Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2005.04.07 0 0 19
Akkor senkinek sincs javaslata?
Előzmény: Törölt nick (16)
Siemens113 Creative Commons License 2005.04.07 0 0 18
+Bartók EC Wiener Waltzer és Kálmán Imre EN .... ezek is ott vannak a legjobbak között
Előzmény: HLP (17)
HLP Creative Commons License 2005.04.07 0 0 17

Kvarner, Goldoni, Rákóczi, Dacia, Hungária, Amicus, Maestral.

A legjobb vonatok...

Törölt nick Creative Commons License 2005.04.04 0 0 16
Azon gondolkodtam de vagy 5-en megyünk.
Előzmény: scsabi (15)
scsabi Creative Commons License 2005.04.03 0 0 15
Pl. autóstop
Előzmény: Törölt nick (14)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.03 0 0 14
Valai válaszolna?
Előzmény: Törölt nick (11)
Siemens113 Creative Commons License 2005.04.03 0 0 13
bizony beleférnek pont ezért jutott eszembe hogy legyen egy ilyen topic ahol minden más kérdés mellett egymás tapasztalatait és élményeit is meghallgathajuk,elolvashatjuk

mert más a jegyekkel kapcsolatos rossz tapasztalatokat olvasni valamint az utazási élményeket amik ma már szép emlékek...

nagyon más

ugyanakkor mind2 témája a topicnak


a moszkvai út tuti jó lehetett ahogy így leírtad... :-))))



sziasztok
Előzmény: Yogi (8)
lollipop Creative Commons License 2005.04.03 0 0 12
huuuhhh... minden álmom, hogy egyszer a Transszibériai Expresszel elmenjek egészen Vlagyivosztokig majd vissza. : ))

Előtte asszem érdemes lenne felfrissíteni az orosz tudásom : )
talán az 5 év orosz "tanulásból" még előbányászható valami
Előzmény: Yogi (7)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.03 0 0 11
Lenne egy kérdéem, hogy a legolcsóbb Bécsbe menni és vissza jönni másnap, mondjuk egy hétvégén?
Nekem az ötletem támadt, hogy veszek jegyet az eu régióra de csak Hegyeshalomtól Wien Süd.-ig és belföldi jeggyel megyek Halomig az eu-n amit mások is csináltak. Ha jól számoltam és láttam a neten akkor ez kb 6€ olcsóbb lesz. Van ennél olcsóbb?
Lulu5 Creative Commons License 2005.04.03 0 1 10
Tisztelt olvasók!

Most fedeztem fel ezt az újonan nyitott Topicot. A Vasútmániás topicban már írtam néhány nemetközi utazási kalandról. A legutóbbit bemásolom ide is. Egyébként aki ilyen utazási élményeket akar nagyobb számban olvasni, javaslom, hogy listázza ki Andó Gergely hozzászólásait, szerintem ő a legnagyobb vasuti nemzetközi utazó. Ajánlom még továbbá a www.utazas.com -ról a Nyugat európa/ Kalandok FIP szabadjeggyel c. topicot, ahol vasutasok gyűjtik a tudnivalókat.

2004 December Velence-Verona-Róma

Indulás az IC Citadella nevű nemzetközi vonattal Budapest- Déliből. A vonat összeállítása: 3 db fülkés szlovén kocsi, melyből az egyik félig első-félig másodosztályú. A vonatot előfűteni elfelejtették, az ajtón még a Ljubljana- Budapest viszonylat olvasható, úgy látszik nem volt aki megfordítsa. A kalauz a MÁV arcképesek felmutatásakor láthatóan zavarba jött, hiába szokni kell még az új menetrendet, ami eddig pótdíjas volt, most már nem az (csak tudnám ennek a kavargatásnak mi értelme van?). A szerelvényen utas csak mutatóban van Budapesttől, de aztán Székesfehérvártól és Veszprémtől sem túl jó a helyzet. Úgy látszik valóban sikerült a Volánoknak elcsábítani a potenciális utazóközönséget, vajon hogyan sikerülhetett ez nekik?

