Az attól függ, ki javít. Ha egy droid, akkor előveszi azt a javítási/hibakeresési algoritmust, amit csinált neki egy olyan ember, aki érti, hogy hogyan működik az a dolog. Végigmegy rajta lépésről lépésre, érteni nem ért semmit, de a hibát meg fogja találni, ha jó az algoritmus. Ha meg az keresi a hibát, aki érti a működést, akkor csinál magának algoritmust. Legfeljebb nem nevezi így.
Tényleg, így van! A hengerfej egy adagolófúvókásban lényegesen bonyolultabb. A Detroit Dieselben akkora porlasztó van, mint egy sörösüveg, és ez úgy fér el a hengerfejben, hogy a szelepfedél alól semmi nem látszik ki.
Ők valamikor a NEWAY-t forgalmazták,de abból már nincs.Már nem foglalkoznak vele. Tavaly rendeltünk a Kiss és Társa kft-től(legyártattták) 45 ezerért 30mm-től 50mm-ig,3db-ot.Most 1db-ot 28-ast akarnak adni 30 ezer-ért.
Csak úgy. Lehet, hogy csak Én nem láttam még ilyet.
Gazdi hozza az autóját (alfa 164, 93, 2,5td), hogy a főtengely első szimering cserés, mert a motor elején szórja az olajat. Mondok megnézem. Főtengelynél okés. Szervó szivattyú igen olajos. Be alá, a hátsó futóműig olajos. Ez tuti nem a főtengelytől jön. Az olajhűtőcső csatlakozásánál igen szépen engedi az olajat. Csere, jó, de valahonnan a szervószivattyú mögül el kezd dőlni az olaj, oly mértékben, hogy edény kell alá. Újra alá és ezt nem gondoltam volna: lyukas az olajszűrő. Külsérelmi nyom semmi, ráadásúl olyan helyen van, hogy abban kárt nem tud tenni semmi.
Nem lett cserélve, közel 300eFt-ért nem zavarja a gazdáját ez a "hiba". ( ez márkaszervíz ár, nem kérdeztem más forrásból ) Ha legközelebb kibontok egyet, lefényképezem Neked. :-)
Az ECU nem tud alkatrészre lebontva hibát keresni, csak az adott áramkőr paramétereit tudja vizsgálni. Az az alapjárati áramkőr meg nem csak az állítómotorból áll!!!
A hibakiolvasás mindig azt adja, hogy az alapjárati motor vezérlése hibás. Hiába lett kicserélve, akkor is az a hiba. Ráadásul kigyullad a check engine lámpa is.
Tud valaki segíteni abban, hogy mi lehet a baja az Opel Trgrámnak? Az alapjáratom össze-vissza ingadozik. Van, hogy túlpörög, van hogy annyira leesik, hogy leáll. Mi lehet a baja? Az alapjárati motort már cserélték.
Mutatok neked egymillió lyan rossz elektronikus áramkört ( TV, DVD, Ipari elektronikák...stb), amit nézegethetsz reggelig akkor sem mondod meg mi a rossz benne, ha meg nekiállsz cserélgetni találomra többet költesz mint egy új.
Mérni kell, rendszereket ismerni és bennük gondolkodni, tézist felállítani és a javítással igazolni....sok sok év után lesz tapasztalat is ami bizony néha megviccel, mert tipikus hibákat is okozhat több dolog.
A hibakeresés algoritmikus gondolkodást igényel. Ha ez megvan mindegy, mit kell javítani.( A biciklibelsőhöz gyakorlat kell azt nem ér idekeverni, különbség van a készség és a képesség között !!! ). Tudod, sok szervízben ( nem feltétlenül autó...) fehér köpenyben ott áll egy - két mérnök, aki meg tudja állapítani mi a baj, de a páka/szerszám már nem áll olyan jól a kezében, mint az erre kiképzett rohamdroidnak... nem is az a dolga, hogy forrasztgasson/csavarozzon.
Én olyan szervízből kijövök, ahol találomra....öööö talán cseréljük ki ezt...ööö akkor ezt ....ööö akkor amazt....
az ilyet kinevetem, ezt én is meg tudom tenni...mérnökként szégyenleném magam ha nem tudnám a területemen megállapítani egy hiba okát még akkor is a ha a konkrét eszközzel akkor találkozom először.
nem ponstosan tudom mire akarsz kilyukadni, majd elolvasom nyugodtan
"lletve úgy is hogy a tünetek alapján rámutatunk a hibás alkatrészre"
ezt szerintem tapasztalatnak hivjak. (F astra akad a valto -> szekopott a stift rudazatban). Ez rendszerismeret?
ok. Akkor mashogy fogalmazom: rendszer ismerni kell, de feltetlenul szukseges erteni.
De persze a legjobb ha ismeri es erti az ember
Persze hozzateszem, hogy mernokben (bar epitomernoknek) kezsulo ismerosom egy biciklibelsot nem tudott kicserelni. Addig szopott vele amig a vegen mar nekem is tovabbtartott osszerakni mintha az elejerol kezdve en csinaltam volna. (neki sincs tapasztalata)
"Viszont ahhoz meg mindig tartom magam, hogy jo (talan a legjobb) "ar/ertek" aranyhoz vezet a tudas nelkuli javitas."
Izé, eddig nem szóltam bele, de lassan odáig jutunk, hogy bárki bármit meg tud javítani ha szétszedi. :P
A te példáidnál maradva: Tudásnak minősül az az ismeret is, hogy valamit szét tudj szedni. Az us, hogy úgy szedd szét, hogy össze is tudd rakni. Tudásnak minősül már az is, hogy meg tud állapítani, hogy nem azért nem megy a motor, mert egér költözött bele, hanem azért mert a pumpa nem szállít eleget. Ismét tudásnak számít, hogy meg tudod állapítani egy tömítésről, hogy szar vagy sem. A barátnőm pl csak nézne nagyokat. Ismét csak gyakorlatot igényel az hogy az adott illesztés még jó vagy sem, főleg az ha katalógusból tűréshatárra nézed. És még folytathatnám sorban.....
Mondjuk inkább azt, hogy minimális gépészeti alapismeretekkel (amit sok-sok év alatt megtnultál az iskolában vagy az életben) , már neki lehet kezdeni, de attól még nem leszel jó autószerelő, sőt még autószerelő sem. Hát még jó diagnoszta.
Egy problémát meg lehet úgy is oldani,hogy hosszú szopásokkal mindent szétszedünk, megmérünk és összehasonlítunk, illetve úgy is hogy a tünetek alapján rámutatunk a hibás alkatrészre. :P Na ez utóbbi az amit Cam a korrekt hibakeresésnek tekint.
Valoban nem lehet korrekt hibakeresest vegezni a rendszer ismerete nelkul es en a "korrekt" felett elsiklottam.
Viszont ahhoz meg mindig tartom magam, hogy jo (talan a legjobb) "ar/ertek" aranyhoz vezet a tudas nelkuli javitas. Mert annak ellenere, hogy nem ertesz hozza megis sok hibat el tudsz haritani. utanna mar erosen aszimptotikusan viselkedik a tudas es tobblet megoldott hibak szama.
Tehat pl. ha tudod, hogy 15-20 eves az elektonika es hulyeskedik akkor mar akar az elkok is lehetnek chance-sak. Vagy ha vmi rohadt poros, es latod, hogy egy forrasztasi pont(ahol nagyobb aramok vannak) at van egve akkor van ra lehetoseg hogy ujraforrasztas utan meg sokaig menni fog. de hagyjuk, mert nem ertek az elektronokhoz.
Tehat igazad van, a korrekt hibakereseshez erteni kell hozza. Viszont kerdes mekkora ismeretig gazdasagos. Na mind1 magyarazom a hulyesegemet, a korrekt hibakereseshez kell hozza erteni
scaniakban is van (ill. a mercedesekben is (meg) PLD (tehat Pumpe-Leitung-Düse) van. A CR nagy elonye a sokkal konnyebb illeszthetoseg. (a Hengerfejet sokkal konnyebb tervezni es gyartani)
igazad van, mindig is rossz voltam irodalombol. A korrekt hibakereseshez valoban szukseges. En a korrekt alatt a "celra vezetot" ertettem.
tehat pl. ha bekakalt a CR pumpa akkor diagnosztizalod hogy a CR-pumpa nem csinal nyomast, pedig a behajtas megvan, uzemanyag megerkezik akkora nyomassal mint egy mukodo motoron. elektromos vezerlest megkapja es megsem csinal nyomast.
megnezed, hogy nem folyik-e vhol (nem kell hozza erteni), szetszeded nincs-e benne vmi eltorve, vmelyik tomites seulve. Ha mar szetszedted akkor megnezed, hogy az illesztesek kb. egy nagysagrendben vannak-e egy osszehasonlithato masik pumpaval (vagy katalogus ertekkel).
Valoszinuleg ezekutan megtalaltad a hibat. Most ezek utan ismered a rendszert? vagy csak vegigprobaltad a logikus lehetosegeket?
A Mondeomban le akartam cserélni a hütövizet és gondoltam megnézem egyúttal honnét szivárog a viz. A motor alatt a karter mellett (szemből nézve jobb oldalt) egy fém cső található, amiben hütöfolyadék kering, ez a csö több helyen is el van repedve és szivárog a viz. Annyit még erröl a csőről, hogy elég nyakatekert módon van kialakitva és 2 darab fém füllel van felfogatva a motorra.
A Veszprémi Ford szervizben azt mondták, hogy csak Németből rudnak rendelni 15 ezer Forintért... ..ezt egy kicsit sokallom azért a darab csőért...
Ha valaki tudna nekem ilyet csövel szolgálni azt megvenném! Veszprém megyében Ajkán lakom, de el tudok menni ha kicsit messzebbről lenne vki!
Nem vagyok autószerelő, de van némi ismeretem ezekről a modern dízelmotorokról. Autóbuszt vezetek a Volánnál, ma már minden új gépet common rail, vagy adagolófúvókás dízellel szerelnek. Amit én tapasztalok az adagolófúvókások jobban beváltak. Ilyen motort tudomásom szerint haszonjárművekbe csak az amerikai Detroit Diesel gyárt. Sok Ikarusban ez a motor van, már túl vannak az egy millió kilométeren, és csak kétszer kellett szelephézagot állítani, meg néha vízpumpát cserélni. A Common Rail-ok az utóbbi években jöttek, de már 200 000 km után gond van velük. Elkezdenek füstölni, ekkor cserélik a porlasztókat (millió forintos tételek), magasnyomású pumpa stb. Elég sok elektromos hibájuk is van, sokszor a kivillogtatás nem árul el semmit, ilyenkor csak tapogatózás megy, hogy mi lehet a baja. Az adagolófúvókások egyszerűbb szerkezetek, pedig azokat is computeres motorirányítás felügyeli. Aztán lehet, hogy a magyar gázolaj sem megfelelő ezekbe a modern gépekbe, nem tudom, de én többet vártam tőlük.
Egy kis segitsegre lenne szuksegem. Nem vagyok autoszerelo, csak valahogy ugy alakult, hogy en javitom az automat, de most elakdtam.
