Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Rózsaromantika Creative Commons License 2014.06.04 0 0 34128

ha van még a boltban, de bontóban mindenképpen van (én is ott vettem) OPEL CORSA A tipusé ,ugyan az

 

Előzmény: ambragls (34127)
ambragls Creative Commons License 2014.06.04 0 0 34127

Sziasztok!

 

98-as Microcar Lyra-hoz keresek bal hátsó lámpát.

 

Idős ismerősöm rendszámos benzines mopedautóra cserélné az 1998-as Mictocar Lyra 505m3 dieseljét. Képeket később tudok küldeni.

aixam400l Creative Commons License 2014.06.04 0 0 34126

Sziasztok.voltam autós boltba pont nemvolt 25os vízcső.de aztis mondtak hogy ideig óráig bírná.hány fok lehet ott kb? Köszönöm

zogobacsi Creative Commons License 2014.06.04 0 0 34125

Én két éve vettem, azóta is jól bírja. Kb. 2000, Ft. volt. Bárdinál, kedvezménnyel. (vw póló 1982-es évjáratú jó (2,5 x 16 cm)

vastagj58 Creative Commons License 2014.06.04 0 0 34124

üdv nekem már egy éve fent van  és még semmi baja nincs a moped napi használatba van és még rugalmas a cső ez ma reggel néztem meg lehet hogy egy idő után kikeményedik és cseréni kell de mint írta nem nagy összeg. 

Nekem bevált.

Előzmény: aixam400l (34119)
aixam400l Creative Commons License 2014.06.03 0 0 34123

Köszönöm. Ott a flexi csőnél hány fok lehet? Amikor már üzemmeleg minden?

WooDoo Creative Commons License 2014.06.03 0 0 34122

A kemencék ajtó tömítéséhez szilikongimu tömítést használnak. Lehet kapni szilikongumi csöveket is, az elvileg hőálló lehet. De szerintem a vibratig flexicső jobb megoldás, ha beírod az fórum keresőjébe a "vibratig" kifejezést, találsz leírást arról, hogyan kell beépíteni...

Előzmény: aixam400l (34119)
WooDoo Creative Commons License 2014.06.03 0 0 34121

Én 1x vettem gyári flexicsövet, de még egy évig sem bírta, és szétszakadt. Az autósboltban kapható flexicsövekből a legkisebb is 40 mm átmérőjű, ezért inkább egy hűtéstechnika szaküzletben vettem Vibratig csövet. A hűtősök anakonda néven ismerik. A 28-as pont passzol az Aixam kipufogócsőhöz. A Vibratig cső nem drágább mint a hitvány gyári flexicső, viszont sokkal tartósabb, nekem kb. 5 éve van az Aixamomban, de még mindig tökéletes állapotban van. A vibratig cső sokkal hosszabb mint a gyári flexicső, ezért át kell alakítani a leömlőcsövet, de megéri az átalakítás, mert többet nem lesz rá gondod...

Előzmény: aixam400l (34116)
G é z a Creative Commons License 2014.06.03 0 0 34120

Valamilyen Daihatsu váltót is néztem,nem tudom,már melyikét,de az is nagy volt.

Előzmény: WooDoo (34115)
aixam400l Creative Commons License 2014.06.03 0 0 34119

Akkor a gumicsonek bírnia kéne?nem olvad??

Előzmény: vastagj58 (34117)
kiggyo Creative Commons License 2014.06.03 0 0 34118

Én autósboltban megvettem a legkisebb átmérőjű flexi csövet. Jóval nagyobb volt, asszem 32 vagy 40mm, de a felhegesztéskor vastag varrattal jó lett. 3 éve volt 4000 forint.

Előzmény: aixam400l (34116)
vastagj58 Creative Commons License 2014.06.03 0 0 34117

Üdv a flexibilis cső gondolom hogy a kipufogóhoz kellene 

nekem is volt ilyen problémám az aixam 400 as on  én az autós boltban ajánlott hőtőfolyadék gumicsővel oldottam meg már egy éve fent van és semmi baja nincs a gumicsőnek. ez kb 600 forintomba került 1 db 40 cm cső és 2 db abba bilincs

 

Előzmény: aixam400l (34116)
aixam400l Creative Commons License 2014.06.03 0 0 34116

Valaki nem tud 19 centi hosszú. 25 mm belső átmérőjű flexibilis csövet? Vagy mivel lehetne megoldani?nem akarok 15 ezerért venni.

WooDoo Creative Commons License 2014.06.02 0 0 34115

A 600 cm3-is motorral szerelt Daihatsu váltókat nem nézted? Szerintem kisebb mint a Trabanté.

