Nem rossz szándékból jár seggel előre a Truman, hanem az utasok könnyebb felszállása végett, a mozdonyvezető pontosan oda álljon a kiépített feljáróhoz.
A 424-est ismét mozgásban látni mindent megér, főleg a 411-essel együtt. A többi viszont... ezek a parádék egyre szegényesebbek és nem csak nálunk. A szlovákok mindenhova ezt a 422-est küldik, pedig tele vannak más mozdonyokkal, az osztrákok 109-ét is sokszor láttuk már. A szlovák 52-es remélem ideér, mert a más kivitel, mint a többi működő 52-es. A kismozdonyok között így összesen két gép lesz, amik egymással versengenek?
ÜDV! Hello A 327 144 es történetét nem tudom. A fűtőgéppé átalakított az 327 141 p.sz. Hatvan állomásán én nem emlékszem 327 es re ,igaz nem túl sokszor jártam ott a 80 as években kb 10 alkalommal ,ez is inkább 83 és 85 körűl volt. A fűtőházban láttam a 327 es fűtőmozdonyt ,hogy másik 327 es 144 p.sz. fűtőgép volt e azt sajnos nem tudom.
Tisztelettel Üdv! Lehozzák ,olyan lapnak adom át aki ezt biztos megteszi sőt.... A Vasút és Modell az egész lap kivitelén látszik ,hogy profi és becsületes ember a tulaj.
Szóval ott állt ahol a 301-es Ha jól értelmezem amit német barátomtól kaptam levelét az a gép (327,144) mindig ott állt és többször jártak arra. már mint más évben aztán lett 301-es . Ez mennyire fedheti a valóságot ?
ÜDV! Nos ezt nem tudom , Hatvan állomáson én csak a 301 es gépre emklékszem. Annyit tudok ,hogy a 327 141 es mozdonyt Hatvanban selejtezték ,de guruló kazánként megtartották.A fűtőházban a fürdőt ,illetve a műhelyt fűtötték vele . Emlékeim szerint a 327 es egy hauk égővel volt ellátva olaj tüzeléssel.
Nos , átfogalmazom a hülyén felrakott kérdésem. Tudjuk, hogy kint volt az állomáson egy 301-es fűteni, de elötte már mint időileg, volt e más kint a helyén? (327,144)
ÜDV! Hatvanban az állomáson a 301 016 os volt bent a fűtőháznál fűtött a 327 es . Később mind a kettő gép Füzesabonyban volt a 301 es ott is gőzt szolgáltatott . Füzesabonyban talán 1992 körűl még ott volt mindkettő gép akkor láttam őket ott utoljára.
Tisztelt Urak ! Ahol a mozdonyok pihennek c. cikksorozat elkezdődött közreadásával nem az a cél vezérelt ,hogy bármelyik fórumtársban indulatokat ,vagy kellemetlen érzést váltsak ki. A dolog miatt rendkívül kellemetlenűl érzem magam . A további indulatok elkerülése céljából a sorozat nem folytatódik. A cikk egy idős régen a filmgyárnál dolgozó barátom hagyatékából került elő aki régi rádiós és filmes anyagot gyűjtött. A szöveg egy gépírt töredező papíron van ,csak biztonsági másolat (fénymásolás ) van róla . A képek papírok eredetileg 9x 12 es méret felűlpecsételve az ott látott emblémával.Vagy 3 napot dolgoztam azon fotósopp programmal ,hogy ilyenek legyenek. Sajnos nekem nincsennek eredeti Fialovits képek ,csak annyi volt amit Lányi Ernőtől kaptam és nála laboráltuk ki vagy kaptam néhány repró negatívot amit előhívattam. Az Északi képei egy kis barna füzetben részben benne vannak ez a MÁV Nosztalgia bolban kapható és 570 Ft ba kerűl.
Ami a cikket illeti:Közreadása részemről úgy fog történni,hogy az egészet el
ajándékozom valamelyik szaklapnak akik ,ha úgy döntenek és akarják leközlik. Ebben az esetben aki a lapot megveszi az elolvashatja.
