Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bakancs4 Creative Commons License 2014.06.06 0 0 34158

Értem .

Előzmény: Poc2 (34157)
Poc2 Creative Commons License 2014.06.06 0 0 34157

Pénz kell!Ha meg elmegy akkor veszek majd másikat egy-két hónap múlva!

Előzmény: Bakancs4 (34155)
XANTIi Creative Commons License 2014.06.06 0 0 34156

Egy "rendes" autót 65 km/ó-val törnek. aminek 180 vagy 200 a maximuma.

Törjék a mopedet is a 45 km/ó harmadával, 15-el.

S egy kétkerekű nyekedlit miért nem törnek? Ha már egy kategória?

Előzmény: Bakancs4 (34155)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.06.06 0 0 34155

És mi  motivál ? 

Megszédültél a nyereségtől ?

Kell a pénz ? Veszel jobbat ?

Kiszállsz a mopedautós buliból ?

Netán megriasztottak a töréstesztek és visszaültök a --  törésteszes hülye cikkiró szerinti biztonságosabb* -- kétkerekűre ?

Belefáradtál ?

 

* ezt konkrétan  nem írta az idiótája , mert valahogy nem jutott el az agyáig : a mopedautósk jelentős részénél a kérdés úgy néz ki : vagy mopedautózik , vagy kétkeréken vág neki a forgalomnak ...

De hogyan lehet összehasonlítani egy 350 (400) kg-os autóimitációt normál gépkocsikkal ? És azt egy szóval sem említi az agyas : ezek a kocsik nem azért hoznak ilyen eredményt mert gonosz és aljas emberek gyártják őket , akik legfőbb célja,hogy az ügyfélkörüket elpusztítsák , hanem mert a jogszabály ennyire megköti a súlyukat . A 350 kg-os mopedautókat a 350 kg-os gépkocsikkal kellene  összevetni .  Másrészt gyanúm szerint akinek nincs lehetősége más járműbe beleülni -- mert nincs jogsija másra és nem isl lehet -- azt aligha izgatják ezek a töréstesztek . Nem vitatom a cikk valóságtartalmát -- mert a törésteszek bizonyára ilyen eredményt hoztak -- de ez egy inkorrekt és félretájékoztató módon megírt tudósítás volt .

Bár megszokhattuk az elmúlt években , hogy mopedautó ügyben a félreinformálásokban mindenki nagymester , de a hivatalok és hivatásos újságírók  különösen az élen járnak .

 

Szerintem valami ilyenféle járműből kellene kiindulni és akkor korrekt módon lehetne vizsgálni a az ötcsillagos csodaautók eredményeit:

Poc2 Creative Commons License 2014.06.06 0 0 34154

Még nem biztos.Ha sikerülnek a dolgok,akkor leveszem.Ha meg elmegy,akkor elment.

Előzmény: Bakancs4 (34153)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.06.06 0 0 34153
Előzmény: Poc2 (34064)
WooDoo Creative Commons License 2014.06.06 0 0 34152

Van elérhetősége a Trabant váltós járgány tulajdonosának? Nekem megérne egy telefonhívást, hogy rákérdezzek a tapasztalatokra. Aztán majd megírom..:)

Ha lesz időm, majd benézek a bontóba, ahol a kis 2 hengeres Daihatsu váltót láttam, hátha meg van még, és megmérem...

Ha a Trabant váltó beférne a motor mögé, akkor a nyeles tengelyét esetleg meg lehetne hajtani fogazott szíjjal is, így az áttételt tetszés szerint variálhatnánk. Esetleg egy Hykomat váltóval még a kuplung pedált is ki lehetne spórolni...

Előzmény: Bakancs4 (34149)
Távirányító88 Creative Commons License 2014.06.06 0 0 34151

Üdv mindenkinek!

Köszönöm a hozzászólásokat,próbálok ezek szerint eljárni.

Ha nem sikerül legalizálni a dolgot,akkor az előző tulaj vélhetően vissza fogja kapni a járművet.

Köszönöm a hozzászólásokat.

Bakancs4 Creative Commons License 2014.06.06 0 0 34150

Pár szót a találkozóról :

Végülis páran jelezték a részvételi szándékukat , páran bizonytalanra . Sajnos ebből 3-an valóban nem tudtak jönni , így bár tervezte a találkozót , de kerékbandi , apedoki  , beni27 és oljeg12 kénytelen volt kihagyni .

Nekem eléggé besűrűsödött  a május vége ( az egyesületeim mérlege miatt) , így kevéssé tudtam előkészülni . Úgy terveztem , hogy már pénteken este kimegyek , de én is csak szombaton reggel robogtam ki .

