Terra-vari gépeket és Kipor KDT610E-t (Honda F600 hoz nagyon hasonló) Agroforgnál érdemes megkérdezni. Ott van önálló motor is Kínai, de eredeti Honda is, Briggs is. Akár kistraktorra 20 lovas 2 hengeres is. És persze ezekhez alkatrész.
Igen robbantott rajzot találtam is, de nekem így teljesen darabokból nem egyszrű újjáépíteni az egyéssz motort főleg, hogy most csinálok ilyet először.
Bár azt megjegyzem, hogy szerintem jól állok.
Amúgy van valakinek véleménye ezekről a motorokról. Mi 1995-ben vetük ezt a motort és kb: 6-7 éve szét lett szedve teljesen feleslegesen és azóta így van én meg elhatároztam, hogy összerakom. Amúgy ez egy Rex pázsítnyíró gép motorja. Aminek a többi részét már lefestettem.
google és tecumseh motorok. Ott találsz röbbantott rajzot is. Úgy a mociról, mint a karbiról. Sőt ha jól emlékszem még cikkszám is van- de erre ne vegyél mérget!! Rajz biztos.
Ma belekeszdtem egy régóta hányodó Tecumesh Vantage 35-ös fűnyírómotor összerekásának. De mivel nem én szedtem szét ezért nem igazán tudom, hogy mi hol volt. Ezért azt szeretném kérni, hogy aki bármiféle képpel rendelkezik eről a motorrók vagy valmi hasonló Tecumesh motoréról az szíveskedjen már nekem eljuttatni nekem ezeket a képeket. Most épp a regulátor összeszerelésénél akadtam meg.
Légszűrő takarítás/csere megvolt? Ha benzin,/netán légszűrő oldal irányába döntéskor motorolaj/ kerül rá vagy csak szimplán szennyeződik csinálhat ilyet.
Ma beindítottam kicsit a kapát, kukoricát szerettem volna kapálni de a következő dolgot vettem észre.
A fordulatszámot szabályozza magától a regulátor. Egyszer már csinált így amikor nagyon ráhúztam a tanksapkát a tankra és nemkapott levegőt rajta, kicsit kintebb tekertem és jó lett. most ez sem segít rajta. Nemnagyon értek ehhez a részéhez a motornak , ezért kérek véleményt tőletek.
Vagy Briggs Intec. De annyi féle van ám. Magam sem tudom. Jó pénzért olyat kapsz amit csak akarsz. Őszintén. Quantumnál, Hondánál kell jobb? Hiszen jók azok. Ha quantumot veszel akkor inkább a 55 vagy 45 vedd. Az ilyen Series 625 meg társai már nem olyan strapabírók mint az előbb említettek. Hamarabb kopik a henger, a rövid dugó miatt.Előzmény:mex40 (18523
Lenne egy kérdésem, látom te elég jól vágod ezt a témát. Van Robi 56-os kapám, a fórum olvasgatása közben szembesültem azzal, hogy fűnyíró motor (3.75 LE) van rajta. Komolyabb átalakítások nélkül fel lehetne-e szerelni rá egy Briggs Quantum 4,5 LE vagy 5,5 LE motort? Vagy te mit javasolsz?
Hát, igen. Ezt tette velünk Trianon, meg a nagyhatalmak: Japán is vesztes volt. De azért meg kell hagyni: amit megcsináltak, kitaláltak, az meg volt csinálva!
A G200 general purpose motor volt, szóval használták bármire a vízszivattyútól a kistraktorig. Elképzelhető, hogy az idők folyamán alakítottak valamit a felfogatásán. Az enyémen motorcsere nem volt, de azt is simán 4 csavar tartotta, amikor szét kellett szedni - tiszta lego. A horvátok látszólag külső dolgokat csinálhattak, mert a hajtómű belsejében a csapágyak is Made in Japan volt.
Mégegyszer: eredeti, Eszéken gyártott Honda 600 F-t vettem 85-ben, már használtan, ez ma legalább 35 éves.
Motorját cseréltem kb. 2000-ben, a korábban írt tipusra. Mikor a boltban körbenéztem, csereszabatosnak tűnt, a talpcsavarok furatai egyeztek is.
Azonban, mint kiderült, a motor bal oldalán lévő , 4 furatos kitámasztólemez az eredeti motorról levéve, nem stimmelt, más furatokkal kellet ellátni, nagyobb osztóköre volt az új motornak. Én ezt lazán mellőztem, később 40 rugóm bánta: mivel nem volt megtámasztva a motor, a meghajtó kuplung oldal felől állandó feszítést kapott, eltörött a sebasségváltóház alumínium öntvénye !
Hozzáértó szerelő barátom szétszedte, meghegesztette, összerakta, azt mondja, még mindíg kiváló a belseje, csak a két alsó szimmeringet kellet cserélni.
Az ékszíjtárcsa tengely átmérője jó volt, csak a tárcsák nem futottak egy síkban, ezt alátétekkel könnyen korrigáltam.
A motor és a hajtómű két főtengelyének távolsága is több néhány cm-rel, emiatt a gyári, eredeti Honda ékszíj sajna, már nem jó.
Amit feltettél képeket a GX motorokról, ahhoz nem tudok hozzászólni, valószínű, hogy újabb széria, ehhez ebben jártas szakembert kell találnod. Hol laksz, én Békéscsabán és Lajosmizsén tudok hozzáértőt.
Ha van jó hajtóműved, megéri a fáradtságot egy jó motort szerezni hozzá: unokád is fogja használni!
Nem tudom ti, hogy vagytok vele, de én mikor ilyesmit szedek szét lefényképezem, hogy hogy állt.
Meg az ilyen dolgokat azerintem újkorába le kell fényképezni mert ha elromlik akkor lehet azzal kezdeni a hibakeresést azzal, hogy megnézem a régi képeket és pl.: a szemembe tűnik hogy csak egy rugó nincs meg és nem kell vele bajlódni. Ez csak az én magán véleményem.
Na azért nem kell ahhoz szerviz. Egy regulátort veszel (kb 3000 Ft), motort le, a kuplungot is le, majd az olajdekni csavarjait ki. Széthúzod és kicseréled a regulátort. Ennyi. De ha nincs önbizalmad, akkor tényleg szerviz, vagy valamelyik haver, aki hozzá mer nyúlni.
Persze a szétkapást szép komótosan, megfigyelve a szerkezet állapotát javaslom.
Sziasztok! Szeretném a segítségeteket kérni! Van egy Briggs 375 sprint+kf-04-es ősrégi gépem. Nos a motor megadta magát, úgy néz ki véglegesen. Nem hinném, hogy megérné megjavítani.Szeretnék rá vásárolni használtan egy motort. Viszont azon fenn akadtam, hogy nekem két adapteres a gép, tehát van hozzá fűnyíró is. Elvileg, vehetek rá bármilyen Briggs motort? Gond nélkül felmegy rá? Nem nagy motorban gondolkozom, hiszen nem nagy területen dolgozok vele. Válaszatiokat előre is köszönöm!
Csak nem a forgattyúsház szellőző csöve,az a szívóoldalra van bekötve,néhány tipusnál meg ki a szabadba.Ott normál körülmények között csak olajgőzök lehetnek,persze ha döntve volt a moci az más.
Köszi, lehet hogy érdekel... van most rajta egy jó, mert a szomszédnak van egy széthajtott sprint kapája. arról mentettem át ami kellett, viszont rábasztam, mert abban hosszabb a főtengely vége a berántó szerkezet felé. így a berántó szerkezetet nem tudtam áttenni erre a jobbik motorra. ennek ilyen kis műanyag körmös berántója van. Nekem az a kis műanyag tárcsa meg a két fül meg a kis rugók kellenének most elsősorban. Szeretném kipróbálni, hogy érdemes e foglalkozni vele, vagy hagyjam a francba.
Ami kellene szívócsonk, berántó fedél esetleg kötél+tárcsa nélkül is(de az a kis fekete tárcsa meg a körmök kellenek), egy tank karburátor nélkül, +rögzítő collos csavarok. Ezekre írj már árat:)
Nagyobb terhelésnél szinte mindig egy kicsit nyikorog a megmozdítás pillanatában, nem gond, csak ne menet vagy rotálás közben. Tapasztalat Dragon 5,5 az egyik 6 éves a másik kb 8-10 éves s még most is minden eredeti kivétel egy szimering csere.
Fáj? Igencsak. 500 körül van az r250t és sajna a terra 20s gcv160 al szintén. Terrát tudtommal csak az ahold forgalmaz, 250 is csak rendelésre van, nem kell a ....... se. Akkor inkább 560 as honda esetleg bertolini vagy a kinai yanmar koppintás/kdt610/
Láttam én a neten, hogy sokan GX160-as motort tesznek ezekre a gépekre raktak fel képet, de a minóségu olyan rosz, hogy pont a lényeg nem látszik(maga a motor felfogatása).
Szia.
Akkor úgy írom, hogy adott egy Briggs 11 hp motor. Na, ebből akarok én kistraktort. :D
Váltó, kerék, kuplung: Na ez nincs. Ezeket kérdezem. Lánc meghajtasról mit gondolsz. Nekem a Husqvarna tf 324- én is az van
Én tettem új motort az F600-ra, vagy 15 éve. Hogy GX 200-e vagy nem, nem tudom, már nincs kedvem lemenni megnézni.
Nem egyezett az eredetivel (a kitámasztó lemez furatait nagyobb osztókörre kellett furkálni, és hosszabbítani, talpcsavarok furatai stimmeltek, kipufogót alakítanom kellett, de lehet csak azért, mert nem tudtam levenni a régiről.)
Eredmény: jó, bár az eredeti honda ékszíj nem jó hozzá, kényes, egyfajta Optibelt szíjjal elég jól boldogulok.
Írod, hogy jó a hajtóműved, érdemes rá megfelelő motort venni.
Ettől egy kicsit több kellene mivel karbi nélkül próbálom éleszteni de hiába . Ettől sokkal jobb ötlet kellene mivel már mindent végig jártam. Valamikor 2008 körüli hozzá szólásnál léptetett be a net és ott pont ezek a hibák voltak ,csak hiába kerestem senki nem tudott adni akkor hathatós tanácsot. Vagy legalább is eléggé vissza lapoztam és semmi.
Én a kérdést nem így tenném fel, mi van nekem? Vagy milyen fődarabot tudok elfogatható minőségben beszerezni. Mocit elfogathato áron lehet újjat is venni, váltót kerékkel kuplungal csak irreális áron,neked kell donteni. újjabban a r250t briggs hp11,5 el szerelik,de iszonyu szomjas. http://www.robix.hu/hu/kertitraktor.htm
Kitört a főtengely mellett egy darab, az egyik csavar elhajlott, kb a főtengely és a dugattyú között féluton elszakadt keresztbe és az egyik oldalán szétroncsolódott a törés felett és alatt, és összetörte az olajkeverőt vagy vetőt is.
