Keresés

Részletes keresés

BPO-105 Creative Commons License 2015.05.07 0 0 93638

Na, oda se lesz már értelme elmennem akkor.

(Csak az OFF Tátrák miatt.)

Előzmény: gabesz919_II (93637)
gabesz919_II Creative Commons License 2015.05.07 0 1 93637

Az Ikarus 280-asok utolsó napja Szófiában:

 

 

Dante001 Creative Commons License 2015.05.06 0 0 93636

Tisztában vagyok ezzel a dologgal, de a ZF-ek jellegzetes hangja a 3-as fokozatba kapcsoláskor hallatszik legjobban, úgyhogy ennek sok köze nincs hozzá.

Előzmény: GNX-341 (93633)
LMS-640 Creative Commons License 2015.05.06 0 0 93635

Ez az "F" és "G" szelep mit takar, mi a funkciójuk?

Előzmény: bandikaikarus (93634)
bandikaikarus Creative Commons License 2015.05.06 0 0 93634

Amirol irsz abban van igazad, annyit tennek hozza, hogy az elovalaszto gombsoron az "12DNR" vagy az "1D2NR" az csak az economy-program megkulonboztethetosegenek relevanciaja vegett mervado, tekintettel arra, hogy barmikor letrehozhato barmilyen sorrendu gombsor (pl. D21NR is; csak ertelme nem sok van...). A nyomatekvalto mukodesenek valos folyamatat az elektronika vezerleseben az EPROM-ba egetett szoftveres tematika hatarozza meg, illetve az, hogy a valtomuben megtalalhato-e a "G" szelep (amennyiben azt a "vonyito" hangot keressuk...). 

Mindenkeppen hozzatennem, hogy ebben a temaban ex-recseis tt. a mindentudo uber alles, hatha segit jobban helyre tenni a temat! ;)

Előzmény: GNX-341 (93633)
GNX-341 Creative Commons License 2015.05.06 0 0 93633

Off

 

A BKV-s Ikarusoknál általában 1D2NR gombsor van:

 

1 - Egyesben marad a kocsi, kivéve, ha például a 3. fokozatban nyomjuk be a fix 1-et, akkor 3-ban marad.

D - Egyesből indul a váltó és minden fokozatot felvált.

2 - Kettesből indul a váltó és minden fokozatot felvált. Itt ugye kihagyja az első fokozatot, így az első fokozat "vonyítása" kimarad. (Ez a "takarékos" fokozat, amivel elvileg üzemanyagot lehet megspórolni, ha üres a kocsi és sík terepen halad, tömött kocsinál elég nehézkesen indul ebből a fokozatból.)

 

Aztán van ugye az 12DNR gombsor:

 

1 - Egyesben marad a kocsi.

2 - Egyesből indul a kocsi, kettesig vált fel. (BKV-s kocsiknál hármasig vált fel)

D - Egyesből indul a kocsi és minden fokozatot felvált.

 

On

Előzmény: Dante001 (93624)
bandikaikarus Creative Commons License 2015.05.06 0 0 93632

Valoszinuleg arra gondolsz, hogy a 4 HP 500 nyomatekvaltonal ket tipusu vezerles letezik, az AEM 6 es az EST 18 (ez van a 412, 415, 435-ben is). Az EST 18-cal erkezett a '93-as 280-as sorozat, ennek a "nyoszorgeset" hallhatod, mikor megallsz a kocsival es "fel uresbe" kapcsolja a valtot, azaz az "F" helyett a "G" szelepet kapcsolja be, hogy a Wandler ne kepezzen hoterhelest. Ez magyarazhatja az altalad velelmezett "tobb tipus" kerdeskoret. 

Előzmény: Ikaruszki (93618)
Minimodel Creative Commons License 2015.05.05 0 0 93631

Egy kis galéria, még nem voltak a képek szerintem.

http://www.busbahnbilder.de/include.php?path=galerie_sub&cid=4

-= BPO-478 =- Creative Commons License 2015.05.05 0 0 93630

Megtréfált a fórummotor, úgy tűnt, mintha beágyazta volna...
Tehát:

http://grofjardanhazy.tumblr.com/post/118211174581/a-giron-az-ikarus-kubaban-levo-szerelouzeme-eleg

Előzmény: -= BPO-478 =- (93629)
-= BPO-478 =- Creative Commons License 2015.05.05 0 0 93629

Hátha más is talál újdonság erejével ható képet ebben az összeállításban.

 



pg54 Creative Commons License 2015.05.05 0 0 93628

Köszönöm, lemaradtam róla.

Előzmény: AegonT (93611)
norbee601 Creative Commons License 2015.05.05 0 0 93627

Egész pontosan Herceghalom állomás közelében van.

