Keresés

Részletes keresés

Utas2 Creative Commons License 2004.07.11 0 0 99

Jó sok reklámot csinálok ennek a papírhalmaznak....de mindegy. Szóval:

 

A legfrissebb Aeromagazinban ismét érdekes dolgok vannak....

 

Így pl. féloldalas cikket sikerült összehozni - konkrétumok nélkül, persze - arról, hogy megújul a Ferihegy 1, és "A legszebb repülőtér lesz".

 

A szépség fogalmát kábé ismerem, ugye cserében önök legalább közelítő fogalmakkal rendelkeznek a "repülőtér" definíciójáról???? Mert attól a jelenlegi állapot kicsit messze található....

 

Persze ettől még lehet ilyen cikkeket ír(at)ni, amelyben csupán arról teccettek megfeledkezni, hogy - igazi újságíró módjára - utánanézzenek annak, hogy kinek a mulasztása vezetett odáig, hogy Budapest a térségben az egyik legutolsó a fejlesztések megkezdése terén, amikor pedig már a vak is látta előre a fapadosok térhódítását........

 

Hm!

planes Creative Commons License 2004.07.10 0 0 98
A határőrségről nekem is kialakult egyfajta véleményem legutóbbi Budapestre történő hazaérkezésem után. Miután a csőtől az utlevélkezeléshez sétáltunk az tűnt fel hogy meg lehet pusztulni a tömény cigaretta füsttől. Az oka hamar kiderült, miután az útlev. kezelés környékén egy csoport bunkó primitív határőr zubbonyos kispajtás bagózott és hangosan hahotázott ezerrel, míg a sor igen lassan haladt. Végülis az ország és egyben a magyar hatóságok lejáratását ennél hatékonyabbal nem is lehetne művelni. Üdv!
Előzmény: Flap (97)
Flap Creative Commons License 2004.07.09 0 0 97
Az okos határőrség megszüntette a külön sort a személyzet részére.
Előzmény: Utas2 (94)
rDave Creative Commons License 2004.07.09 0 0 96

planes, bence:

Igazán sztem az a siralmas, hogy a benti rendszeren is gyakran (ugyanezen) rossz infók szerepelnek... Első napjaimban még az ütő megállt bennem mikor a beoban nem volt de a rendszer mutatta a german SXF-et... azóta már megszoktam hogy az nincs :) vagy inkább :(((

Előzmény: planes (92)
rDave Creative Commons License 2004.07.09 0 0 95
Tyűhhh... elég gáz ez. Nekem csak az 1-esről van tapasztalatom. Itt 1-2 busz behozza az utasokat, majd az egyik általában fordul mégegyet a személyzetért. Addigra jobb esetben már lement a sor, rosszabban nem. Ekkor marad a sor vége :) Viszont az itteni határőrök nagyon rendesek.
Előzmény: Utas2 (94)
Utas2 Creative Commons License 2004.07.09 0 0 94

Én már érkeztem Budapestre ugyanezzel a járattal néhányszor, de soha nem tapasztaltam ilyet...

A személyzet mindig külön pultnál lépett be.

 

Hm.....

Előzmény: Briko (93)
Briko Creative Commons License 2004.07.09 0 0 93

Sziasztok!

 

Nem feltétlen BaRt-s tapasztalás, de jobb helyet nem találtam neki:

2 hete, vasárnap esti uccsó LH járattal jöttünk meg Frankfurtból. A gép fullos volt, leszállás után (23,30-kor) tódult a nép az útlevélkezelőkhöz. A sor legvégén megjött a személyzet is, a fülem hallatára nagyon udvariasan megkérdék a határőrt, hogy lehetséges lenne-e, hogy soron kívül beléphessenek kis hazánk területére. A válasz minősíthetetlen hangnemben került elüvöltésre, ezek után a pilcsik udvariasan beálltak a hosszú sor legvégére.

 

Nem lehetett volna ezt kultúráltabban elintézni? Bárhol jártam eddig a világban, még sehol nem láttam a pilcsiket sorbanállni, mindig prioritásuk volt a határátlépésnél.

Ismét kialakult egy vélemény hazánkról.