Zalaegerszeg után a három kocsiban néma csend honol, gyakorlatilag mindenki leszállt, a határőröknek szinte semmi dolguk. A gyönyörű új állomások konganak az ürességtől, komolyabb tehervonatot se nagyon látni. Érkezés a Szlovéniai Celjébe este nyolckor, itt van egy másfél órás városnéző sétára idő. Gyönyörű kis város Győrhöz hasonlító belvárossal. A váróterem szépen felújított, a pénztárablak mellől vonalanként elkészített menetrendkivonat, mely természetesen elvihető (nálunk nemzetközi forgalomban régebben volt ilyen, de sajnos én úgy vettem észre már kiment a divatból, erre itt belföldi is van). A Ljubljanából érkező vonat pontos és Desiro, pont olyan újnak tűnik, mint a mieink. (vagy korábban vették már, csak megkímélték az utasaik?) A végállomás Maribor az osztrák határnál. Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy az utasforgalomra a korszerű Desiro és a kb. 120 km/h-ás vasúti pálya ellenére a szlovének se lehetnek valami büszkék, mert a teljes másfél órás úton az utaslétszám tíz alatt maradt. Mariborban ismét volt egy kis idő a Venezia érkezéséig szétnézni. A váróterem bezárva, hatalmas előcsarnok van, fűtés nincs. Az egész épület igazi szocreál stílusú, a város maga sem egy turisztikai látványosság (legalábbis a pályaudvar környéke).

A Venezia éjfélkor pontosan érkezik, összeállítása: 1 MÁV háló, 1 MÁV cousette, 1 magyar CAF termes ülőkocsi, 1 CFR fülkés ülő, és 1 CFR háló. Jobb híján a fülkés román kocsi lett megcélozva, hely bőven volt, mert majd minden fülke tátongott az ürességtől (a magyar ülőkocsi is nulla utasfőt produkált ezen a napon, a háló és fekvőhelyes kocsik foglaltságáról információ nincs, de ezek után azt hiszem elképzelhető). A jegyvizsgáló nem kért semmilyen pótdíjat, tehát a Keletis pénztárosnak volt igaza. A román ülés kicsit töri az ember oldalát ha végig fekszik rajta, de gondoskodnak róla, hogy ne merüljenek mély álomba az utasok. Ljubljana után, hajnali 2.59- kor (!)újabb jegyellenőrzés, majd Sezana és a határátlépési procedúra következett a kivágódó fülkeajtóval, és a barátságosnak éppen nem nevezhető Passport-Controll felszólítással. Nem tudom a háló és fekvőhelyes kocsikban is hasonló-e a módszer, mert ha igen, akkor kár költeni rá. Az olasz kalauz szintén belenyugodott a pótdíjak iányába. Velencébe érkezés pontosan történt, csomagmegőrző 3,5 ,Vaporetto jegy 5 Euro.

Délután továbbutazás belföldi regionális (ráadásul emeletes) vonattal Veronába, majd este egy régebbi típusú szerelvénnyel Milano-Centraléra. Innen 22.35-kor van egy jó éjszakai járat melynek egyik fele Nápolyba, a másik pedig Bariba megy. A vonat nagyon sok kocsiból áll, hely van bőven, cousettet venni fölösleges a székek összehúzhatóak, az éjszaka sokkal kellemesebb, mint az előző volt. Reggel hat óra után befut a vonat a Termini pályaudvarra. A csomagmegőrző elköltözött az első vágány mellől. (helyette itt egy nagyon kultúrált várótermet találni most) A piktogrammok kissé félrevezetők, muszáj megkérdezni, hol van pontosan a megőrző. Aztán a huszonnegyedik vágány mellett, de az alsó szinten végre rátaláltak. Ez egy új bővítés lehet, minden csillog-villog, mozgójárdák könnyítik a gyaloglást. A megőrzőben a csomagot átvilágítás után veszik be, itt is 3,5 eurót kérnek, de ki van írva az is,(legalábbis így lehet értelmezni) hogy 5 óra eltelte után óránként 0,5 euró (pótdíj?) fizetendő. Róma csodálatos mint mindig, 16 fokos napsütéses tavaszias idő volt. A városban több műemlék áll felújítás alatt (a Panthenon fél oldala, a spanyol lépcsőnél lévő Trinita dei Monti templom, és a Szent Péter templom kupolája is le van zárva). De a legnagyobb szívatás a Vatikáni múzeum, ugyanis csak 12.30-ig van nyitva, délután már zárt kapukat talál az érdeklődő turista. Az egész napos fárasztó gyaloglás után visszatérés a csomagokért és jön a meglepetés: az öt órán túli késedelemért fizetendő összeg fejenként 4,4 Euro. Ez valamilyen matematikai trükkel jött ki, mert a csomagok összesen tíz órát voltak benn és így csak 2,5 Eurót kellett volna pluszban kicsengetni (persze, csak ha a tájékoztató kiírás fordítását pontosnak vesszük).