A hibajelenseg a kovetkezo: Az auto egy poccintesre indul, szepen duruzsol a motor, de kb 1masodperc utan megall, nem rangatva, lefulladva, hanem mintha en allitanam le. Ujrainditom, megin szepen indul, duruzsol , majd 1 masodperc utan ismet megall.
Van mikor 30-szor is eljatsza ezt, mire beindulva marad, neha mar masodszorra jarva marad a motor.
Az auto egy 1995-os VW polo 1045cm3-is AEV motorkodu.
Amugy ha az auto beindul, semmi baja utana.
Igazsag szerint nincs sok otletem, hogy milyen iranyban erdemes elindulni.
"Korrekt hibakereseshez, elengedhetetlen a rendszer ismerete... nem? :) "
hmm, reszben igazad is lehetne akar, de azt kell hogy mondjam, hogy nem. Javitottam mar sokmindent amihez nem ertettem. Pl. TV.: szetszedtem nezegettem aztan probaltam kitalalni, hogy mi micsoda (katodcso, magasfesztrafo, stb) aztan elobb utobb talaltam vmit ami szet volt egve es sokszor ennek a csereje utan ujra ment.
es mas teulerten is javitottam mar ugy hogy azt neztem csak hogy mi nincs korrekt allapotban
`95-ös Renault Safrane 2,5D-nek hogy van vezérlése? Data szerint a szíj a vezértengely és az adagoló között van. Kérdés, hogy a hajtás a főtengelyről láncos-e, illetve, hogy igényel-e vmiféle karbantartást?
Kuplungot hirtelen felengedi, de gáztmeg nem nyom hozzá, pl úgy. Vagy úgy állt meg a kereszteződésnél, hogy 80-al jött kettesben üveghangon, és satufékezett egyet, kuplung nélkül....de lehet nem ez a valószínűbb :-)
A helyzet az, hogy a gépem megnyekkent, a szervizes mindent letakarított rolla és elvesztek a dolgaim. Pl.: alkatrész katalógusok, szerelési útmutatók, data, technikai torrent. Ha valakinek van ilyen dolgokkal kapcsolatos linkje és elküldené a publikus mail címemre, azt megköszönném.
Annak a "talpasnak" nem illik nekimennie, de ha nekimegy az sem gond amíg nem lyukasztja ki. Ez egy zárófedél ami csak be van oda ütve, cseréld ki. ( 088 301 467A )
Értem. :-) Az a baj, hogy azt mondta a gyújtás rendben van, nekem ezt azt jelenti, hogy jó helyen is. Ezek szerint mégsem volt rendben a gyújtás. :-((( Mondjuk azt sem értem, hogy hogyan ugrik át a szíj egy lefulladós indulástól???? Néhányszor előfordult már annyira szétesett vízpumpa, hogy leverte a szíj a burkolatot, de nem ugrott át mégsem.
Remélem nem zavarom meg az eszmecseréteket egy kérdéssel :) Adott egy audi coupe 82 -es ( amúgy az elektromos cuccok szépen gyógyulnak köszi a tippeket, bár a volt mérő ugrál mint majom a fán ..de nem baj) és folyik a váltó olajam felrakok két képet, amin látható egy fekete kör alakú valani az mi lehet?? mert a másik képen nekem úgy tűnik mintha onnan folyna az olaj vagyis az aljából...ez olyan tömítés gumi féle valami??? A kérdésem az : ennek a valaminek nekimegy váltáskor egy kör alakú talpas kar , ez cseszhette el? ennek nem kellene hozzá érnie váltáskor? és ha már folyik ott az olaj, ez hogy javítható?? minden megoldást köszönettel fogadok.( amúgy a kiszerelt váltó nem az enyém találtam a neten a képet )
Azért azt sosem állítottam, hogy jó autószerelő lennék, ennyire azért nem vagyok nagyképű. ( mégha némelyek állítják is! :-D )
A dolog egyszerű, tanulom mint Te is, csak én autodidakta módon. Ez manapság egy olyan szakma, ami folyamatos tanulást igényel, a 20-30 évvel korábbi tudás ma már semmit sem ér.
Alapvetően bármely diesel esetében is a porlasztó nyitónyomása nagyobb kell legyen az égési csúcsnyomásnál, különben visszafújja az égéstermékeket a porlasztóba. A befecskendezési nyomás mindíg lényegesen magasabb a nyitónyomásnál. A CR nyomása ~300-1350/1650bar közötti. A PD max. 2100bar. Az égési csúcsnyomások 100-200bar között.
Kösz! Gondolom, akkor elég nagy nyomással kell az üzemanyagot porlasztani. Mert az égés közben elég nagy a nyomás a hengerben és ezt le kell győznie az adagolónak.
Megoldódott a problémám. Derzsi az Opel topicból tanácsolta, hogy a vezérlész nézzem meg, és igaza lett.
Azt kell hogy mondjam, hogy a büdös életbe nem jöttem volna rá egy ilyen típusú hibára.
Tanácsa alapján kifaggattam az anyósomat, és elmondása szerint lámpánál induláskor tényleg lefulladt. Ez a lefulladás ugratta át a vezérműszíjat és okozta a motor összeomlását.
Minden Tőled jött segítséget KÜLÖN IS KÖSZÖNÖK!!!!
koszonom a valaszokat. meggondolom az 1.2-es benzinmotor varianst is, mert sajat reszre is kelleni fog egy kisfogyasztasu varosi kocsi. megfordult a fejemben az is, hogy vegyek egy 1.3glx suzukit, 2002 elottit es atalakitsam gazuzemre, munkabajarni kell, nem masra, ezert elsodleges szempont az uzemeltetesi es a mindennapi fenttartasi koltseg.
-haveromnak Opel Comboja van es nagyon meg van vele elegedve-innen az otlet hogy ezt a motort kene valasztani. A dieselrol nem tudtam hogy Fiat, az 1000-es benzinesrol hittem hogy az. Volt vele gondja az igaz, elrepedt a turbocso es akkor fustolt, nem ment es tobbet is evett. Nalad is elofordulhat ez. A markaszervizben is csak sokadik vizsgalatra vettek eszre a repedest a csovon, gondolom alul volt es nem latszott.
a pozicio erzekeles az egy dolog. De, (foleg benzineseknel) kiszamoljak a szivocsohomerseklet, szivocsonyomas es a legnyeles jellegmezo alapjan az elmeleti legtomeget. Majd ebbol levonjak a Legtomegmero altal mert erteket es igy kijon az AGR mennyisege (tomege). Ha lefalazod az AGR szelepet, akkor mindegy hogy milyen pozicioban van az AGR szelep megsem eri el a kivant legtomegmero altala mert erteket. (dre mondom ez szoftver es euro X fuggo)
"Miert kene atvagni a rendszert,? hisz az jol mukodik"
igen, jol mukodik, mert alacsony NOx ertekeket ad. De elkoszolodik a szovrendszer, felakad egy idoutan az AGR szelep (es akkor rangat) es az AGR rontja a hatasfokot, mert:
a, elhuzodik az eges
b, kisebb az izentrop kitevo es az a hatasfok romlasahoz vezet
ezt en is olvastam, de ez csak arra jo, hogy annyira lecsokkentsd az AGR, hogy eppen hogy ne adjon hibauzenetet.
igazabol a legtomegmerovel parhuzamosan kene egy bypass(es lefalazni az AGR-t) amire rakotod az AGR-szelep jelet es akkor addig szabalyozza a bypass-n atmeno legtomeget amig legtomegmero a helyes erteket nem meri
hat lehet csak en ilyenhez nem ertek, ill. nem tudom, hogy hogyan talaljam meg a jellegmezot a kb 10-25000 jellegmezo/gorbe es allando kozott. opencircuit felismereset is ki lehet iktatni, meg azt is hogy mekkora AGR/legtomeg elteresnel erzekeljen hibat.
edc15 es regebbi vezerloket nem lattam, de valoban kivancsi lennek, hogy winols hogyan talalja meg a jellegmezoket
vezerlotol/vezerlesi strategiatol fugg. Regebbi autok nem csinalnak semmit, csa kle kell huzni a vakumcsovet. A poziciovisszajelzovel felszerelt elektomos szelepeseknel ha megragad(rossz pozicio) vagy lehuzod a kabelt(open circuit-t erzekel) akkor erzekeli az ECU, de a regebbiek csak a poziciot nezik. Tehat ha lefalazod akkor nem veszi eszre.
Az ujabbaknal a legtomeg jellegmezo van es ha az AGR szelep kinyitasaval nem eri el a megadott legtomeget akkor elkezdi becsukni a pillangoszelepet es hogy tudja tartani a toltonyomast jobban becsukja a geometriat. Ha igy sem eri el, vagy a kivezerlesi ertekek tulzottan elternek az elovezerlesi ertekektol akkor dob egy hibat es vagy nem tortenik semmi vagy csokkenti a teljesitmenyt
Skoda Favoritba létezik kanyarstabilizátor első tengelyre?
A lengőkarban van egy furat, gondolom az annak a helye. A kadettból nekem is hiányzott, bontott rudat kapott, és unixtrade-es stablizátorpálcákat és szilenteket.
Ahogy elnéztem, ha létezik a favoritba, annak is olyan lehet a megoldása, mint az Opelnél: Két menetes szár a lengőkarba, azon a szilentekkel, és talán a tűzfalhoz fogatva a stabirúd. Apropó kadett, csak magas volt az alapjárat. Hogy miért? Az EVAP vákuumcsöve nem volt rajta a szívócsonkján. (Az ecu valamennyire korrigálta, de most mégjobb)
nem 4-5 dl, mert gyari adat varoson kivul 3.9liter. nekem 6.2- 6.3. Mennyit varjak egy 1.3 CR dizeltol? 7 litert? lehet hogy vmi tenyleg szar rajta - csak azt furcsalom, hogy miota megvan (7 km volt benne :-P) azota ilyen. Mondjuk fustol is... le kene mar nyomnom a rendszert es lefalazni az AGR-t... (kerdes, hogy veszuzembe megy-e?)
"Háááát, várjad fordítva!!! :-P Várjál többet, és meg leszel elégedve, hogy kevesebb! :-D"
"Hosszútávon mindenféle gondokat okozhat az ilyesmi!!! :-DD :-PP"
??? mire gondolsz?
1, arra hogy az ember az ember darabobra szedi a cuccot es a vegen elmegy motorfejleszteni, mikozben lehetne normalis munkaja is?
2, ember nagyobb melleket var aztan a vegen meg leszek elegedve hogy kevesebb? (de 4-5dl?) ??
