Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

WooDoo Creative Commons License 2014.05.31 0 0 34085

Csináltattál másik fogaskerékpárt a váltóba?

Előzmény: G é z a (34079)
WooDoo Creative Commons License 2014.05.31 0 0 34084

Van olyan Prius taxi, amiben már 1 millió km van, de még nem kellett aksit cserélni benne...

 

Előzmény: BIGYO4 (34081)
aixam400l Creative Commons License 2014.05.31 0 0 34083

Sziasztok.váltóba milyen olajat szoktatok rakni? Köszönöm

XANTIi Creative Commons License 2014.05.31 0 0 34082

A legelső Priusok akkujai most kezdenek el cserére érni! Ráadásul nem drága és cellánként cserélhető! Döbbenetesen sokat kibírtak, senki nem gondolta volna a típus indulásakor!

Előzmény: BIGYO4 (34081)
BIGYO4 Creative Commons License 2014.05.31 0 0 34081

Majd az akkupack cserénél érdemes lesz ujraszámolni és leosztani a fogyasztást.

Előzmény: WooDoo (34077)
aixam400l Creative Commons License 2014.05.31 0 0 34080

Sziasztok.olyan kerdesem lenne hogy mi lehet ha gyorsul kifele van 1fura hangja szerintem a variatornak vagy a valtonak.de foleg mikor motorfékez es akkor is az elején mikor jobban forog.?

G é z a Creative Commons License 2014.05.31 0 0 34079

1 : 6

Előzmény: WooDoo (34073)
XANTIi Creative Commons License 2014.05.31 0 0 34078

Van Yaris hibrid. Látni pár darabot.

Előzmény: WooDoo (34077)
WooDoo Creative Commons License 2014.05.31 0 0 34077

Ezen a fórumon gyakran téma az üzemanyagfogyasztás, esetleg érdekes lehet, mennyit is fogyaszt valójában a legendásan gazdaságos Prius. A sógorom itt vezeti az adatokat:

http://www.spritmonitor.de/en/detail/624164.html

 

A télen 4,95 liter volt a legmagasabb átlaga, most 4,13 liternél jár. Napi 60 km-t ingázik a sógor a munkahelyére, amiből 20 km város, 40 km meg oszágút. A prius egy szép nagy autó, jó nehéz is, ez a hajtáslánc egy kisebb karosszériában, pl. a Yarisban, biztosan 4 liter alatti átlagot tudna. Mondjuk elég drága autó a Prius, 6 évesen is még kb. 3M, de ez egy tökéletes 5 személyes családi autó, aminek a szervízköltsége szerintem még a mopedautókénál is sokkal kevesebb. Mondjuk az amortizációs költség elég durva ezeknél az autóknál, az első 5 évben kb évi 1M volt az értékvesztése. De ez minden új autónál így van, lehet ebből a szempontból a Prius még nem is teljesít olyan rosszul...

Mnagy Creative Commons License 2014.05.30 0 0 34076

Nem! 

Előzmény: Zsoli65 (34075)
Zsoli65 Creative Commons License 2014.05.30 0 0 34075

Aixam 400-as távirányítójának elemcseréje után újra be kell állítani a távirányítót?? És ha igen, hogyan??

WooDoo Creative Commons License 2014.05.29 0 0 34074

Összeraktam végre az Aixam variátorát, elég jól sikerült, szépen fut minden. A primer varióban a külső szénkarikának kicsit meg volt kopva a furata, ezért kiesztergáltattam 28 mm-re, és tettem bele egy Glycodur perselyt. Ha esetleg még 1x kikopna, elég csak az 1000 Ft-os perselyt cserélni, nem kell 5e-ért új szénperselyt venni. Ebbe a primer varióba már nem drága bronzperselyt csináltattam, hanem olcsó alumíniumot, de ez is nagyon jól bírja, szinte semmi kotyogása nincs még, pedig már kb. 3 éve alakítottam át.

 

Lefotóztam a primer varióhoz gyártott távtartót. Ennek támaszkodik a rugó egyik vége, a másik meg a szénkarikának, ezért együtt forognak, és így amikor felütközik a távtartón a szénkarika, nem csiszolják egymást. Mondjuk most már a Glycodur persely peremének ütközik a távtartó. Mivel a távtartó a golyóscsapágyra támaszkodik, könnyen elfordul, nem kopik az az oldala sem.

WooDoo Creative Commons License 2014.05.29 0 0 34073

Mit jelent, hogy levetted az áttételt 25%-al?