Aztán délelőtt jöttek a többiek . Tanijani toborzott eredményesen , az általa hívottak adták a találkozó zömét . Dombóvár térségéből 3 kocsival érkeztek , Tanijani ( Aixam EVO 400) és Karcsi bácsi ( Aixam 721)  tavaly is voltak már , illetve tanijani tavaly óta eladta a fehér EVO 400-asát ( Bakaliban is azzal volt) , de a kocsi az új tulajdonnossal is odatált Doromlásra . Azonfelül volt egy duett  Microcarral Bajáról , ismerős volt a tulaj . Végülis rájöttem : az illető vásárolta meg tavaly beni27-től azt  a bizonyos kis 50 ccm-es benzinmotorral szerelt Amica Lunat , amivel utána többféle probléma adódott . Mivel a hibákért beni27-et okolta nem is bántam , hogy ő végüllis nem ért oda a találkozóra a Piaggio Ape Pokerral -- délelőtt ugyanis dolgozott , és mostanában a fórumot is ritkábban olvassa . Szóval amikor túladott valahogy a rosszemlékű Lunán vett egy rendszámos Microcar Virgo-t  , amit végülis tanijaninál becserélt egy Microcar MC1--esre , amit ő rendszámozott be . Mesélte : a vizsga előtt elpattant a hátsó ablaküveg , a műszakira muszáj volt rendesen megcsináltatni , az üveg 87 ezer , a munkadíj újabb 8 ezer volt . De ezzel a járgánnyal legalább most (egyelőre mindenképp) elégedett .

Hasonóan kalndosan cserélgette tanijani is a kocsijait . Tavaly mint írtam fehér EVO 400-assal jött , azt eladta és a modernizálás jegyében váltott 721-esre . Amira időközben annyira kedvező ajánlatot kapott , hogy megvált tőle . Pár évvel korábban Pakson valakit kisebbszélütés ért , és emiatt át kellett nyergeljen mopedautóra : tanijanitól vett egy szép azúrkék EVO 400-ast . Az illetőnek szerencséje volt , a rehabilitáció során annyira helyrejött , hogy visszakapta a jogsiját és vásárolt magának egy normál automata gépkocsit -- így felajánlotta visszavásárlásra a kék Aixamet . Így olvtársunk a régi-új kocsijával érkezett a gátőrházba .

Valaha nagyon régen egy ismerősömben felmerült : venne a szüleinek ilyen masinát . Vacilláltak a 3 kerekűeken is , végül Aixam 400-as lett a dologból , később ez a járgány volt Tolna megyében az első ( 2009 nyara)  amelyik rendszámot kapott . Egyszer valamit javítani kellett a primer variátoron ( lement a menet a tengelyről ) és volt szíjszakadásuk is 3 éve karácsonykor -- én mentem menteni a masinát, felrakni az új szíjat . Most értesülhettem arról : azóta lényegében senki nem nyúlt a masinához , utoljára én szereltem -- mivelhogy  a nyugdíjas tolnai házaspár is eljött a közeli találkozóra .

Délután megérkeztek Volksrodzoliék hárman  Bpestről (Audival ) , hoztak magukkal kerékpárokat és jobbára a környéken bringáztak , és ők ott is aludtak .

Én összevontam a találkozót a szakköri évadzárómmal , emiatt 4 gyerek is volt még , őket a szüleik hozták ki .

Javítandó a tavalyi ellátást csirkepaprikást lett a menü , egyik volt szakkörös tanítványom ( szakácsnak tanul) és a tolnai márkatársnőnk közös kivitelezésében .

Szerelési gyakorlatképp Karcsi bácsi 721-esében esett meg egy szíjcsere ...

Ugyanez nap a házat üzemeltető IFU nagyszabású vízitúrát tartott a Sión , ezért a Torkolati műnél díjfizetés nélkül lehetett átslisszanni-- ezt kihasználva hazafelé a 4 mopedből álló konvoj arra vette az irányt -- sokkal jobb az új út a gáton , mint Bogyiszló felé a kátyús régi . Meg nagyon szép maga az útvonal is , Duna part , Szent László híd , zsilip , Sió torkolat érintve a Gemencet .

Én déután a gyerekekkel nekiláttam a másnapi programnak : vízi ( evezős) tájékozódási verseny megkeresendő bójáit kirakni a holtágra . Másnap meg is tartottuk a rendezvényt -- a megye történetében először , bár ilyesmit szerintem ez országban máshol se nagyon csináltak ; a szakirodalom szerint világviszonylatban is ritka sportról van szó .

De hát engem az efféle extremitások vonzanak .

