Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

WooDoo Creative Commons License 2014.06.01 0 1 34095

Természetesen be lehet építeni személygépkocsi váltót egy mopedautóba. Egy debreceni barátom Yanmar motort és Maruti váltót épített be egy Microcar Virgoba. De sajnos meghalt autóbalesetben, a kocsi meg eltűnt valahol az örökösödési vitában. Sanyi azt mondta nagyon jó lett az átalakítás, 80 km/h-val ment a Virgo, de sajnos a fogyasztásról már nem tudott beszámolni...

 

A múltkor nézelődtem egy bontóban, és megakadt a szemem egy kisméretű váltón. Valamelyik 600 cm3-is motorral szerelt Daihatsuból bontották ki, az biztosan beférne. Azt nem tudom, hogy Sanyi a váltót a haranggal együtt építette rá a Yanmar motorra, mint ahogy a személygépkocsiknál szokás, vagy a motor mögé-aéá szerelte, mint ahogy a mopedautóknál szokás. azt sem tudom, hogy a kuplungolást hogyan oldotta meg, a mopedautókban nem nagyon van hely egy kuplungpedálnak. De léteznek amúgy kisméretű automata váltók is, pl. a Suzuki Swiftnek is van automata váltós változata. Lehet azt is össze lehetne építeni egy Kubota motorral. Csak kérdés elég lehet-e egy személygépkocsi váltó szűk áttételtartománya, mert a gyűlölt IBC varió ebben a tekinteteben sokszorosan felülmúl minden más váltót...

Előzmény: samsungka (34089)
WooDoo Creative Commons License 2014.06.01 0 0 34094

Részleteket nem akarsz megosztani? 

Előzmény: G é z a (34093)
G é z a Creative Commons License 2014.06.01 0 0 34093

Igen.

 

Előzmény: WooDoo (34085)
t.zsolti Creative Commons License 2014.06.01 0 0 34092

az draga

Előzmény: kiggyo (34090)
t.zsolti Creative Commons License 2014.06.01 0 0 34091

jol saccolhatsz, van itt a volt digep terulerten fogazo uzem , kormanymube akartam csinaltatni fogazott alkatreszt , arra adtak szoban kb 10000 ajanlatot, de nem vallaltak mert nincs engedelyuk ra

Előzmény: WooDoo (34088)
kiggyo Creative Commons License 2014.06.01 0 0 34090

igen, 45eFt körül lett volna 2 éve is.

Valahol egyszer láttam valami külföldi oldalon fogaskerékpárt de azóta sem találom.

 

Egyébként vennék én 1:8 komplett váltót, de azt sem találtam sehol.

Előzmény: WooDoo (34088)
samsungka Creative Commons License 2014.06.01 0 0 34089

sziasztok 

tudom hogy volt mar tema a forumon de nem akarom elhinni hogy nem lehet beepiteni egy szemelyauto valtojat kuplungal 

en is mar agyalok rajta egy ideje

suzuki valto es a hozza tartozo feltengely meg a kuplung

erdekeseg keppen a mopedem meghaladta a 102 ezer kilometert es hat meg kell mondjam hogy eddig csereltem az osszes bowdent javitottam az uzemanyag szintjelzot es a valtom mar nagyon sir a motort valszeg meg kell gyuruzni de ez meg nem biztos

csak nem tudom megmeretni a kompresziojat de az is lehet hogy csak a porlasztok pisilnek 

csereltem a hutot az oninditott javitottam a fektarcsam a jobb oldali ugy elkopott hogy szo szerint papirvekony volt az osszekoto lemez ami  a motort es a valtot tartja egybe azt hegeszteni kellet nagy vonalkban enyi

en egyszeruen imadom a fogyasztas miatt es azert mert nincs benne mindenfele elektronikai dolog

a b5 passat mellet nagyon jol megfer inkabb az aixamot hasznalom amikor csak lehet

 

 

WooDoo Creative Commons License 2014.06.01 0 0 34088

A fogaskerékpár gyártás drága mulatság, pláne ha 1 db-ot kell csináltatni. Egy esztergályos nem is tudja megcsinálni, fogazógép kell hozzá. De mivel nem egy húsdarálóhoz gyártunk hajtóművet, nem elég csak valami olcsó vasból legyártani a fogaskerekeket, nemesíthető anyag kell hozzá, amit a fogazás után cementálni és köszörültetni kell. Ráadásul ferdefogazatú fogaskerékpárra van szükségünk, ami tovább drágítja a dolgot. Becslésem szerint egy 10-es szériánál talán kijönne 50e Ft-ból egy fogaskerékpár. 