A vonat ezúttal a Tiburtina állomásról indult (Nápolyból érkezik), ezért oda metróval ki kellett menni. A peronon elég nagy tömeg várakozott, majd húsz perc késés után a hangosbemondón olaszul bemondtak valamit, mire mindenki elindult az aluljáró felé. A vonat érkezési vágányát az érkezés előtti utolsó pillanatban (ki tudja miért) megváltoztatták. A vonat nagysága az utasok számához viszonyítva bőven megfelelő volt, mert ismét sikerült teljesen üres fülkét találni. Ez a vonat (ICN Marco-Polo) a menetrendi érkező-induló tábla szerint is pótdíjas, tehát elő lett készítve a fizetendő (az egyik topictag szerint 5 euro) összeg a kalauz részére. Ő azonban minden további nélkül elfogadta a FIP jegyet, semmiféle ICN pótdíjat nem követelt. Ezek után már nem is meglepő, hogy Velencétől tovább a Goldoni EC esetében a helyzet ugyanez volt. Szóval a Keletiben nem jól tudták, fölöslegesen vetették meg a pótjegyet az utassal. A Goldoni egyébként 5 olasz fülkés kocsiból áll. Triesztet elkerüli, és az utasforgalma szintén rendkívül kicsi. Érdekesség, hogy a tök üres vonatba 6 db helyjegyet ugyanabba a fülkébe adtak el. (kettőt Budapesten Venezia-Budapest viszonylatra, kettőt Velencében Venezia-Zagreb viszonylatra, egyet szintén Velencében a Venezia- Zidani Most viszonylatra, egyet pedig Villa Opicinában a Villa Opicina- Gyékényes viszonylatra. Külön vicc volt hogy az egyik Zágrábban leszálló helyét újra eladták Zagreb-Budapest viszonylatra. Mindezt az üres vonaton. Ez miért van, ezt magyarázza meg nekem valaki? Egyébként érdekes még, hogy Zágráb és Kotoriba között viszont nagyon sokan utaztak, úgy látszik ezt a vonatot munkából hazajáró ingázók is választhatják a horvát vasúton.
GaGe Creative Commons License 2005.04.03 0 0 9
Nos, az ilyenek sztem beleférnek... :)
Előzmény: Yogi (8)
Yogi Creative Commons License 2005.04.02 0 0 8
Jaj, a bécsi Westbahnhof; egyszer átbeszélgettem előtte egy éjszakát egy jugoszláv vendégmunkással. Ő németül, én angolul, de nagyszerűen megértettük egymást.
És a kelet-berlini Ostbahnhof megvolt? Ahol a rendőr éjszaka félóránként fölébresztett, csak hogy ne legyen neked jó. A csomagmegőrző az egymárkás helyett egyforintossal is működött, vagyis a cuccot be lehetett rakni, csak éppen kinyitni nem lehetett. Amikor odamentem a felügyelőhöz és elmutogattam neki, hogy mi a baj, enyhén gonosz mosollyal felkiáltott: "Aha! Falsches Geld! Forint!"
Vagy a nanningi főpályaudvar, amit éjszakára szintén bezárnak, de mi ezt nem tudtuk, úgyhogy nyugodtam belebújtunk a hálózsákba. Aztán mikor elkezdték kiterelni a népet, akkor mi is egyre sűrűbben pislogtunk. Már mindenki elment, csak mi voltunk hátra. Odajött a százcsillagos katona, szerintem minimum vezérezredes, és barátságosan megnyugtatott, hogy csak maradjunk. Ott aludtunk a töküres, bezárt pályaudvaron. (Nanning valami egymilliós nagyváros.)
Bocs, ez nem az a topik. Csak a vonat szóra előjöttek az emlékek. Majd visszafogom magam.
Előzmény: Cida_509 (6)
Yogi Creative Commons License 2005.04.02 0 0 7
MÁV nemzetközi információ: 461 55 00
www.mav.hu

Budapest-Moszkva: Isteni volt! 1990-91-ben voltunk, egy frissen megismert lánnyal, aki azóta is bírja mellettem (nem kis teljesítmény!), immár feleségi minőségben. Semmi gond nem volt, odafele első osztály, ami kétágyas, keletnémet gyártmámyú, igen kényelmes kocsiban volt. Még a magyar szakaszon valami baleset miatt álltunk pár órát, onnantól egészen Kantonig - két átszállás - percre pontos volt. Tizenvalahányezer kilométer és kilenc nap után is! A moszvai vonat és a Transzszib tiszta volt és nagyon olcsó akkoriban, hat nap alatt költöttünk az étkezőkocsiban meg teára meg fürdésre összesen öt dollárt. Jó, ez ma már nincs így. És egyáltalán nem unalmas! Minden percet kitöltöttünk, nézelődéssel, beszélgetéssel, ilyesmi. Ha megtehetnénk, újra elmennénk bármikor. Remélem, meg is lesz. Akit érdekel: transsib.ru.
Előzmény: Siemens113 (5)
Cida_509 Creative Commons License 2005.04.02 0 0 6

Bécsbe utazóknak:

 

- Felesleges helyjegyet váltani, ha nem kötelező, mert mindig van elég hely, ha nincs valami nagy ünnep.