Előzmény: G é z a (34072)
G é z a Creative Commons License 2014.05.29 0 0 34072

Én megtartottam az eredeti primer tárcsát is meg a 29 mm-es szíjat is. Feleslegesnek tartom ehhez a 34 mm-est. A nagymotornál megtartottam az eredeti gyári felállást , de az áttételt levettem 25%-kal. Mindkettőnél lágyabb és hosszabb rugót tettem a primerbe,így szinte mindig 3000 fordulat alatt megyek.

Előzmény: WooDoo (34068)
WooDoo Creative Commons License 2014.05.29 0 0 34071

A krómhüvelyeket 40 mm átmérőjű hidraulika dugattyúszárból esztergáltattam. Ki kell órázni a rúdanyag külső átmérőjét, és utána óvatosan ki lehet esztergálni a közepét, az nem kemény. Lehet kapni 38-as furatú tűgörgős csapágy futópályát, de annak 2-2,5 mm a falvastagsága, és ugyan fényesre van köszörülve, de nem krómozott. 

Mivel a rozsda a legnagyobb ellensége a szekunder variónak, mindenképpen olyan felületet akartam, ami nem korrodálódik. Szóba jöhetett volna egy rozsdamentes vastagabb falú acél cső is, amit a ragasztás megkötése után leesztergálunk 40-es átmérőre. De a rozsdamentes acél elég puha, biztosan nem olyan tartós, mint a keménykrómozás. 

 

A jobban kiesztergált menesztőt nem értem, arra gondolsz esetleg, hogy a zéger gyűrűt besüllyesztik a menesztőbe? Néhány mm-t lehet így nyerni, de kockázatos szerintem a falvastagságot csökkenteni. A szekunder mozgó tárcsa maximális elfordulását az határozza meg, hogy a műanyag körmök meddig tudnak lemenni a ferde pályán. Én elfordítottam ütközésig a tárcsát, utána beleszorítottam a 34 mm széles szíjat, és 54-55 mm távolságot mértem a szíj külseje és a tárcsa pereme között. A 29 mm széles szíj természetesen lejjebb tudna menni, ha a primer tárcsa is nagyobb lenne. Az 500-as menesztő tárcsán látszik, hogy a körmök végig kifényesítik a ferde pályát, ha jól rémlik a 400-as menesztőn viszont nem fényesedik ki tövig a ferde pálya.

 

A primer tárcsák össze tudják marni egymást, ha a távtartó karika belemarja magát a külső szénperselybe. Gondolom akkor viszont a szíj is kiemelkedik már a tárcsák síkjából, kivéve ha közben az is elkopott. Én nem is arra vékony karikára szoktam bízni a hézagolást, inkább esztergáltattam egy peremes csövet, amire a rugó támaszkodik, ezért együtt forog a külső szénkarikával, és így nem tud belemaródni. A cső külső átmérője akkora, hogy a rugóba éppen belefér, így még a felülete is sokkal nagyobb, mint a kb. 1,5 mm szélességű hézagoló karikának. Mondjuk ez a megoldás csak a golyóscsapágyasra átalakított primer varióknál működik. Találtam 2 db komplett primer variót a tartalék alkatrészek között, az egyikre már nincs szükségem, ha valakit érdekel, átalakíttathatom golyócsapágyasra, és megveheti...

Előzmény: Bakancs4 (34070)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.05.29 0 0 34070

Ja , megtaláltam a 33925-ös hozzászólásban a választ .

Előzmény: Bakancs4 (34069)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.05.28 0 0 34069

2 db 1 mm falvastagságú krómozott hüvelyt.

 

Ezt az esztergályos gyártotta vagy készen kapható ?

 

Lehet nekem jobban ki volt verődve vagy esztergálva a körmös menesztőm , de úgy emlékszem a széles szíj is le tudott menni a szekunder variátor tövéhez .  További emlékezetem szerint a primer variátoron is ki tud menni keskenyebb szíj a primer tárcsa pereméig -- szerinted előbb érnek egymásba a primer tárcsák mintsem kitolnák a 29-es szíjat a peremig . Márpedig a Lombi motorban is kitolják , és tudtommal az a rész egyforma .

Előzmény: WooDoo (34067)
WooDoo Creative Commons License 2014.05.28 0 0 34068

Megnéztem ma meddig is tud lemenni a 34 mm széles szíj a szekunder varión, ha teljesen elfordul a mozgó tárcsa. Hát nem túl mélyre, csak 55 mm-t. Tehát az áttétel számításánál a max. külső átmérő 210 mm, a minimum pedig 100 mm.