"nekem vhogy a dizelek mindig tobbet tobbet esznek mint amennyit varok toluk :-("
Háááát, várjad fordítva!!! :-P Várjál többet, és meg leszel elégedve, hogy kevesebb! :-DD Most, hogy már felnőttél, nem kellene túllépni ezen a 4-5dl-es szörnyülködésen???? Hosszútávon mindenféle gondokat okozhat az ilyesmi!!! :-DD :-PP
"-miert a veszte a common rail rendszereknek az allando nyomas? "
Az állandó nyomás miatt nyomásszabályozni kell. Ez + hibaforrás a PD-vel szemben, annak nincs nyomásszabályozása. Sajnos nem ritkán pont a nyomásszabályozó hibájából marad az út szélén. Az állandó nyomás miatt tökéletesen kell zárniuk a befecskendezőknek, a legkisebb tömítetlenség is folyamatos befolyást eredményez-füstöl/sokat fogyaszt. Ha kicsit jobban átereszt bármelyik befecskendező, megáll az egész, mert elveszti a nyomást, megint az út széle. ( PD tovább megy egyel kevesebb hengerrel ) Az állandó nyomás miatt nagyon kényes az üzemanyag minőségére, különösen a kénre. Azon a nyomáson, és hőmérsékleten a kén igen agressziv formákat képes felvenni és tönkreteheti a porlasztócsúcsokat. ( a nálunk futó CR-ek gyakori gondja )
"-uzemanyagellato rendszer szempontjabol mi a jobb, megbizhatobb megoldas, a cdti, vagy dci?"
A kettő ugyanaz, csak a két gyártó másképp nevezte el. ( többnyire még a rendszer gyártója is ugyanaz )
"foleg, hogy szijas motor es a szijkereket csak a csavar tartja a helyen, meg ék sincs alatta"
Emlékeim szerint, ha éket akarsz, akkor a CDTi sem lesz jó.
hat mindketto CR. az 1,3 cdti az Bosch CR rendszer Magnetti Marelli vezerlovel (legalabbis a vezerlo tuti, hogy magnetti Marelli - az tobbirol meg ugy tudom hogy bosch). Nekem pandaban 5.5-6.5 liter kozott eszik. Haverom kepes volt 5.2 jarni vele. Az hogy autopalya vagy varos az mindegy neki. (ja egy fiat motorrol van szo! remlem ezzel nem arultam el ujat)
Viszont teljesen alu a motor, tehat a blokk is (ez jo?), a szelepfedeltomites 12eFt (a golfra 3efT a HF tomites es 550 a szelepfedel...). En fogyasztas miatt vettem, de abszolut nem vagyok vele megelegedve.
nekem most 37ekm van benne es nah villog az izzitasjelzo. (bar lehet hogy valoban csak izzitasi hiba mert egy picit serult a haza az izzitasvezerlomnek)
allitolag jo motor - de nalam sokat kajal :-(
miert nem vesz egy benzinest?(pl. z12xep) az olcsobb alig eszik tobbet olcsobb a javitasa es a benzin is olcsobb.
nekem vhogy a dizelek mindig tobbet tobbet esznek mint amennyit varok toluk :-(
Valahogy sejtettem, csak mondom megpróbálom. :) Én is csak elmondásból tudom, talán kedden kerül terítékre, nem vezérli a hűtőventillátor 2. fokozatát. Márkaszervíz szerint ECU csere, csak kicsit húzósat mondtak rá. Én már csak azt hiszem amit látok. Néha már azt sem. :-) Ha valóban az ECU a bűnös, és nem találok valami alternatív megoldást, akkor jelentkezem. Köszönöm!
Akkor félreérthető voltam :-)) Azt gondoltam "sima" SMD panel és amikor kiderült, hogy nem akkor mondtam, hogy az a "kedvencem"...na az volt a vicc. A kerámia hordozóra rakott áramköröket nem arra tervezik, hogy bárki javítsa, de ha már mindegy neki megnézem mihez lehet vele kezdeni...
olvasgattam az alabbi vitat es volna par kerdesem ezzel kapcsolatban mivel edesapam lecserelne a vasat egy uj autora:
-miert a veszte a common rail rendszereknek az allando nyomas? hamarabb kinyirja a düzniket vagy valami egyebb?
-uzemanyagellato rendszer szempontjabol mi a jobb, megbizhatobb megoldas, a cdti, vagy dci?
Opel Corsa 1.3 cdti-re probalom rabeszelni, mert lancos motor es varosban is keveset iszik-marpedig foleg varosban hasznalna. O egy Sandero Daciat nezett ki maganak, de en nem ertek vele eggyet foleg, hogy szijas motor es a szijkereket csak a csavar tartja a helyen, meg ék sincs alatta+a renaultos elektromos csodahibak amikre szamitani lehet.
jo kerdes, hogy a megadott fogyasztas mennyire tarthato. ha tarthato a megadott 12.6literes atlagfogyasztas akkor tenyleg nem olyan veszes, mert akkor az auto elete alatt mai uzemanyag arak mellett 13MFt-t itatsz meg, ami az ertekevel osszehasonlitva tenyleg nem olyan sok
" Ebbe nem szeretnék mélyen belemenni, mert a vége hitvita lenne."
Rászemről nem lesz. Az utolsó infóm az volt, hogy a PD nem tud megfelelő számu utóbefecskendezést a felépítéséből adódóan. Kössz a pontosítást, meg a véleményt.
Ebbe nem szeretnék mélyen belemenni, mert a vége hitvita lenne. Én azt mondom, mindkettőnek meg van az előnye és a hátránya. A CR-nek meglátásom szerint az az elsődleges előnye, mint anno a VHS-nek a Beta-val szemben. Sokan használják-tömeggyártás-olcsó. Kétségtelen a PD-t fejleszteni kellett volna a környezetvédelmi előírások teljesítése miatt, ezt a VW nem akarta/tudta felvállalni. Miután egyedül maradtak vele, minden fejlesztési költséget nekik kellene állni, ez meg hatalmas hátrányt jelentett volna többi gyárral szemben. A CR az állandónyómású rendszer miatt, gyakorlatilag egy szoftver módosítással tudja az időben bármikori befecskendezést, ( gyakorlatilag ennyivel tud többet mint a PD ) de ez az előny éppen a legnagyobb baja is. Nem rejtem véka alá, én a PD-t többre becsülöm.
Ez gyakorlatilag a működési elvéből adódóan minden dieselre igaz, de valószínűleg nem erre gondoltál a kérdésben. A modern dieselek képesek több lépcsőben befecskendezni, a piezzo vezérlésű CR és PD motorok akár 5 részletben. Viszont nincs adagolójuk. Van egy, vagy kettő nagyon kicsi mennyiségű előbefecskendezés ( pilot ), van a főbefecskendezés, és van több utóbefecskendezés. Az elnyújtott égés növeli a nyomatékot és lágyabb/csendesebb járást biztosít, valamint csökkenti a károsanyag kibocsátást.
Leveszed az akku sarut legalább 60 másodpercre! Visszateszed, beindítod a motort és járatod pár percet. Megkeresed az alább látható csatlakozót. Összezárod az A-B lábakat egy darab dróttal, vagy gemkapoccsal........ Ráadod a gyújtást, MIL lámpa ( sárga motor jel a műszerfalon) villogni fog. A villogások számokat jelentenek. 1 villanás (10-es heléyiérték)- szünet- megint villogás (1-es helyiérték) - hosszabb szünet (mindez 3-szor) -kövezkező kód. (2. kép)
Először mindig 12-es kódot villog és ezzel is fejezi be. Minden kódot 3-szor villog. Írg le a kiolvasott kódokat.
8-as futam, Roxana- Hógolyó- Heti Hetes, tétre/helyre. De lehet, jobb lenne befutóra. :-P :-)
Az autóra nincs tippem, semmi értelme tippelgetni! Viszont továbbra is azt mondom, HIBATÁROLÓ kivillogtatás!!!!!! Bár úgy tűnik ez nem nagyon érdekel téged. :-((( Bár az is igaz, ahogy valamelyik másik topicban el is hangzott, a próbálkozásokkal már rendesen teleszórtad a tárolót, elöbb törölni kell, majd járatni a motort, és akkor kiolvasni.
Hát hallod, ezt jól elintézték valami idióta kromofággal öntötte le. Szerintem hiába fényezik újra, olyan mint a gyári fényezés már biztos nem lesz. Sajnállak, mert biztos nem szép látvány, mikor az embernek a 4 hónapos autóját így haza vágják. Szerintem tuti, hogy van valaki, aki haragszik rád, vagy valami irigy ember, mert szórakozásból nem szoktak ilyet csinálni.
Öreg opel corsában /kocka, benzin, 1.2/ tudna e valaki tanácsot adni a következő hiba kiderítésében illetve elhárításában?
Az autó töképletesen működött, majd egyik pillanatról a másikra hirtelen leállt. Újraindításkor nagy nehezen beindult, de rángatva és minden erő eltűnt belőle.
Annyira, hogy sebességbe rakva azonnal lefulladt.
Hazavontattam, majd otthon ellenőriztem a gyújtást és az üzemanyagellátást, de azokat rendben találtam.
Ezt az is igazolja, hogy tulajdonképpen olyan 60-70% -os gázpedál állás körül újra be lehet indítani, gázpedál pumpálással nehezen ugyan, de járóképes marad a motor, igaz továbbra is erőtlen maradt.
A légszűrőházat lebontva döbbentem meg, hogy valamilyen kezdetleges elektromos injector vagy benzin levegő keveréket szabályzó egység látja el a karburátor szerepét.
Ekkor ellenőriztem a vákuum csöveket, de azokon észlelhető sérülés nincs. Viszont ellenben a bal első kerék előtt találtam egy vákuumszivattyút? Kérdéssel tettem fel mert nem vagyok biztos benne, de mivel az összes vákuumcső valamiképpen kapcsolatban van ezzel az egységgel ezért ezt feltételezem róla.
Az autó egyébként nem szervófékes és szervókormányos, tehát szükség is lehet egy ilyen egységre.
Kérdésem kinek van a leírt hiba alapján tipje, hogy mi lehet a konkrét hiba oka?
Az lenne a kérdésem, amelyre szívás válaszaikat kérném, hogy egy kopásjelzős autóban ('94-es W124 280E) a fékbetét- és tárcsacsere az milyen "extra" odafigyelést igényel?
Megvettem a belevalókat (gyári cikkszám alapján Brembo tárcsa + Textar betét), csak kérdés, hogy van-e olyan trükk, amire nem gondolna az ember, akinek ilyenje még nem volt...
A termosztát házon van 3 vízhőfok jeladó gomba, amiknek nem tudom a funkcióit.
1. kék gomba, kék csatival (nem volt jó a vízhőfok óra, Én ezt sejtem a jeladójának. Az órát már megcsináltam, műkszik.) 2.fekete gomba barna csatival 3.piros gomba, erre nincs vezeték kötve.
Holnap megnézem fordulatmérővel mennyi az annyi, csak hang alapján tűnik magasnak. A gyújtás viszont állítható, data szerint 5 fok 830-as fordulaton. Ezt lecsekkolni még nem telik semmibe.
C14NZ-n alapjáratot lehet állítani valahogy? (elvileg nem, a léptetőmotor vezérli a pillangószelepet) Véleményem szerint kicsit magas, bár ebben az autóban nincs fordulatmérőm, de melegen is 1000 körüli lehet. Avagy, a gyújtást kéne beállítani hozzá? MEgnézem datában hozzá az értéket, és azt még megpróbálom, hogy holnap elkonnal beállítom. Köszi!
