Én nem vagyok dízel fetisiszta, ha a volt cégem nem cseszik ki velem, akkor egy 2.0T Megane II kabrió van most a GSIII mögött és nem egy off mondeo. :)
De tény, hogy a két autó között nem éreztem -pár km alatt- olyan különbséget, hogy dönteni tudjak.
Anno azért vettünk dízelt, mert nem volt céges csomagban magánhasználatra üzemanyag, most egy Honda Jazz is elég lenne sajátnak mióta tudom elfér benne a 3 gyerekülés hátul. Persze nem panaszkodom miután 1 év alatt egy forintot nem csökkent az értéke a GSIII-nak. :)
Ez volt a probléma:
"Izzot szerettem volna cserelni a futespanelben. Ket db
led izzot tettem bele. Az elso gond nelkul mukodott,
viszont a masodikat behelyezve(bekapcsolt vilagitasnal
csinaltam a masodaikat) kialudt az elso is. elotte kisse
fabrikaltam oket, mert tul hosszuak voltak. Lehet, hogy
a masodiknal a ket vezetek valahogy osszeert es
zarlatos lett. Innentol kezdve nem vilagit a ket izzo, az
ablakemelok gomjai(kiveve a gyerekzar piros egoje), a
radio fenyei sem mukodnek valamint a veszvillogo es
lock gomb jelzofenyei sem csak a bekapcsolast jelzo
fenyek. A klima es ablakfutes piros ledjei mukodnek.
Minden kezeloszerv mukodik, csak azok az egok nem,
amiknek felkapcsolt vilagitasnal mukodniuk kellene. Ja,
kihagytam, a fenyszoro allito es a kijelzo dimmer
tarcsak sem vilagitanak, sot a kijelzo fenyerejet sem
tudom azota allitani. Mukodokepes maradt a
kartyanyilas vilagitasa es a start/stop gombbe is. Plusz
meg egy hibat tapasztaltam, ami az ominozus eset ota
fordult csak elo, ma ket alkalommal, korforgalomban
egy-egy pillanatra "elment" a kormanyszervo. Ez is
osszefugghet a dologgal?"
A helyzetjelzőm sem világított.
Hátha ebből kapsz valami ihletet.
Nekem akkor volt ilyen, amikor a fűtéspanelban egy égő cseréjénél zárlatot csináltam. Nemrég tárgyaltuk ki. A motortérben egy biztosíték csere után nem jelentkezett többé.
Vargamunka válaszára reagálva:-helyesbítésképp leírom, hogy ha teljesen kitekerem a kormányt indulásoknál pl.parkolóbol ki vagy be állásnál szokott elmenni a szervó de akkor is tudok kormányozni csak nehezebben. És én sem szeretném családom vagy más életét veszélyeztetni, ezért szeretnék tanácsot, segítséget kérni.
ilyenkor reménykedek nem egy úton haladsz, Te és a családom ......
egy diagra sem telik szívesen vendégem vagy ....ingyen de ne veszélyeztess senkit ...nem bántásképp írom,gondolom te sem szeretnéd ha ,én mennék veled szemben és mondogatnám csak ritkán megy el szervó,fék stb stb .üdv kellemes pihenést
Van egy 2004 es grandom 1.5 dci ,az aprobléma, hogy a kormányszervóm néha elmegy. Ilyenkor leveszem az aksisarut vezérlőn a csatlakozókat megmozgatom(nincsen meg a bajonett zár) és utána jó egy darabig. mi lehet a hiba. Csatlakozó , szervó vagy vezérlő hiba?
halkan megjegyezném, hogy a GSII-ben a benzines motor ugyan 11 lóerővel erősebb, ellenben szerényebb a nyomatéka és a gyári gyorsulási értéke is két tizeddel elmarad a dizeltől.
a nyomatékot gondoltam, a gyorsulást viszont nem, az érzés az ami más lehet benne, bár turbós benzinest még sose vezettem
háááát szerintem azért egy 2T motor feelingebb mint a 2.0dCi
Azt leszámítva, hogy sokak szerint gázolaj munkagépbe való, illetve nyilván más a két motor karakterisztikája, halkan megjegyezném, hogy a GSII-ben a benzines motor ugyan 11 lóerővel erősebb, ellenben szerényebb a nyomatéka és a gyári gyorsulási értéke is két tizeddel elmarad a dizeltől.