 

A mopedautók váltóját egy olasz cég gyártja, most nem ugrik be a nevük, de nagyon sok féle hajtóművet csinálnak. Elképzelhető, hogy náluk is lehet kapni más arányú fogaskerékpárt. Vagy még az is előfordulhat, hogy valamelyik autó vagy motorkerékpár váltójában van olyan fogaskerékpár ami pont jó lenne nekünk.

 

Mondjuk én elégedett vagyok az 1:8-as váltómmal is, de engem is érdekelne egy 1:6-os váltó, mert az jobban passzolna a villanymotorhoz...

Előzmény: kiggyo (34086)
tanijani Creative Commons License 2014.06.01 0 0 34087

 

75w90

Előzmény: aixam400l (34083)
kiggyo Creative Commons License 2014.06.01 0 0 34086

Egy olyan gyártatásba én is becsatlakoznék, hátha több db olcsóbb. Most 1:12! van benne, valami devecseri keverék masina. Viszont a yanmar indokolatlanul pörög sokat ìgy. Egy 1:8 at akartam gyártatni már egyszer de az esztergányost nem tudtam kivárni, kb. 2 éve ül rajta. Nem a nagyobb végsebessèg érdekel hanem hogy ne üvöltsön feleslegesen.

Előzmény: WooDoo (34085)
WooDoo Creative Commons License 2014.05.31 0 0 34085

Csináltattál másik fogaskerékpárt a váltóba?

Előzmény: G é z a (34079)
WooDoo Creative Commons License 2014.05.31 0 0 34084

Van olyan Prius taxi, amiben már 1 millió km van, de még nem kellett aksit cserélni benne...

 

Előzmény: BIGYO4 (34081)
aixam400l Creative Commons License 2014.05.31 0 0 34083

Sziasztok.váltóba milyen olajat szoktatok rakni? Köszönöm

XANTIi Creative Commons License 2014.05.31 0 0 34082

A legelső Priusok akkujai most kezdenek el cserére érni! Ráadásul nem drága és cellánként cserélhető! Döbbenetesen sokat kibírtak, senki nem gondolta volna a típus indulásakor!

Előzmény: BIGYO4 (34081)
BIGYO4 Creative Commons License 2014.05.31 0 0 34081

Majd az akkupack cserénél érdemes lesz ujraszámolni és leosztani a fogyasztást.

Előzmény: WooDoo (34077)
aixam400l Creative Commons License 2014.05.31 0 0 34080

Sziasztok.olyan kerdesem lenne hogy mi lehet ha gyorsul kifele van 1fura hangja szerintem a variatornak vagy a valtonak.de foleg mikor motorfékez es akkor is az elején mikor jobban forog.?

G é z a Creative Commons License 2014.05.31 0 0 34079

1 : 6

Előzmény: WooDoo (34073)
XANTIi Creative Commons License 2014.05.31 0 0 34078

Van Yaris hibrid. Látni pár darabot.

Előzmény: WooDoo (34077)
WooDoo Creative Commons License 2014.05.31 0 0 34077

Ezen a fórumon gyakran téma az üzemanyagfogyasztás, esetleg érdekes lehet, mennyit is fogyaszt valójában a legendásan gazdaságos Prius. A sógorom itt vezeti az adatokat:

http://www.spritmonitor.de/en/detail/624164.html

 

A télen 4,95 liter volt a legmagasabb átlaga, most 4,13 liternél jár. Napi 60 km-t ingázik a sógor a munkahelyére, amiből 20 km város, 40 km meg oszágút. A prius egy szép nagy autó, jó nehéz is, ez a hajtáslánc egy kisebb karosszériában, pl. a Yarisban, biztosan 4 liter alatti átlagot tudna. Mondjuk elég drága autó a Prius, 6 évesen is még kb. 3M, de ez egy tökéletes 5 személyes családi autó, aminek a szervízköltsége szerintem még a mopedautókénál is sokkal kevesebb. Mondjuk az amortizációs költség elég durva ezeknél az autóknál, az első 5 évben kb évi 1M volt az értékvesztése. De ez minden új autónál így van, lehet ebből a szempontból a Prius még nem is teljesít olyan rosszul...

Mnagy Creative Commons License 2014.05.30 0 0 34076

Nem! 

Előzmény: Zsoli65 (34075)
Zsoli65 Creative Commons License 2014.05.30 0 0 34075

Aixam 400-as távirányítójának elemcseréje után újra be kell állítani a távirányítót?? És ha igen, hogyan??