 

Üdv

 

Brikó

planes Creative Commons License 2004.07.06 0 0 92
És természetesen a mai HOA7115-öt sem érdemes várni, mert ez is csak BA Rt-nél szerepel. Sebaj, tegnap azért megjött. Ezt a mult héten is eljátszották.
pbence2345 Creative Commons License 2004.07.06 0 0 91

A BA honlapjan a mai jaratinformaciok cim alatt a tegnapi van fent.

 

Elkepzelem, ahogy egy utas ramegy a delutani jaratara reggel es nem talalja...avagy mar felszallt.....:)))))

 

Ez siralmas....:(((

pbence2345 Creative Commons License 2004.07.06 0 0 90

Hat igen...ez a cikk is elegge "ujsagiros", csak legyen mar valami a lapban alapon...

 

Viszont van benne nemi igazsag is, mert maga az etkezes, ujsag, es egyeb kozvetlen kiszolgalas, ami alapjan az utas megiteli a repuloteret, meglehetosen elmarad a kivanatostol. Az elozo ev elso negyedvehez kepest - mint olvashato a BA honlapjan - 31,8%kal nott az utasok szama. Tehat ezaltal jelentosen megnott a a bevetele is. Mivel a repuloter fenntartasa ket reszbol a fix es valtozo ktgekbol tevodik ossze, es a fix ktg-ek kb. az inflacio mertekevel emelkedtek(de a repteri ill.is), a valtozo ktgek pedig valamilyen szinten jobban, mert tobb utast kell kiszolgalni. Viszont a novekvo kihasznaltsagbol extra profitot tudtak elerni, mely profitot nyilvan az allam vagy valaki eltesz majd. Merthogy beruhazasokra es fejlesztesekre nem igazan forditja az teny. 200 mft a 2A felujitasara, az 1-es terminalra pedig 2,5 mrd Ftot szam kb a ceg. Foleg az 1 terminal boven meg fog terulni, mert sokkal tobb fapados fog jonni az ido haladtaval, es ha hozzatesszuk, hogy tavaly 28,8 mrd Ft bevetel mellett 5,7 mrd Ft adozas elotti nyereseget ert el, akkor ez elegge csekely fejlesztes, amirol dicshimnuszokat zengenek mindenfele.

A cargo kerdes megoldasanak szuksegessegerol most nem irok, de azt is fejleszteni kene.

 

A sok apro dolog viszont - bufek, ettermek, ujsagos hianya, ahol van az is egy vagyonert, a parkolas, a repter bezarasa ejszaka, stb.stb.stb., - viszont eszmeletlenul idegesiti a nem kis penzt kifizeto utasokat, akik jogosan varjak/varnak el ezeket a szolgaltatasokat.

 

Ezen valtoztatni nem igazan lehet a kozeljovoben, amig Ferihegy nem lesz eros verseny szituacioban. Egy fapados terminal segithetne, de arra is csak a fapadosok ternenek at. Viszont - bar nem veszik eszre a repter vezetoi v csak nem latszik hgoy eszrevennek - de Közep-Europaban is verseny van, foleg a a BP, Bécs, Prága repterek kozott. Az utobbi ketto meglehetosen leelozott bennunket, eleg sok tekintetben......en nekik is javaslom, hogy nezzenek szet ezeken a reptereken is...nemcsak az ujsagiro "kolleganak"!!!

Előzmény: Utas2 (89)
Utas2 Creative Commons License 2004.07.06 0 0 89

Íme egy újabb gyöngyszem, ezúttal a Népszabadságból. Szerintem újságírókám csak a Shell-kútig jutott el, amikor a rovatvez. utasította, hogy "írjál már egy színest, mert nincs elég téma a holnapi számban" mottóval.....:

 

<H1>"Vendégvárás Ferihegyen</H1> <H6>Népszabadság • N. H. E. • 2004. július 6. </H6> <P style="FONT-WEIGHT: bold"><!--Nincs kep.-->