A multkor mikor rendeltem alkatérszt a váltóhoz akrendeltem hajtókart is, de akkor nem volt és mondtam, hogy ha lesz akkor küldjün 1 hajtókart meg ékszíjat is de még mindig nem szolt pedig ennek lassan három hete.
létezik olyan, hogy a nagyon régen cserélt olaj olyan módon koptatja a motort, hogy jobban kopik a vas, acél, mint az alumínium??
van egy tecumseh motor, a hengernek nincs érezhető válla, meg tolómérővel is alig 1 tized van a henger és a dugattyú mérete között, de a gyűrű hézag 4 mm!
a főtengely a hajtókarnál is úgy el van kopva, hogy több, mint fél mm-t lóg!
(ami még külön öröm, hogy gyűrűt se találok hozzá. van 71-es a boltban is, neten is, de nem fér bele. 70.8, 70.9 körül mérem a dugattyút, hengert, határozottan nem 71.)
ha kiveszed a gyertyát, bedugsz egy csavarhúzót, hogy hozzáérjen a dugattyúhoz, húzod a berántót, és nem mozog a dugattyú, akkor a hajtókar törhetett el
Az leesz szétborítom, csak gondoltam hátha volt valakinek ilyen baja.
Hát ere a motorra biztos nem költök semmit ha eltölrt a hajtókar azt akkor kicserélem mert 1 van ithon tartalékba, de mást már nem veszek bele, tavaszra meg egy úl honda GX160 vagy GX200.
Lehet, nekem egyszer dugattyú lyukadt, igaz az normál motoron. Ott is hasonlóak voltak a tünetek. Sajna amíg szét nem borítod semmi nem derül ki. Ha a motorral ennyire vacakolsz, akkor tényleg érdemes elgondolkodni a cserén, nekem a motorral talán a legkevesebb gondom volt - némi karbitisztítás/tömítéscsere.
Én mint kókler gibic" gyanitok a karbira,mivel arról semmi említést nem tettél!
Alapos puccen,ujra állítás-esetleg tuningolni,el kophatott a belseje,tűszelepek, vagy végső elkeseredésben karbi csere,majd egy gyujtás állítás.Ezt tudom javallani.Sok sikert.
Jó estét .Új vagyok itt ,és nem is akarnám az urak idegeit sokáig fársztani,de lenne egy szörnyű nagy gondom.Adott egy alap műszaki szakértelem ,mivel simson motorkerékpárokat javítunk a fiammal,továbbá adott az apósom robi 55 kapagépje. Már régóta szarakodott de most az idén rá szántam magam a rendbe rakására . Alig indult,ha beindult alig pörgött,gyenge volt,ha le vettem a levegőszűrő gumi torkot akkor talán valamivel jobb volt,és ha be melegedett nem indult az istennek sem. Na én adtam neki új hengert dugóval,új szimeringek,új trafó új tirisztor,új gyertya,úl alaplap komplett tekercsekkel,és nem indúl,csak püffen egy párat ha be öntök neki,és ennyi .Nem pörög föl mint a legtöbb kétütemű motor ,ha be öntök neki. Mi lehet a baj? Van valakinek tapasztalata? Van ezeknek valami egyedi kényes pontja? Én azt látom hogy ez is olyan mint a legtöbb hagyományos kétütemű motor hogy ha minden adott akkor egy gyűszűnyi benzintől be kellene indulnia karbi nélkül is. Már tiszta nevetséges vagyok ezzel a robival,már a kezem is ki van a sok rángatástól. Utoljára a werhovinámmal szívtam ennyit 30 évvel ez előtt. A tippeket megköszönöm.
Ami azt illeti én már 1-2 éve a motorcserén gondolkodom mert ere akármenyit költök akkor sem lesz olyan mint egy új.
Az eredeti motor felújítása belekerül egy új motorba, de a régi motort is elrakom tartalékba.
Sok eladó Honda F600-ason már új motor van.
A hajtóműve viszont elég jó most cseréltem a mulhéten szimeringet a kihajtásnál, meg lett heggesztve ahol igyént tartott rá, kapott szép új festést szóval csak egy új motor hiányzik és még vagy 30 évet kihúzok vele(ezt a gépet még nagyapám vette).
Itt már többen irták a lényeg a válltó , kerekek, összsúly, a motor teljesítmény legalább 5.5le/régi mérés szerint/. A 250t-nek a kuplungja 25,4es tengelyre jo ezért változtatás nélkül briggs 8-11le mocik jók rá. 22,2 tengelyméretü motoroknál pedig egy kis eszterga munka, ha a tengelyhoszz nem jó az meg csak távtartó.
Ilyesmi gépet szeretnék összerakni, csak Briggs motorral. Elég egy 5,5 le-s, vagy esetleg nagyobb kell? Váltó is kell? Ha tudtok más (nem Brigss motort, azt is meghallgatom)
Srácok eladó egy Thomos Umo 06 . Ha valakinek kell beindítottam működik. Berántója még mindíg nem jó, de esetleg donorgépnek tökéletes. Mivel működőképes, ezért 7000 Ft-ot szeretnék érte kapni. (Szinte új gyűrük, szimeringek, benzintank nincs hozzá.) Alkuképes max 6000Ft-ig ha valakit érdekel egyben. Helyileg Keszthelyre be tudom vinni vagy Szentgyörgyvárban átvehető( Keszthelytől 15 km), (ha nagyon muszály akkor postázom de az nem lesz olcsó :) ) ha valaki eljön érte akkor 6000Ft-ért elviheti
Hi. Ilyen gépet eleve nem szabad megvenni. A berántó szerkezet nem kókány, ez a gyári megoldás. Nem csavarral, hanem acélszegeccsel van felfogatva. Ez egy idő után meglazul és mozog az egész. Alátámasztani, dorni, kalapács, és néhány jól méretezett ütés. Egy darabig örökös lesz.
A regulátor rugó helyett drót az durva dolog. Meg az a vad barom is aki ilyet csinál. Én az ilyen zseninek a szájáét meg a seggét kötném össze egy csővel, mit szólna hozzá.
Ki tudja mennyit pörgették így túl a motort a 3000 percenkénti fordulat helyett. Ezeknek a fatengelyes motoroknak minden többlet 100 fordulat jelentős romlást okoz. Ha el van törve a tank az gáz. Nem olcxsó pótolni. Újban ne is gondolkozz. 5 éve volt egy tizes. Használtban esetleg, de nincs belőle túlkinálat. Sokuk így jár, ha gondatlan a gazda.
Szerintem hagyd a francba ezt a motort, deficites lesz ez.
Sziasztok! Vettem egy briggs sprint fűnyírót, de sajnos erősen látszik az általános magyar sorsa.... körben a berántó szerkezetet tartó három csavarnál kókány, gázrugó helyett drót, szívótorok összetörve, tankból a felső rögzítés kiszakadva. valamennyire beindult, de nem kínoztam, áttettem a sárga alvázra a kapagép 4HP motorját, azzal egyenlőre jó. Szeretném megcsinálni ezt a sprint blokkot is, remélem hogy nem lesz borzalmas hangja!
Keresek hozzá alu tankot, szívócsövet, gázszabályzó rugót! Esetleg berántó fedelet akár üresen is, feltéve ha baráti áron van:)
Kiveszed a 3 csavart, leveszed a csapágyfedelet(a csapágy marad a tengelyen).
szimering + O gyürű csere és mehet vissza.A két oldal nincy 1000 ft össz.
Ha hanyagolod akkor a szimering tövénél az olajfojásba belerakódó por csiszolja a tengelyt- - egy idő múlva nem fog zárni meg az új sem.(lesz egy kis bevágás)
tisztelt gombaszok köszönöm a választ de az f600 még várat magára mert a motorból csörgö hangot hallani,szerviz szerint mot.generál én meg szeretnék alkudni.
A Robi 250T-nél a váltó és hajtómű egy olajtér. Van fent, a váltóház hátoldalán egy olajszintellenőrző pálca, max. jeléig kell megbuggyantani 80w90-es olajjal. Terránál is lenni kell ilyennek, nézz meg egy Terra katalógust!
Amit te körülírtál, az a rögtörő henger, nagyobb gépeknél használják, kell oda a lóerő, meg egy magasabb haladási sebesség. Így néz ki, ezerféle változata van, általában a magágykészítő kombinátorok záróeszköze:
nem erre gondoltam az henger alaku,és spirál alakban vannak rajta a kések és forgó mozgással lazitja a főldet.köszi a választ és gratulálok szép a szöllőd.
Azt szeretném kérdezni hogy terra t20-nál a halytóműben és a váltóban külön kell elenőrizni az olaj szintet? vagy a kettő egybe olajzásilag? Mert a halytóműból kicsavartam a csavart és ömlött belőle az olaj,és még azt megtudná mondani valaki esetleg hogy meddig kell neki lennie olajal?
Sarabolót írsz, a kultivátorra gondolsz? A rotakapa nem használható mindig, a talajszerkezetet tönkrevágja, jobb a kultivátor. 9 sor szőlőnk van, olyan 580 folyóméter hossz, ezen a rotálás után a kultivátort használom.
55 szerintem felejtős, váltó vagy felező nélküli 151 jó csak szántásra gyors. Tudtommal létezett felezős 151 igaz én nem találkoztam vele. Az r250t röpsúlyos változatai is tökéletesek,csak sajna az ügyes és türelmetlen felhasználóknak a válltó könnyen tönkrement. Hibás alapjárat,illettve nem várták meg a fordulat visszaesik és a fogaskerekek egyből igazgatták egymást.Fájt a szívem ahogy recsegett válltáskor s hiába szóltam a falumbelieknek.
Egyetértek runner társammal,ha esetleg motorikus gond van szerintem mindegyikre adaptálható a gcv160-190. Terrat eleve újjabban szerelik vele, az r250t én alakítottan at egy kis esztergályos segítséggel és kiválóan működik.
Jó esetben olaj a gép alatt!? Hm. Az már szerintem rossz eset.
Ha a tengely mellett a szimering olajat enged, legyen az akár kevés, ne halogassuk sokáig a szimering cserét. A por, ill. föld és az olaj csiszolómasszát képezve a tengelyre nézve nem lesz jótékony hatással. A szimering alatt a tengely megkopik, ami később nem a legjobb irányba befolyásolja a tömítettséget.
Szia. Gratulálok a szerzeményhez. Nem kell sokat törődni vele, ha némi kis olajfolyást tapasztalsz a hajtóműnél. Ha viszont sok fogy, akkor ajánlatos a szimmering csere. Méretet nem tudok, mert még nem álltam neki én sem cserélni. Elvem, hogy ahol gép van, ott jó esetben egy kis olaj is lehet. A hajtóműbe egyébként Hykomol olajat érdemes tenni.Szemben van az a nagy gömbölyű csavar. Annak szintjéig kell. Egyesek szerint azonban bármely olaj jó, csak legyen benn.