A Doromlási ház felújítása továbbra is kérdéses -- ha bejön a pályázat akkor valószínűleg ősszel lesz feldúlva az építmény . Ha nem lesz akkor szeptemberben tatunk hasonló találkozót -- ha építkezünk akkor csak jövő ilyenkor , de akkor viszont egy szépen felújított kéróban .

Ami viszont biztos : Balatonakali Holiday Kemping , 2014 július 25-27 Mopedautós és háromkerekű találkozó ...

Bakancs4 Creative Commons License 2014.06.05 0 0 34149

Ez a Trabant váltós technika az ország túlsó felén van , csak most sikerült az éppen arrajáró olvrársunknak bekukkantani a motorháztatő alá .

A 81-es AutoRevue katalógus szerint ha a Trabant a 4-ik fokozatban van akkor 1000-es fordulatnál megy 23.5 km/órával . Vagyis 2000-nél 47 km/óra , és 3000-nél 70 km/óra . És ez a Trabant gumikkal értendő , az Aixam per 60-as tappancsaival még pörgősebb lenne . Én pedig szeretnék valami fordulatkímélő "autópálya" fokozatot .

 

Fogaskereket itt a városban is gyárt egy öreg szaki , terveim szerint ha szét lesz szedve mindkétféle Aixam difi ( Comex)  akkor elviszem hozzá mind a két fogaskerékpárt és kérek árajánlatot -- emlékezetem szerint  Feri bácsi olcsóbban dolgozik , mint amiket ti írtatok .

 

Most Pünkösdkor ügyeletes vagyok , nem mehetek ki messzire a városból , így talán nekilátok végre a bütykölnivalóimnak is .

 

Beszámolót irok a találkozóról , ha lesz annyi időm , de örök rohanásban vagyok .

Előzmény: WooDoo (34145)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.06.05 0 0 34148

Valami ilyesmi lesz a dolog megoldása . Hogy visszavásárlási kötelezettsége van-e azt nem tudom , de melegen ajánlott , mert ha a korábbi eredetiségvizsgálatok és a forgalombahelyezésről készült fényképekről az derül ki , hogy az előző tulaj cserélte ki ( javította) az alvázat akkor nagyon ráfázhat  -- szerintem . Pontosabban arra fázna rá , ha beleütött volna valamit helyette . Pontosabban még az sem gond, ha házilag beleüt , csak ne derüljön ki . Az nem tudom minek számít , hogyha az alvázszámot tartalmazó elemet cserélik ki .

Mindeképpen ki kell deríteni a törtéeti előzményét a dolognak , hogy mikor volt utoljára látható alvázszám az alsó váznyúlványon .

 

Régi visszatérő probléma a JDM-ek kirohadó száma .

Előzmény: Törölt nick (34142)
kiggyo Creative Commons License 2014.06.05 0 0 34147

Amikor gyártottam az új alvázat a jdm alá (mivel a gyári porrá rohadt) átkapirgáltam tüzetesen az eredetit hátha megtalálom, de nem lett meg. Lehet a devecseri szakszerviz már lecserélte, egy ugyanolyan porrárothadt zártszelvényre. Ha esetleg valakinek lenne egy képe hogy hogyan is néz ki az eredeti szám azt megköszönném.

Előzmény: Törölt nick (34141)
samsungka Creative Commons License 2014.06.05 0 0 34146

en is alig varom mar a tanijani fele beszerelest mert en is atakarom alakitani ha ez sikerulne akkor lehet soha tobbet nem kell a variokall szerencsetlenkedni

 

WooDoo Creative Commons License 2014.06.05 0 0 34145

Mi ez a nagy titkolózás mostanában?

Gézából is úgy kell kihúzni az infót az 1:6-os váltóról, te is beteszel egy képet a Kubota motorhoz faragott kézi váltóról, amiről elmélkedünk már évek óta...

 

Valami élménybeszámoló félét mikor írtok?

Előzmény: tanijani (34135)
WooDoo Creative Commons License 2014.06.05 0 0 34144

Hát ezt még én írtam anno, de nem gondoltam volna, hogy már 7 év telt el azóta...

Előzmény: Bakancs4 (34134)
Ptom71 Creative Commons License 2014.06.05 0 0 34143

Gyorsan le is szedték a cikket....

Előzmény: zsolt117211 (34129)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.05 0 0 34142

Először visszamennék az előző tulajhoz, ha nagyon ragaszkodsz az autóhoz akkor elkérném a műszaki adatlapot ami a műszaki vizsgán készült (ha ő vizsgáztatta, ha nem, akkor az előző tulajdonos elérhetőségét) és visszamennék oda, ahol a műszaki vizsgát csinálták. Már ott sem mehetett volna át, feltéve ha nem a rendszámozás óta cserélték az alvázat. Ha azután, akkor meg visszavinném a tulajdonosnak, én úgy tudom hogy visszavásárlási kötelezettsége van ilyen esetben. 