Sziasztok! Lenne egy kérdésem 1.4i Ford Escort 95ös. 12literes fogyasztást mérek városi normál használatban.. a vízhőfok jelző rossz azaz kivan belezve az a kis érzékelő.. na most lehet h ez adja a jelet is a komputernek és a komputer folyamatosan hideg motort érzékel és azért nyomja rá a benzint folyamatosan magasabb és ingadozó is az alapjárata. Elvileg 6-7 literrel eljárna a városban is.
Vízpumpacserekor is ilyen volt a betöltő, meg a kartegázcsövek is tele voltak. Akkor szépen lepucoltam, kimostam a csöveket. Azóta 500 km-t ment. Ez a trutyi még mitől lehet? Egyébként vízcseppek is vannak a betöltőben.
Adott egy Pug Expert 1,9 td D8B mocival. 50 km-en kb. 1lityi vizet elfogyaszt. Kifelé nem folyik. Fehéren nem füstöl, olaj fekete, szintje nem emelkedett, kiegyenlítő tartályba nem buborékol, és nem is nyomja ki a vizet. Simán indul hidegen és melegen is. Első lépésben cseréltem vízpumpát, mivel látszott folyásnyom, de nem változott. Viszont érdekesek ezek a képek:
Hengerfejet holnap viszem nyomáspróbára. Valakinek volt hasonló esete? Javaslatok?
Nos. Írtam néhány hete, hogy a kis háromhengeres Swiftemnél, mikor már forró a motor, akkor kb. 1000-1100-as fordulatnál rángat és olyan, mintha valamelyik henger nem menne. pl. 3-asban 30-40 körül, de csak forró motornál.
Néhány szervízben nézték, azután bevittem az egyik márkaszervízbe egy ismerősöm ismerőséhez két napja. Jelenleg is teszetelgetik, de annyi kiderült, hogy ilyenkor dúsított anyagot kap és fulladozni kezd a moci. Én nem értek hozzá, remélem nem fog "fájni" a pénztárcámnak a dolog, de kértétek, hogy írjam meg, mire jutottunk vele.
Még nincs végső diagnózis, de megírom azt is.
üdv. (ráadásul a suzukisok által javasolt 5w40-est olajat meg eszi mint állat:-((, úgyhogy valszeg cserélem is vissza 10w40-re)
Fogyasztása jó maradt, kellően erős:-))) is a moci, tehát remélem, hogy csak tényeleg a finom olaj miatt van a fogyás, nem komolyabb a baj.
Köszi a dícsérő szavakat , és a segítséget. Az index annyiban javult, hogy már csak akkor gyorsul be, ha ráadom az összes fogyasztót, megsikáltam a sarukat, beraktam, egy új vastag negatív csatlakozást az akkura, korróziómentesítettem stb. még nem tökély de alakul. A kuplungot megnézem, hátha lesz valami előrejutás!
Köszi a válaszokért, bízom benne hogy rendesen megcsinálják. Én is attól félek a legjobban, hogy nincs biztosíték arra hogy nem ismétli meg az illető. :-(
Nagyon sajnálom ami történt és kitartást kívánok a helyreállításhoz.
A képen úgy tünik, hogy kromofágot használt a gyökér, ami annyiból jó, hogy maradéktalanul el lehet távolítani és lehet fényezni.
Amennyiben valamilyen sav származék, pl.: akkusav volt a bunkófalvi kezeügyében, abban az esetben szvsz. nem árt megvárni, míg egy felületi rozsda nem keletkezik. Ebben az esetben az összefüggő rozsda felület jelzi, hogy nem dolgozik tovább a sav és nem fogja ledúrni az új fényezést.
Ezt a fórumot ajánlom, itt biztos tudnak tutit mondani:
Nem kell ehhez haragos, ilyen világot élünk. :-((( Valakinek ez volt az éjszaki szorakozása. De megeshet, olyan helyre álltál, amit valki magáénak tekint. Ha jól sejtem, festékoldó, vagy fékfolyadék a "tettes". Ha gyorsan eltávolitják és a lemezek még nem kaptak korroziót, akkor van esély a helyreállításra, de kétségtelen, lelkiismeretes munka kell hozzá. Nagyon sajnálom, hogy így jártál, és sajnos nincs biztosíték arra, hogy az az aberrált mocsok nem fogja ezt megismételni. ):-(((
Lehet hogy nem a legmegfelelőbb topicba írom a gondomat, de azért megpróbálom. Tegnap reggel lementem a lakótelepen parkoló kocsimhoz, és a képeken látható állapotban találtam. Három kerekét is kivágták, tréleren kellett elvontatni. Nem szeretnék magyarázkodni hiszen aki ismer az tudja, aki nem az meg úgyis azt gondol amit akar, de nem adtam okot arra hogy ezt tegyék velem, ötletem sincs hogy ki és miért tette... Informatikusként dolgozom, a munkahelyemen sincs haragosom...
Amit tudni érdemes, hogy az autó 4 hónapos, új, szalonban vásárolt. A jogosítványom 2 hónapos, én magam pedig a harmadik X-et taposom, tehát nem vagyok fiatal „suhanc”. (Remélem nem bántok meg senkit.) Ennyit a körülményekről.
A kérdésem az lenne, hogy mit lehet ezzel a kocsival kezdeni, szakmai szemmel? Mennyire lehet szerkezetileg is helyreállítani? Úgy értem, mivel az autó belseje is kapott az anyagból (pl. az első ablaktörlőknél), ha nem tudják teljesen újrafesteni, esetleg egy-két sarok belül véletlenül kimarad, ott szépen elkezd rozsdásodni, rohadni. Mit tegyek? Az autó 10 éves hitelre van, én nem vagyok milliomos, egy viszonylag stabil állásom van átlagos fizetéssel. A törlesztést, a biztosítást meg az üzemben tartást tudom (kis jóindulattal) kényelmesen fizetni, de semmi több!
Az eset Mosonmagyaróváron történt, jelenleg a kocsi a helyi Opel-szalon műhelyében van, szétszerelik és újrafényezik...
Szerintetek mit tegyek? Mennyire lesz ez még „új”? Nagyon el vagyok keseredve, de őszinte választ szeretnék...
Nincsen tudomásom róla, hogy ez a neten elérhető lenne. :-( Mire volnál kíváncsi? Gyakorlatilag a tárgyi feltételeken túl, el kell menni egy 3 napos tanfolyamra, ( 90-120eFt ) itt adnak egy 3xx oldalas könyvet, ezt kell megtanulni, majd vizsgát kell tenni. Ez a tanúsitványozó része. Ha magad akarod az adminisztrációt is csinálni, akkor kell ahhoz is egy tanfolyam/vizsga. Ennek már nem tudom az árát. Az utóbbi örök, míg a tanúsítványadói részt 3 évente ismételni kell.
Rakd be 5.-be, húzd be a kéziféket, csúsztasd meg alaposan a kuplungot, vagy kétszer. Ha ezek után megszűnik a rángatás ( nem örülni, ez csak ideiglenes állapot! ), akkor biztosan kuplung baj.
Van esetleg valmi olyan online elerhetoseged, ami bemutatna azt, hogy egy ZK-t vegzo biztosnak..-vagy annak keszulonek->> mi tudas szuksegeltetik, mibol keszul fel?
Köszi mindenkinek a héten rágyúrok az elektronikára, és javítok. Amúgy a véres a torka kifejezés sajnos egy gyengusz hasonlat...sajnos:(még attól is rosszabb.
Még egy kérdés , ha már így belejöttetek, én meg fürödhetek a sok okosságban. Amikor sebességbe teszem az autót és lassan felengedem a kuplungot, beremeg az autó, ha gyorsabban engedem fel akkor jobban, ha nagy gázzal lassabban akkor kevésbé. Váltó olaj van benne , igaz folyik kicsit, de az más tészta. Az autó kb 1évet állt mielőtt elhoztam. Most cseréltem benne segédelváz és lengőkar szilenteket ( házilag :) jó kis peremes gumiszilentek voltak) úgyhogy ez kizárva már, kuplung lehet, vagy valami tartóbak?
Kicsit mintha véres lenne a torka annak az elektromos hálózatnak. Pucold meg az összes csatlakozót, de ne cillit benggel, hanem WD40-nel, meg mindenféle mechanikai eszközzel. Kis kefe, csavarhúzó, izébigyó. Ettől alighanem az indexed is lelassul normál tempóra.
Oksi vettem az adást, megnézem a testelést, a csatikat, az akkut, a műszert,még a kapcsolókat is :):) a csatik eléggé korrodáltak zöldes oxidációs mind:( majd kezelem valamivel, cillit bang-el :)...
de vajon mitől gyorsul be az indexem? annyira, hogy már a végén nem is világít...néha gyorsul néha meg nem zavaró , izzó nincs kiégve, másik relével is ezt csinálja...az elakadásjelzőnél rendesen szaggatott a jelzés, nincs gyorsulás, lehet összefüggés az előbbiek között...? a porsche 924 finom, kár, hogy nem volt olyanra pénzem :( maradt az audi..
Jajj. Először derüljön ki, hogy igazat mutat-e a műszered. A többit majd utána. (Esetleges üres óráidban addig is idézd föl az Ohm-törvényt. De tényleg. :)
Nekem a központi műszer egységben van a voltmérő és az oda menő kábeleket meg csatikat kicserélem majd egyszer. Egész kocsit nemkell átkábelezni. De keress széthúzható csatikat a műszer környékén és tisztísd meg őket.
Vhol meg kéne lennie egy központi testelésnek a kasztnira csavarozva. Azt is tisztísd meg, német autóban mindig barna kábel a test.
megnézem az akkunál is ...az mit jelent hogy a testelésnél nem frankó??? vagy a pozitívnál..? átkábelezni? mit, az egész kocsit? vagy csak a műszert? bocsi ha hülyeségeket kérdezek ...
hát akkor a jó k*rva annyát.... annak a saurnak utánanézek jobban, most csak ez tűnt fel elsőre, hogy melegszik, meg hogy nem tiszta retek. Mit csináljak? induljak el a kályhától és kössem be újra az egész ventilátoros cuccot?
Azért melegszik a saru, mert nagy az átmeneti ellenállása. Koszos, korrodált, laza. Vagy ezek kombinációja. A biztosítékot kiszedve meg kéne állnia a motornak, igen. Valaki alighanem összevissza kötözgette.
nem azért melegszik, mert 3 ventilátor folyamatosan dolgozik, és bazi nagy az áramfelvétel? Egyébként tiszta a saru rajta..... le kellene állnia mindenképpen, ha a biztosítéktáblán kiveszem a venti biztijét, ugye?