WooDoo Creative Commons License 2014.05.29 0 0 34074

Összeraktam végre az Aixam variátorát, elég jól sikerült, szépen fut minden. A primer varióban a külső szénkarikának kicsit meg volt kopva a furata, ezért kiesztergáltattam 28 mm-re, és tettem bele egy Glycodur perselyt. Ha esetleg még 1x kikopna, elég csak az 1000 Ft-os perselyt cserélni, nem kell 5e-ért új szénperselyt venni. Ebbe a primer varióba már nem drága bronzperselyt csináltattam, hanem olcsó alumíniumot, de ez is nagyon jól bírja, szinte semmi kotyogása nincs még, pedig már kb. 3 éve alakítottam át.

 

Lefotóztam a primer varióhoz gyártott távtartót. Ennek támaszkodik a rugó egyik vége, a másik meg a szénkarikának, ezért együtt forognak, és így amikor felütközik a távtartón a szénkarika, nem csiszolják egymást. Mondjuk most már a Glycodur persely peremének ütközik a távtartó. Mivel a távtartó a golyóscsapágyra támaszkodik, könnyen elfordul, nem kopik az az oldala sem.

WooDoo Creative Commons License 2014.05.29 0 0 34073

Mit jelent, hogy levetted az áttételt 25%-al?

Előzmény: G é z a (34072)
G é z a Creative Commons License 2014.05.29 0 0 34072

Én megtartottam az eredeti primer tárcsát is meg a 29 mm-es szíjat is. Feleslegesnek tartom ehhez a 34 mm-est. A nagymotornál megtartottam az eredeti gyári felállást , de az áttételt levettem 25%-kal. Mindkettőnél lágyabb és hosszabb rugót tettem a primerbe,így szinte mindig 3000 fordulat alatt megyek.

Előzmény: WooDoo (34068)
WooDoo Creative Commons License 2014.05.29 0 0 34071

A krómhüvelyeket 40 mm átmérőjű hidraulika dugattyúszárból esztergáltattam. Ki kell órázni a rúdanyag külső átmérőjét, és utána óvatosan ki lehet esztergálni a közepét, az nem kemény. Lehet kapni 38-as furatú tűgörgős csapágy futópályát, de annak 2-2,5 mm a falvastagsága, és ugyan fényesre van köszörülve, de nem krómozott. 

Mivel a rozsda a legnagyobb ellensége a szekunder variónak, mindenképpen olyan felületet akartam, ami nem korrodálódik. Szóba jöhetett volna egy rozsdamentes vastagabb falú acél cső is, amit a ragasztás megkötése után leesztergálunk 40-es átmérőre. De a rozsdamentes acél elég puha, biztosan nem olyan tartós, mint a keménykrómozás. 

 

A jobban kiesztergált menesztőt nem értem, arra gondolsz esetleg, hogy a zéger gyűrűt besüllyesztik a menesztőbe? Néhány mm-t lehet így nyerni, de kockázatos szerintem a falvastagságot csökkenteni. A szekunder mozgó tárcsa maximális elfordulását az határozza meg, hogy a műanyag körmök meddig tudnak lemenni a ferde pályán. Én elfordítottam ütközésig a tárcsát, utána beleszorítottam a 34 mm széles szíjat, és 54-55 mm távolságot mértem a szíj külseje és a tárcsa pereme között. A 29 mm széles szíj természetesen lejjebb tudna menni, ha a primer tárcsa is nagyobb lenne. Az 500-as menesztő tárcsán látszik, hogy a körmök végig kifényesítik a ferde pályát, ha jól rémlik a 400-as menesztőn viszont nem fényesedik ki tövig a ferde pálya.

 

A primer tárcsák össze tudják marni egymást, ha a távtartó karika belemarja magát a külső szénperselybe. Gondolom akkor viszont a szíj is kiemelkedik már a tárcsák síkjából, kivéve ha közben az is elkopott. Én nem is arra vékony karikára szoktam bízni a hézagolást, inkább esztergáltattam egy peremes csövet, amire a rugó támaszkodik, ezért együtt forog a külső szénkarikával, és így nem tud belemaródni. A cső külső átmérője akkora, hogy a rugóba éppen belefér, így még a felülete is sokkal nagyobb, mint a kb. 1,5 mm szélességű hézagoló karikának. Mondjuk ez a megoldás csak a golyóscsapágyasra átalakított primer varióknál működik. Találtam 2 db komplett primer variót a tartalék alkatrészek között, az egyikre már nincs szükségem, ha valakit érdekel, átalakíttathatom golyócsapágyasra, és megveheti...