 

Először véletlenül nem a 4. lyukba akasztottam a rugó végét, csodálkoztam is mennyivel kisebb lett az előfeszítés. Szerencsére még azelőtt észrevettem a hibát, hogy megkötött volna a Loctite ragasztó, így még szét tudtam szedni a variátort. De lehet kipróbálhattam volna azt a beállítást, mert a vastagabb, kék színű rugó sokkal erősebben feszíti össze a tárcsákat, mint a vékonyabb sárga rugó. A kisebb előfeszítés jobb gyorsulást szokott eredményezni, de a nagyobb teljesítményű motorhoz az erősebb rugót építik be gyárilag. 

 

Akik 1:8-as váltót, és nagy primer tárcsát tettek a Z402-es motorra, a szíjat is szélesebbre cserélték? 

WooDoo Creative Commons License 2014.05.28 0 0 34067

Összeraktam ma a felújított szekunder variómat. A rozsdás tengelyt felcsiszolta az esztergályos, és a 38-as tengelyre ráhúztunk 2 db 1 mm falvastagságú krómozott hüvelyt. Így már 40 mm lett a tengely átmérője, szépen fut rajta a teflonos Glycodur persely. A krómréteg vastagsága 20 mikron, a felületi keménysége 63-68 Rockwell, szerintem ezek után már csak akkor kell hozzányúlni a szekunder varióhoz, amikor majd az alu tárcsa elkopik...

 

A szekunder mozgó tárcsájában kiesztergáltattam a két szénkarika közötti részt, és 1 db 40 mm széles teflon perselyt ragasztottam a furatba. A Glycodur persely 5-600 Ft körül kapható, és az esztergályos munkadíja is kb. annyi volt.

 

A krómozott tengely nem fog többé megrozsdásodni, és a teflon persely is sokkal strapabíróbb, mint a két vékony szénkarika. Remélem sokáig nem kell hozzá nyúlnom a szekunder varióhoz, mert a menesztő tárcsát is ráragasztottam a tengelyre, nehogy kiverődjön megint, és letörjön a zéger gyűrű horony válla.

WooDoo Creative Commons License 2014.05.28 0 0 34066

A devecseri webshopban kissé alacsonyabbak az árak, de nekem ők küldtek egy ócska szíjat az új helyett. A szíj árát a reklamáció után visszautalták, de a postaköltséget nem kaptam vissza, ami 3800 Ft volt összesen...

Úgy volt hogy Hollandiából hoz a sógor szíjat, de végül nem kellett mennie, ezért aztán Dunai Zolitól rendeltem végül egy új szíjat. Kicsivel olcsóbb volt mint a devecserieknél, és végre tényleg új szíjat kaptam. 

http://www.dunaiauto.hu/

 

Régebben is vásároltam már Zolitól, velem mindig korrekt volt, nem is tudom hogy jutott eszembe az ismeretlen devecseriektől vásárolni. 

 

Egy ismerősöm szerint az osztrákoknál 40-42 euróért kapható szíjak török gyártmányúak, ezért inkább Franciaországból rendelt 60 euróért. A francia szíjnak, más a tapintása, puhább mint amit az osztrákok árulnak. A Franciaországból rendelt szíjon van egy made in france felirat is, és könnyebb 10 dkg-al, mint amit Ausztriából kaptam.

tanijani Creative Commons License 2014.05.28 0 0 34065

Négy mopeddel megyünk,hat személyre kérünk kaját

Előzmény: Bakancs4 (34037)
Poc2 Creative Commons License 2014.05.28 0 0 34064

Aha!Csak tiszta lesz lassan nekem is hogy melyik melyik!

Előzmény: Törölt nick (34063)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.28 0 0 34063

A másik webshop az Devecser Arany János utca 54! 

Előzmény: Poc2 (34061)
Poc2 Creative Commons License 2014.05.28 0 0 34062

Erre orvosság ha a gyengébb rugó mellé könnyebbek a súlyok is.Amit írtál valamelyik nap hogy hány fokot lehet csavarni a rugón a szekunder varión,az meg úgy vélem azt állítaná hogy a hirtelen nagy terhelésre mennyivel emelje meg a motor fordulatát a varió az üzemihez képest.Sajnos a mienk valószínűleg benzines gépbe való ezért kisebb az átmérője.És a max gyorsítást is eléri 30km/h-nál,így esélytelen a visszaváltás míg ez alá nem lassul a jármű.

