Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

WooDoo Creative Commons License 2014.06.11 0 0 34197

Valaki írta korábban, hogy eltört a nyeles tengelye, de nem tudott venni sehol, ezért egy komplett váltót kellett neki venni. Nem kifejezetten neked ajánlottam, csak ha esetleg valakinek megint eltörik a tengelye, vagy letörök néhány fog a felső fogaskerekekről, tudják hogy van...

 

Érdekes módon, az alkatrészek nekem is csak gyűlnek, eladni sajnálom, mert ha később esetleg kellene, akkor nem biztos hogy találok. Őrizgetek pl. két 400-as első lengőkart, de már nincs is 400-as Aixamom...:) Van egy 400-as nagylámpás motorháztetőm is, anno egy évig vadásztam rá, mire sikerült egy bontottat vennem, aztán kiderült, hogy 6 cm-rel rövidebb, mint az 500.4-esé. Persze csak a fényezés után próbáltam felrakni...:) Km. óra kihajtásból is el van téve 2 db, de azok is az 1:11-es váltóhoz valók, nekem meg 1:8-as van. Hirdetni lusta vagyok, csak a Stella ajtókat raktam fel az olx-re, de arra meg nincs kereslet. Pedig a hátsó ajtó edzett üvege igazi ritkaság, újonnan már nem lehet beszerezni...

Előzmény: Bakancs4 (34195)
samsungka Creative Commons License 2014.06.11 0 0 34196

sziasztok 

szeretnem megkerdezni hogy a z402 kubota motorhoz hol lehet kapni porlasztot es van esetleg utanggyartot belolle

Bakancs4 Creative Commons License 2014.06.11 0 0 34195

Előbb-utóbb csak hozzájutok , hogy legyen annyi időm : széthúzzam mindkét difit és elugrassak vele Feri bácsihoz árajánlatért . Meghogy egyáltalán meg tudja-e csinálni .

Plusszom most már nekem is van , mert nemrégiben vettem egy járgányt alkatrészdonornak .

Előzmény: WooDoo (34194)
WooDoo Creative Commons License 2014.06.11 0 0 34194

Ha több darab kellene, nem kerülne azért egy vagyonba egy új fogaskerékpár legyártása gyári minőségben.

Mondjuk a kis fogaskerék cseréjéhez nem elég két villáskulcs...

 

Van 2 db felesleges Aixam váltó nyeles tengelyem, plusz 2 garnitúra fogaskerékpár a középső tengelyről. Időnként el szokott törni a nyeles tengely, amit külön nem szoktak árulni, de nekem kimaradt kettő, mert az elektromos autóknál csak az 1:3,6-os végáttételt használjuk az irányváltóból. Ja meg van egy váltó házam is pluszban, mert a hibrid járgányba csak a difit építettem be, de azt lehet megtartom magamnak tartalékba, mert tört már ki nekem is a dekni oldala...

Előzmény: Bakancs4 (34193)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.06.10 0 0 34193

 

Egyébként vennék én 1:8 komplett váltót, de azt sem találtam sehol.

 

Hát nagyon ritkán árulnak külön , inkább az a jellemző , hogy megkaparintják a régi 500-as (nagymotoros ) Aixamet és kiszedik belőle a Z482-es erőművet az áttétellel , majd a maradékot árulgatják . Így volt ez a fertődi 500-assal is , abból 80-ért ment el külön a 8-as difi .

És így jutottam hozzá én is .

Itt van egy 500-as , amennyire a képről ki tudom venni az eredeti 482-es motor van benne -- és variátorral valami nem stimmel mert bő egy centit nem járt be a szíj .  Nagyon valószínű , hogy az eredeti váltó van benne .

Én olcsóbban vettem az enyémet , de annak nem voltak rendben a papírjai és nagyon le volt pusztulva -- ez ahhoz képest szalonautó. Ez akár forgalomba is helyezhető . Bár alaptípus , egyetlen fellehető extrája a jobbos tükör .

Drága árat kell fizetni azért a néhány fogért ....

http://olx.hu/hirdetes/aixam-mopedauto-dizel-3-3-5-liter-100-km-ID2fkL9.html#065f86bd8e

 

 

Előzmény: kiggyo (34090)
WooDoo Creative Commons License 2014.06.10 0 0 34192

Olyan autó nem igen létezik, ami mindenkinek minden célra megfelel...