Szia kicsikocs!Megvettem a vasat.Pontosabban az asperát.Pöccre indult,karburátor volt tisztítva,új olajat kapott.Viszont én szeretném a hajtóműolajat is lecserélni.Hogyan kezdjek neki,mert látok némi olajfolyást az egyik oldalon,és gondolom új tömítések sem ártanának.Kicsit csattognak a szelepek,de hát már 30 évet leszolgált.Nyugdíjig még van 10 éve.
Google ba beirod, hogy tecumseh motorok, találsz ott karbi rajzot,stb. A videók között pedig kis "tanmeséket" a karbi takaritásról, meg egyéb finomságokat. De hogy konkrétumot is irjak az egyik csavar a pillangószelepet határolja. Ennek ütközik a gázzal mozgatott kis pöcök. A másikkal - alapjáraton- a benzin-levegőt szabályozod. Türelemjáték.
Sikerült életre keltenem egy igen rossz állapotban levő Tecumseh 35 motoros kapát. Simán indul, szépen működik a szabályozója. Most ott tartok vele, hogy a maximális fordulatszám érzésem szerint nagyon alacsony teljes gáznál. Lehet köze a két rugós csavarnak hozzá? Az is érdekelne, hogy mire valók?
Csak ha az utóbbit nézed, az nem kézi kuplungos, azaz a gázkaron kivül más bowdent nem látok a képen. Röpsúlyos. Ha kocsizni is akarnál, akkor inkább a tegnapi hirdetés a nyerőbb.(itt kiakasztható a meghajtás, töltögetőekéhez is jobb ez, mint a röpsúlyos megoldás.)
Ne aggódj itt is van pörgés:-), most kőporozták a házat, kéne szőlőt kötözni, hónaljazni, füvet nyírni, kapálni, permetezni no meg persze 8-16-ig (rosszabb napokon 18-ig) dolgozni a melóhelyen...
Igen, nehezebb. Meg is mérem mennyivel, mihelyt lesz annyi időm hogy összerakjam.
Mostanában kicsit össze vagyok csúszva. Csinálni kellene a kerítést,motorom,kaszáltatás,kert. És még a munkahelyen is helyt kell állni. Ja majd elfeledtem:az egyesületünk íjászversenyt rendez és ott is sok a tennivaló. Úgyhogy teljesen szét vagyok csúszva.
Hűűűű, pont ezt a hajtóművet beszéltük kicsit alább Luximen kollégával. Az már biztos hogy maga a hajtómű tönkretehetetlen ha rendesen van karbantartva, értem ez alatt a hajtóműolajat. Az is tény hogy brutál nehéz az öntöttvas ház miatt de hát valamit valamiért. A motor amit mások is említettek Tecumseh, amiről itt és más fórumokon is sok vita volt. Valakinek bejön van aki utálja és inkább briggs vagy honda mintsem tecumseh.
Én a hajtómű szerzeményemre speciel egy 5LE-s briggs-et tettem, és szépen viszi, igaz ami igaz a forgolódást tényleg nehéz megoldani, így szűk helyeken nehezebben kezelhető mint egy aluházas robi vagy KF...
Volt használva rendszeresen. Első évben rotálásra. Aztán 2012 májusában vetem utánfutót. Innentől kezdve rendszeresen kocsizok is vele. Betontörmelék,sóder,takarmány,trágya stb...
A szállított tömeget egyszer hitelesen is dokumentáltam: A tüzépen 4,3 q sóder + 0,5 q cement + még volt a kocsin 40 kg takarmány és én magam 75 kg = 5,95 q. A szerelvény önsúlya 2,35 q. Teljes tömeg:8.30 q. Kb 5-6 km mentem össz oda-vissza és 4 dl benzint öntöttem utána.
Eddig nem volt semmi gond vele. Télen nem járattam ki a benzint mert néha elővettem havat kocsizni. Mindig indult 1-2 rántásra.
Ami nekem negatív, az a gázkar. De egyszer átalakítom ha megunom.
A hajtóműve a jó öreg KF-04 ahogy már írták előttem az úl aluöntvényeshez képpest elég nehéz ezért nem ajánlatos annak aki csomagtartóba akarja horani, de kocsizáshoz annál jobb.
A motorja egy Tecumesh Aspera 4LE ezeket a motorokat nem ismerem, de az újabbTecumesh motorok elég rosszak.
Hát én nem adnék enyit egy motor felújításáér mer 130.000-ért már hozzámvágnak egy új Honda GX200-as motort.
Amúgy nemigen éri meg felújíttatni a Hondával mert gyári alkatrészeket tesz bele és ez enyhén szolva is rohadt drága, ha meg nem márkaszervízbe viszed akkor meg ki tudja mit csinálnak vele. Ha van rá lehetőség akkor ismerős szerelővel csináltasd meg ha te nem értesz hozzá.
Megbiható- de "dögnehéz" gépecske, ha sokat kell forgolódni, akkor nem ezt javaslom, valami könyebbet. Nekem -használtan szereztem be- a két év alatt a regulátorja ment tönkre, amit sikeresen "megműtöttem" azóta nincs vele baj.(a regulátor a blokk belsejlben van, tehát szerelős munka, alkatrész kapható.)
Még megemliteném, hogy eléggé szerencsétlen a szállitőkerék megoldása, mivel mozgatás esetén "nagyot kell emelni", mivel a csoroszlyán van, és elég instabilan viselkedik az út során.
Honda F 600 kuplung ügyben kértem segitséget,ahogy mondtátok gyári ékszij fel minden tökéletes, sajnos mint kiderült a motorból is csilingelő hangokat szakszerviz szerint motor flujitást javasol kb 80-ez-ért kérném aki jártas motor ügyben mit javasól.
Hogy pontosan mennyi kellene hogy összeérjen azt csak saccoltam. De szemmel látható, hogy nem ér a görgö a csapágy külső felülethez.Holnap ujra összerakom és mérak egyet.
Igen, pont ez volt nálam a probléma. Mivel összefeszült a tengely is nehezen /egyáltalán nem forgott kézzrl hajtva.
Kicsit engedtem a szorításból (leszedtem egy kicsit a csapágyfedélből) és máris jó lett. Ámbár a kolléga által említett 2mm tengely irányban az nekem soknak tűnik...
nem hiszem, hogy alapból különösebben össze kellene feszülni annak az alsó kúpgörgős csapágynak. hiszen pont azért kúpgörgős, mert tengelyirányban is támasztania kell. ha hajtja a motor, és a kapákat visszafogja a föld, akkor pont lefelé toja magát a csigatengely, és a csapágy fogja támasztani.
Lehet kapni agrooroszinál távtartót a motor és a kuplungház közé. Ha jól emlékszem 1,5cm-es távtartók. Én briggs alá ami szintén 8cm-es tengelyvéggel rendelkezett vettem 2db-ot és úgy frankó is lett...
Ha nem akarsz tengelyt vágni akkor ez egy kíméletesebb megoldás :-)
Igen, muszály hogy a csapágy külső és belső része rendesen összeérjen különben nem ér az egész semmit.
Az előző tulaj használta így a hajtást? Lehet hogy vett bele egy új csigatengelyt aminél mások egy picit a méretek és így feljebb helyezkedik el a csapágy mint eredetileg ergó nem ér hozzá a csapágyfedél...
Muszály a csapágyakat ütközésig felrakni mert elmozdúlhatnak.A kúpos csapágy alá megy 2 mm távtartó.Más ötletem nincs.Rosszul nem nagyon lehet összerakni, úgyhogy nem értem a jelenséget.Max az előző tulaj kihagyott belőle egy távtartót.
ejha. nekem pont fordítva volt. meghúztam és megszorult a tengely... Kicsit szedtem le a fedél benyúló részéből ami a csapácyat támasztja és úgy jó lett...
Neked meg akkor olyan mintha hiányozna egy távtartó?
Nem volt előtte sem csapágy.Most mértem egyforma a csapágy szélessége is.
Így van a tengelyen. Fordítva nem is lehet, mert szerintem a fedéllel nyomnám,feszíteném össze a csapágyfeleket.A fedélen lévő illesztés meg nagyobb átmérőjű mint a csapágy belső pereme.Pont illik a külsöhöz.
Volna egy kérdésem.Most rakom össze a KF-04 hajtást.
A házba beleraktam a felső csapágyat + seeger gyürűt.A csigatengelyre a kúpgörgős csapágy belső részét, majd az aljával ráhúzattam a csapágy külső felét.
Már nem lehet tőbbet húzni a zárófedélen alul.
Nekem úgy tünik, hogy a kúpgörgős csapágy nem illeszkedik teljesen.
Mit rontottam el?
Ütközésig kell a tengelyre felrakni a kúpos csapágy belsejét?
Nekem az uj gcv160 nál a kiskuplung az ugy csuszott a kapálás közbe , hogy mikor a röges földet talán a felét bekapáltam már füstölt, ott én huzom a kuplungot ez olyan fajta.
Már bicigli fékkart tettem fel erösebben tudjam huzni...
Indulásnál kicsit megcsúszik az még ok, na de menetközben nem szabad, valami ott rossz vagy hibás beállítás. A kis kuplung a gcv160nál nem csuszhat meg nincs elég nyomaték,kuplung előtti felezőnél már vigyázni kell.
Ha jeladót cserélsz, veszel, akkor vigyázz mit adnak. Neked a sárga vezetékes kell, ez való a tirisztoroshoz. Amiből fehér vezeték jön ki, az pedig a nagyon régi tranzimo, tranzisztoros gyújtású Babettára való. Mármint ha motoros boltban veszed a cuccost.
Szokott ilyen lenni, hogy a jeladó okozza a hibát. A tekercs rész egyik oldalán kivül van egy peremes szegecs. Másik oldalon alátámasztani, a szegecsre pontozót tenni és ráütni. Ugyanis a szegecs a tekercs test pontja. Szokott ilyen gond is lenni.
A másik a tirisztoros egység. Az a fekete kis dobozka 4 csatlakozóval. Ha még ez van rajt. Ez szokott megrepedni, a nedvességet, párát nem szereti. Legjobb megvenni a Marcalis FAGY gyújtás egységet. Az egyből tartalmazza is a trafót, mérete meg alig nagyobb a gyári fekete dobozkánál.
Gyújtást javítani így méregetéssel nem lehet eredményesen. Itt igen magas feszültség van, hiba esetén úgyis megtalálja a rövidebb utat a test felé. Lehet 10000 voltnál még jó a szigetelés, 15000 -nél már átüt. Javítani inkább alkatrész cserékkel, kizárásos alapon, lehet.
Gyertyapipa cserével kezd.
Robi 55 kapagép kb 1 óra munka után mindíg felmondta a szolgálatot,majd lehűlés után néha újból ment ha volt kedve.Régebben próbálkoztam gyertyacserével, porlasztó tisztítással de gyújtás elektrónika (szikra gyengécskének látszott) csere is volt,egybetrafó (elektronika trafó egyben f.a.gy matricás) van rajta ,fel lett fúrva. Hidegen indul ,van alapjárat, majd mikor bemelegszik minha leállítanák úgy áll le egyik pillanatról a másikra (már a testelőt is széthúztam hátha az a hiba).Mivel még most sem üzembisztos így a nagyobb szétszerelés melett döntöttem. Amit eddig találtam jeladó el van repedve ,valamikor lehet beleért a mágnes (most nem lóg a főtengely csapágy,szerintem már volt szétszedve. Jeladót hogy lehet ellenőrizni?