Előzmény: WooDoo (34058)
Poc2 Creative Commons License 2014.05.28 0 0 34061

Na tehát akkor az érdi kereskedő a Mr.Ligier és a boltaneten az ő üzlete.Akkor a mopedautóalkatrész az hova,illetve kihez csatolható.Ott is horror az ár,de valamivel mérsékeltebb mint itt.

Előzmény: Törölt nick (34060)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.28 0 0 34060

Ez csak arról szól,hogy az Érdi kereskedő jól járjon! Nem a lelkiismeretről! 

-el tud adni 600 EZERÉRT egy kissebb értékű olcsó mopedautót --az Érdinél még egy régi Ligier Ambra,kislámpás Aixam is 600-650 EZER FT. 

-később alkatrészeket is el tud adni 

-reklámot csinál 

-bővíti az ügyfélkörét 

 

Swifthez 35-45 EZER közt jó bontott motort kap! Nézzük mit kap ezért a 35-45 EZERÉRT az Érdinél:

variátor köröm 2000 FT 1db ! 3 db 6000 FT http://mopedauto.boltaneten.hu/kinalat/5_variator_es_tartozekok-2/20_variator_korom/

röpsúlyház 4850 FT 1 db! 3 db 14 550 FT http://mopedauto.boltaneten.hu/kinalat/5_variator_es_tartozekok/18_ropsuly_haz/

variátor persely 3500 FT 1 db! 2 db 7000 FT!http://mopedauto.boltaneten.hu/kinalat/5_variator_es_tartozekok-2/22_variator_persely/

 

variátor szij 22-28 EZER FT --most csak Amica Lunához van fent 28 EZERÉRT. http://mopedauto.boltaneten.hu/kinalat/8_variator_szij/125_amica_luna_variator_szij/ 

de mintha 22 500 FT lenne az Aixamhoz valaki ezt írta régebben -- számoljunk annyival. 

 

6000 köröm 

14500 röpsúlyház 

7000 persely

22500 szij 

ez pont 50 000 FT ! és 15 EZER KMKÉNT aktuális nagyjából! 

Nem is beszéltünk a kerékcsapágyak 12 EZER/DB  áráról és a gömbfejek 8500/DB áráról...azokra is adománygyűjtés lesz?!

Előzmény: Törölt nick (34056)
WooDoo Creative Commons License 2014.05.28 0 0 34059

Ilyen embernek valóban nem szabad mopedautót venni, de ez nem tartja vissza a kereskedőket, hogy rásózzanak egyet...

 

A rokkantaknak 90%-os állami támogatást adnak a 3 v. 4 kerekű elektromos scooterekre, kb. 60e Ft-ot kell csak fizetniük érte. Az akkut meg felírják receptre. Kicsit ugyan lassabb egy autónál, de ezeknek a mobility scootereknek tényleg filléres tétel a fenntartása...

Csak valami burkolatot kellene ráépíteni, hogy esőben is lehessen használni, de szoktam látni zárt karosszériás rokkant kocsikat is a hirdetési oldalakon. Igaz azokra nem adnak támogatást, de nem is kerülnek 300e Ft-nál többe...

Előzmény: Törölt nick (34056)
WooDoo Creative Commons License 2014.05.28 0 0 34058

A CVT váltó elméleti működésével én is tisztában vagyok, de ezek az IBC variók nem tudják, hogy hogyan kellene működniük. Volt hogy pont fordítva viselkedett, mint ahogy kellett volna a rugó erő csökkentés vagy növelés esetén. A visszaváltás sem úgy működik ahogy mi gondoljuk, hiába veszed le a gázt, jó ideig még nem variál vissza. Nálunk ugyan nincs sok emelkedő, de valaki írta régebben, hogy ha lendületből megy fel valami hosszabb emelkedőre, a motor erőlködik, és járgány nagyon belasssul a végén. Ha álló helyzetből fut neki az emelkedőnek, sokkal könnyebben mássza meg a járgány...

Régebben sokat kísérleteztem én is a varióval, de csak a tartósságán sikerült javítanom, a golyóscsapágyak és a teflon perselyek beépítésével. Biztosan vannak tőlem profibb variátor tuningolók, de szerintem csodát nem lehet tenni... 

Előzmény: Poc2 (34054)
oljeg12 Creative Commons License 2014.05.27 0 0 34057

600 000 Ft-ért már olyan személyautót lehet venni, amivel remélhetőleg sokkal kevesebb probléma adódik a földesúton, mint egy mopedautóval. És amint írod, hogy sokkal olcsóbb az alkatrész is hozzá. De szerintem itt az a lényeg Mr. Ligier szemszögéből, hogy valakire rátudjon sózni, egy használt mopedautót, áron felül. Ha pedig a vevő reklamál, mert egy idő után rá jön, hogy át lett verve, az már Mr. Ligier-t nem érdekli. Az a lényeg, hogy pénz a zsebbe.

