Szerintem ez nem megy félre, mert ugyanazt gondoljuk, de ha nem lett nagyon megnyomva azért nem hinném, hogy az egész hátulja deformálódna. Annyira azért nem gyenge.
A Thalia durván a hátsó szélvédőig Clio, ez ugye nem titok. Egy tervezőt egy tábla lemezzel bezártak egy műhelybe és amíg meg nem alkotta a Thaliat, nem engedték ki :-) Azt azért szégyellték volna, hogy huppog a lemez doboz, ezért az aljára a Clio váznyúlványt meghosszabbították, de csak szögvas volt olcsón a törököknél.
Na, és eme tanmese után következik KÉT dolog:
- ha hátulról eltalálják a Thaliat, az gyakorlatilag 5 éves kora után GTK is lehet, általánosságba beszélve
- ha egy kicsit is megnyomódik(mint most is!) akkor elviheti a ráaggatott dolgokat milliméterekkel. Van akit ez zavar(engem nem zavarna, két komplett javítás után) és ha meg akarja csináltatni, akkor jön a meglepetés, hogy hoppá ez nem csak annyi, hogy kicsit igazítunk a lökösön, meg a műanyagos befoltozza a lyukat.
Remélem, így már minden tiszta ebben a történetben :-)))
Oké, csak ha a fenéklemez gyűrődött, akkor minden kicsit csálén fog állni(hátsó sárvédő, lökhárító, stb) vvak akit ez nem zavar, engem sem, de ha helyre kell hozni, akkor már nem olyan kis meló.
Mondjuk elég szarul is látni a hátulját a kocsinak. Az a hátsó ablak iszonyatosan kicsi, és döntött. Megnéztem, amikor én már iszonyatosan közel érzem valamihez tolatás közben akkor még van 1-0.5m. Szóval kapott egy 4 szenzoros tolatóradart. :D Már csak az asszony miatt is, mivel ő használja.
Az a baj a thalia seggével, hogy ha alánéz az ember tisztán látszik, hogy a clio meg lett toldva, és a putonynak csak annyi szerepe van, hogy a csomagjaidat elbírja, merevítés nem sok került bele pluszban. Így ha törik az igen csunyán tud kinézni. Persze a biztonságot nem hinném, hoyg befolyásolja, mivel a clioval azonos részek elég erősek.
A ha csomagtartó alja is sérült, akkor kicsit kalandosabb a dolog. Nekem a második hátulról telibetalálás után akartak GTK-t ajánlani, mert annyira gyűrődött a papundekli acél.
Sose tudom merre vagy. Cinkotán tudok karosszériást, aki tud okos megoldásokat :-)
Ha nem kell telibe fényezni akkor olcsóbban is meg lehet úszni. A lökhárító mögött nem látszik a javítás, meg a csomagtartóban sem, szóval az akkor nem olyan nagy dolog. Így max a lökhárítót kell fényezni illetve javítani. Biztosan egy pár dolog a lökhárító mögött is letört. Ilyen távtartók, műanyag fülek patentok. De egy jó műanyagos meg tudja csinálni. De előtte kérdezd meg mennyiért csinálják, mert a fényezés olyan 25, erre még rájön az esetleges javítás, és lehet ennél olcsóbban kapsz esetleg színben passzoló bontott lökhárítót. Ami persze szintén lehet kicsit deformálódott ha csak úgy összevissza dobálva tárolták, de azért nagy eséllyel jó lesz. Mögötte meg ki kell kalapáltatni egy karosszériással, illetve szintén valamennyire fényezni, hogy ne kezdjen el rohadni. És én nagyon ajánlom a sérült területet amennyire csak lehet üregvédő viasszal kezelni.
Ha a lökös javítható, plusz még a hátsó sárvédő is sérült és mindkettőt fényezni kell akkor alaphangon 50-60. Lehet olcsóbban is összecsapja valaki, de egy tisztességes fényezés olyan 25 körül van elemenként.
Én pont ilyet vettem egy hete. Téliben nem voltam oda érte, de ez a nyári nagyon jónak tűnik. Hihetetlenül csendes. Teszteken is elég jól végzett. Asszony meg odáig van a virágokkal az oldalán.......
Helló! Az enyém is megadta magát, kb 1 éve! Simán javítottam, nem kellett semmi spéci szerszám hozzá! Tehát: Kerék kiszed, müanyag burkolat szintén! Úgy emlékszem egy félkör bilincs fogja 2 csavarral a két oldalán! Az egész szervót ki lehet venni, sőt az olajat sem kell leengedni hozzá. Azt nézd meg, hogy a motor kap-e 12V-ot, és tudod-e forgatni! Nekem mázlim volt, mert csak megszorultak a kefeportól a kefék, és nem volt kontakt, így nem tudott leégni. A motor úgy van kis fülekkel összezömítve, de egy kis vágóval simán össze lehet ütni, és így lejön a motor dekni. Én kifújattam, bezsíroztam a tengelyvégeket, és megcsiszoltam a keféket! Majd összeraktam az egészet, és kalapáccsal visszazömítettem a füleket! Az egész kb 2 órát vett igénybe, azóta hibátlan!
Kicseréltem az első kerékcsapágyat. Ennyit rég szoptam csavarral, mint a féltengely csavarjával. Sosem volt még szétszedve szerintem. Brutálisan össze volt gyógyulva. 2 órán keresztül maszíroztam mire lejött. A csapágy csere onnantól már felüdülés volt... Se légkulccsal se 1m-es hajtószárral nem akart megindulni. Na mindegy a lényeg végül lejött nagy nehezen és kicseréltem a csapágyat most tuti megint. 65-ös kelett bele végül, szóval a katalógus nem tévedett. Érdekes, hogy semmit nem morgott, csak kerékcserekor vettem észre, hogy lóg.
Nem. Körülnéztem a boltokban, és rossz minőségűt adják 4 ezerért, a jobb minőségűt 6 ezerért. Kivéve 1 szuper helyet, Kovács Autóalkatrész Szeged. Itt a rosszabbik kerül 1780,-Ft-ba, a jobbik 2080,-Ft-ba. Nézd meg nyugodtan az árakat és a minőséget. Bevásároltam náluk alkatrészekből, és kiszámoltam, hogy máshol a 20 ezer helyett 40 ezret hagytam volna ott ugyanazért a cuccokért.
Ez a 10 ezer km erős túlzás. Amit megveszel 6 ezerért, arra sincs ráírva, hogy garantáltan 80 ezer km-t ki fog bírni. Német importból beszerzett, garantált minőségben meg jobban megbízok, mint a kereskedőcég által gyártatott kisipari cuccokban.
És csak 1 konkrét példa: Ki akartam cserélni a kiegyenlítő tartályt, mert már nehezen látszik a hűtőfolyadék szintje. Körbenéztem mindenhol, és lemondtam róla, mert 11 ezer volt a legolcsóbb helyen.
És képzeld el, hogy Szegeden 3 ezer Ft alatt volt valamivel az ára. Már ki is van cserélve. :)
Ma már érdemes tájékozódni jobban az árakban, nem belefutni az első boltba, ami eszünkbe jut.