A 4-es főutat kiváltó M4-es párhuzamosan zajló beruházások által válik négysávossá. Az alábbi beruházások által ér el Budapesttől a román határnál fekvő Nagykerekiig:
a 3300 személyvonat átlag 3 kocsival közlekedik, tehát jó esetben a teljes hálózaton 10 ezer kocsi közlekedik naponta,
átlag 50? utassal= 500 ezer ember/nap. (az elővárosi szerelvényekkel együtt?)
300 tehervonat átlag 30 ? vagon = 9000 vagon x 60 tonna = 540 000 tonna/nap ez egyenérték 27000 db kamionnal. (Vajon mennyi az üres vagon?)
A MÁV vezér szerint a 93, 5 Milliárd 78 %-a személyszállításból származik = 72,93 milliárd Ft, ez kerekítve 200 millió Ft/nap 10 ezer kocsira (500 ezer utas) 20 ezer ft/kocsi/nap
20 %-a teherszállítás = 18,7 milliárd Ft 50 millió Ft/nap 9 ezer vagonra (540 ezer tonna) 5555 ft/vagon/nap
A számok pontosítása fontos lenne, vázlatosan: igencsak jól járnak a teherszállítók.
A támogatás a Berettyóújfalu és Nagykereki közötti, a román határig húzódó autópálya utolsó hiányzó szakaszára megy majd el elvileg.
Ebben mi a korrekt? Már egy éve tudhatjuk, hogy Lőrinc nyerte, és már építik is... és most kapjuk meg az EU-s pénzt, de az is csak "elvileg" megy majd erre a szakaszra?
Magyarul: a havernek máshonnan (magyar adófizetőktől) adtak előleget, és most örvendeznek, hogy visszatöltődik a kassza.
A szakasz költségeit már régen kiveséztük: az Unió vak és lehetségesen hülye is, ha ezt a költséget elfogadja.
Ami szerintem súlyos csúsztatás: utolsó hiányzó szakasz.
A cikk első mondata az M4 új szakaszáról szól, így ez az utalás nagyot csúsztat...
"Ha elkészül, kevesebb mint 2 óra 40 perc alatt lehet majd eljutni Budapesttől a román határig."
Nyilvánvalóan 2020-ig nem készül el az M4, tehát ez az "eljutás" az M3 felé való kerüléssel értendő. Persze az újságíró is tudja, de nem a valóság ezen szeletének bemutatására kapott felkérést. :)
Anno a benzinár egy része ment az útalapba. Az útalapot beszántották (ment a NER kisgömböcébe), de a benzin ára ettöl (hogy már nem megy az ár egy része az útalapba)nem lett olcsóbb, söt...
Lehet, hogy a jövőbe látsz ?.........................:-)))
Múlt héten kérdeztél valamit, erre D.Ilona tegnap erről (is) tartott sajtótájékoztatót.
....".....Dávid Ilona a gazdálkodási eredményekről szólva jelezte, a MÁV Zrt. tavaly év végére már 47 vasúti társasággal kötött hálózat-hozzáférési szerződést. Az ebből származó díjbevétel mintegy 93,5 milliárd forint volt,1,8 milliárddal több az előző évinél.
A bevétel nagy része, csaknem 78 százaléka személyszállításból származik.
Hozzátette ugyanakkor, hogy nőtt az árufuvarozás forgalma....."
Mivel itt csak a pályahasználati díjról beszélünk, tehát semmiféle más bevételről, annyi már kiszámítható, hogy a napi forgalom kb. 90%-t adó személyvonatok fizetik a pályahasználati díj 78%-t.
míg a napi forgalom kb. 10%-t adó tehervonatok fizetik be a pályahasználati díj kb. 20%-t.
Kb. 2%-t mások (például szolgálati menetek) fizetnek be.
Ha valaki tudja esetleg, vagy meg tudja valakitől kérdezni, hogy a 21101 számú út (Dunakeszi-Fót összekötő) valóban teljesen lezárásra kerül-e most péntektől a felüljárón, vagy pedig az áthaladás biztostíva lesz, az legyen szíves ossza meg itt vagy privátban. Egyesek szerint csak rémhír, mások biztosra veszik, az emberek meg találgatnak.
En se ertem miert nem veszi meg es miert megy be a varosba a hianyaban. De azon is hisztiznek amikor azt javaslom hogy kotelezo legyen. Pedig ha nem kotelezo akkor a k.csog b.szik megvenni.
Nincs kifogasom a kotelezo uthasznalati dij ellen, amit a gepjarmuadobol leirhatunk. Es akkor a kulfoldinek is meg kell vennie a matricat. Ha jol emlekszem a nemetek is valami hasonlot terveznek/tek. Az a f.szsag hogy a jo utakrol a varosokba tereljuk a forgalmat. Meg hogy boldog boldogtalan kocsival jar. Ha penzt akarnak szedni az uthasznalatert akkro tegyek. De ne esz nelkul.
Most megint megy a rinya, hogy drága a benzin! Holott volt közben infláció is.
Piacgazdaság ide vagy oda, ha 1990-től (a taxisblokád utáni korrigált áraktól kezdve) törvénybe lenne iktatva, hogy a benzin árát mindig az inflációval együtt emelnék, és a piaci árhoz való eltérést az állam kiegészítené vagy benyelné, akkor most nem lenne hiszti, mert pont annyi lenne a benzin, mint amennyi az infláció. Holott kb. 600 lenne egy liter.
Na megint sikerült összehozni egy balesetet a gyorsforgalmin. Szerencsére most halálos áldozat nincs, de elég sok sérült. Alapból rossz a kialakítása az aluljárónak, de ezzel az iszonyatos fillérbaszással sikerült életveszélyessé is tenni.
Es? Ettol meg mindket erv fennall. Nem kellene megyei matrica hanem magasabb eves gepjarmuado, meg dragabb benzin. Volt ilyen idoszak, a valsag alatt amikor sokan leraktak az autot mert nemtudtak fizetni a draga benzint meg a torlesztot. Sokkal jobban lehetett kozlekedni.
Nem néhány hete, hanem már több mint 1 éve le van zárva, és most már a felújított jobb pályán megy a forgalom, eddig a bal pályán ment csak. Nekem ami a baleseti hírek felvételei alapján újdonság volt, hogy aszfaltozott leállósávot kapott ez a szakasz.