Előzmény: Törölt nick (34056)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.27 0 0 34056

Nem tudok szó nélkül elmenni e történet mellett, melyet most találtam az interneten. Mr. Ligierék reklámozzák, adományt kellene gyűjteni mopedautóra egy idős hölgynek, aki tőlük akar majd mopedautót vásárolni, ha összejön az adomány. Biztos én vagyok a rosszindulatú de... 

 

A történet: 

"Rokkant járadékom 54.000.-FT,ha kifizetem a rezsit,gyógyszereim,létfenntartásomra tej-kenyérre marad! Van egy 28 éves automata autóm,ami nekem valóban a lábaim,mert kizárólag csak ezzel tudok kimozdulni orvoshoz,gyógyszertárba,boltba és az emberek közé! Sajnos most elpusztult és műszaki vizsgára kellene vinni,de kora miatt és a földúti használattól sok a hibája,nem biztonságos számomra,mert ha úton elpusztul én nem tudok sehová menni egy lepést sem ! Sajnos önerőből képtelen vagyok kifizetni ezeket a kiadásokat,hogy üzemképes legyen az autó,es ezt minden évben megtenni! Lenne egy lehetőség számomra egy moped autó vásárlás,amit ha megvesznek,nem kell többet műszaki vizsgáztatni,olcsó a biztosítása,így olcsó a fenntartása számomra,mert nincs aki segítsen! Egy használt tíz-tizenegy éves mopedautó 600.000.-FT kb. plusz az átíratás,biztosítás kötés,de teljesen reménytelen vágyam ez! "

 

TÁJÉKOZTATTA-E VALAKI EZT AZ IDŐS HÖLGYET, HOGY MILYEN EGY HASZNÁLT MOPEDAUTÓ ? 

 

"Van egy 28 éves automata autóm....Sajnos most elpusztult és műszaki vizsgára kellene vinni,de kora miatt és a földúti használattól sok a hibája..."

 

És egy 10-11 éves mopedautó amit szeretne - különösen a földúti használattól - nem ott fog szétesni alatta? Különösen ha egy Ligiert, Microcar Virgot és egyéb vékony csővázas "alvázú" mopedautót adnak neki. 

 

"...ha úton elpusztul én nem tudok sehová menni egy lepést sem !"


Na hát pont ezt írtam, erre aztán tényleg megoldás lesz egy 10-11 éves mopedautó. 

 

"Sajnos önerőből képtelen vagyok kifizetni ezeket a kiadásokat,hogy üzemképes legyen az autó"


Ilyen mopedautó alkatrészárak mellett ki fogja akkor a mopedautót karbantartani ? Úgy érzem, hogy ez a szegény idős hölgy úgy gondolja, ha kap egy mopedautót, abba bele se kell majd nyúlni és tűzön-vizen át megállás nélkül megy majd vele. 

 

"Egy használt tíz-tizenegy éves mopedautó 600.000.-FT kb. plusz az átíratás,biztosítás kötés,de teljesen reménytelen vágyam ez! "

 

Biztos én leszek a rosszindulatú, de ilyen szorult helyzetben én egy 1998-as (fele annyiba kerülő) mopedautónak is nagyon örülnék. Aligha van több probléma egy 1998-as 400-as Aixammal, mint egy 2003-assal, műszakilag ugyan az a kettő, semennyivel nem korszerűbb műszakilag egy 2003-as Aixam azon kívül, hogy hangszigetelt. 

 

"Rokkant járadékom 54.000.-FT" 

 

Újfent kérdezem, hogy ilyen drága mopedautó alkatrészárak mellett, ki fog alkatrészt vásárolni a mopedautóhoz és karbantartani? 

 

Szívem szerint írnék nekik, megérdemelnék hogy ebből az álomképből amit egy 10-11 éves mopedautó problémamentességéről elképzeltek, valaki kibillentse őket. Szerintem jobb lenne inkább egy jó állapotú Suzuki Swiftre, Daewoo Ticora vagy hasonlóra gyűjteni, filléres tétel az alkatrész hozzájuk, vagy ha az a 28 éves autó eddig jó szolgálatot tett, akkor esetleg annak a műszaki vizsga felkészítésére pénzt gyűjteni. 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!