- A 4 napos retúr jeggyel 4 napig ingyen lehet közlekedni Bécs tömegközlekedési eszközein.

- Ha egy meghatározott járatra váltunk jegyet, jóval olcsóbb (Bécs-Budapest vonalon 38 helyett 19 euró, Budapest-Bécs vonalon nem tudom pontosan), mint a normál, 2 hónapig bármikor felhasználható jegy.

- A vonatok tiszták és kultúráltak, a dohányzó és nemdohányzó szakaszok megfelelően vannak elkülönítve (ennek ellenére a szellőztető rendszerbe néha bekerül a füst, és bejön a nemdohányzó fülkékbe is, ezért a nemdohányzók inkább válasszanak teljesen nemdohányzó kocsit, legtöbbször van is ilyen).

- Győr és Bruck an der Leitha között lehetőleg ne menjen senki Wc-re, mert könnyen megeshet, hogy rányit a határőr (van kulcsa, amivel kívülről nyitja a bezárt ajtót).

 

Jó utat mindenkinek! 

Siemens113 Creative Commons License 2005.04.02 0 0 5
Budapest Moszkva milyen volt?

egyedül mentél, jó tapasztalataid vannak ezzel kapcsolatban ?

köszi a bíztatást :-))


hello
Előzmény: Yogi (1)
Siemens113 Creative Commons License 2005.04.02 0 0 4
pár kérdést én is felteszek :-))

gondoltunk arra néhányan a haverokkal hogy elmennék csak úgy az utazás kedvéért Münchenbe

létezik a München -city kedvezmény oda vissza 2.o ~100 euro ez sztem baráti ár :-))

csak 1 kérdésem van ahhoz aki esetleg utazott már így vagy tudja a választ:

ha 2.osztály helyett elsőn szeretnénk menni mennyit kell ráfizetni?

tudja esetleg vki?


másik dolog ami azért jóval nagyobb bátorságot igényel: TRANSBALKÁNNAL GÖRÖGORSZÁGBA :-))))

érdekelne ha valakinek van tapasztalatta ezzel kapcsolatban

árak,utazás minősége , vigyünk-e testőrt? / BIZTONSÁG/ :-))

köszönöm ha valaki tud segíteni


sziasztok
Yogi Creative Commons License 2005.04.02 0 0 3
Az is jó, csak mi valami hanali megoldással mentünk. És a Győr-Veszprém közötti vonal? Néhol mesebeli tájakon halad.
Előzmény: Törölt nick (2)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.02 0 0 2
belföldi uatásra Bp Győr közötta  Kálmán Imre 13.05 helybiztosítás nélküli Ic pótjeggyel -nekem bejött
Előzmény: Yogi (1)
Yogi Creative Commons License 2005.04.02 0 0 1
Fogadd egy vasútkedvelő köszöntését és szurkolását
Részemről nem volt túl sok: Ausztria, Olaszország, az egykori két Németország, Franciaország, a szintén múlt idejű Csehszlovákia, na és a nagy kaland: Budapest-Moszkva, a Transzszibériai expressz Pekingig, majd onnan tovább Kantonba, aztán ugyanez vissza.
Hajrá!
Előzmény: Siemens113 (-)
Csukacska1991 Creative Commons License 2005.04.02 0 0 0
Pard0n.
Újabb t0pik.
Mi lesz bel0le? Felszáll vagy elsüllyed?
Előzmény: Siemens113 (-)
Siemens113 Creative Commons License 2005.04.02 0 0 topiknyitó
Sziasztok!

Közledik a nyár talán sokan vannak akik utazást terveznek talán van pár olyan "mérgezett egér" is / mint én/ :-)) akik mindezt vonaton szeretnék megtenni.

Arra gondoltam tehát hogy nyitok egy ilyen topicot. Úgy gondolom helyet adhat mindennek ami nemzetközi utazással kapcsolatos ; jegyárak, tapasztalatok,színvonal,kiszolgálás vagy hogy éppen vhova miért érdemes vonaton utazni mint egyéb más eszközzel.

Talán azért is jó ha van egy ilyen topic mert az ide tévedő, vasút irán kevésbé érdeklődő emberek is könnyen és gyorsan szerezhetnek infót, cserélhetnek tapasztalatot olyanokkal akik már utaztak erre arra.

Magamról annyit hogy nem vagyok nagy szakértő de minden infó nagyon érdekel ezzel kapcsolatban.

Hogy van e igény a topicra az pedig majd kiderül. VAn esély rá hogy elhal meg arra is hogy sok embernek nyújt hasznois infót.

remélem az utóbbi jön be
:-)))))))))))))))))))

sziasztok

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!