ez a rozsdas henger mas gepeknel is szokott lenni. gondolom annal a persely kemeny a tobbi ugy is csak tart meg hut ezert jo a vas is (vagy mittomen...)
érdekességnek írom neked, mert ha jól tudom neked is sherpád van:
- tegnap véletlen bekapcsolva maradt a zsebemben egy gps és meg van a grafikon, a valós sebességemről, kb 80-al közlekedik átlagosan a gépem, ha nagyon feszítem a gázkart, talán felmegy 83-ig, de azt már nem szereti
- 6-7000 km-ren keresztűl csak utántöltögettem az olajat, mert kicsit szórta (kihajtás szimmeringje környékén), de nem cseréltem le az alját soha, most megtettem és bár fekete volt, de semmi morzsalék stb stb nem volt benne. most 5w-s gyári ford olajat kapott, mert az volt egy bontott dobozban otthon hányódva és érdekes módon ez az olaj elméletileg vékonyabb, mégsem szórja jobban mint az előtte benne lévő 10w-t
- viszont az új olajjal mintha a 4-es sebbeségi fokozatom hangosabb lenne (a 3-as eddig is mocskos hangos volt, már amikor hozzám került akkor is nemegészséges, olyan daráló-surlódó hangja volt, amit végül is szeretek mert a kocsi sorok közt elhajtásnál direkt visszakapcsolok és nem tudnak nem észrevenni)
- mielőtt hozzám került a motor, többet estek vele, ezért sok műanyag elemem töröt, eddig duck-tape-el oldottam meg, most kicsit ráértem és a ragsztószalagokat kicseréltem popszegecsre, a borkulaton belül bádog lemezzel. A lényeg: nagyon jól bírja az öreg kínai műanyag a popszegecselést, ha ilyen gondod van, lehet vele javítani
- mivel most szétbontottam körbe a burkolatot, jobban körbenéztem a motort is, tök érdekes, hogy a hengerfej teteje szép fényes, az oldala (másik elem) rozsdás csúnyán, mintha más ötvözetből/anyagból/felületkezeléssel lenne
- elől a lámpák alatt, a kosár mögött , a burkolaton belül van egy csomó szabadon álló drótvégződés, legalább 5-7 db, ami olyan mintha valaminek a bekötését előkészítették volna az előre behúzott kábelköteggel, de nem használnák semmire. Arra már nem volt energiám, hogy utánna nézzek merről jönnek és hogy melyikbe milyen áram van
Nekem amikor elkezdte tavaly produkálni a hibát, akkor észrevettem hogy a henger bal elejébe, az alsó szelepfedél mellé becsatlakozó krómozott csövet (ami kb. 20-30 cm után gumicsőben folytatódik) felfogató 2 csavar elveszett...
Itt szívhatott falsot, pótoltam őket, de ezzel semmi nem változott.
Ez a cső belemegy egy membrános érzékelőfélébe, amiből egy további kijövő cső megy a karburátorba. Ennek mi a szerepe?
nezd meg hogy a szivo oldalon minden rendben van e, gumik jol allnak, nem sziv valahol felre renbden van e a karbi elotti(!) resz is. nekem akkor csinalt hasonlot mikor kiszedtem a bordas csovet. nem veletlen volt az bordas.
A kompressziót mértek rajta az jó volt. Egyébként közép fordulatszámtartományban húz rendesen és a motorfék is olyan mint régen. Ezzel kizárnám a kompresszió hibáját, jól gondolom?
Egyébként a legutóbbi vezérműlánc csere előtt annyira meg volt nyúlva a régi, hogy átugrott és emiatt elment a kompresszió. Szerencsére a szelep megúszta, nem ért bele a dugattyú...
Szelephézagot még nem ellenőriztem, hétvégén megcsinálom.
Előre is köszönöm ha megnézed a Haynes-ben a karbi beállítását.
Én biztos azzal kezdeném hogy mérnék kompressziót, ebből kiderülne nincs-e valami genyóság ott bent ( gyűrűtörés, nem záró szelep, ilyesmi ). Megnézném a szelephézagokat, utána pedig jöhet a gyújtás vizsgálata, megfelelő-e a szikra, jó-e az időzítés, mit mutat a gyertyakép. A karbi beállításának a vizsgálatához szerintem nem ártana egy CO-mérő, anélkül szerintem nehéz jól beállítani bármilyen karbit. Megnézem majd a Haynes mit mond a karbi beállításáról.