A Modell és Vasút lapot eddig nem vásároltam . Ma viszont vettem egy példányt belőle . minden elismerésem a szerkeztőké és a tulajdonosáé E.T. Úr igen komoly és magas színvonalú lapot állít elő . A lapban igen szép Fialovits képek vannak ,gondolom a korábbi lapszámokban is van belőle jó néhány . A lapban megjelent képek ebben a formában annak aki a lapot megveszi minden gond nélkűl hozzáférhetőek. A képek rendkívűl jó minőségűek ,ezért Fantal fórumtársunk megállapítása ,hogy E.T. Úr vigyáz rájuk igen a látottak alapján helytálló.
Mindenkinek őszíntén szakmai alapon merem ajámlani ezt a lapot. Magam a még kapható példányokat a Nyugati pu.-n található Nosztalgia boltban megrendeltem.
Ezúton kérek minden fórumtársamtól elnézést az eddig közreadott két rész és annak közléséért .Nem kívántam senkiben indulatot vagy kellemetlen érzést kiváltani.
Üdv ! Igen valóban úgy van a 006 os Szolnokon a 016 os meg Hatvanban és füzesabonyban fűtött. Érdekes ,hogy a 016 os Hatvanban egy kéményes és később Füzesabonyban kettős kéménnyel fűtött.Mivel nem volt a kazánnál mesterséges léghuzamfejlesztő gondolom egy kéményes megoldásnál a segédfúvó kevésnek bizonyult. Szükséges lehetett visszatérni a kettős kéményhez és a kettős segédfúvóhoz.
Látogatás a Magyar Kir. Államvasutak Északi Fűtőháztelepén
II. rész
Az idő 10 óra 5 perc A fűtőháztelep belső részén járunk ,előttünk a félkör alakú mozdonyszín, mögöttünk a gondnoki lakóépület rajta egy szép toronyórával . A kapuban szolgáló altiszt a főnökségi épülethez kísér bennünket,hiszen 3 perc múlva,Fialovits főtanácsos Úrhoz van jelenésünk . Miközben haladunk a főnökségi épület felé ,egy hosszabb ferdetetős épület mellett sétálunk rajta Fiókműhely felírat.
A fűtőház toronyórája Az A 22 állású mozdonyszín
A fiókműhely épülete A fűtőházfőnőkség épülete
A főnökségi épületben Fialovits főtanácsos Úr szívélyesen fogad minket. Alaposan megkérdezi látogatásunk célját. Kérésünket meghallgatva rögtön kéreti az altisztet és hívatja Kunváry mozdonyfelvigyázó Urat, aki a fűtőház területén kalauzolni fog bennünket. A főtanácsos Úr minden kérdésünkre válaszol .Tájékoztat,hogy több mint 300 mozdony gondozásának és kezelésének feladata hárúl az Északi fűtőházra ,ezek között 200 saját úgynevezett honos mozdony van, és 100 egyéb forduló mozdony kiszolgálása történik itt. A fűtőház 2 mozdonyszínnel összességében 56 mozdonyálással rendelkezik egy félkör és egy 3/4 ed köríves épülettel amely egymás között egy úgynevezett összekötő vágánnyal átjárható. Közben megérkezett Kunváry Richárd mozdonyfelvigyázó Úr ,aki kísérni fog minket a fűtőház belső területén.
Üdv! Igen lehet, vagy éppen csak nem fűtési idényben vannak . Anno sokat mentem Füzesabonyba egy ismerősömhöz és sokszor fotoztam a terepet . Ezekből a képekből többeknerk is adtam . Mostanában ,hogy kutatgatom régi ismerőseimnél képeim egy részét így tudom ezeket bemutatni . A 301 es és 327 es képekből Lányi Ernő bátyámnak Dobos Lajos barátomnak és még néhány vasútbarátnak akkor adtam.
Fialovits képei nincsenek elveszve, E.T. úr, a Vasút és Moell újság tulajdonosa vigyáz rájuk, csak azon csodálkoztam hogy ezek a közismert képek vízjelezve vannak.
Üdv ! Igen jól látod sajnos nincs más .Az egész cikk egy borzalmas állapotú kézírat ban van meg (gépírt formában ) A cikk egy antenna cimű újság " szerkeztői blatt" példánya . Képanyag mellékelve Fekete Vagy piros felűlnyomattal papírképek .Ne aggódj ezért örülünk ,hogy van mert ,ha itt nem adom közre akkor ez is az elveszés homályába meredhet. Ha valami kifogásod van kérlek jelezd. A cikk 40 körüli lehet