Nagy szétszedés után főtengely simmeringet is cserélni akarok,vitont duplaszoknyást emlegetitek de az egyik oldalon szerintem a második szoknya hozzásem érne a főtengelyhez szerinte mivel van benne egy lépcső.
Jeladót gyújtás alaplapot melegítettem hajszárítóval hátha szakadás lesz benne hő hatására kb 80 fokos volt ( vang egy infrás mérőm) de csak a tekercsek ellenállása ment fel egy kicsit 230ohm-ról 260 ra (gyújró tegercs) 15ohm-ról 18 ohm-ra a jeladó.Új gyújtáselektrónikát gyog lehet ellenőtizni?
Megoldódott szó szerint a késtartó probléma.A Baldour hidraulikus lehuzatónak nem bírt ellenállni.A késtartó nincs egybe a szíjtárcsával, külön éken vannak 90 fokra eltolva egymástól.
Keresek Fortschritt e930/931.50-es simson motoros kisgéphez alternáló kasza adaptert fejhajtással, bárhova érte megyek, kb 20-30.000 ft között. Hátha van valakinek elfekvőben és nincs szüksége rá!
rotációzásnál egyáltalán nem szokott nyikorogni. kocsizást is elég jól birja, még az elején amikor megvettük a gépet akkor kellet kicsit állítani rajta a bovden távtartóján de azóta nem nyikorog csak ha csúsztatom.
Támcsapágyat, meg kinyomó csapágyat kell cserélni néha. Fokozottan poros üzem van. Ha egysoros zárt csapágyat cseréltek, ne "Z" -s csapágyat tegyetek bele, hanem "RS"-t. Ez sokkal jobban védi a csapágy belsejét a portól. A támcsapággyat cserélni. Jo minőségű kevés zsirral összerakni.
Hogy bírja ez a fajta felsőkaros kuplung a kocsizást nem nyikorog néha ,mert nekem kapálás közben megakadt le is fulladt ,nyüszített a kuplung azóta induláskor van egy kis fémes hang
Tehető rá rengeteg fajta késtartó. Ilyen hatszögletű rémlik nekem is, hogy már találkoztam vele régebben. Az önjáró része jó a gépnek? Használod is? Mert ha másik sima késtartót teszel rá, akkor nem lesz önjáróra meghajtásod. A késtartók alapból nem fillélres dolgok, főleg ha szíjtárcsás. Írod, hogy 16,2 mm a kés furata. Mi a probléma ezzel? Nem lehet kapni ilyet? Csak nagyobbal vagy kisebbel lehet kapni? ÉS? Mindkettőre van megoldás, nem kell azért a késtartót lecserélni! Ha az új kés furata nagyobb, akkor esztergályossal közbetét gyűrűt kell csináltatni. Ha kisebb, akkor meg fel kell bővíteni. Ennyi. Ennél egyszerűbb felfogatás, ill megvezetés mint ez a fajta szabályos kör alakú furat a késen, nincs a világon. Ott van pl. az MTD a pillangószárny alakjával. Na az undorító! Arról nem is beszélve, ha a lendületben lévő kés elkap valami combos dolgot ami a fűben van, esélye sincs a késnek arra, hogy a késtartóban megcsússzon. Tuti görbül a főtengely. Olyat is láttam, hogy az MTD késtartó szabályosan szétrobbant, az elakadás miatt.
Ez bizony egy anyagból van. Piszok módon rá tud gyógyulni. Ha tényleg veszettül rágyógyult, akkor a láng, a melegítés nyom sokat a latban. Hirtelen kell melegíteni, hogy a késtartó és a tengely hőfokkülönbségéből adodó tágulási különbséget ki lehessen használni. Különben ezek a leggázosabb késtartók ilyen szempontból. Ott voltak pl. az ALKO késtartók. Azokat frankón meg lehetett körbe nyújtani alátámasztva. Aztán már jött is le.
A főtengelyhez támasztottam a késcsavar segítségével, csak az nem tiszta, hogy a 6 szög késtartó külön jön le, vagy egybe van a szíjtárcsával, totál nem látszik.
Ha másnem leflexelem róla, a késtartón kellett volna esztergáltatnom, mert nincs hozzá kés.
egy öntvény szokott lenni. meg lehet vele szenvedni. gázláng, csavarlazító, lehúzó (ez a legfontosabb, hogy jól fogjon, erősen lehessen vele húzni), nagykalapács, minden kellhet.
a lehúzót ugye a főtengelyhez kell támasztani, ami nem egyszerű, mivel ott van az az öntvény, amit le akarunk szedni, és csak egy kicsi lyuk van rajta. úgy szoktam, hogy becsavarom a késcsavart, 1 centi híján teljesen, ráteszek egy dugókulcsot, amit előzőleg majdnem tele rakok anyákkal, és a dugókulcsba lehet aztán beilleszteni a lehúzót. ami aztán persze becsavarja a csavart, amikor húznál vele, ezért még külön meg kellene fogni a dugókulcsot, vagy egy villáskulccsal a késcsavar fejének dugókulcsból kiálló kis részét. szóval kínlódás. ha valaki tud egyszerűbb trükköt, szóljon :-)
és végül a melegítés miatt esetleg tönkremehet a szimering, de nem feltétlenül.
Van egy Robi 156 típusú traktorom beíndítás után gyorsan felmelegszik és azt mondták próbáljam meg a gyertya cserét. Melyik fajta gyertyát ajánlanátok?
Szia 6 kapa van hozzá most 4 volt rajta így 50 centi körül van.6-tal meg 80 cm.
A két szélső kapa pedig "záró kapának" van megcsinálva hogy nem állnak kifele a kapakészek csak befele és így nem kell rá a tárcsa hogy ne górja össze vissza a földet!
Én 12 colos autofelniböl készitettem. Tökéletesen müködik. Ha meg tul nagyra csinálod akkor meg nem elég erös még felezövel sem a szántáshoz. Vagy tul gyors.
Valóban sokkal jobb a nagy méretű kerék, de sebválltó nélkül még felezővel is talpalni kell.Alapbol felezővel/40cm es kerék/ kb 4-5km a sebesség, ez jó lenne csak ez még könnyen kipörög.
Van körmös kerekem ,már tavaly csináltam,Be öntöttem betonnal csak az a baj h a gyári méretet koppintottam le és utólag már rá jöttem h csinálhattam volna kicsit nagyobbra így nagyon pörög
Nyilván sose lessz olyan mint egy "normális" traktorral s ekével történö szántás de egy ásással felér és ugye az nem vitás hogy sokkal kényelmesebb, könnyebb mint ha ásnál.
Azt javaslom hogy gumikerék helyett egy saját készitésü (nagyon egyszerü,könnyü késziteni)körmöskerékben gondolkodjál. Sokkal jobban lapaszkodik, lényegesen kevesebb suly kell hozzá.
Á csak borzasztóan sok a fölösleges üresbe járás jobbos ekével, lehet h felejtős az ötlet a yootubon sem találok egy normális videót.ahol szép szép szántást látnék.
Szerintem esetleg egy kf ekével menni fog, termeszetesen csak tiszta területen. Nem az erővel lenne a gond hanem még az ilyen kiskerti szántáshoz is kell a 150-200kg súly és a nagyobb kerék/5.00x12 köpennyel/ persze ez csak magánvélemény.Nekem is csak egy gcv160 a motor de R250T az alap.
1 éve vásároltuk, azóta sokat volt már használva, rotációzunk legtöbbet vele de kocsizni is szoktunk. semmi baja nem volt eddig csak egyszer kellett olajat cserélni. Könnyen indul ,hidegen/melegen 1 rántás és már megy is. Nem is eszik sokat. Csak ajánlani tudom!
Semmilyen benzinesre vonatkozó minősítéssel nem rendelkezik? Mivel ez akkor nagyobb hőfokot bír, s a motor alacsony fordulatú, tehát az olajnak nics támasztva magas fordulatra követelmény. Hát nemtudom.
Szevasztok! Adjatok tanácsot! Telekszomszédom mtd fűnyírója kéken füstől, én azt mondtam: meg kell gyűrűzni. Mivel OHV lejön e a henger a motortömbről, hogy ne kelljen a forgattyúházat is megbontani e miatt? Kösz a választ előre is! Üdv KF!
Autód van? Akkor ami annak motorjában van az ide bőven jó. 15w-40, 10w-40. Agip, Shell, Mol, Castrol, Valvoline, stb. Ami kedves neked. Nem kell ennél jobb.
mit lehet szerinted rosszul beállítani egy regulátoron, hogy ingadozzon a fordulat üresjáratban?
szerintem nem lehet elrontani a regulátort úgy, hogy ilyet cisnáljon.
szerintem ha teljesül az a feltétel, hogy regulátor nélkül a pillangószelep egyre nyíltabb állásával a motor egyre gyorsabban forog, akkor akárhogy van a rudazat meg a rugó, meg fogja találni azt a fordulatszámot, amin egyensúlyt tart a rugóerő a lapát vagy röpsúly erejével. vagy lefullad, vagy teljes fordulaton pörög.
akkor tud periodikusan gyorsulni, lassulni, ha a fent írt feltétel nem teljesül, a pillangószelepszög-fordulatszám-görbe nem monoton, vagyis létezik olyan állása a pillangószelepnek, ahol kicsit még nyitsz rajta, és le akar fulladni ettől a motor. (ez lehet több mindentől. karburátor problémától, de rosszul záró kipufogószeleptől is) ekkor a lassuló motor miatt a rugó (a gyengülő lapát/röpsúly erő) ellenében nyit még a pillangószelepen, egész addig, amíg ez a lefulladós keverékviszony elmúlik, és fel tud pörögni a motor, ekkor felpörög hirtelen, és visszazár a pillangószelep, stb.
Még szép, hogy be lehet állítani műszer nélkül a gyújtást. Persze sokszor egyszerűbb ha van mondjuk egy stroboszkópunk. A szikra a felső holtpont előtt valamivel kell legyen. Ez motoronként, típusonként más mértékű. Általában 1-3 mm a felső holtpont előtt.
MF70-el kapcsolatban lenne kérdésem. Tudja e valaki hogy kihajtó tengelyén mekkor a legnagyobb fordulatszám? Mennyire van áttételezve a hajtóműbem a fötengelyhez képest?
van egy ismerősöm akinek van rex maxija de az adattáblája ugyanaz. valaki korábban irta, hogy a gyártási száma utolsó 3-4 száma jelzi de ezt pontosan nemtudom és nem is találtam meg. erről tud valaki valamit mer úgy érezni, hogy több mint 5,5 lóerő
porlasztóval van felszerelve! Már én cseréltem rajta trafót, ami tirisztoros .