Nekem is van belső műszer a kocsimban és nekem is ugrál, szvsz ne bízz benne. Vagy kábelezd újra, de a csatikat mindenképpen tisztítsd meg a voltmérő körül. Ha rámérsz az akksira az tuti nem ingadozik ennyit.
egyik napról a másikra azt csinálja, hogy a 2 klíma és az 1 db főventi egyfolytába működik, ha agyújtást leveszem is, és leszívja az akku-t. (Közben a + saru melegedik is rendesen)
Akkor is forognak, ha a hűtőben a két hőgombát lehúzom, sőt!!!!!! kiveszem a biztosítékát a hűtésnek is (nagy 30-amperes), és ha a klíma két reléjét kiveszem, még akkor is.
Egyébként gyújtás nélkül lassabban forognak mint gyújtáson.
Tegyél be próbára egy másik műszert, közvetlen az akkura. Ha az is így himbilimbizik, akkor kezd elhervadni az akku, nincs mese. Ha az nem, akkor meg kell keresni, hogy a testelésnél nem frankó valami, vagy a pozitív ágban.
Nem tudja valaki, hogy mitől esik a feszültség az autóban ha indexelek, vagy a ventillátort bekapcsolom?? Van egy voltmérő, és pl indexeléskor 13 voltról ütemesen leesik-visszaáll 10-13-10-13V... ?? A ventinél leesik 8 voltra.. amúgy egy 82-es audi coupéról van szó , kicsit idős már...
köszi 409 ! ezt már inkább tartom fórum hozzászólásnak ! Egy percig nem állítottam hogy értek hozzá ,ha értenék ,akkor nem kérnék segítséget .A fékkötelet , már megrendltem -nincs visszaút ,talán ,ha ez az írásod két nappal előbb érkezik ,akkor másabb a helyzet ,de így már "kidobott pénz" bár legalább ez is új lesz :) Üdv.
Attól tartok, ezt nem gondoltad eléggé végig! A fene se cikizett Téged. Miután azt írtad, hogy "most mondták", még csak véletlenül sem gondoltam azt, hogy magad találtad ezt ki. Aki ilyet mond, az egészen biztos nem ért hozzá, amit mondott az marhaság. Ebből adódott a tanács, (amit minden cikizés nélkül írtam!! ) hogy keress hozzáértőt, mert fékről lévén szó _ NEM TRÉFÁLKOZUNK_!!! Az elmondottakból is az jön le, aki eddig csinálta vajmi keveset ért hozzá, ha már azt sem tudja eldönteni, hogy melyik fék okozza a rázást. A kéziféles megállapítás (kezifék/munkahenger) is egy elkapkodott kijelentés, a kézifékek többsége lényegesen hatásosabb mint az üzemi fék! (miután az üzemiféket általában szabályozzák a blokkolás elkerülése végett )
Tehát: a kötél csere (a rázás szempontjából) kidobott pénz. A fékdob szabályozás nem egy ödöngősség, de tudni kell hogyan kell csinálni, pláne egybeagyas dob esetében. A rázás helyét igen egyszerű megállapítani, mint már el is hangzott, ha kézifékre is ráz, akkor egyértelmű, hogy a hátsó. ( ha ezt megtették volna, nem "kell" az elsőket cserélni )
Mindezeken túl, nem szívesen adok fékről tanácsot olyannak, akiről az jön le, hogy nem ért hozzá. Az okot gondolom nem nehéz kitalálni.
köszönöm Akyy. Az igazság az .hogy tényleg igy ismerős vitte el a dobokat állítólag több kis műhely is ott szabályoztat .3 ezret fizettem érte .De hallgatok rád és talán próbálkozom újra szabályoztatással ,de már megrendeltem a kézifék kötelet ,a csere után megnézetem a dobot egy másik helyen .
A hátsó dobot ki szabályozta újra? Mertha valami haver akinek van esztergagépe aztán 2 sörér "óccsóba" megszámolta akkor ne is csodálkozz rajta hogy ráz!
Hallottam már olyat hogy leszabályozták a dobot de még jobban rázott, dobált, mint előtte...
Ha ez a helyzet akkor inkább keress egy olyan esztergályost aki "tényleg ért" hozzá és nem csak elnagyolja!
#########
Ha korrekt helyen csináltattad, akkor nézesd meg a futóműved ha kell állittasd is be!
@@@@@@@@
Esetleg egy próbát megér feltenni ideiglenesen másik kerekeket! (csak jelöld meg hogy hol volt! (forgásirány!)
Erről ellopták a kontraanyát :) Na majd jól megtekergetem... Én meg itt melózok abba a piros márkaszervízbe. De csak ilyen kp. zárakat szerelgetek szal az autókhoz nem értek :D
..ettől függetlenül a "hozzáértők" sem tudtak értelmeset mondani a cikizésen kívül (tisztelet a kivételnek ) de szerintem a fórum azért jött létre ,hogy segítséget nyújtson annak aki nem ért valamit.Kicsit kezdem azt érezni ,hogy már maga a feltett kérdésem nem is olyan fontos ,mint az ,hogy ki hogy tud belémkötni amiért én nem vagyok autószerelő .Én még mindig bízom benne ,hogy valaki fog jobb tippet adni annál ,hogy vigyem szervizbe .Köszönöm előre is !
..mondjuk én segítséget vártam ,vagy ötletet és nem cikizést !Természetesen legegyszerűbb "hozzáértőre bízni" ,csak a legtöbb szerviz úgy működik ,hogy elkezdik cserélgetni az alkatrészt és a végén kiállítják a 100.000-es számlát .Ezt szerettem volna megúszni -bár bevallom már így is költöttem rá egy keveset és még nincs megoldás .A "marhaságról "annyit ,hogy ha értenék hozzá ,akkor nem itt kérnék tanácsot !
Mazda 323 `96 kiadasut szeretnek loggolni. valakinek van e otlete h mivel lehetne? kivillogtatni a hibakat kitudom, de az elo adatokra lennek kivancsi!
egyszer csak elkezdett zörögni a km óra illetve nem tudom hogy valóban az zörög e . cseréltem spirált bowden házat egy bontott óra is került bele ugyanugy zörög ha berázódik a kocsi eleje
szerintetek mit kéne csinálni vele egy csomó pénzt elcsaptam rá és még mindig zörög elég idegesítő olyan mintha fém karcolódna fémen
"a kézifék nem olyan intenzív ,mint a munkahenger"
Akkor gondolom szoktál magaddal hordani 2db éket az autó rögzítéséhez. Csak azt nem todom, hogy műszakin, hogy méritek le a kéziféket. Az állóra való fékezést még eltudom képzelni, de a bemérése rázós lehet. :-J=
Daewoo Matizon lóg a kormánymű. Van rajt egy négyszögletű állítócsavar, amit kézzel simán tudok tekergetni, de nem mertem nagyon bántani. Ha azon húzok, akkor meg tudom szüntetni a lógást, vagy cserélni kell a kormányművet???
Leszedtem már mindent. (van egy kis csö amiben a meleglevegö visszavezetés van megoldva egy kis termosztáttal, na az már nincs fennt) már látom oldalról a szüröt hangja ugyanolyan...
hali .igen ,csakhát nem annyira ,mert a kézifék nem olyan intenzív ,mint a munkahenger erőlködése .Sajnos már akkor próbáltam csak ki ,amikor megvolt elől a tárcsa és betét csere ,csak ezután jöttem rá ,hogy hátul van a gond .
..most mondtak még egy lehetőséget ,mégpedig a kézifék kötél cseréje .Állítólag ha nagyon kivan "szőrösödve " akkor nem megy vissza és ez okozza akttogást és remegést .Remélem tényleg megoldódik tőle ,a héten veszek fék kötelet.Üdv:)
Köszi a választ ! Ma megpróbáltam teljesen visszaállítani a kézifék bowdenét és úgy próbálgattam az autót és alacsony sebességnél hátulról fékezéskor kattogás hallatszott .Gondolom nagy sebességnél ez okozza a rázkódást . Nagyon zavar ,hogy nem kis pénzt költöttem rá és még mindig nincs ötletem ,hogy mi a megoldás . Üdv: Cimre..
Segítséget szeretnék kérni ! Corsa c-m van és 80 feletti sebességnél ,fékezéskor erősen berázkódik az auto . Cseréltettem már féktárcsát és betéteket , leszabályoztattam a dobot és új pofák vannak hátul ,de sajna éppen úgy ráz. Nagyon megköszönnném ,ha valaki tudná mitől is lehet ez -talán még a felfüggesztésnél lehet gond ?
Köszönöm ,ha valaki érdemben hozzászól és segít orvosolni a problémám !!!
jol jott, mikor durva le-fel-en levegot szivott a pumpa.. akkor maszott kicsit Csepel oninditoval. :)
De ha epp nem volt mas.. indult 4x Ah akksirol is..
nem ertem a temat... lehet szo A orarol , mi szerintem normal hasznalatban nem oszt.. bizonyos tol-ig.. es lehet szo korrekt rendelkezesre allo hely kitoltesrol.
Egzotikusnak egzotikus de pl. a V40-emben a gyári is ilyen volt. Boltban még nem láttam ilyet, de szerintem az indítóáram fontosabb. Én mindig a legnagyobbat teszem be ami a tálcán elfér és nekem eddig bevált.
Nekem édesmindegy hány Ah-s akksi kell bele csak olyan legyen ami hozzávaló,ne legyen se alul,és lehetőleg fölülméretezett sem.
Sajna a bennelévőről nem lehet kideríteni miféle teljesítményű,Varta ez látszik más nem,és nagyon fáradt lehet már a szegény mert magától lemerül,bemérettem ma a generátor tölt,semmiféle fogyasztó nem zabálja le titokban,viszont álló helyzetben (1-2 nap) eltűnik belőle az energia ezért érdeklődöm ugyan milyet vegyek bele?
Én a nagylábú 70A-est tenném, de papír forma szerint a mezei 40A-es is el kell bírja. Csak sajnos némelyik 40A-nek mondott relé nem bír 25A-t sem. :-((
Sziasztok! Valaki meg tudná mondani, hogy 98-as (még a régebbi verzió) Twingo láncos vagy vezérszíjas? D7F700 a motorkód. Láttam több félét C06 és S06, de nem tudom, hogy melyik a jó és hogy ezek mit jelentenek. Köszi
Fiat Tipo 94-es. A gyertyát már megnéztem smirgliztem, lehet nem kellett volna, átellenőriztem mindet, szerintem nem ott van a gond, de hát nem nagyon értek hozzá. Aksi fel van töltve, benzin rendben.
Egy kezdő kérdésem lenne, ha tudtok segítsetek. Nem indul a kocsim, van benne benzin és az aksi is fel van töltve, hajtja a motort, de nem pöccen be, lehet hogy a gyertyákkal van a probléma? Nem használtam a kocsit már 1-2 hónapja. Mit tegyek a gyertyákkal tisztogassam meg vagy smirglizzem meg? Van egyéb ötletetek amit szerelő nélkül is meg tudok nézni?
"mijen modon lehet megnövelni a szivóhangot irja le!"
Szívócsőre a légszűrőházba fogass egy mikrofont, azt pedig kösd rá az autórádiódra, oszt adj rá hangot. Ebben az a jó, hogy te hallod leginkább, és szabályozható igény szerint:D Ha rendesen rögzíted, a motornak se árt:D
csak gondoltam mégis másabb ha tisztán levegöt sziv mint a kartergázt.
a motorteret meg elértettem, én valóban a motor belsejére gondoltam nem a motorháztetö alatti térre.
