Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Jó reggelt,szebb napot. 0fok havaseső hó, most csak szállingózik. A kutyám nem táncol az ajtónál csak az ólból leskelődik. Tegnap teszteltem a keltetőgépet, hagyományos hő és páratartalom mérővel, pontos a beépített vezérlő kijelző(nem kell a PID-et állítani). A tesztelés végefelé kapott még egy Xiaomi NUN4126GL Mi hő és pára szenzort(olcsó 2900ft), most már az okos telón látom az adatokat. A jövő héten tyúktojás gyűjtés és a hétvégén indul a keltetés. Most még keresnem kell a keltetés végére szemes kacsa tojást (magyar parlagi) az lesz utána.
Sajnos pont az a bajuk hogy lógnak ! Ezt nem igazán tudom elmagyarázni ezt csak a próbapadon tudom megmutatni ! Nagy mennyiségnél rendesen porlaszt de a kis mennyiséget már nem porlasztja hanem pisili ! És ez vadi új csúcs ! Itt mindenki okos de még senki se mutatta meg hogy ő mit tudna egy ilyen szarral kezdeni ! Ha lenne aki filmez megmutatnám mit tud egy új csúcs egy rakás szar ! Van itt ferguzoné ami 15 ezer forint na az szépen megy ! 6000 forintért csak gagyi van ! Új korában kipottyan belőle a tű ,hol az illesztés ? Mondjam még a poroblémáit ? Alapjáraton olyan picit fecskendez hogy azt a csúcs már nem tudja csak pisilni ,ez felgyűlik a dugattyú kamrájában amitől a nyomás megnő és kinyomja a hengerfej tömítést a nyomás miatt . Már hallom amikor baj van de valahogy haza kell jussak vele ez már elég hogy hazavágja a pakolást !
De gyári, csak a honda moci rögzítő furatait átjelöltem a lemezre természetesen a rajta levő aluöntvényhez képest központosan. Én a gcv160 motort négy ponton rögzítettem. Mindent otthon csináltam csak a két kuplungfelső közép kiszúrást nem azt esztergályos.
Én sajnos nem láttam ma porlasztó csúcsokat a börzén, igaz nem is jártam be az egész területöt.
Elég holosan voltak kipakolva, volt aki későn pakolt ki, volt aki hamarabb pakolt össze, volt amit letakartak ponyvával, mög olyan is, aki ki sem pakolt az eső miatt. Találtam SZK- kombájn, Robúr és Barkas alkatrészöket, gyűjtögettem is pár dolgot.
Lehet hogy van szennyeződés a gázolajban, az bármikor belekerülhet. De olyankor az adagoló szokott behalni inkább, ami szintén nem olcsó játék. Zsoltinak mög volt olyan új csúcsa is, ami eleve sz@r volt. Talán egy Műszaki szakértő ki tudna deríteni, hol van a kutya elásva.
A motor az illesztett aluöntvény felett levő "kazánlemezre" van rögzítve tehát felerősítés könnyen módosítható, az eredeti főtengelyhossz az 50mm tehát ha hosszabb csak felrősítésnél távtartózás. A főtengely átmérő az 25,4 na ez már inkább behatárol. Én az eredeti kuplungfelső közepét lépcsősen kiszúrattam és helyére egy kidobott 22,4 es főtengelyre való kuplungközepét illesztettem. Így lett nekem 250es kuplungfelsőm 22,4es főtengelyre. Itt van szántás közben https://www.youtube.com/watch?v=iuPRMhRNP6s
Igen, az biztos, hogy strapabíróbbak a Robik mint a ma viszonylag olcsón kapható tőbbi váltós kínai csoda.
Persze ki kellene fogni egy olyant ami tényleg nincs szétgyepálva. A gcv160 motor bármiféle átalakító nélkül stimmel rá? Akár más féle motor is rátehető aminek passzol a tengely mérete, három felfogató csavar helye?
simsondömper Persze jó volna valamit átalakítani, hogy legyen lükverc is és akár többféle fokozat előre, de költségesebb mint egy komplett másik gép.
Valami pedig jó lenne ami hátra is megy. Nézegetem a Honda F600.asokat is, de azok is nagyon ritkák.
Ó, basszus a szokásos tavaszi probléma. Behalt az a k....a csúcs. Nincs új a nap alatt.
Elgondolkoztál már azon (szavadal élve) ,miért hal meg nálad állandóan a p.csúcs?
Javasolták nézd át az üzemanyag rendszert, Azt mondtad átnézted a-tól z-ig azért én azért nem zárnám ki
ezt az okot. Talán csak jön kösz még mindég újra és újra .
Ok, az mondod a csúcsok szarok, nem jól illesztett, lógnak , nem lehet beállítani a nyomást, hogy rendesen porlaszon.
Azért valahogy csak megy, 200 ü. órát, na de utána miért hal meg, mi az oka? Megszorulni nem szorulhat meg , mert ugye új korában is lógós. Talán azok a pici furatok valamiért eltömődnek? Nem lehet, hisz mindent sterilen kitakarítottam.
Kíváncsi vagyok mit gondolsz, miert? Van sejtésem, várok válaszodra.
Az a baj a Simson gyári hátramenetével hogy csak a 2. vagy 3. fokozat helyére tehető be. Így a váltás körülményes. Én a dömperhez építettem egy saját váltót amiben a hátramenet az eredeti egyes helyén van. Az egyes pedig a kettes helyén, a kettes pedig a hármasén. Így üresből tudok kapcsolni előre is és hátra is. A simson blokkba azért nem lehet az egyes helyére rakni mert akkor a berúgó mehanizmus kiiktatódik.
Nálam a hajtás a Swalbe blokk kettes fokozatából indul lánc áttétellel a váltóra. Onnan szintén lánc a difire. Szóval van lassítás bőven. Teljes gázon kettesben lassú gyalogos tempó.
Nekem van egy 30+ éves r250t, nagyon sokat ment. Kettő teljes garnitúra külsőt lekoptatott, az eredeti gyártmányt nem tudom a második az barun jelenleg meg egy 6x12 kistraki gumi van fenn. A kuplungal nem volt gondom talán a második garnitúra van fenn. Az egész váltó csigahajtásban csak hézagoltam 3x és a bemenő tengely csapágyait cseréltem egyszer. A kuplungkosár rögzítése régebben többször fellazult de kapott egy nagy rugós tányéralátétet(valamilyen fűnyírókés rögzítése) s azóta stabil. A keréktengelyek csatlakozásánál a szorítóhüvelynél levő csapfurat az 10mm-ről 15-17mm-re oválosodott az kapott egy javítást. Ja a járókerekekben levő szabadonfutó pályát egyszer már felújjítottam most pedig komplett terra kerekek/agy van rajta. Az eredeti 8le briggs egyszer perselyezve lett,most viszont egy gcv160 van a hajtóművön. Én azt mondom a hajtómű lehajtás örökös mint a nyomorúság.