A problémám a következő:
Szépen indúl, jár is szépen alapon és MAX fordulaton is, egy darabig! Aztán már csak alapjáraton hajlandó elindulni, mert gáz adásra lefullad! Próbáltam egy másik trafóval is, hasonló a jelenség! Mikor "szépen jár" sem tart olyan nagyon sokáig, talán egy fél perc.
Mi lehet a gondja szerintetek, mihez kezdjek javítgatni?
Ja!!!! A membránt most cseréltem ki, az új és a keverékállító csavart 1,5 fordulatra csavartam ki!
Mit jelent a tarakírozás? A fordulata hol nő, hol csökken? Az a regulátor, normális, de emelt fordulatnál, a gázkar másik oldalán egy hosszú kar. Kb. egy pillangószelepet nyit és zár a levegő útjában.
Van szüleimnek egy RK02-es rotakapája. Nem figyeltek, szimering elengedett, olaj elfogjt kis homok be, szépen szét is kopott mind a csikakerék, mind a csigatengely.
Ezek kaphatóak és nem lenne gond a javítás/felújítás de sajnos a kihajtásnál az alu ház is úgy elkopott, hogy a 10mm széles szimering helyéből csak 4mm maradt az egyik oldalt. Lehet ezt valahogy javítani?
Esetleg valakinek eladó komplett RK-02-es hajtóműve?
Gyári meghajtó ékszíj teflonos, ára többszöröse egy normál ékszíjnak, gyakran spórolás miatt normál ékszíj kerül fel helyette, ami viszont hiába lazul, az oldala még lazán is tapadni fog, így állandóan hajt is ( hamarább tönkre is megy emiatt ), míg egy teflonos meghajtó ékszíj lazítva szlik üzemben a járó motorú ékszíjtárcsával nem hajt. Megesik, hogy önjáró fűnyíró is normál ékszíjat kap a teflonos helyett ( olcsóbb ) , aztán csodálkoznak, hogy kikuplungolva a fűnyíró vagy a rota, esetleg a hómaró nem áll meg, talán még baleset is van belőle.
Kizárt dolog, hogy más baja is legyen a Hondának a leírtak alapján.Emiatt el ne állj egy jó kis gép megvételétől!
1. Vagy nem eredeti Honda az ékszíj,
2. vagy ha eredeti, be kell állítani a megfelelő feszességet a motor talpcsavarjainál,
3. vagy nem eredeti a motor, emiatt már az eredeti gyári szíj mérete sem jó (na ez vagyok én, de megoldom, Optibelt normál ékszíjakkal, egy kis játékkal beáálítható a helyes feszítés)
Akkor helyes a feszesség, ha kioldott kuplungnál, első sebességfokozatba téve nem gurul előre a gép, kuplungkar előrenyomáskor kb. félúttól hajtja a motor a váltót, teljesen előretolva pedig jól fog a szíj, terhelés alatt sem csúszik meg. (ld.: 2 pont szerinti beállítást)
Csodák ritkák, ez pedig elég egyszerű hajtás. Ha a szíjfeszítő valóban laza, de mégis forog a szíj, akkor látod merre feszül be. Az ékszíjmegállítók nem horribilis áruak, pótolhatóak. Normál (gyári) esetben kiengegett kuplunggal a motor csúszik az ékszíjon.
Ez még nem kéne, hogy vásárlástól visszatartson, ha a többi része jó.
Nem csak márkakereskedésnél, agroforgnál is van. A mérete tényleg valamennyire hülye, de sokszor nem kell cserélni.
A hajtás amiatt is lehet, hogy nincsenek rajta az ékszíj megállítók vagy ezek nincsenek jól beállítva. Van két pöcök a motor után megfogva a laza ékszíjat meg egy lemez a hajtóművön. Mind rendelhető. Nekem se volt, de inkább ráraktam.
Bár a Rex Maxi-nak más a motorburkotata ugyanis elöl van két lámpa és a tank hátul van, a 151-esen elöl van a tank és nincs rajta lámpa, de a két motor ugyan az a henger és a dugattyú kivételével szóval ezt kívűről nem lehet megmondani.
Sziasztok azt hogyan tudom megkülönböztetni h a robim motorja 151-es vagy rex maxi? Szentkirály gép külön állítható kormányszarval jeladós gyújtással ilyen-.
A Honda speciális ékszíjat tesz a gépeire. Felveszed a kapcsolatot egy márkakereskedéssel és mondasz anyit, hogy Honda F600-hoz kérek ékszíjat.
Én most bx 1000-es szíjat tettem az enyémre, de nem ere való ugyanis ezeket a hagyományos ékszíjakat hamar tönkrevágja a kuplung, de a gyárival nagyon sokáig bírja.
Az, hogy sebeségbe teszed a gépet és egyből hajt az valószínűleg azért van mert nem rávaló ékszíj van rajta ugyanis gyári szíjjal szinte teljesen előkre kell tolni a motort szóval leheetetlen, hogy rávaló szíjjal ékszíj megfeszítése nélkül hajtson.
Most akkor beindul, vagy egyáltalán nem indul? Mert az írod, hogy pöfög. Az mi hogy pöfög? Nem indul, csak pöffenik párat, vagy elindul és pöförög, csak nem pörög ki?
SZiasztok! Köszi az ötleteket, leírom hol állok. A kipufogót meglazítottam,leszedtem - csak pöfög és be sem indul. A kuplungot is néztem, tuti hogy nem az a baj, mert levettem a kapákat és könnyen forog a hajtómű, ha jár alapjáraton akkor szabadon, könnyen forognak a tengelyek.
A köznéven emlegetett kromozott hengerekbe nem rakhatók akármilyen gyűrűk. Az öntvény gyűrű minden további nélkül, feltéve ha megvan a kellő szilárdsága. Léteznek krónozott gyűrűk, de azok speciálisak. Vannak olyan motorkerékpár hengerek, ahol a kiömlő nyilás olyan széles, hogy akkora pofont ad a gyűrűnek amit egy öntvény nem bírna ki. A fűrészekben öntvény van. Dugattyút alkalmazhatsz utángyártottat, feltéve ha bízol benne. Megsúgom, sokat építettem már be, igaz egy helyről származnak, ami megbízható.
Benn a nevében. 3,5 lovas. A hengerűrtartalom pedig bele van ütve a motorba. Keresd meg, a Model szám első 2 számjegye mutatja meg köbinchben. Ez a szám szorzandó 16,38-al. Nálad lehet 11 ez a szám, így ez 180 cm3.
Nálam is járt ilyen ezzel a hibával. Nem is csoda, milyen szűk az ármérője a kipufogó kilépőnek. Sőt volt olyan FS 36 amin még a gyűrű is teljesen belekövült a sok koksztól. Azt még úgysem lehetett indítani, nem volt egy deka kompresszió. Meg még volt egypár ilyen kipuf dugulásos téma.
Kuplungot is nézd meg: lehet, hogy már ki vannak nyúlva a rugók, és épp alapjárat felett már elkezd kapcsolni, A motor nem pörög fel, mert ilyen kis fordulaton nincs ereje hozzá, de te sem veszed észre, hogy hajtani próbálná a kapákat.
Kapd le a kipufogót. Azt is nézd meg, hogy a kiömlő catorna mennyire lerakódott. Kukkantsd még beljebb, ahol a dugó mozog, hogy ott mi van. Ott szokott még nagyon lerakódni. Ha kipufogó dugulás van, akkor feltűnően csendes a gép a nagy folytás miatt.
A fordulatszám hideg motornál faszán szabályozható, szép halk alacsony fordulaton.
De ha ekezdem jobban használni, bemelegszik a motor, akkor a fordualtszám szabályozás nem működik rendesen, alacsony fordulatszám tartomyányban (0 és félgáz között kb) uyganaz a fordulatszám, nem módosul, hiába húzom neki, nagyon pörög a motor, ha csutkára ráhúzom, akkor érezni, hogy jobban pörög.
Kb. oylan érzés, mintha 0 és félgáz között bármely gázállásban kb. 70 százalékos gázzal menne.
Ezt figyeltem meg álló helyzetben meleg motornál, terhelés nélkül. Viszont ha kiengedem a kuplungot, oylan mintha terhelés alatt meg működne a fordulatszám szabályozás, mert akkor kis gáznál elég rendesen visszalassul. Ezt nemrég vettem észre amikor 800 nm-t kapáltam kukoricát, előtte csak kiskertet kapáltam.
Annyi előélete van, hogy nagyon nehezen indul a motor hidegen, sokszor melegen is. Ki kell vennem sokszor a gyertyát, megpucolni, meg kicsit berántom gyertya nélkül párszor, de még úgy is nehezen indul, de elkapja.
Vettem bele egy másik gyertyát, oregont, igaz attól még midnig nehezen indul, régi gyertyával még kora tavasszal nem kapott komoly terhelést, csak kiskertet kapáltam, akkor nem vettem észre ezt a fordulatszám problémát, csak a nehéz indulást.
MOst hétvégén leteszteltem, megkapáltma vele kb. 10-15 nm-t és akkor is bemlegedés után nagyon pörgött kicsi gázállásban, de hidegen indítás után faszán pötyög a motor kis fordulaton ahogy kell.
Nem lehet, hogy ez az oregon gyertya egy szardarab? Kora tavasszal nem volt iylen gond, pedig 200 nm-t kapáltma akkor kb. még a régi gyertyával és nem volt gond.
Sziasztok. Segítségeteket kérem, nem rég vásároltam egy MTD thorx 55 -ös rotakapát, és olyan gondja akadt, hogy indítás után mikor beleengedem a földbe kis idő után leáll, benzint kap , gyújtása rendbe nem fütől nem tudom már mi lehet a baja.Nagyon jó volna ha segítenétek!! Zsolt
Kezdeni kell a gyertya cserével, majd pipa, nagyfeszkábel és a vezetékek, kontaktusainak vizsgálatával. Ha nem vitt eredményre johet a megszakito kontaktorainak tisztitása becsiszolással, hézagbeállitás. Ha még mindig nem jó akkor kondi vagy tekercs. Ezeknek kizárásos cserés szisztema szerint javíthatóak egyszerűen.
A fordulaton lévő gyujtáskihagyást az egyrenövekvő gerjesztési feszültséget, frekvenciát nem tudja elviselni a felsorolt alkatrészek valamelyike. Az átütési szilárdság a hibás részben csökken majd áthúzás történik, igy a gerjesztés csorbát szenved. Nem lesz szabályos szikra a gyertyán.
Ezt a rezgést oszcilloszkóp monitorán jól meg lehet figyelni. Hasonlit a szinuszos görbére csak sokkal sűrűbb majdnem tüskeszerű. Az idő arányával viszonylag hamar közeledik a nulla felé mig zéro nem lesz.