Ha nem tapossa szét az ember, akkor 10 liter körül ejrárhat vele szemben a 8 liter körüli dízel fogyasztással. Anno amikor találkoztunk Zsolesszal és autót cseréltünk ugyan azon a szakaszon egyikünk sem érzett szignifikáns különbséget dinamikában, ahogy írtam a két motor karakterisztikája különbségén kívül. Nekem bejött egyébként.
kb mennyit fogyaszt a 2.0T ill a sima 2.0 benzines motor?
A sima szívómotor szerintem ugyanannyit fogyaszt, mint az 1.6-os. Az 1.6-os egy picit mindig erőlködik a nagy bódéban, és csak ötfokozatú a váltója. A 2.0 literes pont annyival erősebb, és főleg nyomatékosabb, hogy könnyű a komfort zónáján belül tartani, pláne a széria 6 fokozatú váltóval.
A turbós változat fogyasztása teljesen lábfüggő. Alap esetben semmi oka többet fogyasztani, mint egy szívó benzinesnek, viszont ha kihasználod azt a plusz teljesítményt, amire képes, akkor durván meg tud szaladni a fogyasztása.
Nekem volt 1.8 Turbó Octaviám, nyári éjszakai krúzingolással akár 5 alá is lehetett vinni a fogyasztását, viszont amikor egyszer kivittem a Hungaroringra nyílt napra, akkor huszon-harminc körül zabált :-)
használ valaki GS esetén az alvázra utólag rögzített pótkereket? (a racing bazáron található 9eft-os pótkeréktartóra gondolok, hogy utólag tennék fel, ha sikerül egy jó állapotú gs-t találnom) Kérdésem, hogy patka, fekvőrendőr nem kapja el?
Az én véleményem is hasonló. Szerintem is az elégtelen kenés okozhatja. Alapvetően az kocsi újkorában alkalmazott időszakos szervizek és a használt kenőanyagok minősége, megfelelősége okán következhet be a HKCS kopása. A 30E intervallum extrasok, ez már többszörösen bizonyított. A hosszabb periód alatt felhalmozódott lebegő koromszemcsék, miegyebek klasszul szűkítik az olajjáratokat a motor belsejében. Arról nem is beszélve, hogy a fáradó olaj egyre kevésbé tudja ellátni a feladatát.
Én a magam részéről áttértem a 10E km-es periódra.
Én arra gyanakszom, mint az 1.6-os benzinesek okoskerekénél: nem (csak) az az alkatrész a probléma, amit ilyenkor cserélnek, hanem a komplett egység.
Ilyen hkcs-t nem láttam élőben, de pl. az okoskeréknél egyértelműen kenési problémák miatt romlik el az alkatrész. Tehát hiába cserélik ki egy újra, ezzel csak elodázzák a probléma bekövetkeztét, mert azt valójában kenési hiányosság okozza, így előbb-utóbb a cserélt alkatrész is kuka lesz.
Egyébként anno mikor Zoltán cserélte nekem MAGLÓDON! Én is rákérdeztem arra, hogy a cserélt új csapággyal voltak-e gondok. Akkor azt válaszolta, hogy hozzá még nem került vissza ilyen hibával....
Ez egy pár napos történet.
azok a motorok már többet mentek el azzal a csapággyal, mint a gyárival mentek, vagy mentek volna.
Hát, ha erre a kérdésre választ tud adni akkor Stevie-13 egy jövőbelátó =látnok.:)
Egyébként anno mikor Zoltán cserélte nekem MAGLÓDON! Én is rákérdeztem arra, hogy a cserélt új csapággyal voltak-e gondok. Akkor azt válaszolta, hogy hozzá még nem került vissza ilyen hibával....ami akkor azt jelentette, hogy amióta cserél csapágyat azóta azok a motorok már többet mentek el azzal a csapággyal, mint a gyárival mentek, vagy mentek volna.
Mivel gondolom nem 10-db kocsiban cserélt már, ha Ő volt aki ezt a megane-t (nem scenic :) ) orvosolta akkor nem rossz arány...igaz sovány vigasz annak akivel ez történt...