Drága mulatság manapság vendéget várni Ferihegyen. Különösen akkor, ha időközben kiderül, késik - akár órákat is - a repülőgép, s várakozás közben megéhezik az ember. A költséges történet mindjárt a parkolással kezdődik. Ezért a szolgáltatásért ugyanis a piaci átlagnál többet, óránként 300 forintot kell fizetni a repülőtéren. Hatvan perces várakozási idő azonban legfeljebb akkor elég, ha a vendégünkkel érkező járat nem késik. Márpedig repülőgépek ritkán szállnak le menetrend szerinti pontossággal, előfordul, hogy a jelzettnél órákkal később landolnak Budapesten. Ez pedig kőkeményen zsebre megy. És a késésért nem csupán a légi társaságok fizetnek, hanem a repülőgépre várók is: ketyeg a parkolóóra. S magára vessen, aki a hosszas semmittevés közben megéhezik, megszomjazik. A 2A terminál érkezési szintjén egyetlen büfét sem talál - legfeljebb virág-automatát, 400-ért adja szálját -, s szomját sincs hol oltania az órák óta várakozónak. Az egyetlen büfé ugyanis, a teraszon, évek óta zárva. Hírlap-ügyben sem jobb a helyzet, újságos pavilont sem találni a terminálon. Fapados körülmények, teljes árat fizető utasok és kísérők.

A 2B-n viszont szó szerint megfizethetetlenül jobb a helyzet, egyáltalán nem a fapados járatok utasainak pénztárcájához igazították a vendéglátást. Pedig ide érkeznek, s innen indulnak a kispénzűek körében olcsóságuk miatt népszerű diszkont járatok. Vendéglátóegységekből ugyan itt sem nagy a választék, az árak viszont a csillagos égig szöktek. Az egyetlen helyen, ahol éhét csillapíthatja az elcsigázott várakozó, ezer forintnál kezdődik egy szendvics, ugyanennyi az üdítő és nyolcszáz a kávé. A szerényebb pénztárcájúaknak marad a jótékony csoki- és ital automata: négyszázért két kis szelet édesség és egy kis üveg víz. Plusz a parkolás, ami attól függően, mennyit késett a gép, elérheti az ezer forintot. Na, és persze az útiköltség. Repülőtér oda-vissza, mintegy három-négyezer forintért. A teljes költség némi evéssel, ivással elérheti a hatezer forintot is. Így mulat egy vendég - Ferihegyen."

 

Megjegyzéseim:

 

- a repülőgépek igenis le szoktak menetrend szerint szállni, és ez az eset van többségben. Még Ferihegyen is.

- A 2A-n a teraszon igenis nyitva van a büfé. Csak oda kéne dugni az újságírói arcocskát....(az megint más kérdés, hogy mennyiért lehet kijutni a teraszra, és, hogy a büfé horrorárakkal dolgozik...)

- A virágautomata nekem újsdonság, ilyet még sehol sem láttam. Lehet, hogy megnézem.

- A fapados terminál az 1-es. Nem a 2A, mint ahogyan azt sugallani teccik.

- Újságírókám láthatólag nem túl sokat olvasott a fapados üzletággal kapcsolatban, ezért sztereotípiákkal és általánosítással él az ilyen járatokat igénybevevők financiális helyzetével kapcsolatban. Olcsó poén. TÚL olcsó.

A teljes árú megjegyzés meg csúsztatás.

- A többi megjegyzés a 2A-val kapcsolatban viszont sajna igaz, ez a BA Rt szégyene, akik ráadásul belehazudnak az eemberfia arcába a honlapjukon arról, hogy mennyire EU-konform a terminál.....Mennyire is?????

- Újságírókámnak javasolom mondjuk Schiphol, Frankfurt am Main, vagy más hasonló reptér megtekintését, mielőtt csak úgy általánosítgatunk a parkolással kapcsolatban. Schipholon pl. a reptér egyik legnagyobb bevételi forrása a parkolási díjakból származik, egy óra 2,50 EUR.... Ez van, ez egy ilyen biznisz. Máshol is így "mulatnak a vendégek", nem csupán Ferihegyen. (Az megint más kérdés, hogy ezért cserébe mit is kapunk a honi kihallt terminálon, ahol az üzleti szellem csupán bolyongani szokott.....)

Flap Creative Commons License 2004.07.05 0 0 88

Tisztelt Illetékesek!

 

 

Tessenek oly aranyosak lenni és ismét beindítani a AIRPORT-CENTRUM buszt.

........... Ja, hogy Önök céges autóval közlekednek?.............Nem érdekli Önöket a dolgozó?.....................és az utas sem? (Lehet, hogy nem igaz, de így néz ki kívülről.)