Nem. Ezt most rosszul gondolod. A megszakítónak a felső holtpont előtt (a specifikációban megadott mértékben, helyen) kell nyitni. Ekkor jön létre az elektromágneses indukció, azaz a szikra a gyertyán. De, a megszakítónak továbbra is nyitva kell maradni ahhoz, hogy a elektromágneses indukció le tudjon csengeni. Ti. A gyújtótekercs, a kondi, a megszakító párhuzamosan vannak egymáshoz kötve. A megszakító zárt helyzetben rövidzárlatot csinál, igy hiába van mágnese indukció a lendkeréktől, nem történik semmi. Mihelyt nyit a megszakito, indul a gerjesztés. A kondi és a tekercs egymással párhuzamosan, hirtelen induló, majd egyre csillapodó harmonikus rezgést folytatnak le, míg végül kialszik. Mindez az azalatt az idő alatt kell megvalósulnia, hogy nyitva a megszakito. A megszakítora jellemző érték a nyitási és a zárási szög. Ennek mértékéből tud például következtetést levonni a diagnosztikai berendezés, hogy mekkora is a megsz. hézag.
SZiasztok! Robi 50 problémám van. Alapjáraton elketyeg akármeddig, de nem veszi fel a fordulatot. Hörög amikor gázt adok, de jár tovább kb azon a fordulaton. A gyújtásra gyanakszom. A megszaktó megfelelő időben adja a szikrát (ha minden igaz). De a felső holtpont után tovább nyit még a megszaktó. Lehet az a baj, hogy túl sokáig nyitva van? A felső holtponton kell a maximális megszaktó hézagnak lenni? Köszi a sagítséget előre is.
elhiszem de kocsizáskor megakarnék vele a kis kerekek miatt meg kéne h legyen az egész gép 70kg de úgy először ki kéne próbálni csak egyedül a tengelylehajtás része nem tetszik mer gyengének néz ki vari gépeket néztem csak azok marhadrágák
Helló! Ha robosztus kell nekem van egy 600kg egytengelyes tzk motoros gyári traki 14LE-s diesel. Pótkocsival 1t elvisz, szántani is tud, + kardán 9 fordulattal. Garantáltan megveri az összes kapálógép trakit .
teszik esetleg más fajta is van ebbe a kategóriában?
eddig nekem volt egy robi52 az 29 évig húzta jó volt aztán le lett cserélve egy szentkirály charli b-re az egy nagy csalódás volt 4,5 lovas briggs motor volt rajta amikor új volt jó volt de most 5 évesen más aluporos az olaja ordít a kuplungja és gyenge de a kapa kialakítása jó meg szépen dolgozik de az 52-eshet képest szar az 52-esre meg tettem egy briggs 625 series motort és bika de csak kocsizni használom meg szántani havattolni de lehet h ez lesz rotálni és az új kocsizni + rotálni.
Alapjárat rendben két ütemre jellemző, füstöt alig látni. Fordulatot felveszi, ahogy emelem a füstöt látni. Nem észlelek gyujtáskihagyást. Rendesen kipörög.
Légszürő fémhálő, tiszta - viszont az olaj 1/2 cm helyett bő 1 cm volt.
Az uszó réz, de nem tudom az üzemanyag szintnek mennyinek kell lennie. Lehet, hogy ez is tul magas mert a lemezke egész fel van hajtva. Ezt hogyan tudnám kikisérletezni, hogy rendben legyen?
A gyertya valóban 175 hőértékű lehet. Erre utal a 7. Ha figyelembe vesszük a rendszerváltozás előtti Pal N7 jelölést. Az N5 lenne a 95 (ez való babettába pl. Vagy robi 55) , az N8 225, meg a N9 240-260 (simson, MZ). A 14 a menetre utal. A CsN 30 4141 a cseh szabványjelölés, mint nálunk az MSZ.
Úgy érted nincs semmilyen gyújtáskihagyás? Szépen egyenletesen jár a motor alapjáraton, közepes fordulaton, nagyobb fordulaton? Mennyire pörög ki? Ha kipörgeted csutkára, ill. szinte csutkára, erősödik a kétüteműre jellemző keverékfüsst? Levegőt kap frankón? Légszűrővel mizu? Mennyi olaj van az alján? Ne túl sok? Fémháló-műa.háló (nem tudom melyik van benn) nem szutykos? Próbáld ki szűrőháló nélkül(ha ki tudod venni) kevés olajjal. Gyerekek Ha jó a gyújtásotok, és ha nem kap túl sokat a motor, annak jónak kell lennie! Ha más nem, próbáld ki azt, hogy elzárod a benzincsapot, és menetben mész vele. Figyeld, hogyan viselkedik: ahogy fogy a karbi úszóházából a benzin, fog e "erőre" kapni. Hogyan fog változni a motor dinamikája? Milyen úszó is van ebben? Réz vagy habplasztik? Ha habplasztik, akkor az ennyi idő múlva "eltelik" benzinnel, megnő a súlya, csökken a felhajtóerő, magasabb benzinszintet okozva. Ekkor is többet kap a motor. Aztán egyszercsak már nem tud lezárni.
A fükasza topicban olvastam mágus 1976 problémáját az mf 70-el.
Nálam is ugyanez a probléma, kormos a gyertya.
A gépkönyv szerint 14-7 CSN 30 4141 kell bele, amiről persze a neten semmi sincs.
Webáruházakban a helyettesitő 175-ös hőértékü.
Próbáltam több fajtát hőértékben , tipusban, nem segitett. Lefojtottam az alapjárati keverékszabályozót, mondom dus a benzin, de csak azt értem el, hogy 1 000 m-t 3-4 db gyertyával tudtam megtenni, mert leállt a motor a korom miatt. Parton kifelé több gázon, jobban kormozódott, hamarabb leállt. Most 1 és negyed fordulattal nyitva van, igy legalább nem áll le, viszont a gyetrya továbbra is kormos.
Nálam is gyujtás házagok stb. rendben van és mégis ...Ez érthetetlen, nem logikus.
Sziasztok nekem egy sima marci 5.5 ős gépem van és biz télen nyáron megy az alap sujj meg az én sujjom mellet 12 m át tutin elhoz állo heyzetben.Bár az alváz a poton tuningoltam mert eltört a gyári cső ill a motor elszabata.Jelenlega főrud rész az 12X60as huzott és a hátső rész a tengely rész meg 60X12 es és plusza gyári anyag is meghagytam és esztergáltatam egy körbeforgó csuklós csatlakzot. na de igy is a 12 mázsa a tuti huzza és nem nyözsörög.
Köszönöm a segítséget! Azt hiszem egy Quantum 5,5-ösnél maradok. Remélem ezután a 3,75-ös után beválik, igaz 1999 óta tavalyig nem volt semmi panaszom rá, ahhoz képest, hogy fűnyíró motor. Ha nem titok, merre laksz? Én érdi vagyok. És mégegyszer, köszönöm!
Vagy Briggs Intec. De annyi féle van ám. Magam sem tudom. Jó pénzért olyat kapsz amit csak akarsz. Őszintén. Quantumnál, Hondánál kell jobb? Hiszen jók azok. Ha quantumot veszel akkor inkább a 55 vagy 45 vedd. Az ilyen Series 625 meg társai már nem olyan strapabírók mint az előbb említettek. Hamarabb kopik a henger, a rövid dugó miatt.
Nem akarom én itt tudományosan félre magyarázni semmit. De azért biztos nem véletlenül van a nívópálcán minimum és maximum jelzés. Én nem töltöm túl a Max. jelzésen. Részemről ennyi.
Miért lenne baj. Mitgondolsz, hogyan változik az olajszint ezekben munka közben. Mint állat. Mindenki focipályát nyír? Kapálógépről nem is beszélve. Lotyikolódik benne a jó meleg , híg olaj, és akkor? Füstöl, vagy valami más zavart észlelsz? Nem. Akkor? 5 mm plusszon vacakoltok? De precizek vagytok! Tudod mit. Indítsd el, járatsd csak 10 mpercig aztán stop. Most nézd meg mennyi benn az olajszint. Máris kevesebb lesz, amig vissza nem csorog.
Miért, mi lesz ha 6 ot öntesz bele? Én azokat a motorokat szoktam sajnálni amiben a szint elsem éri a pálcát a gondos gazda miatt. Én még olyat nem láttam, hallottam, hogy a 6 dl olaj miatt odafosott a motor! :)
Semmilyen átalakításra nem lesz szükség. Egy az egyben jó rá. Ilyen motort kellett volna feltenni a rohadék robixnak. Csak sajnos a szakítsunk nagyobbat szemlélet volt a fontosabb nekik.
Lenne egy kérdésem, látom te elég jól vágod ezt a témát. Van Robi 56-os kapám, a fórum olvasgatása közben szembesültem azzal, hogy fűnyíró motor (3.75 LE) van rajta. Komolyabb átalakítások nélkül fel lehetne-e szerelni rá egy Briggs Quantum 4,5 LE vagy 5,5 LE motort? Vagy te mit javasolsz?
Na szóval semmi baja motorikusan a gépnek csak a toldásnál lévő alumínium négyszög ami hajtja a bovdent a szöghajtás felé abból elfogyott a négyszög és most egy körkeresztmetszetű zsákfurat található benne ezért szeretném kicserélni . Esetleg nem tudsz valahol ilyesmit?
Amilyen az esztergályosoknak van bronz az jó ide. Úszó illesztésre illesztjük a csapszeget. Nem lóghat picit sem. Max 2-3 század. Nem tudom már fejből mekkora az MPM2 dug csapszege. A lényeg, hogy dörzsárazáskor csak óvatosan, ne engedjük végig a dörzsárat. Közbe-közbe próbáljuk bele a persejbe a csapszeget. Esetleg mindkét irányból engedjük bele a dörszárat. Lehet aza az Úszó illesztés kissé húzósabb is.
Briggs Quantum motor. 4,5 LE, jó, megbízható motor, ha tényleg jó. Ezt ugye így nem látni. Egyébként nekem is ilyen motor van 2 is. Nem lenne baj ha 5,5 lovas lenne. Milyen információra gondoltál még?
Véleményeket, tapasztalatokat kérnék a képen látható gépről, főleg a motorjáról. A gép 1995-1996 körüli, pontosan nem emlékszem a kis táblán mi van. Köszönöm!
Van Husqvarna fűrészem is, épp a környezetvédős fajta, az x-torq motorral szerelt. Annyival bonyolultabb a sima kétüteműnél, hogy a karburáttorral párhuzamosan van egy második szívócsatorna is, ahol csak levegőt szív be. Meg 1-2 járat a hengerben. És ugyanannyiért adták, mint a sima változatot.
Robi 151: szép, meg jó, meg egyszerű
B&S 850: Picivel drágább, egy olajszivattyúval + szűrővel van benne több, mint egyszerűbb társaiban. Plusz a readystart rendszer.
Összehasonlítva ez utóbbi kettőt, a B&S sokkal könnyebben indul, és ennél decikben mérhető a fogyasztás, még a másiknál kis túlzással literekben.