 

A sógorom cégének van egy lézer szkennerje, a Kubota motort ezred mm pontossággal be tudná szkennelni max. 30 perc alatt. 10e Ft körül van az óradíja a szkennernek, még ha egy órát számláznak le, az sem annyira vészes. A 3D-s modellalkotás már több idő lenne, de azt valószínűleg meg tudnám oldani fusiban is. Ha megvan a 3D-s modell, lézerrel tized mm pontosan vágathatunk összekötő acéllemezt, vagy egy vastagabb alu lemezből cnc maróval ki tudnánk marni egy közdarabot, amivel a Kubota motort és pl. a Trabant váltót precízen össze lehetne kapcsolni...

Előzmény: G é z a (34109)
WooDoo Creative Commons License 2014.06.02 0 0 34114

Régebben a középső tengelyen zsugorkötéssel rögzítették a fogaskereket, csak meg kellett melegíteni, és lejött könnyen. De újabban már egy anyagból van a tengely és a fogaskerék is. A cementált fogaskereket nem hinném hogy le tudták volna esztergályni, a köszörülés meg sok idő, ezért drága mulatság. A hőkezelt alkatrészeket én szikraforgácsoltatni szoktam, annak mindegy milyen kemény az anyag. 

Ha nem titok, mennyibe került összesen az új fogaskerékpár?

 

 

Előzmény: G é z a (34108)
Mnagy Creative Commons License 2014.06.02 0 0 34113

Azzal az Ape Car-ral van még egy gond,a váltóját hátra találták ki "toló váltó", elöl a váltó hátul a motor.

Előzmény: Bakancs4 (34104)
Mnagy Creative Commons License 2014.06.02 0 0 34112

"Valahol egyszer láttam valami külföldi oldalon fogaskerékpárt de azóta sem találom."

 

Talán ez az oldal?

http://www.centrominicar.net/shop_specific.asp?GEN_ID=1&SPECIFIC=AIXAM&offset=0

Előzmény: kiggyo (34090)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.06.02 0 0 34111

Bakancs4 Creative Commons License 2014.06.02 0 0 34110

Pedig valahogy be kell szintezni . A soltvadkerti ( Bicskás-Kun megye) csettegőépítők gátlástalanul pátosítják össze a legkülönbozőbb motorokat és váltókat .

Pár hónapja elhoztuk a Szulkymat bátyámtól . Éltem az alkalommal , Bandi traktort venni ment arrafelé : összekötöttük a két utat .

 

Ez az a traktor :

 

Szóval ez egy házilag épített -- igaz nagyon szépen megcsinálva -- TZ4K motorral és valami Zuk vagy Uaz váltóval .

A képen látható kuplungharang egyedi gyártmány :

Tény, hogy súlya is van -- traktoron kifejezett előny -- és a motor csak olyan tizenlóerős kétütemű dízel .

Előzmény: G é z a (34109)
G é z a Creative Commons License 2014.06.02 0 0 34109

Sok autóváltót megnéztem a bontókban,de mind nagyokat találtam,még a kisautóké is hatalmasak.Egyedül,ami fizikailag beférhetne egy Aixam-ba az a Trabant kétütemű váltója.Az áttétel is megfelelne,a végsebesség 70 körül  lenne. De sajnos a Kubota motorra nem lehet egyszerűen feltenni a kuplungházat.A főtengelyre lenne érdemes rácsatlakozni a nyeles tengellyel a veszteségek minimalizálása miatt.Még szabadonfutó is lehetne a 4. fokozatban.De hát a főtengelyre merőlegesen egy kazánlemezt nem lenne egyszerű felfogatni,mivel minden csavarozási hely más szintben helyezkedik el.Így még a derékszöget is nehéz lenne beállítani.

Előzmény: Bakancs4 (34099)
G é z a Creative Commons License 2014.06.02 0 0 34108

A difi nagy fogaskerekét újra gyártattam , a középső tengelyen lévő fogaskereket leesztergálták vagy leköszörűlték,s erre tették rá az új fogaskereket a két anyag találkozásánál ék helyett 6-os csappal rögzítve.Az új áttétel itt 1:2. Fogaskeréküzemben készült,a megfelelő anyag és hőkezelés alkalmazásával (legalábbis remélem,hogy így van).

Előzmény: WooDoo (34094)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.06.02 0 0 34107

Az átfedések miatt jóval kevesebb fokozat van . Meg az efféle átépítések lényege , hogy az ember sokáig agyal rajtuk és a legidiótább megoldások is felmerülnek , mire valamelyik megvalósításába belefog . A jó megoldások jelentős része is beteg elképzelésnek tűnik első hallásra -- főleg az újító szellemmel kevésbé megáldotak szerint . Ha arra gondolok mekkora jövőt jósoltak anno a vaspályának , a gőzgépnek , az automobilnak , a repülésnek ...

Ez két MZ váltó sorbaköteve .  Mellesleg az is felmerült bennem , hogy egy ilyen MZ váltót építek be a hajtásláncba a variátorral sorosan ... Ennyi időbe sok elképzelés belefér . A gondolkodás -- nekem legalábbis -- ingyen van .