Előzmény: Távirányító88 (34139)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.05 0 0 34141

Van, a jobb oldali alváznyúlvány kerék felőli oldalán. Az enyémet se akarták átengedni, de mondtam hogy ott van, és ott kell kapargatni a rozsdát, aztán meglett... 

Előzmény: kiggyo (34140)
kiggyo Creative Commons License 2014.06.05 0 0 34140

Az enyémen sem volt a vázban sehol alvázaszám, csak a szegecselt táblán a hűtő felőli doblemezben. Összekapirgálták az alvázat azután ráhagyták. Van ott eredetileg egyátalán?

Előzmény: Távirányító88 (34139)
Távirányító88 Creative Commons License 2014.06.05 0 0 34139

Üdv mindenkinek!

 

A napokban vásároltam egy jdm-et.

A gond hogy az alvázszámot tartalmazó nyúlványt az alváz javításakor kicserélték,és az alvázszámot egy táblán tüntették fel a doblemezre rögzítve.Az eredetvizsgán ezt kifogásolták,és nem végezték el a vizsgálatot mondván,hogy ez így nem lesz jó.Tudja valaki,hogy mi az eljárás ebben az esetben?

Köszi előre is.

kerék bandi Creative Commons License 2014.06.05 0 0 34138

Az adatlapomon meg van a telefon számom .Hívj.

                                                Üdv Endre.

Előzmény: sancy2 (34137)
sancy2 Creative Commons License 2014.06.05 0 0 34137

Sziasztok! Régebben olvastam a fórumonn, hogy valaki csináltatott dugattyu gyűrüt az aixamhoz. Felvívtam a Belcord kft de ők nemtudták beazonasítani a kubota z 402 alapján. Kérik tőlem az átmérőt meg a vastagságot.Azlenne a kérésem ha valaki tud valamilyen adatot adni a gyűrükről azt megköszönném, mert akkor nemkellene szétszednem a mopedot addig amíg nemjönnének meg az alkatrészek.

zogobacsi Creative Commons License 2014.06.05 0 0 34136

A leleményed és a kreativitásod csillagos 5-ös!!!   

Előzmény: tanijani (34135)
tanijani Creative Commons License 2014.06.05 0 0 34135

Előzmény: G é z a (34120)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.06.05 0 0 34134

2007 szept. 07-i dátummal van a gépemben:

 

Találtam néhány érdekes táblázatot a neten, de nem sikerült ide feltölteni:

az egyik azt mutatja hogy Franciaországban hányan vesztették életüket a különböző járművekben.

A 99167 áldozat közül mindössze 165-en haltak meg mopedautóban, ez mindössze 0,2%!!!

Ez idő alatt biciklivel 4594 áldozat volt (4,6%) segédmotorral 16097 (16,2%), személygépkocsiban pedig 58523 (59%) haltak meg.

Ez eléggé meggyőző adat, és ráadásul Franciaországban elég sok mopedautó szaladgál.

Itthon gyakran hivatkoznak arra a hatóságok, hogy 14 éves gyerekek ne vezessenek egy autónak látszó járművet, mert veszélyesek magukra és a többi közlekedőre is, de ugyanakkor egy robogó vezetésére teljesen alkalmasnak tartják őket. Ezek szerint a statisztikák szerint 100x annyian szenvedtek halálos balesetet robogóval, mint mopedautóval. Tudni kellene a forgalomban lévő robogók és mopedautók arányát, hogy súlyozni tudjuk az eredményt.

 

2006-ban Franciaországban az új mopedautók értékesítése így alakult:

13980 Aixam

  6894 Microcar

  6626 Ligirer

  2678 JDM

  2376 Chatenet

 

Összesen: 32554 db

 

Elképzelhető, hogy robogókból 3 milliónál is töbet értékesítenének évente, mert ha nem, akkor a mopedautók statisztikailag is biztonságosabbak.

Előzmény: WooDoo (34132)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.06.05 0 0 34133

Nekem valami olyasmi dereng , hogy a kerítésnek menő gyereknek egyéb baja is volt , infarktust kapott vezetés közben mvagy valmi ilyesmi . Szóval az igazi ok nem a mopedautó volt .

Az eltaposot Eradról van fotóm , ott normál kiskocsiban is rossz esélyek lettek volna .