A Trabant motor is sokkal egyszerűbb, mint egy korabeli 4 ütemű, mégis gyakrabban romlik el.
Kalasnyikov szerint, az a megbízható ami egyszerü. S neki eddig bejött ...
;)
Namármost!
Több, mint 100 éve hogy a szóró olajozást mindennapi szinten használják a gépészetben. Mindezt teszik ma is, az egyszerübb fűnyíró és kisebb mezőgazdasági motorkban, mivel csak a gép használatát korlátozza ésszerü mértékkel.
Vagyis ...
Partoldalban, árokban nem nyírkálunk füvet 4t motoros, 3 vagy több keréken hordozott géppel. Erre a 2t vagy elektromos kisgépek tökéletesen megfelelnek. Akit érdekel, annak szívesen kifejtem bővebben.
Hm ... kinek mi a kedveltje ... jó példa a Husqvarna láncfűrészei, amikkel a környezet védelmére fektetnek fokozott hangsúlyt.
Alacsony nézőpontot képvisel annak a gondolkodása, aki ezt, egy az egyben így el is fogadja.
Ezeknek a gépeknek az előállítása annyival többe kerül, mint amennyit a használatuk során a környezet védelmére fordítanak. Ennek a többletnek a gyártó cég fölözi le a hasznát a marketing révén. Most nem akarok jobban belefolyni, ezért mindenesetre elegendő lesz ha mindenki belátja, hogy a semmiből valamit/eredményt nem lehet felmutatni. Ha mégis úgy tűnik, akkor azt a vásárlóval fizettetik meg.
Ezzel, azt hiszem, le is írtam, miért húzok a régi gépekhez ...
A szelepehézagok mérése zárt szelepeknél történik. Ha a dugót a robbanási ütem kezdete utáni helyzetre állítjuk a felső holtpontra, vagy egy csöppet utána, biztosak lehetünk abban, hogy a szelepek zártak, így a mérés minkét szelepnél egyidőben végezhető.j
A hengerfej különálló rész a motortömbtől. A B&S Quantum esetében SV vezérlésl van. (Oldalt szelepelt, oldalt vezérelt) Itt a hengerfej nem vesz részt egyikben sem. A motortömb olalában van a 2 szelep. A kipufdob mögött, ill. mellett van a szelepfedél. Annak levétele után válik szabaddá a hézagok mérése. A hézagok állításához a szelepet ki kell venni. Ez csak úgy lehet ha a hengerfejet levettük. Általában a hézagok csökkenni szoktak, tehát növelni kell. De előtte a szeleptányérokat szabályozzuk, majd az ülékkel összecsiszoljuk. Ezt koveti a hézagok pontos beállítása.
A szívó sz. hézag 0,12-015 mm, a kipufé 0,17-0,20. Az utóbbi nagyobb semmiképp ne legyen, mert az automat. dekompresszor működése elégtelenné válik.
A regulátorrral csak óvatosan! A túlpörgetés nem használ a motornak A max fordulat nem lehet több 3100-3200 f/p!! A lendkerékék a kapálógépen nem nyíródhat el, ez fűnyírókra jellemző. A kopás miatt gyengül általában egy ilyen motor. Szelepek tömítetsége, és a hézagok helyes megléte a kérdés. Illetve a henger-dugattyú-gyűrűknél jelentkező résveszteség mértéke. A karbit kitakarítani sem árt néha. A gyújtás ideje fix, nem állítható.
A lángcsóva a kipufógon teljes fordulatnál természetes. Bár, a koszos fúvokák a karbiban, az benzinben elszegényedett keverék okoz teljesítmény csökkenést és elnyújtott égést, túlzott melegedést.
Ezek az olajok jók ezekbe a motorokba: 15w-30, 10w-30, 15w-40, 10w-40. Ezek közül bármelyik alkalmazható, kivétel nélkül! Valamelyik topikon, asszem a Briggs & Stratton már sokat beszéltünk erről a dologról, de lehet ezen. vissza kell kicsit olvasni csak.
Hát az enyém ha kihül már nem indul el úgy ha bennehagytam a benzint a karbiba. Mindíg elzárom a benzincsapot hadd ketyegje ki magából. Így ha indítom 2 rántásra indul, van mikor 1re is elindul. :)
Köszi a gyors reagálást, igen azt nem irtam hogy a szűrő is renben,új van benne, a regulátort is próbáltam bűvőlni de az sem hozott eredményt.
Ezzel a kipufogó nélkűli próbáláskor kicsapó lángcsóva ami alig alig de látható,ezzel nem igazántudok mit kezdeni hogy ez miért van lehet hogy a szelepekkel van gond.
Igaz a nagy dizeleknél is van ilyen az én területemen. Amúgy meg egy kűllőre indúl hidegen melegen. Mindenesetre mégegyszer köszi az infót,kezdem a szelepeknél,és aztán ránézek a dugóra és a gyűrűkre.
Még annyit hogy alkatrész fellelhető ezekhez,mert még szűrőn kivűl mást nem vettem, és nem tudom az ellátottságot.Szerencsére csak egy fűnyiró fötengelyét egyengettem és centiroztam ebben a kategóriában oda meg nem kellett venni semmit azóta is dolgozik,ő ugyanilyen motor, csak ugye a lenkerék más a gyujtással.
Köszönöm az eddigi tanácsokat. Nekem a lényeg, hogy kis könnyű legyen és nem túl nagy/sok ránntással beinduljon. (Legjobb lenne, ha önindítós lenne, mint az autóm, mert a fiatalkori erőm már a multé. Gondolom ilyet nem is csinálnak ilyen kis gépeknél.)
Még tájékozódom, addig maradok az öreg gépemnél. Majd jelzem, hogyan döntöttem.
Szerintem, ellenőrizd le a légszűrű tisztaságát, a szelephézagokat, aztán érdemes megnézni a lendkereket is, nem nyírta el a reteszt? Ha ezek rendben vannak, akkor érdemes még a beállító mechanikán is megpróbálni az állítást, ami a regulátor max feszességét állítja be. Ha így sem jó, akkor gyűrűsor csere ...
Sziasztok. Egy ismerősömnek le kellene cserélnem az olajat a fűnyíróban. Átlagos Briggs motoros fűnyíró, kb. 5 éves. Én eddig mindig kapálógépbe való olajat vettem, ő meg a kezembe nyomta ezt: Eni (Agip) i-Base Professional 15W-40
Nem értek hozzá, ez jobb vagy rosszabb, mint a kapálógépbe való olaj? Beleöntsem? Jbb, csak drágább, vagy hogyan van?
A segitségeteket szeretném kérni. Van egy eléggé régi de új korátol nálam használt ,rendszeresen karbantartott RK02B tipusú BRIGGS QUANTUM motorral szerelt rotátorom.
Az történt hogy egyszer csak arra figyeltem fől hogy gyengélkedik a motorja, megfullad, nem adja le a korábbi teljesitményt ,magyarul elgyengűlt.
Indulni a szokásos módon egy,max kettő rántásra indúl hidegen melegen,talán azt vettem észre hogy a beinditás után mig fel nem melegszik teljesen addig erősebbnek érződik.
Karbi átnézve, kipufogó kitakaritva,szinte alig volt benne valami koksz,üresen szépen jár,szimeringeknél nincs kifúvás. De a korábbi erő hiányzik belöle,annyi még a tapasztalat hogy levett kipufogónál dolgoztatva
néha kilángol a hengerből. Műszaki vagyok de nagy gépek területén,ezek a kicsik nem annyira vannak képben nálam ,ezért kérném a tanácsotokat, mitévő legyek, esetleg szelep gond vagy kopott a motor?
Hello nekem nem volt gondom a honda karbival a gép 3 éves most munka után be van téve a garázsba, tavasszal uj benzin bele és már megy is, nem nagyon kap karbantartást. A briggset nem tudom olyanom nem volt ..
Ha megnézed pl a Tescoban a Mol-os olajakat, akkor azokra is rá van írva: léghűtéses 4t motorokhoz. Ha jól emlékszem ezek 10W30 asok. Ez az érték a téli és nyári viszkozitási értéket adja meg.
A kiskertekbe a Honda motoros 4 ütemü gépek egész jók, könnyü, fordulékony 6 kapataggal szerelhetö igénytelen gépek szerintem olyan 100-120 ezer körül hajtástípustól függöen. Nekem a misina fantázianevü van a lehajtás nem a legjobb ez 106 000 volt 2 éve. A robi 151 után ezzel menni a kukorica sorok közt mintha sétálnál , olyan könnyü,,
Köszönöm válaszaidat. Meggyőztél. Valószínű, hogy maradok a régi gépnél. Esetleg tudnál ajánlani valamilyen kis könnyű, könnyen indítható más márkájú gépet? Kis házi kertbe kellene, kb. 500 négyzetméterre.
semmi. benzin lett bele téve és 2. rántásra indult. sehol nem csepegett semmi. kicsit köhögős még de be kell járódnia. olajat milyen félét tegyek? 15W30 vagy 10W40?
Anno volt egy nehezen induló Csepel motoros szivattyú gyári izzítással...
Esztergáltattam 4db közdarabot a gyári gyertyák helyére, amibe a hagyományos régi Opel ( BERU - 2400Ft/db ) izzító gyertyákat tekertem.
Az Opel gyertyák párhuzamosan működtek az eredeti spirálos gyertyák soros kötés helyett.
Az 1. akku eredetileg is fixen testelve volt, amiről 12V-ot kaptak a gyertyák rövid időre, majd az indítás a 2. akku sorba kötésével ( párhuzam kapcsoló ) 24V-ról.
Soha nem indult olyan könnyen előtte a Csepel motor, mint az izzítás 12V-ra átalakítása után.
A felújított gépeimet szoktam ennyiért kínálni. Szerintem, megéri - ha valóban ilyen.
Mindenesetre, nézd meg, hogy nem folyik-e belőle az olaj az alsó szimmeringnél (esetleg a felsőnél is, de ez ritka esemény) - így, ez lehet alku tárgy is, viszont nem költséges a javítása. Könnyen indule-e hidegen - melegen; ez a gyűrűk állapotára utal. Füstöl -e melegen? Ha igen, akkor az a szelepek, illetve a szelepvezetők kopására vall.
Ha meg, jön-megy, teszi a dolgát, érdemes megvenni és dolgozni vele.
A robi 156 t s modellről mi a véleményetek?
Amit tudok: 3x volt használva aztán letették mert nem volt aki dolgozzon vele. 3 vagy 4 évet pihent és most eladják.
50 k t megér?
Kinéetre. Tip top....
Üdv!Ez a tipusú vetőgépem van eladó,csak sajna telóról netezek így nem tudok ide képet feltöltení!Itt legalább találsz rólla leírást is!Egyébként 1szer volt használva! http://www.erdo-kert.hu/index.php?page=termek&termek_id=250
Kb. 10 éve ha nem több, volt tudomásom arról, hogy a világkiállításon részt vett az MPM 2 és bátyja. Elképesztő árával nem volt sajnos túl csalogató. Nem emlékszem pontosan, valami 200 ezer vagy 400 ezerre emlékszem. AKKOR! Szóval ha most lenne, szerinted olcsóbb lenne? Meg is vennéd? Szerintem nem.