 

Szerintem aki elektromos autót vesz, annak biztosan van még a családjában egy vagy több hagyományos autó is. Bár a BMW az elektromos autóihoz ingyen ad évente néhány hétre egy diesel motorosat is.

Előzmény: VolksrodZoli (34191)
VolksrodZoli Creative Commons License 2014.06.10 0 0 34191

Az alternatívát keresem benne, nem a divatot. Második autónak drága, elsőnek elég korlátozottan használható. Nem általánosan vizsgálom a járművek használhatóságát. Próbálom a saját felhasználói szokásaimba beilleszteni. Te pl. meg tudod előző nap/hét tervezni az útjaidat. Én meg fél órával előre sem tudom. Tegnap valaki bajba jutott, majdnem Berlinbe kellett indulnom, ma pl. jöhettem volna bringával is munkába. Annyira meg ne legyünk gazdagok, hogy mindegy, majd jó lesz valamire megvesszük, nem számít.

Előzmény: WooDoo (34190)
WooDoo Creative Commons License 2014.06.10 0 0 34190

Gondolom a vevők majd eldöntik elég-e a 100-150 km hatótáv. Ha igen megveszik, ha nem, vesznek mást. Nem hátrány, hogy a Leaf nem egy törpe autó, pl. ha több gyereket kell iskolába vinni. Egy ismerősöm egy VW bogarat épített át elektromosra, ráköltött vagy 3 millát. A hatótáv neki is csak 100 km körül van. De nem panaszkodik hogy kevés lenne. Azt mondta korábban össze vissza szaladgált a benzines autójával, most viszont úgy szervezi a napját, hogy elég legyen a napi 100 km. Én is elég sokat furikáztam az elektromos Aixammal, nagyon ritkán kellett átülnöm valamelyik másik autóba, mert nem volt elég aznapra a hatótáv. Ha dolgozni mentem, rádugtam a töltőre a járgányt, mire végeztem, megint tele volt az aksi.

 

 

A benzines autók között is rengeteg a feleslegesen nagy autó. Abból a sok 2 tonnás terepjáróból ami a városban szaladgálnak, talán ha 5% látott valaha is földutat...

Előzmény: VolksrodZoli (34189)
VolksrodZoli Creative Commons License 2014.06.10 0 0 34189

Az említett típus, nem városi kiskocsi kategória. Sok helyet foglal az utakon/parkolóban. Egy kényelmes nagy autó, amiben nem egy szatyor fér, hanem 5 fő rendes mennyiségű csomagja. Adja, hogy elhagyja vele a sofőr a település vége táblát. Ezért nem értem a párhuzamot. Klímával meg városban is vicces az a pár tíz km amit képes teljesíteni.

Előzmény: Poc2 (34188)
Poc2 Creative Commons License 2014.06.10 0 0 34188

A tuning az más kategória!Nem azt mondtam hogy nem lehet teljesíteni,hanem hogy szinte napi rutinként nem biztos hogy vállalható.Viszont városban jelentkezik az előnye a villanynak és a mopednek.

Előzmény: VolksrodZoli (34187)
VolksrodZoli Creative Commons License 2014.06.10 0 0 34187

Azért ez most ugye kis képzavar?!  És ha városi a mopedautó, akkor miért megy az örök tuning, hogy többet fusson, mint a megengedett? Sehol nem mentem gyorsabban 70-nél. Szóval ezt a túrát éppen lehetne mopedautóval is teljesíteni... 

Előzmény: Poc2 (34185)
WooDoo Creative Commons License 2014.06.09 0 0 34186

Ezt a vitát majd az idő eldönti, térjünk vissza rá úgy 50 év múlva. Addig meg mindenki járjon azzal, amivel neki jó. Nekem pl. tökéletesen megfelel a lassú és rövid hatótávú elektromos mopedautóm, és boldogan furikázok vele. Ha lenne felesleges 1 millám, eszem ágában sem lenne "normális" autóra költeni, inkább lítium aksikat vennék az Aixamba...

 

Egy ismerősöm üzlettársa most cserélte le a Porsche Panameráját egy Teslára. Vehetett volna bármilyen autót, de neki ez tetszett. Ízlések és pofonok, de szerintem neki van igaza...