Előzmény: WooDoo (34132)
WooDoo Creative Commons License 2014.06.05 0 0 34132

Pár éve találtam valami francia oldalt a mopedautók baleseti statisztikájáról. Ha jól emlékszem, a számarányukhoz képest is sokkal kevesebben halnak meg mopedautókban, mint személygépkocsikban. 

 

Magyarországon 2 halálos kimenetelű mopedautós balesetről tudok. Az egyikben egy gyerek ment neki valami kerítésnek, a másik esteben meg egy terepjáró darálta le egy kanyarban egy Erad fél oldalát. Csodával határos módon az Eradban az utas megúszta komolyabb sérülések nélkül a balesetet. 

 

Magyarországon 3 millió személygépkocsit tartanak nyilván, és kb. naponta 2 ember hal meg autóbalesetben. Tehát kb. 4000 autóra jut 1 halálos baleset évente. Mopedautóból legyen mondjuk 2000 az országban, ehhez képest 6-7 év alatt a 2 haláleset nem tűnik soknak.

Hazánkban a balesetek 62%-át okozzák a személygépkocsik, és csak 5%-át a segédmotoros kerékpárok, de gondolom ebben is túlnyomórészt a 2 kerekűek jeleskednek. 

 

Előzmény: Bakancs4 (34131)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.06.04 0 0 34131

Azon tűnődök , hogy vajon él-e a világon olyan mopedautós akinek újat mondtak ezzel .

Merthogy 350 kg-ból nehéz mást kihozni . Persze lehetne ( utalnak is rá : Kérdés persze, hogy az olyan kis vállalkozások, mint a Ligier vagy a Tazzari ki tudják-e szorítani az efféle fejlesztéseket, vagy egyszerűen tönkremennek, de az nem valószínű, hogy a tesztelt modellek előtt még fényes jövő állna azok után, hogy a töréstesztek videófelvételeit közzétették. )

 

Szóval most úgy gondolják : összetörtek a kamera előtt néhány mopedautót , ennek hatására csődbe fog menni a gyár ? Hmmm....Vagyis az a bivalyhertelendi Géza bácsi , akinek nincs jogsija "rendes" gépkocsira az kimegy az udvarra és hírtelen felindulásból felgyújtja a Microcarját ? És ezentúl biciklivel-- robogóval fog nekivágni a forgalomnak....

Na meg a Ligier ... ezentúl titániumból fog kocsit gyártani ? A titánium ellen nem lenne kifogása a vevőknek , csak az ára ellen ...

Vagy pedig a örvényalkotók szállnak magukba és és felmelelik a súlyhatást 350-ről a másfél-kétszereése ? Akkor mitől fog különbözni a normál kocsiktól ? Nem tiszták ezek .

Az viszont érdekelne , hogy milyen arányban szerepelnek a mopedautók a baleseti statisztikákban -- természetesen a létszámarányuknak és futásteljesítményüknek (!!!) megfelelően . Ugyebár a múltkori statisztika olyan másfélezer járművel számolt . Jellemzően olyan társadlmi rétg birtokolja őket aki keveset autózik . Azt is rövid távon , jobbára településen belül , a fatális baleseteknek nem ez a jellemző helyszíne .

A magam részéről a kapott pontokat korrigálnám a jármű súlyával , mert kissé már 2 tonnás kocsival ütközési tesztet készíttetni , mint egy ilyen papírjárművel . Persze a forgalomban egymással fognak ütközni esetleg , de ki-ki döntse el mivel megy ki a forgalomba .

Azon is tűnődök miért nem a motorkerékpáros vagy kerékpáros tesztekkel mérik össze ?

 

Többször gondolkodtam már azon : ha valamelyi régi nagynevű autórtervező feltámadna és megmutatnák neki a mai gépkocsik modern biztonsági berendezéseit akkor azt mondaná : jajj de jó , 2014-ben már nem lehet meghalnia autóbalesetben . És nem értené,  hogy mégis meg lehet . 

 

Azon is el lehet gondolkodni : milyen baleseti statisztikák lennének akkor , ha a teljes népességnek ez a 5 lóerő állna a rendelkezésére ? Vagyis a forgalom azon a sebességen zajlana amin a mopedautók közlekednek , a rájuk jellemző törészteszetekkel .

Nemcsak a menetidő nőne meg , hanem az átlagéletkor is ...

Előzmény: zsolt117211 (34129)
zsolt117211 Creative Commons License 2014.06.04 0 0 34130

http://www.unixauto.hu/Unix_CikkekLista_Form.aspx

Az unixnál elég drága a cső!

zsolt117211 Creative Commons License 2014.06.04 0 0 34129

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!