Utas2 Creative Commons License 2004.06.23 0 0 87
Hja kérem, az egy KOMOLY repülőtér.
Előzmény: Vinnen (83)
rDave Creative Commons License 2004.06.23 0 0 85
Tyűh. Nálam 5*-ot érdemel a site :) A navigáció sajnos egyedinek is nevezhető megoldásai pedig 5**-ot kapnak :) Tényleg szép lenne egy ilyen tudású és felhasználóbarát bud.hu, bár én már a pontos adatoknak is nagyon örülnék.
Az IZA3302-es járat 28 órás késését viszont nem irigylem a domodedov.ru-ról :)))
Előzmény: Vinnen (83)
rDave Creative Commons License 2004.06.23 0 0 84
Hmmm, érdekesek a fejtegetéseid! Sajnos, már az első pontnál is elbukhat(van rá néhány nagyon gáz példa) a dolog... A policy, pedig a másik fele :( A technikai megoldás viszont megfelelő rendszerterv alapján szerintem nagyon laza volna. A DCS időnként lementené a meghatározott(és ellenörzött, korrekt) tartalmakat fids-ből egy xml-be a webszerverre, az pedig szépen beolvasná. Csak ehhez valóban kellene egy kis odafigyelés... És innentől már ontopic... :(
Dave
Előzmény: Törölt nick (82)
Vinnen Creative Commons License 2004.06.23 0 0 83
Javaslom mindenkinek a moszkvai Domodedovo reptér honlapját: www.domodedovo.ru
Meg fogtok lepődni!!!
Szerintem mi sokáig csak álmodhatunk ilyenről...
rDave Creative Commons License 2004.06.23 0 0 81
Folytatom a sort:
4U 1787 Berlin SXF - csak a bud.hu-n van/volt(lesz:((() ilyen járat...
Előzmény: Vinnen (78)
rDave Creative Commons License 2004.06.23 0 0 80
Valóban röhejes... De nézzük a jó oldalát, pár napja késő este is működött a honlap!
Node az igazán ciki az, hogy benn a reptéren se mindig pontosabbak az infók (nagyon diplomatikus megfogalmazásban:).
Dave
Előzmény: Vinnen (78)
Vinnen Creative Commons License 2004.06.23 0 0 78
Azért elég komolytalan, hogy a bud.hu-n nincsenek fenn a WizzAir holnapi járatai és van az éjszakai MA Podgorica, ami kb. 2 hónapja törölve lett!
vince Creative Commons License 2004.06.23 0 0 77
Bocsánat, hogy soká nem válaszoltam, de nyáron is képes áldozatokat szedni az influenza.
Egyetértünk, nem szabad kategorizálni. Abban viszont nem értünk egyet, hogy ha a BKV-nál vagy a közhivataloknál, vagy a temetkezési cégeknél jobbak vagyunk az már jó? Nem az még nem jó. Itten kérem valami Örópai Únió gyűrűzött volna be. Ez senkinek semmit nem jelent? A Malév is szenved az állami vállalatok lóbetegségeiben. Bürokratikus, rossz hatékonysággal használt, rosszkedvű munkaerő. Én továbbra is állítom, hogy a BA Rt-nek vannak hibái. Legalább kiírhattam magamból :-))))
Előzmény: pikpok (76)
pikpok Creative Commons License 2004.06.21 0 0 76
Elöljáróban leszögezem: nem vagyok a BARt alkalmazottja. Viszont a repülést azért valamennyire ismerem belülről is (Nem csak a BARt -t, és nem csak a Ferihegyi repülőtéret)
Ezek alapján ki merem jelenteni, hogy ennél a cégnél a nagytöbbséghez képest veszett nagy rend van. (Ez nem a BARt dícsérete...)

Abban egyetértünk, hogy túl sok magán gépkocsi kapott belépési engedélyt a repülőtérre, de az az igazság, hogy P.Z. valahányszor "ritkítani" akarja őket, mindíg falba ütközik. Az emberek ugyanis lusták.

Az igaz, hogy ami Bull - lal történt, az felháborító, az is igaz, hogy az étteremben egyre silányabb minőségű, és egyre kisebb mennyiségű kaját adnak egyre drágábban, és ezen kívül még valóban fel lehetne sorolni rengeteg megalapozott kifogást.