Előzmény: VolksrodZoli (34183)
Poc2 Creative Commons License 2014.06.09 0 0 34185

Írod ezt egy mopedautós fórumon,ahol a járműkategória bármely példányával nehéz ezt megtenni.Mert ugye egy nem városi autóval 2 és fél óra út főúton, az mopedautóval legalább a duplája és nem hinném hogy napi rutinban vállalható.Nyilván ilyen utakra nem a mopeddel indul az ember,ugyanígy nem fog az elektromossal sem egyenlőre.Viszont az elektromos is,meg a moped is(főleg a kettő kombinációja) igazából a városon belüli közlekedésre van kitalálva,illetve viszonylag rövid utakra.

Előzmény: VolksrodZoli (34183)
VolksrodZoli Creative Commons License 2014.06.09 0 0 34184

Bár ha olyan Bubis lesz a töltők kivitelezése, akkor lehet sokat kell még várni... :)

Előzmény: VolksrodZoli (34183)
VolksrodZoli Creative Commons License 2014.06.09 0 0 34183

Ne túlozzunk. Pesttől, főúton, két és fél óra a természetbe, egy nem városi szaladgálós méretű, volt év autójával...

Ez a táv hétvégén, szinte napi rutin egy természet kedvelő városinak, kimozdulni a zöldbe, egy "zöld" autóval. És a benzin autózás hajnalán még patikában vették az üzemanyagot, rossz hasonlat. Úgy adják elő az elektromos töltő állomásokat egy olyan világban, ahol fél óra áramszünettől megbolondulnak a polgárok, mint ha még fel kéne fedezni, és a villany autó, csak egy kutatás mutálódott mellékterméke, amit lehet jó lenne bevezetni a köztudatba, mert az milyen jó lenne. És miután autó gyárak/gyártók kínálják termékeiket, ismerve a piacot/igényeket, elég gáz, hogy nincsenek tisztában azzal a ténnyel, hogy a jármű, egy helyváltoztatás céljára vásárolt eszköz. 

Előzmény: WooDoo (34181)
WooDoo Creative Commons License 2014.06.09 0 0 34182

Az erőműveket a csúcs teljesítményre kell méretezni, mert az áramot nem nagyon tudják tárolni. A nappali csúcsfogyasztásnak a töredéke az éjszakai teljesítményigény, ezért kell leállítani sok erőművet a völgyidőszakban. Ha sok elektromos autó fog a töltőkre csatlakozni, nem kell ki-be kapcsolgatni az erőműveket. Ha az autók felét lecserélik elektromosra, még nem kellenek új erőművek. De amíg addig eljutunk, remélhetőleg már fúziós erőművek fogják az áramot termelni...

 

Előzmény: kiggyo (34178)
WooDoo Creative Commons License 2014.06.09 0 0 34181

Az elektromos autó (még) nem arra való, hogy lakókocsit húzz le vele az Adriára. Munkába járni, városban szaladgálni viszont az elektromos hajtástól nincs jobb. Az hogy drága, meg nincs töltőhálózat, csak kezdeti nehézség.

Előzmény: VolksrodZoli (34179)
kiggyo Creative Commons License 2014.06.08 0 0 34180

A hatótáv problémája jó eséllyel a közeljövőben megoldódik, amint lesz olcsó, nagy energiasűrűségű, gyorsan tölthető energiatároló. Ebben a pillanatban sokkal vonzóbb lesz a villanyautózás, lesznek töltőhálózatok, mivel lesz kuncsaft is. És jön a következő gond, a sok MWh áram amit elő kell valahol állítani. Ez lesz a jövő, az kétségtelen, csak attól tartok hogy megint olyan áron mint ahogyan a németek felhagynak az atomenergiával. Inkább importálnak a franciáktól, akik a nagy kereslet miatt nem győzik atomenergiával, ezért megéri nekik befűteni a széntüzelésű erőműveket. Környezetbarát lett, nem a németeknél szennyeznek, hanem 100km-rrel arrébb.

