Oké, értettük, hogy Te sosem vettél Fugi Szilit, ügyes vagy, de mi volna, ha ezzel le is zárnád ezt a gyermeteg kommentsorozatot? :) Esetleg próbálj meg valami konstruktívat írni, fejezd ki a felhőtlen örömödet a negatívum emlegetése nélkül..:D
Megítélésem szerint azonban meg van, meg lesz a helye, mind a Fuggerrth-féle, mind a majdan megjelenő PIKO modellnek. Ám amíg ez utóbbi megjelenik legalább tisztul a piac. A hiénák, lásd fúrópetykusz meg a többi jól ismert nepper, vagy megbarátkoznak az új helyzettel, vagy rolót húznak. (Nem fogok könnyeket hullatni miattuk.) Addig azonban lefolyik még sok-sok köbméter víz a Dunán... Amit szívből sajnálok az a Zzemoki. Rengeteget ölt bele, hogy használható modell legyen a Fuggerth-féle V43, s ki tudja megtérül-e számára... Mindenesetre lesz kb. egy év amikor akár hasig gázolhatunk a Fuggerth szilikben. :-)
Vajon ez a PIKO Szili V43-ként, vagy 431-ként fog megjelenni? Mert a fotókon, és a leírásban V43 van, viszont Ep. VI. korszak, az meg 431...nem? (külön öröm lenne, ha a fotón szerepelő 1282-est adnák ki, mert az nekem "hazai" gép volt.)
Remélem, idővel aztán vörös csillagos kivitel is lesz.
Szóljatok gyorsan a PIKO-nak, hogy így ne ki adja, mert nem stimmel a pályaszám. A másik dolog, hogy a tábla sem jó. Javaslom, hogy linkeljétek be nekik a Quabla hírlevelet. Éppen most csinálta meg H0-ban, az MH-ban kapható. Abban leírja, hogy melyik pályaszám lenne a helyes. Sőt a feliratokat akár le is lehet másolni....
Meg is jöttek az első fecskék; a 130.000,-es fényvezető nélküli koszítófestéssel hibatakart Szili helyett már 80...85.000,-ért vannak fullextrás Szilik ma a Börzén.
Azért ahhoz elég kattantnak kell lenni, hogy valaki 140000-et adjon egy Fuggerthért. Ezek után, hogy a Piko kihozza a Szilit a Fuggerthnek vissza kellene menni 40000 alá,mert a Piko Expert mellett már csak egy gyerekjáték kategória. Mondjuk eddig is az volt.
Szerintem semennyi ideje sincs 140e-ért árulgatni digit előkészített Sziliket.
Folyamatosan hónapok óta nincs olyan hét, hogy ne bukkanjon fel eladó V43-as 80-95e forint között. Kis túlzással mondhatnám, hogy tele van velük a net. :))
Egyébként a Börze topic-n elkezdtek megjelenni az "elfekvő" Fuggerth V43-k, kb olyan áron amibe egy PIKO kerül majd. .-) Biztos véletlenül...:-)
Egyébként, amikor Fuggerth V43 megjelent először, akkor nagy űr volt magyar villanymozdonyokból. (A Deák, az vicc, azt hagyjuk!) Sajnos a gyártás minősége nagyban függött egy alkatrész beszállító mentalitásától. Nem tudom miért alakult úgy, de nagyon régen ki kellett volna rúgni a gyártási láncból. A régi, sztahanovista munkakultúra: "Mindegy, hogy milyen, csak a darabszám meglegyen elvtársak!" elv alapján dolgozik ma is. Ez 20 éve sem fért már bele ebbe a szakmába, nemhogy manapság. Ezért aztán a minőség persze ingadozott, és többször volt rossz, mint jó. Az sem javított a helyzeten, hogy a kaszni öntőszerszámának a tulajdonjoga sem volt a gyártás szervezés szempontjából tiszta. Az egész modell gyártási lánca sajnos az idők során nem a munkára, hanem a haszonlesésre kezdett hasonlítani, felesleges kitérőket, és újabb "potyázókat" felvéve a láncba. Mivel a gyártás így akadozott, mert pont annak nem jutott a haszonból, csak morzsák, aki(k) a munkát végezték a sor elején, így aztán lett olyan a kínálat, amilyen. Sajnos ez tipikus, tragikus, és ostobán rövidlátó "magyar" kapitalista mentalitás.
Ezt a lánc két vége szívta ezt meg rendesen:
- akik lánc elején a munkát végezték,
- és akik a másik végén a modellt a tényleges értékének a többszöröséért vásárolták meg.
Nagyon nem ugyanannyi: egy DT hangdekóder 24.999 Ft, a Piko-nál meg 90 EUR a hangos és analóg közötti árkülönbség. 365-ös Ft-tal számolva kb. 33.000 Ft.
De sokat láttam, olvastam erről a Fuggerth-Szili - fúrómester témáról (már csak a moderációs topikokban is).
Szerintem a kettőt - a Fuggerth-Szilit és a fúrómester-jelenséget érdemes elválasztani egymástól, amikor a mozdony megjelenéséről, műszaki adottságairó beszélgettek, és ezeket a ma már nem korszerű jellemzőket a jelenlegi, piacon lévő árakkal vetitek össze. Ugyanis arról nem a mozdony tehet, sőt, nem is a gyártója, hogy most így, ilyen körülmények között, ennyiért lehet hozzájutni, mert valaki felmarkolt belőle (akár maga, akár közvetítőkkel) rengeteget, míg másnak egy db. sem jutott.
Az szerintem jó, hogy van, volt magyar gyártású Szili, sok tulajdonosnak örömet szerzett, még akkor is, ha elvitte a kisiparosokhoz hajtáskorszerűsítésre. Ha a Piko mozdonya széles körben, megfelelő darabszámban elérhető lesz, akkor jó eséllyel a Fuggerth-félék nyugdíjba menne, idővel inkább modellezéstörténei-kuriózummá válnak 1-1 asztalon, viszont a tiszességes nyugdíjba menetel lehetőségét adjuk meg azzal, hogy a fúrómester iránti ellenszenvet nem a mozdony felé irányítjuk.
nem, ezt tényleg nagyon érthetetlenül csinálták... Az összes nagy modellboltnak már egy jó ideje ott van az online kínálatában, hogy elrőendelhető... csak onnan lehetett tudni, hogy lesz... Érthetetlen, hogy a mediker miért "titkolta"... (((másik hasonlóan agyonhirdetett cucc: a Trains Addicted honlapja szerint lesz Train Hungary-s sulzer... bár lehet, hogy ez épp kifejezetten csak nekik készülő T.A. exlusive cucc, és ezért nem látni sehol máshol...)))
Ránézésre a főjavított ereszcsatorna nélküli verziót hozzák majd ki, akkor pedig abból lehet majd Cirmos, Papagáj meg Fecske is minimális módosításokkal. És mivel a Piko-ról beszélünk, nem gondolom, hogy ki fognak hagyni bármilyen ziccert.