Az előző tulajdonos pedig 120.000 km környékén a vezérlést.
Akkor mostanra marad:
Gyertya
Motorolaj + szűrő
Hűtő/fékfolyadék
Gondoltam még az első futóműnél lévő szilentek cseréjére, eléggé kopognak. Egyelőre még nem tudom, belefér-e a keretbe, nem tudom, hány munkaóra annak a cseréje. Legfeljebb megmarad a következő hónapra. :)
:( 8 vagy 16 szelep? Ha sokáig akarod megtartani az autót, akkor szűkítsd a 20 ezres olajcsere periódust. Gyertyát is ajánlott minden második olajcserénél cserélni. Ha megtudjuk milyen motor muzsikál az autódban, ajánlhatunk pontos típust is.
Nem írtad, hogy benzines vagy dízel-e az autód, de én egyikkel sem mennék el 20 ezer km-et egy olajperiódussal. Igaz, én maradi vagyok!
De némely szakember sem ajánlja. Például a novothauto pont hu oldalon olvashatsz róla, miért nem ajánlják a nyújtott olajciklust. Igaz ott 25 és 30 ezer km-ekre írják.
Én egy évben 20 ezer km-et megyek el dízel xsara-val, de 12-13 ezer km-enként cserélem az összes szűrőt és a motorolajat. Lehet pazarlásnak tűnik, de pont ma rendeltem olajcseréhez alkatrészeket, újakat, számlával és fuvardíjjal együtt 15200 forintba kerül (5 liter total Q 9000 5w40, bosh üa szűrő, és filtron levegőszűrő, pollenszűrő, olajszűrő).
Ha ezzel az összeggel számolom, akkor nem sok az a kb 25 ezer Ft/ év (2 ezer Ft/ hó ), viszont biztos nem feszegetem az anyag tűrőképességeinek határait. :)
Most viszem az autót szervizbe. A múlt évben cseréltettem benne motor/váltó olajat, légszűrőt, olajszűrőt és pollenszűrőt. A váltó olajon kívül ezek évente (vagy 20e km-ként) kell cserélni, igaz?
Tavasszal szeretném kitisztíttatni a légkondit, arra gondoltam, hogy a pollen szűrőt legközelebb csak tavasszal cserélem ki. (A tisztítás előtt érdemes azt is cserélni, így nem szeretném 2x cserélni fél éven belül.)
A gyertyákat hány kilométerenként kell cserélni? Milyet ajánlatok?
tehát ha nem 75w80-as váltóolaj van benne, akkor az is okozhatja sztem... Nekem az volt a baj, hogy valami nagyobb sűrűségűt tett bele egy nagy tudású autószerelő...
Nekem 306-osom van, azzal is volt hasonló hidegben, nekem a motorolaj megoldotta, de nyáron váltócserém volt... (Ahogy a kormányt forgattam recsegés jött a váltóból, a diffi része ment tönkre)
Olyan problémám lenne 99es I-es Xsara-nál hogy mikor jár a motor, nehezen vagy besem veszi az 1-est és a rükvercet, de ha leállítom az autót pikk-pakk beveszi ! Ez mitől lehet? Most volt benne kuplungtárcsa cserélve, és még most is csinálja.
Egy 2002-es Xsaraba van gyári tolatóradar,ami a mai napig rendesen működött is. Ma viszont mikor hátramenetbe tettem az autót, nem a megszokott rövid pittyegő hangot adta ki,hanem egy sokkal hosszabb ideig tartó sípoló hangot és nem érzékeli a távolságot. Van esetleg valakinek valami ötlete,hogy mi lehet a baj ? Köszönöm előre is.