Az lenne a kérdésem régi, tapasztalt smartosokhoz, hogy meg szabad-e venni egy 1999-es, 2000-es, vagy 2001-es autót. Én egy nagyon kis fogyasztású autót akarok venni, kimondottan a városban való közlekedésre. Olvastam többször a kuplungmotor problémát. Mennyire gyakori ez és az autók milyen idős korában fordul elő leggyakrabban.
A segítségeteket szeretném kérni... Éppen életem első Smart megvásárlása előtt állok... Mennyire ajánljátok a Cabrio-t ? Beázás, tető hiba...stb. ? Hol tudok utánanézni hogy az írt km. óra állás valós-e ? Hova vigyem átnézetni az autót ? Miket nézzenek át rajta ? Ajánlottak nekem egy smart szerelőt Csepelen, a neve Attila... Tudja esetleg valaki hogy merre található, és az elérhetőségét ?
Köszi!!=) szerintem megyek az egyik ismerösünk roadsterével egy probakört,és akkor tudom véglegesiteni hogy mi a helyzet!aztis hallottam a roadsterről hogy annyira alacsonyan van hoy szétmegy a popo a göröngyösebb uton meg aztis hogy hiperszuper...dehát szerintem amig nem vezettem addig ugysem fogok rájönni!=) de köszönöm szépen mégegyszer:)
Hello! Szerintem nyugodtan vehetsz automatát is mert azt használhatod félautomata funkcioban isn Nekünk is ilyen van igy hangulat kérdése hogy hogyan vezetem, ha dinamikussabban akarok menni akkor váltok ha nyugodtan akkor nem , plusz könnyebb telefonálni de persze ezt nem szabad:-))
Kérdés1: H7 Kérdés2: nem annyira, ha kényelmesen befér a kezed, ha nem, akkor bontós az eleje. Ha csak az ujjaid végével tudod piszkálgatni és nem vágod, hogy a rugót honnan pattintsd ki és csere után hová vissza, akkor + pláne bontós. Alulról mondjuk ha van úgy kb. 4 helyen hajló 120-130cm a karod:)
Segítség kéne... Valamikor januárban kiégett a bal oldali lámpa a smartban, de hát többnyire csak világosban jár vele a Drágám, erre ma kiégett a másik fele is...Szóval nagyon ki kéne cserélni... Kérdés 1: 2006-os fortwo cdi-s..milyen izzó kellhet bele? jól emléxem,hogy H4? Kérdés 2: Tényleg annyira furfangos kicserélni, hogy bontani kell hozzá az elejét?
Visszanéztem a topicot, és láttam egy teljesen lebontott elejű autót....a kezem nem nagyon fér bele a lukba, valahogy alulról nem lehet?
hát a Mercinél bármennyi lehet, nem tudom az árakat, de 20-30 körül már vehetsz bontott kuplungmotort. igen előfordul hogy meghibásodik. mint minden más autónál is lehetnek hibák. "ami elromolhat az el is romlik" (Murphy)
Köszönöm szépen,mostmár azthiszem kezdek képbe kerülni:) akkor ez a kuplungmicsoda megszokott hibásodni?:S vagy előfordulhat hogy meghibásodik? csak mert én erről csak annyit hallottam hogy 6kiló a javítása?!! ez lehetséges? köszönömköszönöm nagyon köszönöm ! :)
mint írtam már, nincs különbség a félautomata és az automata közt. ugyanaz a váltó, csak az egyiknél van automata opció. ezek a váltók nem keverendők az igazi automata váltóval! minden Smartnál egy robotizált mechanikus váltó teszi a dolgát, amit vagy a vezető kapcsolgat elektromosan (félautomata mód), vagy a kocsi kompjutere (automata mód). maga a váltó nem sokszor hibásodik meg, viszont a kuplungmotor elég kényes pontja, ez viszont mindegyikben van
5,5 x 15-ös felnire kellene. Hátul elfér a 185/60 R 15, de félek, elöl berugózáskor beleérne valamibe, amit szeretnék elkerülni, ezért keresek legalább előre 175/55-öt. A 195/50 nem alternatíva, mert túl széles.
Milyen más méret jöhet szóba, ami gyakoribb és kisebb átmérőjű, de nem szélesebb, mint a 185/60 R 15? Esetleg valami extraperes (/45, vagy /50) 185-ös? Esetleg ilyet tudnál szerezni?
Szóval nincs valakinek két hazsnált 175/55 R-15-ös nyárigumija? Keveset használt hobbiautóra menne, így a 4-5 mm-es profilmélység nekem bőven elég lenne, ha nem túl korosak az abroncsok...
Nagyon-nagyon szépen köszönöm,sokat segítettetek!:) szerintem mindeképpen a csak félautomata melett fogok dönteni a teljesen automata nemnagyon szimpatikus:D már csak annyi kérdésem lenne,hogy közültek/ismerőseitek közül volt valaki akinek elromlott a váltója és ha igen akkor kb mennyi volt a javitási költség?=/ Kösziköszi
megnéztem neked amire kiváncsi vagy, bármit csinálsz Max. 210 cm amit eltudsz benne helyezni. azt viszont úgy is hogy még az ülést sem kell ledönteni. (természetesen 1 bot esetén) átlósan sem jobb a helyzet mert olyankor a jobb kerékdob elvesz annyit amennyi az átló miatti nyereség lenne.
Alapon a váltó szekvenciális, ami azt jelenti, hogy nincs az autóban kuplung, lassításkor magától váltogat lefele, viszont gyorsításkor neked kell a kis váltókart felfele lökni 1 sebességgel való felváltáshoz. Elindulsz az autóval, az alapon 1-esbe van, és gyorsításkor 1-1 sebességi fok váltásához 1-et 1-et löksz a karon. Lefele vált magától, de ha te hátrafele löksz rajta 1-et, akkor úgy is visszább vált. Amelyiken van gomb, annak megnyomása után az autó teljesen automatizálttá válik váltás szempontjából, neked csak a gázzal fékkel kell törődnöd. Újbóli megnyomásával kikapcsolod az automata módot és újra szekvenciális váltóhelyzetbe kerül, vagyis neked kell felfele lökdösnöd a felváltásokhoz, de lefele már vált magától.
vagyis amennyit én tudok, az az hogy a softtouch az automata+kézi szoval ha kézire álitom akkor a kuplung helyett azt a kis gombocskát kell nyomogatni váltáskor ugye? vagy valami ilyesmi :)
Aha,hát a legtöbbnek ilyen! igazábol még nemis láttam olyat ami nemilyen! És ez pontosan mit jelent?Mármint ha egy nőnek magyarázod akkor mit jelent :D Kösziköszi
umm hát nem lettem sokkal okosabbb,de végig böngészem az oldalt hátha megtudok pár okos dolgot!:) remélem valahol rálelek az infora hogy létezik-e egyáltalán nem automata roadsterből,mert ez az egyetlen dolog ami elválaszt a drágaság megkaparintásától=/ de köszönöm szépen a segitséget
mindegyik váltó ugyanolyan felépítésű, egy robotizált mechanikus váltó, csak az autó elektronikája van úgy kialakítva hogy tudjon automatán váltani. ezt természetesen nem olcsó utólag installálni a smartklub.hu-n többet is megtudhatsz.