Előzmény: VolksrodZoli (34179)
VolksrodZoli Creative Commons License 2014.06.08 0 0 34179

Ha már Nissan Leaf. Én magam nem az alkalomhoz illő járművel jelenek meg a mopedautós rendezvényeken. Nem egy eget verő távolság, és időben sem különösebben hosszú. Egy e féle gazdaságos járművel egyik helyszínt (Doromlás/Bakali)sem tudnám (hatótáv) megközelíteni. Ha valahogy nagy óvatosan csak csak, mindenképpen ott kéne aludnom, mert egy jó12-14 órás töltés várna rám a vissza út előtt. És még a bringákat is otthon kell hagyni. (igen, a villany autós fórumon volt vonóhorog lehetőség linkelve, de a gyár szerint ők nem készítenek, a márka kereskedés szerint is tilos felszerelni rá, és valószínű európai megfelelősége nincs a terméknek, szóval hogy mi van a nagy vízen túl, az az ő dolguk, lehetőségük.)

kiggyo Creative Commons License 2014.06.08 0 0 34178

Egy nissan leaf 20kwh/100km-t fogyaszt. Évi 20ekm-nél ez 4000kwh, azaz több mint a jelenlegi éves  villanyfogyasztásom. Jelenleg folyamatosan importáljuk az áramot, éjjel-nappal, mivel nem termelünk eleget. Az új pakssal sem fogunk. Szóval ha nagyban elterjedne a villanyautózás akkor bazi sok erőművet kellene épìtenünk, amelyek jellemzően éjszaka, egyszerre, (amikor otthon van mindenkinek az autója) akkor terhelnének. Pont nem nappal, amikor termelnek a napelemek.

Ne érts félre, nem ellene vagyok, csak tartok tőle hogy komoly gátja lesz ez is többek között a plug-in autók elterjedésének. 

Meg persze az ár, az akku amortizáció, a szénnel, gázzal előállìtott áram környezetszennyezése, stb...

Előzmény: WooDoo (34176)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.06.08 0 0 34177

Ha kedvezményt adnak az éjszakai töltésre

 

Ez erősen politikai kérdés . Melyik lobbi ( a villany , az autóipar , az olaj , a bioetenol-biodízel , a környezetvédelem , a tömegközlekedés ) tudja jobban pozicióba hozni magát .

Előzmény: WooDoo (34176)
WooDoo Creative Commons License 2014.06.08 0 0 34176

Ebben tévedsz, az MVM készített egy tanulmányt, abban azt állapították meg, hogy a jelenlegi hálózat kapacitása is elegendő lenne az elektromos autók töltésére, ha éjszakai (vezérelt) áramról töltik az autókat. Sokkal gazdaságosabb lenne rákapcsolni az elektromos autókat a hálózatra, amikor felesleges kapacitás van, mint este leállítani, reggel meg újraindítani az erőműveket. Jelenleg a nyári hőségben van a hálózat a legjobban leterhelve a klímák miatt. A nappali csúcs töredéke az éjszakai áramigény. A legtöbb felhasználónak tökéletesen megfelel, ha este rádugja a töltőre az autóját, és reggelre fel van töltve. Ha kedvezményt adnak az éjszakai töltésre, csak kevesen fogják napközben a gyorstöltőket használni...

Előzmény: kiggyo (34175)
kiggyo Creative Commons License 2014.06.08 0 0 34175

Igazad van az elektromos autós kérdésben viszont nagy baj lesz ha elrerjednek nagyobb mennyiségben. Többszörös erőmű és hálózatkapacitás fog kelleni, ami lassú és költséges folyamat. Az átmeneti időszakban keletkező túlkereslet pedig felveri az árakat, Mari néni villanyszámláját is. A bioüzemanyagok is felverték az étkezési célú kukorica és napragorgó árát, ami a szegényebb rétegek kárára megy.

Egy átlag ember legnagyobb energiafelhasználása a közlekedés. A többi csak a fütés, villany, víz.

Előzmény: WooDoo (34174)
WooDoo Creative Commons License 2014.06.08 0 0 34174

A modern dízelek állítólag kevesebbet kormolnak, viszont a korom szemcsék olyan aprók, hogy lejutnak a tüdő legmélyére, és emiatt sokkal inkább rákkeltőek, mint régebben a nagyobb koromszemcsék. Elvileg a részecske szűrőnek meg kellene fogni a korom szemcséket, de pl. a sokmilliós Mercedesszel közlekedő ismerősöm egy csövet szerelt a részecske szűrő helyére, mert 600e Ft a szűrő csere. Gondolom 2 évente a műszaki vizsgára berakják a szűrőt, utána meg újból kiveszik...