Előzmény: Bakancs4 (34070)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.05.29 0 0 34070

Ja , megtaláltam a 33925-ös hozzászólásban a választ .

Előzmény: Bakancs4 (34069)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.05.28 0 0 34069

2 db 1 mm falvastagságú krómozott hüvelyt.

 

Ezt az esztergályos gyártotta vagy készen kapható ?

 

Lehet nekem jobban ki volt verődve vagy esztergálva a körmös menesztőm , de úgy emlékszem a széles szíj is le tudott menni a szekunder variátor tövéhez .  További emlékezetem szerint a primer variátoron is ki tud menni keskenyebb szíj a primer tárcsa pereméig -- szerinted előbb érnek egymásba a primer tárcsák mintsem kitolnák a 29-es szíjat a peremig . Márpedig a Lombi motorban is kitolják , és tudtommal az a rész egyforma .

Előzmény: WooDoo (34067)
WooDoo Creative Commons License 2014.05.28 0 0 34068

Megnéztem ma meddig is tud lemenni a 34 mm széles szíj a szekunder varión, ha teljesen elfordul a mozgó tárcsa. Hát nem túl mélyre, csak 55 mm-t. Tehát az áttétel számításánál a max. külső átmérő 210 mm, a minimum pedig 100 mm.

 

Először véletlenül nem a 4. lyukba akasztottam a rugó végét, csodálkoztam is mennyivel kisebb lett az előfeszítés. Szerencsére még azelőtt észrevettem a hibát, hogy megkötött volna a Loctite ragasztó, így még szét tudtam szedni a variátort. De lehet kipróbálhattam volna azt a beállítást, mert a vastagabb, kék színű rugó sokkal erősebben feszíti össze a tárcsákat, mint a vékonyabb sárga rugó. A kisebb előfeszítés jobb gyorsulást szokott eredményezni, de a nagyobb teljesítményű motorhoz az erősebb rugót építik be gyárilag. 

 

Akik 1:8-as váltót, és nagy primer tárcsát tettek a Z402-es motorra, a szíjat is szélesebbre cserélték? 

WooDoo Creative Commons License 2014.05.28 0 0 34067

Összeraktam ma a felújított szekunder variómat. A rozsdás tengelyt felcsiszolta az esztergályos, és a 38-as tengelyre ráhúztunk 2 db 1 mm falvastagságú krómozott hüvelyt. Így már 40 mm lett a tengely átmérője, szépen fut rajta a teflonos Glycodur persely. A krómréteg vastagsága 20 mikron, a felületi keménysége 63-68 Rockwell, szerintem ezek után már csak akkor kell hozzányúlni a szekunder varióhoz, amikor majd az alu tárcsa elkopik...

 

A szekunder mozgó tárcsájában kiesztergáltattam a két szénkarika közötti részt, és 1 db 40 mm széles teflon perselyt ragasztottam a furatba. A Glycodur persely 5-600 Ft körül kapható, és az esztergályos munkadíja is kb. annyi volt.

 

A krómozott tengely nem fog többé megrozsdásodni, és a teflon persely is sokkal strapabíróbb, mint a két vékony szénkarika. Remélem sokáig nem kell hozzá nyúlnom a szekunder varióhoz, mert a menesztő tárcsát is ráragasztottam a tengelyre, nehogy kiverődjön megint, és letörjön a zéger gyűrű horony válla.

WooDoo Creative Commons License 2014.05.28 0 0 34066

A devecseri webshopban kissé alacsonyabbak az árak, de nekem ők küldtek egy ócska szíjat az új helyett. A szíj árát a reklamáció után visszautalták, de a postaköltséget nem kaptam vissza, ami 3800 Ft volt összesen...

Úgy volt hogy Hollandiából hoz a sógor szíjat, de végül nem kellett mennie, ezért aztán Dunai Zolitól rendeltem végül egy új szíjat. Kicsivel olcsóbb volt mint a devecserieknél, és végre tényleg új szíjat kaptam. 

http://www.dunaiauto.hu/

 

Régebben is vásároltam már Zolitól, velem mindig korrekt volt, nem is tudom hogy jutott eszembe az ismeretlen devecseriektől vásárolni. 

 

Egy ismerősöm szerint az osztrákoknál 40-42 euróért kapható szíjak török gyártmányúak, ezért inkább Franciaországból rendelt 60 euróért. A francia szíjnak, más a tapintása, puhább mint amit az osztrákok árulnak. A Franciaországból rendelt szíjon van egy made in france felirat is, és könnyebb 10 dkg-al, mint amit Ausztriából kaptam.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!