--------------------------------------------
Egyébként nem nagy a kartergázam, most lett fötengely köszörülve, csapágysor csere, télen meg hengerfej lett felújitva.
Na ezek elött volt, hogy ugy füstölt a karterszellöztető mint a kipufogó. de most látszatra semmi csak finom olajszag. trugyi nulla.
Bennthagyom a gyári szüröt mert sokban volt ahhoz az egész már, hogy direktszürövel szétcsesszem. Nekem mondjuk inkáb a hanghatás :-) miatt kellett volna, de nem mindenáron!!
Akinek wan ésszerü tippje arra hogy mijen modon lehet megnövelni a szivóhangot irja le!
Mert valaki teleszórta a napokban a netet ezzel a szamársággal. Ha lekötöd/szűröd, táltos lesz a gép. ):-((
Jó állapotú motor esetében szerintem max laboratóriumi körülmények fognak különbséget mutatni. Ha meg akkora a kartergáz, hogy megfojtja a motort, talán érdemesebb lenne javítani, mint a mögötte haladókat teleszórni a szarral!!!!!!!! Persze manapság a többieket nem szokás figyelembe venni, csak az a felháborító, ha az "én" orrom alá eregeti valaki a mocskát! :-((
Jah és álltalában melegen ilyen, ha hideg a motor nem, ha bemelegszik nem.Csak ha a meleg motor van indítva utánna ilyen az esetek 60%-ban kb.2400nal indul meg ...
Nagy problémát jelent az ha a kartergáz szellözö csövét lekötöm a légszüröházról? mertugye akkor nem azt a "szmügyis" végeredményben kartergázzal (olajpárával) kevert töltést szivja be a motor hanem a tisztán friss hideg levegöt. A felesleges kartergázt kinyomja ugyis magától és nem kell neki a szivóhatás feltétlenül a légszüröröl.
A renaultot nem ismerem 409 vagy hengerfej majd elmondja a tutit.
Viszont nemrégiben kérdezgettem itt egy felíciában lévő WV motorról ami nem indult veztengely csere (tuning) után. A vége az lett, hogy azért nem nem mert nem a tengelyhez való volt a vezérműkerék, 3 v 4 foggal volt elrakva a vezérlés. Nos azt kézzel simán át tudtuk forgatni, többször is megtettük amikor ellenőriztük. Viszont a szelepek az indítgatási próbák során hogyismondjam.... 4 szelep lett cserés.
Twingó félautomata váltóshoz volt már valakinek szerencséje???Jelenség: menet közben ha kirakod üresben akkor azonnal sipol,és megszünik a kuplung.ujrainditás után sipol 3-4 et,és müködik tovább mintha mi se történt volna.
Köszi a tippet, láttam már pár opelt, de kormányoszlop fényváltó kapcsolójáról még nem hallottam. Ez alatt a bajuszkapcsolót érted, amivel indexelünk is és a refit is ráadjuk (oeplnél egyben van)? Vagy van még valami kapcsoló ott?
Mellesleg az autó tiszta gyári, soha semmi nem volt benne okosítva.
Valaki meg tudná mondani, hogy hol találom meg a féklámpa kapcsolót 3-mas Golfban?? Nem a kézifék visszajelzőére, hanem az üzemi fék (lábfék) kapcsolójára gondolok.
Az a problémám, hogy néha égve marad a féklámpa ha olyanja wan.
Hogy lehet butítani a szervókormányon, hogy nagyobb sebességnél ne legyen annyira könnyű? Városban szuper, de 80 felett elég izgága a jószág. Ez egy 95-ös Honda Cocerto. (cam aro-nak írom, hogy a fékprobléma megoldódott, szivárgott és levegős is volt)
Van itt valaki, aki otthon van a volkswagen konszern termékeiben? Passat váltóról leírtam egy számsort és az érdekel, hogy megtudható-e belölle, hogy arra az autóra való-e? Passat 1999, 1,9tdi, AFN. A váltón talált szám: een1869.
Amennyiben fényszóró alatt a tompított értendő, akkor legvalószínűbb a kormányoszlop fényváltó kapcsolója. Különösen, ha tettél bele bazi nagy izzókat, relézés nélkül.
Fékcsőből az ATE milyen márka? Unix katalógusában vagy ez van vagy Unix márkájú, ami gondolom matricázott valami. Vacillálok a gyári alkatrészen is, valószínűleg az ár (is) dönt.
Akkor elmondom a 4. verziót! :-P Nincs megadva a csereperiódus. Azt mondja a VW, hogy 90ekm-nél ellenőrizni először, majd minden további 30e-nél és szükség esetén cserélni. Mi 120-nál szoktuk.
ide is beírom, hátha olvassa olyan, aki nem olvas opel topicot.
Hőn szeretett G Astrám (2000 évjárat, 1.6b) fényszórói alkalmanként (mindentől függetlenül) elhalványulnak egy pillanatra, majd égnek tovább. Ez ismétlődik 10 percenként kábé. A jelenség semmitől sem függ, se sebességtől, se fordulattól, se útrázástól, semmitől. Csak az országúti fényen vettem észre, a beltér és satöbbi éppúgy ég (vagy legalábbis nincs látható változás).
Ugyanezt tudja a rádió (gyári) is, néha egy fél másodpercre elhallgat, majd folytatja a működést szépen.
Gyertya monnyon leeeee,de mind! Egésznap szivatott... Simsonom nemindul,már mindent néztem. Karbi,gyújtás,stb Szikra volt levegőben. MZ ből gyertyacsrre azt jó. Poén több gyertyát is néztem! Mind monnyon le ami rossz volt....
Szeva! Kicseréltem a gyújtásrendszerben a megszakítót, elosztófedelet, gyertyákat,kábeleket, kondenzátort. A csere után legeltem rajta fél napot miért nem indul, rájöttem a kondi a hunyó. Kicserélték a boltban, a másikkal sem műkszik. A régi kondenzátorral működik az autó, de erősen szikrázik a megszakító. Tipp?
Erről az eus számról nem tudtam, azt viszont igen hogy nem minden gyártó ad el rendelésre üres kasztnit. Pl a Lada sem gyártja már ha jól hiszem :) Alfáéknál a váz minden eleme megrendelhető külön külön - öszehegesztve asszem nem. Az NKH engedély szvsz alap így eszembe sem jutott hogy megemlítsem :P
Amennyit tudok róla az sem mai infó, ha közben változott, akkor hülyeséget írok, de eddig valahogy úgy volt, hogy vadi újat -karosszériát/alvázat- a Nemzeti Közlekedési Hatóság engedélyével lehet cseréltetni -márka/szak szervízben-. Viszont a hatóság mindent megtesz az engedély megtagadásáért. :-((( Alvázszám nélküli Lada karosszéria -hívatalosan-, nincs. Legalábbis eddig ahányat láttam/cseréltem, mindben volt. Ha netalán van olyan gyártó amelyik szám nélkül is ad el, akkor arra az NKH ad új, EU-s alvázszámot, a márkaképviseletek a sérült/korrodált alvázszámok _eredetire_ "restaulását" végezhetik, szintén NKH engedéllyel, de ez nem kötelességük.( Pl. a Mercedes csinálja ) Ha az adott márka képviselete nem vállalja, akkor EU-st kap. Aztán, hogy ki milyen turpisságot tud belevinni, az más kérdés.
Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni! Opel Combo C1.7 DT, Y17 DTL-mot kód.Az autó menet közben leállt, azonnal nem volt indítható. Kötél,fél óra vontatás, pöccre indult egy percet sem ment leállt. Leállást követően fél óra után ismét elindult, de egy perc után leállás. Műszerfalon világít egy autó szimbólum benne egy villás kulcs. Az előzmény, hogy egy hónappal ezelőtt ez volt a hibajelenség ami most. A kulcs csere megoldotta. Idáig. Megint meghalt volna a kulcs? Vagy valami vezérlő probléma? Van az autóban motor szimbólumú hibajelző, az szépen kialszik. Ez az autó szimbólum az immóé, vagy ez is a mot. vezérlőé? A kez. utasítás szerint, ha világít folyamatosan, vezérlő hiba. Ahogy én értelmezem, a villogó mód az immó. De nem csavarom tovább ,mi tévő legyek? Kérlek adjatok valami tanácsot nekem légyszi ! Köszönöm előre is!
És ha vesz egy jó állapotú kasztnit amihez még papír is van? Akkor motorcsereként át lehet rakni ami lényeges max a donor kasztni papírjaival kell tovább járni.
Lehet kasztnit cserélni. Gyári újra! Amiben nincs és nem is volt még alvázszám. Ugyanis nem a kasztnicsere hanem az alvázszámcsere ami nem megengedett. :D Ebben az esetben úgy emléxem a magyar képviseletnek kell beleütnie az eredeti alvázszámot az új kasztniba, vagy már a gyártól úgy kell megrendelni.
Ha nem tudsz LADA új kasztnihoz jutni akkor asszem lemondhatsz róla :P
Lenne gy olyan kérdésem felétek amiben remélem tudtok nekem segiteni:)
Adott egy lada és sajnos a karosszériáját megette az idő vasfoga! Na most az lenne a gondom ha vennék hozzá egy uj karosszériát az mivel járna??? Gondolok itt a papirmunkára,utánajárásnak és az anyagi vonzatára????? Reméelm ti tudtok segiteni ebben???:) elöre is köszönöm
Ha nem működtetve is kiveri a biztosítékot, akkor valahol erős fogyasztás van a tápvonalban ( zárlat :-P ). Kösd le a magnó tápjáról, az elég kevés neki amúgy is szerintem. Ha ilyenkor nem veri ki többet a biztit akkor a hiba beszerelt részben van, ha továbbra is kiveri, akkor valószínűleg az autó eredeti vezetékei lettek túlterhelve és összeolvadt valahol. De ez csak tipp! Csinálj neki egy rendes tápot biztosítékokkal, közvetlenül az akkutól jövő vezetékre, relével, amit a gyújtás működtet.
Ha most vetted és nem biztos a 80ekm, akkor tényleg jobb a csere, egyébként elegendő 120ezrente. A görgők állapotát "ránézésből" nem fogod tudni megállapítani 0 gyakorlattal. :-(
Hello Mindenki, elablakot raktunk be haverral 24-es Mercibe gyári cucc de nem gyári kábelekkel. A magnó +12V -ra raktuk. Pár órát jó volt majd elkezdte azt, hogy akármekkora biztit rakok be kibaxxa, vagy azonnal, vagy 2 perc múlva. Még akkor is ha nem használomk az ablakokat. Vhol gondolom zárlat van... vagy relé kellett vna bele, vagy mi a csecs? van vmi tippetek? kossszzzi
Már nem tudom, de lehet. Azonban ugy gondolom ha a többi 120000 km et futott ennek is ki kellett volna birni annyit, hogy majd egyszerre adják meg magukat a többivel..Az azonban igy is szemétség, hogy olyat gyártanak 8000 ért ami semmit nem ér. remélem ez a hozzászólásom is segít abban hoigy ha nem veszik a vevők akkor nem lessz érdemes gyártani. Most Optimal /Germany/-t vettem , de már nem bizhatok semmiben/9400ft/ Kód. Unix 276735
BINGÓ!! Egyébként tényleg féligmeddig meghalt már a vészvillogóm. A kapcsoló most ki van támasztva, mert nem lehet kikapcsolni, hiába próbálom. Holnap meglesem a kapcsolót, hátha helyreugrik, és a héten veszek is egy újat.