Előzmény: norbee601 (93626)
norbee601 Creative Commons License 2015.05.05 0 0 93626

Ott van még:)

Előzmény: EKM-765 (93625)
EKM-765 Creative Commons License 2015.05.05 0 0 93625

Ezt Tatabánya és Biatorbágy között láttam a vonatból négy éve, nem tudom megvan-e még. Keresd meg Sínbiciklis topiktársat, talán többet tud róla. 

Előzmény: BahnScorper (93621)
Dante001 Creative Commons License 2015.05.05 0 0 93624

Sose hallottam ilyenről. Egy váltógombsor van, oszt csókolom, de az a váltón annyit állít hogy meddig kapcsol fel, ettől a jellegzetes ZF hang nem szűnik meg.

Előzmény: Törölt nick (93623)
Törölt nick Creative Commons License 2015.05.05 0 0 93623

Azt, hogy lehet állítani rajta. Van olyan busz ahol a jv állít, van ahol a szerelő a váltó vezérlőn.

Előzmény: Dante001 (93622)
Dante001 Creative Commons License 2015.05.05 0 0 93622

Mit jelent az, hogy ha abba van kapcsolva?

Előzmény: suraki1 (93620)
BahnScorper Creative Commons License 2015.05.05 0 0 93621

Cseh ismerőseim Ikarus-Avia 553 komplett felújításához keresnek tervrajzokat, illetve nem ártana, ha akadna egy donornak használható jármű is, mert állítólag az alvázzal bajok vannak. Tud valaki segíteni ebben a kérdésben Gugli elvtárson kívül? Én nem kecsegtettem sok jóval őket, hiszen ebből a típusból nem volt túltengés idehaza...

suraki1 Creative Commons License 2015.05.05 0 0 93620
A hang üzemmódfüggő is. Vannak ún.kímélős váltók, ha abba van kapcsolva nem vonyít. Illetve újabb darabok, pl.400-asokban csak a 3.-ba váltáskor nyávognak, főként.
Előzmény: Ikaruszki (93618)
Dante001 Creative Commons License 2015.05.05 0 0 93619

Nyilván, létezett pár évtizedig a gyár.

Előzmény: Ikaruszki (93618)
Ikaruszki Creative Commons License 2015.05.05 0 0 93618

Az Ikarusokba többféle ZF váltót is beépítettek az évek során? Mert egy-két gépen nem is hallani azt a jellegzetes nyögő hangot.

AegonT Creative Commons License 2015.05.05 0 0 93617

Köszi. :D

Előzmény: P.stephenson (93616)
P.stephenson Creative Commons License 2015.05.05 0 0 93616

Igen, azok voltak, igen, a BKV is tud róluk, és nem, egyelőre nincs tervben egy 60-as projekt.

Előzmény: AegonT (93614)
Utasbiztonsági Ellenőrzés Creative Commons License 2015.05.04 0 2 93615

Én is így gondolom.

Előzmény: -= BPO-478 =- (93613)
AegonT Creative Commons License 2015.05.04 0 0 93614

Akkor jól írtam, tényleg egy 60/601/602 egy 60T és egy 31(1) képe volt fenn? Erre ugyanis egyszer nem érkezett megerősítés. (Ha viszont igen, van-e lehetőség vajon a BKVt és a tulajt összehozni, hiszen például dízel 60-as sincs még a nosztalicskaflottában.)

Előzmény: -= BPO-478 =- (93613)
-= BPO-478 =- Creative Commons License 2015.05.04 0 0 93613

OFF.
A posztoló megkapta a választ. A képek és a hozzászólások el lettek távolítva. Mindenki boldog immár. Légy szíves ne generálj újabb vitát ugyanarról a gumicsontról, hogy telephelyi vagy nem az.

Ha nincs a nyakaskodás, és a vélt vagy valós igazsághoz körömszakadtig ragaszkodás, két-három hozzászólás után lekerül a fotó, és nem tör ki akkora patvar, hogy 10 paraszt gyerek se éri körbe, tiltások, miegymás.

 

Itt fejezzük be, kérlek. Snitt.
______________________
ON.

Előzmény: AegonT (93611)
YD-48-08 Creative Commons License 2015.05.04 0 0 93612

Nincs gond. Olyan töröltette aki ezelőtt 4 hsz-el lentebb szintén feltett egy telephelyest,de!  Neki szabad.

AegonT Creative Commons License 2015.05.04 0 0 93611

"Telephelyi" fotóról szóló veszekedés volt, és mivel "telephelyi" így szanálva lett. Épp, csak a posztoló kérdésére nem volt válasz, hogy ugyan, milyen buszt látott. 

Előzmény: pg54 (93609)
-= BPO-478 =- Creative Commons License 2015.05.04 0 0 93610

ANA-BV 100



via                                  via

Előzmény: -= BPO-478 =- (93608)
pg54 Creative Commons License 2015.05.04 0 0 93609

Hová lett innen - ha jól számoltam - 27 hozzászólás?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!