Mégegyszer mondom, nem tartozom közéjük, de jópár ott dolgozó kollégát ismerek, a melóstól a főnökökig, és képzeld, van köztük olyan is ám, aki nem hülye teljesen!
Mert azt azért lássuk be, hogy egy cég többszáz alkalmazottját egy kalap alá véve lusta, rosszindulatú, tehetetlen, sötét, aktatologató paprikajancsinak nevezni erős túlzás. Nem gondolod?
Persze az is lehet, hogy engem még nem ért a részükről olyan sérelem, ami dühöt táplálna bennem az egész kóceráj iránt :-)

Előzmény: vince (75)
vince Creative Commons License 2004.06.18 0 0 75
Vállalati szinten vagy személy szerint?
Csak mert van mindkettő rendesen. Hogy bürokratikus, lusta, és buta munkatársaik vannak, akik ahol lehet betartanak, nyilván való rágalom, és az én teljesen elfogult egyedi sérelemből táplálkozó dühöm kivetítése.
Amúgy tényleg semmi baj, itt kérem minden rendben, ez egy dinamikusan fejlődő a piac kihívásainak megfelelő, boldog lelkes jól képzett munkatársakkal felszerelt, igazi minta cég.
Ezért esik ki kétnaponta a D-portán lévő parkoló ajtaja (ahova még 100 jegyet ki kéne adni hisz még mindig le lehet egy gyufát ejteni), ezért szakadtak a minibuszok, ezért van szemét a terminálokon, ezért nincs rendes étkezési lehetőség, és ezért zárták be Bull kolegát nemrégiben. Ja és mindezt olyan olcsón, hogy szinte szeretet szolgálatként működnek. Nem is tudom a csibész Lurdi hogy tudott alájuk igérni.
Előzmény: pikpok (72)
rDave Creative Commons License 2004.06.18 0 0 74
Így igaz :))) vagy inkább :((((((
Előzmény: Flap (73)
Flap Creative Commons License 2004.06.17 0 0 73
Ha elkezdenénk sorolni, flood-olásért letiltanának egy jó időre! :O)))))))
Előzmény: pikpok (72)
pikpok Creative Commons License 2004.06.17 0 0 72
Neked pl mi a gondod velük?
Előzmény: vince (69)
Abeto Creative Commons License 2004.06.16 0 0 71
Azért Ferihegy ia fejlődik...

"Ázsiai cégekkel tárgyal a Budapest Airport Rt., Világgazdaság, 1+14. oldal

Több kelet-ázsiai légitársasággal is tárgyal a Budapest Airport Rt. azok budapesti megjelenéséről. Ferihegyet kereskedelmi és logisztikai központtá szeretnék fejleszteni. Az 1. fogadócsarnokot napokon belül bezárják és több milliárd forintért felújítják.
Kelet-ázsiai légicégek budapesti megjelenéséről is tárgyal a Budapest Airport Rt. (BA), főleg az árufuvarozó bázison számítanak rájuk. A cég napokon belül bezárja az 1-es fogadócsarnokot, és saját forrásból több milliárd forintért felújítja.
A Budapest Airport Rt. hamarosan folytatja a tárgyalásokat több kelet-ázsiai légicéggel arról, hogy azok miként jelenhetnek meg Ferihegyen – közölte lapunkkal Kepecs György, a BA Rt. igazgatóságának elnöke. A vezető nemrég a térségben tárgyalt a világ második legnagyobb air cargo cégével, a Korean Air Cargóval és az Asian Airlinesszal. Mindkét cégnek bemutatták a hamarosan megkezdődő ferihegyi fejlesztéseket, melyek iránt kínai és japán légi cégek is érdeklődnek.
A társaság vezetői szeretnék az árufuvarozásban is felvenni a versenyt a térség többi repülőtér üzemeltetőjével. (A bécsi vetélytárs éppen tegnap jelentette be, hogy folytatja nagy ívű bővítéseit.) A több milliárd forintos új ferihegyi cargobázis tervezését és építését az 1-es fogadócsarnok felújítása után, 2005 második felében, 2006 elején kezdik, ám döntés még nem született.
A BA Rt. napokon belül bezárja az 1-es fogadócsarnokot, amelynek több mint hárommilliárd forintos, önerős felújítása várhatóan a jövő nyárra zárul. Addig minden cég a 2/B terminált használja.
Egy nagy, többfunkciós létesítményt is terveznek a 2-es fogadóépületek előtti nagy parkoló helyén. Itt többemeletes parkolót, tetején esetleg szállodát alakítanának ki, és építenek egy korszerű irodaházat is. A fogadóépületek között egy nagy közösségi területet hoznának létre. A BA Rt. javasolta az érintett önkormányzatoknak és hatóságoknak, hogy hozzanak létre munkacsoportot a közlekedésfejlesztés elindítására.
A BA Rt. fő budapesti üzleti partnere, a Malév is érdekelt a fejlesztésekben. Előzőleg célzást tett arra, hogy esetleg beszállna a cargobázis építésébe. Sándor László vezérigazgató a napokban azt közölte, hogy a kínai Hainan Airlinesszal kötött egyezmény egyik kulcseleme az árufuvarozási együttműködés, amihez jól jönne egy új cargoterminál. A Malév folytatódó regionális terjeszkedésének jegyében tegnaptól heti kétszer közvetlen menetrend szerinti járat közlekedik Budapest és a montenegrói Podgorica között. A 67 férőhelyes Fokker gépre főleg üzleti utasokat várnak."