Apropó, még egy kérdés?! És hol kapok egy 93-as "A" corsához vészvillogó kapcsolót? Bontóban? Vagy esetleg nagyobb alkatrészkereskedőknél?
Na ilyen LIP márkát ne vegyen senki. ! 18000 km ert ment el 8000 ft ért. Egy kalap szar, a régi három teleszkóp még mindig jó. Ez nem érte meg az árát. A fekete a LIP a másik még eredeti volt 126000 km nél. Seat Tolado 1,6 i. 1998
Bármely autónál lehet minden második szíjcserénél dobni a feszítőt, vezető görgőt, ha kell vízpumpát, csak azokat a következő szervíz intervallum kb. felénél kell, mert addigra adják meg magukat. Ha szerencséd van, akkor a feszítő el kezd nyekeregni, ha nincs akkor némán összefutnak a golyók és a motorod is elnémul.
Na és ha szétszedem és nagyon tuti állapotban vannak a feszítők,vezető görgők?? van olyan tipus ahol minden második szíjjcserénél kell feszítőket cserélni!Nem?? A m.tartó bakot nehéz leszedni?Egyébként köszi hogy írsz!
Egyébként nagyon nagy munka megcsinálni a vezérmű cserét? Az autóban 80000 km van.Szükséges a vezetőket,feszítőket,vízpumpát is cserélni?Lehet hogy a gyárban beszerelt alkatrészek tovább bírnák még mint egy gyengébb minőségű új?!!Kíváncsi vagyok a véleményetekre!
Kérdésel fordulnék hozzátok. Egy 1.2-es kis corsa A kiskocsi tulajdonosa vagyok, és most egy kicsit tanácstalan. Előre bocsájtom, hogy nem vagyok autóguru, csak egy lelkes tulaj.
Az történt, hogy hazafelé menet észrevettem, hogy a műszerfalon az irányjelző visszajelző lámpa nem villog, ahogy szokott, ha kanyarodok, és kirakom az index-et, hanem folyamatosan ég a kis zöld lámpa. Hazaértem, kiszáltam a kocsiból, és megnéztem, hogy ha a bajuszkapcsolót "bekapcsolva " hagyom, akkor ég e az irányjelző kint is. (a motor járt) Háááát nem. :-( Tehát a kis lámpa folyamatosan zölden ég, de az indexek kint, sajnos nem. Egy ismerősöm szerint csak egy biztositékhiba, van aki az irányjelző reléjére gyanakszik, de már olyan bölcseletet is hallottam, hogy az egyik izzó van kiégve, és ezért nem megy (mondjuk ezt tartom a legkevésbé valószínünek) A biztosítéktáblát már megtaláltam, de kb fogalmam sincs melyik lehet az irányjelzőé. A reléről viszont fogalmam sincs, hogy hol van, és hogy hogy néz ki. Egyik ismerősöm azt mondta, hogy a régi Citroen BX-ében már ő is tapasztalt hasonló meghibásodást, és ő úgy orvosolta. hogy kiszedte az irányjelző reléjét, amin a lábak össze voltak égve, szétkapta, megcsiszolta egy picit a virgácsokat, visszahelyezte, és még 5 hosszú évig kifogástalanúl üzemeltek.
Az lenne a kérdésem, hogy nektek erről mi a véredényetek? :-)
Van egy Honda Concerto 1.6I 16V autóm. Az a gond vele, hogy a fék hidegen működik kifogástananul, de ha bemelegszik, akkor a fékpedál szép lassan esik befelé és csökken a fékhatás, végül teljesen megszünik. Elég nagy probléma, mivel a váltó autómata és a pirosnál ki kell vennem üresbe, ha nem akarok szép lassan belegurulni az előttem lévőbe. Mi lehet a gond? Talán a fékfolyadékot ki kellene cserélni? Remélem, csak ennyi a megoldás :)
Valaki csinált már golf IV 1.4 16v vezérmű cserét? Milyen fontosabb műveletekből áll,és kell e valami spec.szerszám? Aki tud segítsen leírással,képpel,rajzal vagy bármivel.! Segítségeteket előre is nagyon szépen köszönöm!:)
Lenne egy kérdésem.Nissan Almera 15 B,90Le,kibujt az 1-es hatókar a blokkból körűlnézni,lenne egy 98 Le-s motor,de a szelepfedelén van valami olajjal kapcsolatos elektromos szelep éa a veztegely jeladója a tengely végén van,a 90-esnek nincs a szelepfedelén olaj szelep és a jeladó a tengely elején van és csak 2kábelos mig a 98-asnak3kábelos,és a szelep fedél sem egyezik,de át lehet rakni a jeladót és a szelepfedelet is,csak az az olajszelepnek nem tudom mi a szerepe,mivel az első vez tengely csapágyaktól megy bele az olaj és talán vissza.Még anyi a különbség,hogy a 90 es korongos,98 as hidrós.Mi történik ha lezárom a csapágyak tetején az olajjáratot lemezzel?
Amugy valószinüsithető ha gyorsitáskor nem indulnak be a hengerek hogy elektronika hibás a gép.Amugy az a lényege hogy programozottan inditja meg az égést a hengerben,ahogy nekem magyarázta egy tanárom,elöször begyujtja az egyik gyertyával,utána ráküld egy növekvő feszültségü szikrasort ugyanarra a gyertyára,és méri hogy milyen feszültségnél történik meg az átütés,és ebböl számolja ki hogy mennyi a nyomás a hengerben,és amikor a meghatározott nyomás van a hengerben akkor begyujtja a másik oldalról is a keveréket.Amugy egyoldalon az összes hengert kiiktatja ha nincs szükség rá.Mi is csak mint érdekességet tanultuk.
Szerencsetlen autoban nincs 50.000 km.... igaz.. 7 eves.. de a gyertyak.. sztem gyariak.
Ionaramrol lovesem nincs... azt sem tom mi az. :(
22 program csoport van kiolvasashoz... de problemat csak lambda szenzoroknal ir, deaz jogos,,..+ ugyanaz oldalon a kimarado hengerek szamat.. mi allando.
Nem is lettem volna bajban... ha tudom a hengerszamozast. .. de most mar tudom.
Viszont..
Nem vallalom be.. hogy melle nyulok.
vigye merci szervizbe a gazdi... en nem fogok tippelni... .
Na de az (szerintem) nem az egyik teljes sort kapcsolja le, hanem mindkét oldalból a fele hengerszámot, hogy ne hüljenek le a hengerek/katalizátorok/lambdaszondák.
Szia,vigyázz,mert abban van az az ionáramméregető varázslat,ha nem belevaló a gyertya akkor hülyét csinál belöle!!!!!Meg ha jóltudom van valami lekapcsoló elektronikálya,ami csak terhelés esetén hozza müködésbe a hengersort,üresben-terheletlenül nem fognak menni,söt sürités sincs bennük!!!!!!
Szia! Nekem is focusom van, de piszokul nem értek hozzá. Viszont van egy oldal: http://fordfocus.hu. Itt nagyon sok tapasztalt fókás van, és néhány olyan is, aki ért hozzá!
Szia,az már nemszámit hogy kibirja-e,meg hogy mennyire fog melegedni,semmi nem érdekes,csak a szigoru számitás!!!Mintha olyan bonyolult lenne 48-at elosztani 12 vel.Igaz használni nem lehet,de pontosan számoltunk:):):)
Végül is az előzőbb hszre gondoltam, csak ezt olvasva ide kattintottam. Valóban, ilyen véleményezések nincsenek. Az már reklám kategória lenne. Az én véleményem: Brembohoz Brembot!
A kérdés: Mekkora minimum biztositek kell, ha a rendszer 12 voltos.. es a fogyasztok osszteljesitmenye 48 watt?
Világos! Nincs járó motor, álló motor, tél vagy nyár, nincs kontakt hiba és nincs HA! A biztosíték minimális értékére kérdez, nem a színére és gyártmányra, származásra. Mia francnak kell mindent túl bonyolítani? 4 amperes és kész, mégha nem is kés :-))
Az a baj, hogy nem én szedtem szét, hanem autószerelő és ezt (ami benne volt) a tömitést valahol elhagyhatta, mert nem adta nekem vissza a többi alkatrészzel együtt. A másik oldalt egyelőre nem akarom jobban megbolygatni, de nekem is eszembejutott.
Fékbetétről mi a véleményetek a Remsa, Pagid, Textar, Nipparts gyártmányokról? Brembo tárcsához kéne egy kombi 626-os '91-es Mazdába. Nem találtam egybehangzó véleményeket az interneten :) Köszi előre is.
Szerencsére volt a felújítóban a kéziféktengelyéhez való tömítés.
Melyik oldalával kell belerakni a féknyeregnél lévő fészekbe? Számomra nem teljesen egyértelmű. Ugyanis ha a fémperselyes résszel raknám bele, akkor így a fém-a-fémmel érintkezik, ez mennyire tömíthet jól? Ráadásul ott a féknyeregben a fészek se egy hibátlan felület. És valószínűleg úgy kéne beütni, mert kézzel nem lehet benyomni oda.
Ha pedig kifelé van ez a fémperselyes oldal, akkor szerintem a tengelyre rögzülne a tömítés, együtt forogna a tengellyel és az öntvényház falán a fészekben elforog a gumi. Ami megintcsak kérdéses, hogy jól tömít-e.
Amit még nem szabad figyelmen kivül hagyni hogy a 12 voltos rendszerben 14 volt a megengedett max feszültség,tehát ehhez ildomos mindent méretezni.Jó, tudom csodák nincsenek,de akad pár kivétel:)
Szerinted a járműveknél mik a szabványos biztosité erősségek???elárulok segitségnek annyit hogy amit az izzókészletben találsz abból válogathatsz.A japán,és amerikaiak kiesnek,értelemszerüen vagy 3,vagy 8 vagy 15-16 A - van ebben a kategóriában.lehet vitatkozni rajta,de járműveknél magyarhonba ez a szabvány.:):):)
a marotis haynes-manual könyvekhez adtak, igaz, papir-alapon, egesz hasznalhato szotarat. sajnos scannelve nincs, ha lesz idom (es meg idoben jo neked) jovo 7en megcsinalom, csak dobj egy mailt rola.
fogy belole a viz es nem tudom, hogy hol... Bilincseket utannahuztam, ventillator megy, folyast nem lattam elso rapillantasra, futoraditor ki van iktatva (cso le es rovidrezarva a vizkor).
a renszer nincs tulzottam felfujva. megis 1 het alatt kb 1 liter elfogy es nem tusom, hogy hova...
köszönöm mindenkinek a válaszokat. sajna a géppel az a baj, hogy van amikor semmi hibakódot nem dob ki, mintha nem is tárolná el a hibát, mikor menet közben megrángat.
