Tisztában vagyok ezzel a dologgal, de a ZF-ek jellegzetes hangja a 3-as fokozatba kapcsoláskor hallatszik legjobban, úgyhogy ennek sok köze nincs hozzá.
Amirol irsz abban van igazad, annyit tennek hozza, hogy az elovalaszto gombsoron az "12DNR" vagy az "1D2NR" az csak az economy-program megkulonboztethetosegenek relevanciaja vegett mervado, tekintettel arra, hogy barmikor letrehozhato barmilyen sorrendu gombsor (pl. D21NR is; csak ertelme nem sok van...). A nyomatekvalto mukodesenek valos folyamatat az elektronika vezerleseben az EPROM-ba egetett szoftveres tematika hatarozza meg, illetve az, hogy a valtomuben megtalalhato-e a "G" szelep (amennyiben azt a "vonyito" hangot keressuk...).
Mindenkeppen hozzatennem, hogy ebben a temaban ex-recseis tt. a mindentudo uber alles, hatha segit jobban helyre tenni a temat! ;)
1 - Egyesben marad a kocsi, kivéve, ha például a 3. fokozatban nyomjuk be a fix 1-et, akkor 3-ban marad.
D - Egyesből indul a váltó és minden fokozatot felvált.
2 - Kettesből indul a váltó és minden fokozatot felvált. Itt ugye kihagyja az első fokozatot, így az első fokozat "vonyítása" kimarad. (Ez a "takarékos" fokozat, amivel elvileg üzemanyagot lehet megspórolni, ha üres a kocsi és sík terepen halad, tömött kocsinál elég nehézkesen indul ebből a fokozatból.)
Aztán van ugye az 12DNR gombsor:
1 - Egyesben marad a kocsi.
2 - Egyesből indul a kocsi, kettesig vált fel. (BKV-s kocsiknál hármasig vált fel)
D - Egyesből indul a kocsi és minden fokozatot felvált.
Valoszinuleg arra gondolsz, hogy a 4 HP 500 nyomatekvaltonal ket tipusu vezerles letezik, az AEM 6 es az EST 18 (ez van a 412, 415, 435-ben is). Az EST 18-cal erkezett a '93-as 280-as sorozat, ennek a "nyoszorgeset" hallhatod, mikor megallsz a kocsival es "fel uresbe" kapcsolja a valtot, azaz az "F" helyett a "G" szelepet kapcsolja be, hogy a Wandler ne kepezzen hoterhelest. Ez magyarazhatja az altalad velelmezett "tobb tipus" kerdeskoret.
Sose hallottam ilyenről. Egy váltógombsor van, oszt csókolom, de az a váltón annyit állít hogy meddig kapcsol fel, ettől a jellegzetes ZF hang nem szűnik meg.
Cseh ismerőseim Ikarus-Avia 553 komplett felújításához keresnek tervrajzokat, illetve nem ártana, ha akadna egy donornak használható jármű is, mert állítólag az alvázzal bajok vannak. Tud valaki segíteni ebben a kérdésben Gugli elvtárson kívül? Én nem kecsegtettem sok jóval őket, hiszen ebből a típusból nem volt túltengés idehaza...
A hang üzemmódfüggő is. Vannak ún.kímélős váltók, ha abba van kapcsolva nem vonyít. Illetve újabb darabok, pl.400-asokban csak a 3.-ba váltáskor nyávognak, főként.
Akkor jól írtam, tényleg egy 60/601/602 egy 60T és egy 31(1) képe volt fenn? Erre ugyanis egyszer nem érkezett megerősítés. (Ha viszont igen, van-e lehetőség vajon a BKVt és a tulajt összehozni, hiszen például dízel 60-as sincs még a nosztalicskaflottában.)
OFF. A posztoló megkapta a választ. A képek és a hozzászólások el lettek távolítva. Mindenki boldog immár. Légy szíves ne generálj újabb vitát ugyanarról a gumicsontról, hogy telephelyi vagy nem az.
Ha nincs a nyakaskodás, és a vélt vagy valós igazsághoz körömszakadtig ragaszkodás, két-három hozzászólás után lekerül a fotó, és nem tör ki akkora patvar, hogy 10 paraszt gyerek se éri körbe, tiltások, miegymás.
Itt fejezzük be, kérlek. Snitt. ______________________ ON.
"Telephelyi" fotóról szóló veszekedés volt, és mivel "telephelyi" így szanálva lett. Épp, csak a posztoló kérdésére nem volt válasz, hogy ugyan, milyen buszt látott.