Előzmény: zylo. (34106)
zylo. Creative Commons License 2014.06.02 0 0 34106

Az egy 9 sebességes (1-es alatt még 4 fokozat) váltórendszer lenne, kb 14-es áttétellel. El tudom képzelni azt a gépészkedést, míg felváltasz 9. -be a két váltókarral, aztán meg vissza. :) Ennyire nem utálhatod a variátort. :)

Előzmény: Bakancs4 (34102)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.06.02 0 0 34105

Bakancs4 Creative Commons License 2014.06.02 0 0 34104

Előzmény: Bakancs4 (34102)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.06.02 0 0 34103

Piaggio ApeCar bennem is felmerült .

  • Pro uno : ismerem 
  • Pro secundo : van belőle másfél tartalé
  • Pro tertio : az áttételtartománya kb: 6-szoros

A valószínűleg bírná is , mert maga a motor 10 lóerős . Gond a fordulatszámmal és nyomatékkal van . A 10 lóerőt nagyobb fordulattal hozza össze , vagyis értelemszerűen kisebb nyomatékkal . Másrészt gond , hogy a kuplung a főtengelyen van , és utána iszonyat sok lassítás található a kerékig -- ugyebár egy kétütemű motor jőval pörgősebb a dízelnél .

 

Hát meglátom .

Előzmény: WooDoo (34100)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.06.02 0 0 34102

Az is felmerült bennem -- éppen a normál váltók jóval szűkebb tartománya miatt -- hogy két MZ váltót kötök egymás után , mivel a végfokozat direk , ezért annál kevésbé jelentkezik a fogaskereken a veszteség . Emiatt gondoltam a fogaskerékmentes MZ-re .

 

 

Előzmény: zylo. (34101)
zylo. Creative Commons License 2014.06.02 0 0 34101

A 125/150-es  ETZ-ben az 5. fokozat direkt, az 1. pedig 3,82 -es áttételű. A szekuder áttétel rajtad áll, tehát csinálhatsz kb 23:1 - 6:1 vagy 15:1 - 4:1 végáttételt. Ettől lényegesen nagyobb tartományt átfogó váltó szerintem kommersz járművekben nem lesz.

Előzmény: WooDoo (34100)
WooDoo Creative Commons License 2014.06.02 0 0 34100

Az 1:8-as váltóval és nagy primer tárcsával az össz áttétel kb. 24:1 és 4:1 (főtengelyfordulat/kerékfordulat) között változik az Aixamnál. Egy Trabant, vagy MZ váltónál ez kb hogyan alakulna? Bár ha már kézi váltóban gondolkodunk, lehet inkább egy Piaggio Ape váltóját kellene beépíteni, abban gyárilag van hátramenet és difi is. A kuplungkosarat meg lehetne hajtani lánccal vagy fogazott szíjjal, de lehet valami közdarabbal akár fogaskerékkel is. Ami necces lehet, a diesel motor nagyobb nyomatékát esetleg a kuplung nem bírja, de létezik az Apekból diesel motoros változat is, abban biztosan erősebb a kuplung.

Előzmény: Bakancs4 (34099)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.06.02 0 0 34099

elég lehet-e egy személygépkocsi váltó szűk áttételtartománya, mert a gyűlölt IBC varió ebben a tekinteteben sokszorosan felülmúl minden más váltót...

 

Valaóban lényeges kérdés .

Valaki állítólag Trabant váltót szerelt a járgányába , de közelebbi információval nem rendelkezem én sem .  A Trabant áttételtartománya olyan négyszeres , valóban kisebb mint a variátoré . És ráadásul 4 fix fokozatra elosztva . Most egy barátom érdeklődik a mopedautózás iránt , amolyan autóbütykölős famíliából származik , nos ő még utasként sem ült sosem ilyen szerkezetben , de már -- az én elbeszéléseimből felállított teória alapján -- a variátoros rendszer mechanikus váltóra cserélésén gondolkodik . Hogy tegnap hazajöttem a Dunáról ( ahol a II. Regionális Találkozónk volt )  egy levele várt , amiben éppen ezen rágódik .

Nyomorult módon kevés hely van az efféle átépítésekre , és ha be is fér akkor meg valóban oda jut az ember : rengeteg áttétel , fogaskerékpár ... mind súly , mid veszteség , hibalehetőség , foglalja a helyet , nem férsz miatta hozzá ehhez-ahhoz.... A háromkerekű dízelesítés is főként ezen akadt meg . Kocsi volt , motort volt ; de nemhogy kuplung-váltó , de még elképzelés se a mikéntjéről . Gyakorlatilag 3 év alatt ebben (sem) tudtam semmi előrelépést produkálni .

Keresgélés közben számba vettem a "kis" (125-150)  MZ-k váltóját is . Azon okból , mert annak a legmagasabb fokozata ( a réginél a 4-ik , az ETZ-nél az 5-ik) ditekt fokozat , vagyis szimpla körmöskapcsolóval megy át a hajtás a váltón . Szóval ez a veszteség nélküli megoldás is foglalkoztatott .

Hát még egyelőre nem dőlt el semmi .

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!