Ezt ennyiből igen nehéz megmondani, mindenesetre szokásuk a gyújtókábelek halála, többnyire gyertyával együtt cserélendők. ( ha addig nem volt bajuk, mire lejönnek, nem ritkán, végük :-(( ) A másik meg a kartergázcsövek ellágyulása/kiszakadása. De ezek is csak tippek! Meg ugye rángatás és rángatás között is sok különbség lehet! Azért mindenesetre, mégis érdemes lenne egy Ford/os/ szervízet felkeresni, legalább a hibatároló kiolvasására, hátha segít közelebb jutni a megoldáshoz.
Remélem tud valaki segíteni mert már kissé reménytelen a helyzet. Adott a kővetkező autó: Ford Focus 1.6 16V GHIA.
A következő a problémám: menet közben, kb 3000es fordulatszám alatt iszonytatóan rángat az autó, az fölött viszont csak elvétve. Az alapjáratom is ingadozik néha, hol 800 hol 1000, e között a két érték között imbolyog. Eddig 3 szerelőnél jártam és egyik se tudott vele mit kezdeni, csupán tippelgettek erre-arra. Volt olyan aki gyújtótrafóra tippelt, volt olyan aki üzemanyagszűrőre, de konkrétumot senki se említett. Mi lehet a probléma?
Természetesen túlestem a kötelező olajcserén, meg volt egy gyertyacserém is. az autó most decemberben lesz 10 éves(tudom nem mai gép), és kb 160e km van benne, ez is csak tipp, mert az óra 100e-et mutat, de mindegyik szerelő +60at mondott rá a dobfékek alapján. Márkaszervízet nem merem megpróbálni, mert a környékünkön írtón lehúzzák az embert, és lehet hogy nem is csinálnak semmit vele:(
Ha tud valaki akkor segítsen!(marha rossz érzés h 3 hete vettem és mindössze 4 napot használtam:(. )
Köszi szépen. Nem feltétlen ragaszkodok, de hallottam hogy jobb a visszacsapós. Így gondoltam miért ne tennék bele jobbat ha létezik. De ha a blokkban van gyárilag nem ragaszkodok hozzá. Ha találok azért legközelebb kipróbálom visszacsapó szelepessel.
Átmérőben simán elfér, bár jó 40 mm-el hosszabb, csak az a bökkenő, hogy az Opelra általában M18x1,5-ös menet szükséges, egy-két dízelé esetenként M20x1,5-es csonkkal szerelt, míg a Trabi, Waresz olajszűrők 3/4-16 inch menetűek.(VW)
Ha szelepekkel ellátott szűrőhöz ragaszkodsz, akkor keressél olyant, aminek a méretei megegyeznek, hasonlóak, a menete pedig az előbb leírt. Ez az általános Opel méret: átmárő 76 mm, hossz 79 mm(elfér hosszabb is) a gumigyűrű külső átmérő 72 mm, belső 63 mm és a menet M18x1,5.
Mint hugoapi is mondta, nincs bennük semmilyen szelep, az utángyártottakban viszont szokott lenni visszacsapó és megkerülő is. Ha ez az A Vectra, akkor annak colos menete van, sok más típushoz gyártott szűrő is jó rá, ha átmérőben elfér. ( Trabant/Wartburg :-)) )
Az Opelokhoz gyártott szűrőkben sem visszaáramlást gátló, sem megkerülő szelep nincs. A fedélbe van beépítve egy golyósszelep, ami a visszaáramlást meggátolja. Amíg jó!
akkor milyen egyéb ötleted van, amitől leállítás után elengedi a benzinnyomást? kétszer rá kell indítani, hogy az ac felnyomja a rendszert nyomással, utána teljesen hibátlanul üzemel az autó, csak leállítás után kicsivel mintha elmenne a nyomás. ki lett cserélve a benzinszűrő, azóta csinálja ezt. állítólag.
Van egy másik gondom is A vectra futóművel kapcsolatban. Már régebben is írtam, hogy a bal oldalon tolatáskor teljesen balra tekert kormánynál végállás előtt nem sokkal néha nem mindíg pattan/koppan egyet valami a futóműben. Valaki említette, hogy a lengőkar gömbfej csinál ilyet akkor is ha menetközben nem kopog, meg látványosan nem lötyög. Erre én kicseréltem a gyárit, ami tényleg nem lötyögött, és utána ugyan úgy koppan egyet, de csak tolatáskor. Ez miatt már kicseréltem a féltengelycsuklót is, az se volt rossz, és nem muét el utána sem. A kerékcsapágyak is újak, a kormánygömbfej is, meg a lengéscsillapító is, toronycsapággyal együtt. Mi lehet ez? Lehet attól, hogy a kerékösszetartás nem jó? Egy kicsit, jobbra húz, és a kormány közép állásánál, jobbra megy, illetve alászedett kormánynál sodorja a földet, vagy aszfalton nyikorog kicsit a gumi.
Azt szeretném kérdezni, hogy a gyári opel olajszűrőben van visszacsapó szelep? Egyik autósboltban hülyének néztek hogy mit akarok én visszacsapószelepet az olajszűrőbe. Én csak jobbat akartam venni mint a gyári GM szűrő. Azt olvastam valahol hogy van olyan amiben van, és az jobb. Vagy én vagyok a hülye?
Nyikorog a Leonom, plussz erőteljes sípoló hangot ad ki előlröl, olyan mintha a felfüggesztésből jönne. Amikor dimbes dombos úton megyek, és rugózik az autó, akkor nyikorog. Mintha az ülés nyikorogna. A sípolás meg először a nagy esőzés után jött elő, mintha valami elöl a keréknél berosdásodott volna, és sípol, mint állat, persze nem mindig.
Robika, kerestem ezeken az oldalakon, de nem találtam a kétféle terméket. Megtennéd, hogy kikeresed nekem melyikek lennének ezek?
A tűgörgős csapágynál az öntvényházban elég nagy a játék a cspágy és a ház között kb 1 mm, kikopott már, a felülete is gödrös. Érdemes lenne azt felperselyezni? Hallottam szerelőktől, hogy itt telinyomják zsírral. Nem oldja fel a fékfolyadék? És utána nem rontja a fékhatást?
Nem QH, olyan, hogy QH márka az nincs, csak csomagolnak. Ez a Bárdi katalogusa, de nem nyilvános, erről nem tudsz rendelni, de van on-line katalógusuk is. www.bardiauto.hu Szerintem a Facet-et vedd.
Hali. Nekem más autón, ugyan de ugyanez a rendszerű hátsó fék van. Az a tömítés amire gondolsz egy gumiburkolatú fémgyűrű nagyon pontosan illesztve, szvsz nem fogod tudni házilag megcsinálni.
Viszont a jó hír hogy ha utánanézel akkor KÉT felújítókészlet van. Az egyik a "felső" ami a dugattyúba való és az összeszereléshez szükséges gumikat tartalmazza, a másik az "alsó" ami a nyereg cuccait és szintén az összeszereléshez valókat tehát jó pár tömítés kétszer lesz meg. De a lényeg hogy lehet kapni amit keresel. Legalábbis az enyémhez lehet és nem hinném, hogy a tiédhez nem.
Hátsó féknyereghez kéne nekem egy tömítés, de az a baj, hogy nem hoz hozzá cikkszámot, így megrendelni sem lehet, felújítókészletben sincs benne.
Mit tudnátok ajánlani erre a célra? Légyszi nézzétek meg a belinkelt képet.
Ez egyébként a hátsó féknyeregnél van, a kézifék mechanizmusa, ez a tengely kb 1/6-nyi fordulatot tesz csak meg és 16mm-es átmérőjű. És el kéne bírnia az ott uralkodó nyomást, ami fogalmam sincs, hogy mekkora.
Arra gondoltam, hogy csinálnék egy csapágyház szerű fészket, abba raknék tömítést. És ez a fészekszerűség lenne rárögzítve ott a féknyeregre. Jó ez a megoldás? O-gyűrű tömít eléggé? Milyen tömítés kéne oda? Ha nincs ez a fészek, nem tudom, hogy milyen kapható tömítés volna oda jó. Segítsetek! :) Köszi!
csak az irigység beszélt belőlem... amint Trebitsch említette ez a cucc kb olyan szinten van/volt a hifik között mint az az auto amiben van. egyébként ez volt az első autós CD fejegység a világon.
Ja: a kábeleket _nagyon_ óvatosan mozgasd. Öreg Mercikben kivétel nélkül mindben szétporlott a drótok szigetelése a kábelkötegekben. Namost amíg nem mozdítják, addig jó, utána viszont, ha mondjuk meghúzzák kicsit, zárlatos lesz a köteg, minden mindennel összeér, és lehet komplett kábelköteget cserélni. Nem kétperces meló.
Ráadásul diversity vevő... Egy rakat drótot használ antennának, és mindig abból veszi a jelet, amelyikből a legjobban jön. Ez egy nagyon jó cucc. Mondom, hogy neandervölgyi a tulaj. :)
Amúgy azt nem tudom, hol vannak a hangszóró drótjai, sajna. Tippem szerint a műszerfalban kéne lenniük, a rádió mögött. De ez csak tipp.
Csak ahoz elobb megkellene talani a h.szorok drotjait. Tom.. en dolgom. :)
A radio tipusa.. (hatha valkit erdekel .:) >>Becker Mexico. << nem is hallottam meg ilyenrol. :(
Gyanitom.. hogy ez nem is radio.
Hisz antena se megy bele.:))) . hanem csak egy cd (!!) olvaso, es a kezelo panelja az erolkodonek(?) ..(rengeteg drot kapcsolat.) . mivel... kikotese utan is szolt a zene..:)
bocsi a sok irasert. de ilyet meg nem lattam .. es csak amultam, bamultam.
Ez egy barbár, mármint a tulaj. Lassan muzeális érték az autó, de mindenképp youngtimer, ez meg kiszedeti belőle a gyári rádiót. Monnyon le. Ha megvan a beépített erősítő bemenete (rádió hátujánál ott kell legyen), és a neandervölgyi tulaj az erősítőt nem akarja kiszedetni, akkor kösd rá a hátsó (vagy az első, mindegy) kimeneteket. Vagy, újabb fejegységeknél egyszerűen RCA csatlakozón kijön a bal meg a jobb oldal.
Így van. Az könnyen lehet, hogy nem lesz teljes amplitúdójú (0 és 12v között) jeled, csak pár voltos, ez majd kiderül a vallatásnál. De ez is bőven jó lesz arra, hogy kiderüljön, dolgozik-e a jeladó. Mert ha kakukk, akkor semmi nem fog kijönni belőle, azt meg megjegyzed (vagy fölírod, én azt szoktam, ha el nem felejtem :), hogy mekkora az amplitúdó hibátlan jeladónál.