pbence2345 Creative Commons License 2004.06.15 0 0 70
www.origo.hu:

"Tovább bővítik a bécsi repteret

Folytatja beruházási programját a Flughafen Wien. Jövőre a SkyLink program első fázisának keretében új utasforgalmi terminál épül 280 millió eurós beruházással, beleértve a 65 millió eurós csomagelosztó rendszert is.

A jelenlegi terminálépületek déli részén épülő új csarnok 96 check-in pulttal és 17 repülőgép dokkal rendelkezik majd. A beruházás 2008-ra készül el, és megduplázza a jelenlegi utascsarnok alapterülét.

A terv közvetlen csatlakozást teremt a vasúti

végállomáshoz, biztosítja a schengeni és a nem-schengeni határforgalom rugalmas kezelését, valamint megnöveli az üzletek és éttermek által hasznosítható alapterületet. A konstrukció biztosítani kívánja a csatlakozások 25 percen belül történő lebonyolítását, mivel a repülőtér forgalmának jelenleg 35 százalékát teszi ki a tranzit. A terminál építése biztosítani kívánja a kapacitást a jelenlegi két kifutópálya által elérhető évi 21 milliós utasforgalom lebonyolításához. A moduláris felépítés lehetővé teszi majd a későbbi bővítést is.

A bécsi repülőtér az európai átlagot egy százalékponttal meghaladó növekedést kíván elérni az utasforgalomban. Diszkont légitársaságokkal már az idén el kívánják érni az egymilliós utasszámot, hosszú- és középtávú járataival pedig központi szerepet kíván kivívni magának a kelet-európai országokban. (MTI) "


vince Creative Commons License 2004.06.15 0 0 69
Ha a BA Rt-vel mint szolgáltatóval kapcsolatban, ez az ajtó nyitás csukás lenne a legnagyobb probléma, olyan, de olyan szép lenne az élet. Hajjj
Előzmény: pbence2345 (68)
pbence2345 Creative Commons License 2004.06.15 0 0 68
A repteret, ha bezarjak ejszaka 1-4 ora kozott, tehat ez azt jelenti, hogy a jelenlegihez kepest plussz harom ora orzest kene megoldani...

Hogy ez draga-e??? Van egy tobb milliard forintos nyereseget termelo repuloter, aki eleg sok penzt szed le minden utasrol, torekednie kene arra, hogy a leheto legmagasabb szintu szolgaltatast nyujtsa.
Ha akar csak 1 utas is erkezik zarasidoben, akkor is nyitva kene lennie, mert O ugyanugy kifizette a repteri illeteket!!! Nehogy mar ejszaka ne mehessen be a repterre....
Lehet, hogy igy azon az ejszakan epp csak az egy utas miatt nem lesz nyereseges az a harom oras nyitvatartas, de minden utason nyereseget kell termelni??? Hat ez nem eppen eu-i szemlelet....:(((((

KozO Creative Commons License 2004.06.14 0 0 67
Akkor most kinek is a feladata éjszaka őrizni a terminálokat? Vagy jó ez így bezárva???
Előzmény: pikpok (66)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!