Szelepszár szimeringet cserélt valaki otthon ? Előbb-utóbb ki kell cserélnem mert csipegeti az olajat. Füstöt nemigen látok mert fullsynth olajjal járok ( Repsol Moto Racing 4T 10W50 ). Lehet más típusból kevesebbet enne, de ha eszi akkor keni is. :-)
Van egy karbis Innovám 2007 óta, újonnan honda kereskedésből vettem.
Tökéletesen ment, gyári szervízbe hordtam.
Kb. 4,5 éve elkezdett cicergő hang jönni a blokkból, mintha kenés nélkül futna a motor. Elvittem a márkaszervízbe a szokásos éves karbantartásra, mondtam nekik hogy járjunk a végére. Nem találtak semmi extra problémát, csak hogy megnyúlt a vezérműlánc. Lánccsere, 4,5 hét és 100e Ft után nem szűnt meg a hang.
Megpróbáltam vele együtt élni. 4 évig (~16000 km) sikerült.
Tavaly szezon végén munkahely felé egyszer csak elment az ereje, max. 60 volt a vége. Délután munkából haza max. 30, utána már el sem indult.
1,5 hónapja elvittem egy ismerős szakihoz, aki megbontotta és kiderült, megnyúlt a vezérműlánc. Lánccsere után beállította, de azóta alapjáratról induláskor semmi ereje nincs, fulladozik, majd megjön kicsit az ereje de a vége felé megint elmegy, max. 70 a vége.
Rákérdeztem mit nézett át, kiderült hogy a karbi tisztításán kívül nem állította be. Ez okozhat ilyet?
Ha nem, akkor van valami ötletetek hol lehet a gond?
Átböngésztem az egész fórumot és ilyen problémát nem találtam...
Ezek után nem szívesen adnám ki a kezemből, amit lehet én szeretnék átnézni és beállítani.
olyan mex sherpas vagy ugyan ilyen kínai motorral szerelt kartársat keresek, aki meg tudja nekem mondani, hogy mennyinek kellene lennie ennek a motornak a szelephézagának
legalább 7-9000 km óta nem vot állítva és most bevette a fejembe magát a gondolat, hogy biztosan rossz, mert mintha erőtlenebb lenne a motorja mint x ezer km-rel ezelőtt
tudom-tudom, semmi tudományos alapja nincs ennek az érzésnek és hogy a szelephézaghoz van köze, de most már szelephézagot akarok ellenőrizni illetve állítani
Köszönöm a segítségeteket! Tegnap küzdötte le a kis Innovám a 70 ezredik kilométerét :)
Az az igazság, hogy ezt a centrifugál szűrőt elvileg 12 ezrenként takarítani kellene. Eddig egy barátom csinálta, de most nagyon behavazott, és gondoltam körbenézek, hogy ki hogy oldja meg? Valóban le kell szedni hozzá a jobb oldali deknit, és ekkor meg új tömítést kell beletenni. Én a legutóbbi tisztításhoz gyári tömítést rendeltem, de azt még a felhasználás előtt elvittem egy maszek tömítéskészítőhöz, aki a minta alapján vágott nekem 2 darabot, így most van kettő tarcsim, ami pont a felébe került a gyári tömítéshez képest (1061 Budapest Jókai tér 3).
Érdeklődnék, hogy nincs-e valami görög webcímetek, ahonnan lehetne rendelni alkatrészt, mert azt látom, hogy ott jóval olcsóbb minden mint itt. Ami oldalakat én leltem, azok a termék kiválasztása után görög nyelvre váltottak át, és így nem tudtam rendelni semmit.
Ettől független az e-bay-ról rendeltem fékbetétet előre, ami leszállítva 2.500 Ft.
kezikonyv mit ir? nekem a cubhoz meg az eves karbantartasban sincs benne. siman el tudom kepzelni hogy elettartamos. amugy is jobb ha nem piszkalja az ember mivel blokkot kell bontani hozza. az meg ugye minimum egy uj blokktomitest igenyel.
egyebkent van benne egy masik szuro is, a szivattyunal egy rezhalo az is kiszedheto es tisztithato de szinten blokkbontos moka.
Sziasztok! Érdeklődnék, hogy az Innova centrifugál olajszűrőjének tisztítását hogyan oldjátok meg, elviszitek szervibe, vagy magatok oldjátok meg? Ha szerviz akkor hová, és mi ennek az ára, vagy valamilyen megbízható szakitok?