Beírom a google-ba hogy TR5, és kapok egy csomó képet. Valahogy nehéz elhinni hogy nem tűnt fel nekik hogy nem stimmel az a vonal, illetve annak dőlésszöge.
Szerintem van olyan kép is, amiből simán vissza lehetett volna rajzolni és saccra ha nem is miliméterre de beméretezni.
Neked is, ahogy egy Lantásnak is mondtam már: Nem a lakatos munka az igénytelen, az nagyon rendben van. A restaurátori hagy maga után "némi" kívánnivalót.
Minthogy ennek nem volt, így történhetett meg, hogy másikat kapott az eredeti helyett... Itt van/ volt ez. Oké, nagyon kevés, és nem is igazán pontos, de alapnak megteszi. Fel kell számozni, és lehetett volna ebből dolgozni. Vagy nem 5-6, hanem 500-600 képből. (Egyébként nem hiszem el, hogy képek alapján dolgoztak, vagy ha igen, akkor azok a képek nem Tr5-ről készültek.) A hűtőrács az tényleg nagyon szuper lett, de minden más, amit a Lanta csinált nem. Bár világos, a Lanta tévedhetetlen. Ha mégis tévedne, majd idomul a tévedéshez a világ.
"Úgy hiszem annak a homlokfala lett rátorzítva a kocsira"
Rosszul hiszed! A kocsinak konkrétan nem volt homlokfala! Elmesélek egy nem is olyan nagy titkot:
A srácok konkrétan öt-hat fotóból dolgoztak. Nem maradt fenn semmilyen dokumentáció az eredeti kocsiról, hogy mi hol volt pontosan! Olyan ember már rég nem él, aki ennek a kocsinak a homlokfalát csinálta. Gyakorlatilag se a busz elejéből nem maradt semmi, sem doksi nem volt! Volt öt-hat fotó, lemezek és kalapács volt csak! A srácok így készítették el a busz elejét, sokszor túlórában, kalapálták a lemezt és még egyszer mondom fényképek alapján, mindent, de mindent lemezből hajlítottak kalapáltak, hegesztettek. Nem túlzok, ha azt mondom ez a busz, kézből készült!
Hatalmas riszpekt nekik, hogy a kocsi ilyen körülmények között ennyire jól sikerült! Egyébként szólj nekem nyugodtan! Bemegyünk ketten a Lantába, kapsz pár fotót, kapsz egy darab lemezt és szerszámokat, aztán megmutathatod, hogyan kellett volna csinálni! Esküszöm elintézem neked és, ha jobban sikerül megkövetlek és mindenki előtt bocsánatot kérek tőled...
(Amúgy ilyenkor tök megértem Pali bácsit, hogy néha teljesen elmegy a kedve ettől az egésztől...)
Itt a kép a félkész kocsiról. Január 26-ai. Ha akkor megbontják, akkor késik a kocsi néhány hetet, de legalább nem azon kellene filózni, hogy ez azért lett ilyen, mert: - Nem ért hozzá, aki csinálta (és életében, még képen sem látott Tr5-öst) így rátorzította a kistesót erre. - Szándékos igénytelenség (amolyan #jóvanazúgy, pont, mint az elkészült kocsihoz való hozzáállás) - Fix időre kellett elkészülnie, így ez sikerült. - valami más?
Az a baj hogy még a monitor előtt ülők is észreveszik, holott akiknek a munkája lett volna ez, nem voltak rá képesek.
Szerintem a Lantában is van internetelérés.. esetleg fényképezőgép is meg lehetett volna csinálni az ilyen összehasonlítást a félkész járgánnyal még a vasmunka alatt.
Igen, a december óta hangoztatott, "ez rossz, nem szabadnak így kinéznie" üzenetekre is az a válasz volt - szinte mindenkitől - hogy várjuk meg, míg elkészül, akkor hogy fog kinézni. Pedig akkor még lehetett volna javítni. Csak ugye a Lanta becsületét minden áron óvni kell...
Azért volt egy /több!)érdekes hsz.,pl a 67 éves embertől,aki közel 40 évet tolt le a cégeteknél. Elmondta hogy gyerekként még ült a típusba,és neki sem igazán tetszik ahogy fel lett újítva.Rá szerintem nem igazán lehet mondani,hogy egy monitor előtt ülő ember "siránkozása".
Viszont ha jól olvastam előbb,SZ.L. szerint sem tökéletes, de ez már így marad.
(És mindenki menjen el a kiserdőből,mondta annak idején az erdész.)
Én ezúton szeretném kifejezni gratulációmat a munkához! Nagyon örülök, hogy egy ilyen szép autóbusszal gazdagodott a BKV nosztalgia flottája! Okos kritizálók mindíg lesznek, talán ebben vagyunk a legjobbak európában! A nagy megmondóemberek számában! A monitor előtt ülve kritizálni a legkönnyebb és még kényelmes is!