Ha akarod, és vállalod a költségeit, akkor segíthetek a felújításában.
A környékünkön van olyan cég, aki gyárt minta alapján dugót, gyűrűsort, hűvelyt (vagy előzőleg az ovalitást fimofúsással szabályozza) szinte bármilyen motorhoz. Ennek költségeit vedd alapul ahhoz, hogy én vettem korábban olyan gépet, amit érdemes volt felújítanom és mág tovább is adnom.
;)
Ennek fényében az újgép ára az általam felújított MPM02 ára mellett eltörpül.
Voltak nálam is korábban gyűrűzütt és hűvelyezett motorok. Azoknál, a gyűrűsor kopása volt a ludas a komoly és hamar bekövetkezett kompresszióvesztés terén.
Mielőtt szétszeded, érdemes megnézni a szelephézagokat is (megtakarítod a hgf tömítés cserét).
Segítségeteket szeretném kérni van nekem egy robix 156 típusú kistraktorom és az a baj vele hogy beindítom alapjáraton is 1-2 perc múlva felmelegszik nagyon! És ahogyan használom annyira felmelegszik hogy egy idő után leáll. Mi lehet a baj vele?
szia van egy GCV-160 motoros kapám és kellene hozá nekem egy hajtömü esetleg nem e tudc nekem segiteni itt az email cimem kimpancsalad@gmail.com pont ojan kellenne mint ami a képen is lácik elöre is köszönöm
nem a gyorsaság a lényeg a tecumseh cuminál. amikor egy kicsit megnyomod, akkor a cumiban egy belső perem elzárja a külvilággal való összeköttetést, és amikor tovább nyomod, akkor már az úszóházban lévő levegőt nyomod
Normál, üzemi esetben a karbi úszóházában mindenhol, úgy a benzinszint felett is, a külső légköri nyomással megegyező nyomás van. Ezt úgy biztosítják, hogy egy kis csatornán, furaton keresztül össze van kötve az úszóház legfelső pontja (ami abenzinszint felett van jóval) a külvilággal. Ez pedig a Briggs Quantum gumicumis szivatós karburátorainál úgy néz ki, hogy a gumicumi közepén van ez a furat. Megnyomáskor először ezt a lyukacskát fogjuk be újbegyünkkel, majd gyakorlunk rá nyomást benyomással. Ez annyit tesz, hogy a benzinszint feletti levegő nyomása nagyobb lesz mint a külső nyomás. Ekkor a teli úszúházból benzin áramlik fel a főfúvokán át a féklevegőcsövön a szívótorokba. Ezzel a szivatás, benzin dúsítás megtörtént. Nagyon fontos az, hogy pl. cérnakesztyűvel a kezünkön nem fogunk tudni szivatni a Briggs Quantum gumicumi szivatós motort. Csak csupasz kézzel! A Tecumseh viszont nem teljesen ilyen, azt bárhogy lehet, lényeg nyomkodjuk gyorsan.
(A membrános gumicumis szivatós Briggsek meg teljesen mások, ott benzint injektálunk a torokba.)
Megköszönném, ha valaki meg tudná mondani, hogy hol tudok új MPM 2-es rotációs kapát venni!? (A régi 20 évet szolgált, nagyon bevált de szeretném lecserélni, mert kopottak a kései, nehezen tudom beindítani, a sok rángatástól időnként kiakad a berántója, amit macerás szerelgetni,...)
...a külső légköri nyomásnál kisebb a nyomás. A szívó motoroknál meg kifejezetten kisebb a nyomás a venturi toroknál, azaz annál a bizonyos szűkítésnél.
Feltöltős karburátor? Hm? Az mi? Nem ejtőtartályos üa. ellátó rendszerre gondoltál?
Szóval, ha az úszóházat túlnyomás alá helyezzük akkor a benzin túlfolyik. Így egyfajta elárasztásos szivatást valósítunk meg. Ilyen gyakorlatban a Briggs Quantum, és a Tecumseh karburátorainak gumicumis változatai.
nem tudsz valami érthető elméletet arra, hogy miért szívja fel a karburátorban mag hasonló szerkezetekben az áramló levegő a benzint alulról?
iskolai és egyéb tanulmányaimból rémlik olyasmi, hogy "a gyorsan áramló gáznak kisebb a nyomása", de nem értem, hogy minél kisebb, és egyáltalán miért. ráadásul turbós motornál, festékszóró pisztolynál meg kifejezetten nagy nyomású levegő szívja a benzint, egyebet.
Teljesítményt lóerőben, ha úgy tetszik kWattban a motor főtengelyén mérnek. A váltókkal, hajtóművekkel ahogy nevük is jelzi: sebesség- és nyomatékváltók, nyomatékot, sebességet tudunk változtatni. LE-t nem!
Tételezzük fel, hogy van 1 LE motorunk. A definició szerint 1 LE az az erő, amely 75 kg súlyt 1 méter magasságba 1 másodperc alatt emel fel.
Szóval a mi motorunk pont ennyit tud, nem tudja fél másodperc alatt, mert akkor 2 LE lenne, stb. Most egy hajtóművel megfelezzük a motor kihajtását 2:1 ben. Vagyis a hajtómű kihajtása pont fele annyit tud fordulni mint a motorunk főtengelye 1 perc alatt. A nyomaték is a duplája lett. Így akár a dupla súlyt is azaz 150 kg emel fel 1 m magasra. A szó nem szoros értelmében most erősebb a szerkezet. De, mivel megfeleztük a fordulatszámot, így nem tudta 1 másodperc alatt felemelni a 150 kg súlyt, kellett neki 2 másodperc. Tehát maradt a teljesítményünk 1 LE!
Ez mind elvi számolás, a gyakorlat nem lesz ilyen kedvező a surlódási, és egyéb veszteségek miatt.
Köszi ez kell pont a kuplungnál van a gondom. Szervízben járt a gépem mert nem volt rá időm és most kénytelen vagyok én megcsinálni azaz már a hajtásház nagyrészt felújítva csak a nagy rugó alatt kell valaminik lennie alul / valami csészének / Esküszöm szívem szerint a "szaki kezét" törném. Milyen olajat tesztek a hajtásházba ?
ha már használod ezeket a kifejezéseket, hogy "erő", "teljesítmény", stb. akkor olyan értelemben használd őket, ahogy azt a fizika nagy tudósai definiálták, és mindenki megtanulta általános és középiskolában, egységes módon.
mert látahatóan más nálad ezeknek a szavaknak a jelentése, de hogy mi, azt rajtad kívül itt most lehet, hogy senki nem tudja.
Aki kételkedik,próbálja ki a gyakorlatban...:)Ilyet -már ne is haragudj- hogy a felező használatával az erő csökken???....:))) inkább ne is mondj senkinek.Pláne traktorosnak...Egy szó mint száz,ha más nincs irány a gyakorlati erőpróba.Mondjuk,azért azt tisztázni kellene,hogy a hasznos vonóerőre gondoltál,vagy a motor teljesítényére mert nem mindegy.Nyilván,a motor nem lesz erősebb csak könnyebben hajt,de dupla súlyt húz el mint normál esetben.Ennyi lényeg,nem szó szerinti motor által leadott erő növekményről van szó.Üdv.
Egyébként,a gépet a Veszprémi Mezőgép gyártotta 25 éve(kb.),korlátozott számban.Ezt követte a Rekord,ami csupán 8,5LE-vel jött ki.Ugyan,arra pakoltak váltót(de minek,amikor a gép gyenge pontját képezte...???-majd,a T-szériát 11,5LE-vel amit máig is forgalmaznak.Kevés példány van belőle,amikor indul,a hangja egy Chopper-re emlékeztet...kemény játékos,nem vitás.Üdv.
Például?Mert ha a forg.nyomatékot felszorzod az áttétel mértékével,akkor ugye egyik kerékre is 10LE,és a másikra is,azaz 20LE a közös tengelyen.Nemde?Az áttétel ez esetben felezi a sebességet,duplázza a leadott nyomatékot,ezzel egyenes arányban az erőt.Nos,ezt mondja a fizika a felezésről.A lényeg szerintem nem ez,hanem a gép meghirdetése.Aki ért a géphez-tekintettel arra hogy nem "kispiskóta" a teljesítménye-pláne ha dolgozott is ilyennel az tudja mivel van dolga.Üdv.
Üdv.Mindenkinek!Van egy eredeti Robi 250-es gépem(eredeti amerikai Briggs mocival,szóval nem itt gyártották...:) ),10Le,+ felezőmű azaz 20LE A TENGELYEN! Ára: 100E,vagy MF70 vagy másik fűkaszás gép cserével eladó.Nagy,erős munkákra ajánlom.Kerekei eredeti Terra kerekek eredeti súlyokkal.Hajtómű tiszta,a kifufogó dobot kell egyszercsak cserélni,de az nem jelentős.A légszűrője is Terra mert nekem az olajos jobban bevállt,de adom a géphez az eredeti légszűrőt is.Mindennapi használatban áll,kizárólag Briggs motorolajat használok,szóval megkímélt a gép.Kérdésre válaszolok.Képeket email címre tudok kűldeni,ide nagy felbontása miatt nem engedi a rendszer.Üdv.
Köszi, valóban gyertya gond volt a hondámnál. Valószínű túlszívta magát benzinnel, azért nem indult, és amúgy elég fekete a gyertya. Lehet alacsonyabb hőértékű kellene bele? Gyári volt benne. Viszonylag kis fordulaton használom a gépet, talán nem melegszik fel eléggé?
Szerintem Kétfészeresnek igaza van. Annyit tennék hozzá, hogy ha a motort nem pontosan rakod fel a hajtóműre, akkor is csinálhatja. Én úgy szoktam összerakni, hogy mielőtt megúzom a 3 rögzítőcsavart, átforgatom a behúzóval párszor (vigyázni kell, nehogy beinduljon! akár a gyertyát is ki lehet venni erre az időre). Így a kuplung igazodik a haranghoz. Ha új kuplungot vettél, győzédj meg annak megfelelő méretéről és a rúgóinak feszességéről.
biztosat nem tudok mondani, csak belebeszélek látatlanul:
egy 6 lovas motor nem hiszem, hogy olyan gagyi lenne, (és azt sem hiszem, hogy fűnyíróra lenne tervezve egy ekkora motor), hogy ne lenne alapjárati rendszere, úgyhogy én elég valószínűtlennek tartom, hogy ne lehetne rendes alapjáratot csinálni neki.
más:
amikor óvatosan húzod a berántót, (nem indítod be a motort, csak lassan körbeforgatod), nem hajtja a kapát? mert ha igen, akkor nem a fordulatszámmal van baj, hanem a kuplunggal, pl. a pofák lefelé beleérnek a csészébe