 

Én az elektromos autók híve vagyok, egy átlag mopedautósnak szerintem elegendő egy 100 km körüli hatótávú relatíve olcsó akkupakk. Sokan ugyan tévesen azt gondolják, hogy a villany autók is ugyan annyit szennyeznek, mint a benzin vagy diesel motorosok, csak azoknál az erőmű környékén lakók szívják a szmogot. De egy elektromos autó már alapból sokkal kevesebb energiát fogyaszt a 3x jobb hatásfok miatt, ezért a szennyezőanyag kibocsájtása is jóval kisebb, még akkor is, ha 100%-ban gázerőművek termelnék az áramot. De ez még nálunk sincs így, hiszen az áram kb. 50%-át Paks termeli. De pl. Svédországban az áram több mint a felét megújuló (szél, víz) forrásból állítják elő. De még ha foszilis (gáz, szén, olaj) energiából állítják is elő az áramot, sokkal egyszerűbb 1 db kéménynél ellenőrizni a káros anyag kibocsájtást, mint a sok simlis autósnál. Egy erőműnél nem tudnak sumákolni a szűrővel...

Előzmény: kiggyo (34172)
XANTIi Creative Commons License 2014.06.08 0 0 34173

A "füstcsavart" minden hülegyerek megtalálja oszt hadd szóljon! De láttam már Ambra-t is iszonyúan kormolni. Nem is értem, hogy a pilincka csövön hogy tudott annyi szenny kiférni. Pedig azon nem is egyszerű tekergetni ahogy itt olvasom....

Előzmény: kiggyo (34172)
kiggyo Creative Commons License 2014.06.08 0 0 34172

Füstöltek azok tuning nélkül is. Egyszerűen az porlasztás nem volt elég finom a közvetlen befecskendezéshez. Meg persze a sok lefingott autót versenyautóként használják a magyar hülyegyerekek. A common rail már képes elé nagy nyomást létrehozni hogy finom porlasztás legyen.

Amúgy a sok légfelesleg és a nagy hőmérséklet sem jó, mert ott keletkeznek a nitrogén oxidok. Ezért van az EGR hogy kipuffogógázt vezetnek vissza csökkentendő a légfelesleget. 

Ördögi kör ez az egész, elvileg környezetbarátabb, rövid élettartamú és sokat fogyasztó autókat gyártunk.

Van perkins motoros aggregátorunk, egymás után 3 generáció, a blokk ugyanaz, az emissziós rendszer más. Az első bosch adagolós, előkamrás, nem füstöl, soha sem volt baja 12.000 üzemóra van benne, ez fogyasztjab a legkevesebbet. A másoldik delphi elektronikus adagoló, nagy nyomás, 1000 óránként bedöglik az elektromos ac, folyton valami baja van és füstöl mint a gyárkémény. A harmadik common rail, még alig használtuk,de a forgalmazó mondta hogy havonta be kell indítani mert másképp beáll a nagynyomású szivattyú. Ja és hogy sokkal több gondja lesz mint az előzőnek.

Köszönjük eu!

Előzmény: XANTIi (34171)
XANTIi Creative Commons License 2014.06.08 0 0 34171

Ezen a légfeleslegen időnként elgondolkodom, mikor a tyunyingos racsing Passat akkora füstöt okád, hogy egy szakadt BKV busz belepirulna.....

Előzmény: Poc2 (34170)
Poc2 Creative Commons License 2014.06.07 0 0 34170

A dízelmotor mindig légfelesleggel üzemel,függetlenül a terheléstől.De abban igazad van hogy minél kisebb a terhelés, annál kisebb a hőmennyiség is.

Előzmény: XANTIi (34166)
WooDoo Creative Commons License 2014.06.07 0 0 34169

Ne awab bilincset vegyél, mert az nem bírja a rázkódást, hanem olyat, amit a teherautók féklevegő tömlőihez használnak. 

http://agroentashop.unas.hu/shop_ordered/1692/shop_pic/cat_pic/776674.jpg?time=1396126038

 

Előzmény: aixam400l (34168)
aixam400l Creative Commons License 2014.06.07 0 0 34168

Köszönöm szépen.szerzek bilincset.vagy megnézem hogy jo e ami a flex csövön van es megprobalom hogy milyen meg mitcsinal!

Előzmény: WooDoo (34167)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!