csavart is tenni.. nemrég cseréltem gyújtáskapcsolót,és akkor is így jártam el!