Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
HA van egy mérőórád, kösd be az üa. szivattyú és a szűrő közé. Ha a nyomás jelentősen meghaladja az üzemi nyomást (3 bar körül), akkor nagy a fojtás, vagy kis átmérőjű cső, vagy a szűrő nagy hidraulikus ellenállása.
Még jobb, ha két órád van. (lásd: Móricka ábra)
A szűrő két oldalán nem lehet jelentős nyomáskülönbség. Ha mégis van, próbaképp tedd vissza a korábbi, kiszerelt szűrőt, belül átlyukasztott állapotban. Minden kérdésre így választ kapsz.
Kaptam most egy tippet egy szerelőtől. Az új cső amit vettünk 5mm-es belső átmérőjű. Megnézte a csövet meg a csatlakozót és azt mondta, hogy szerinte ide legalább egy 7-es vagy 8-as cső kell, mert a szűk keresztmetszet miatt ezen a szakaszon sokkal nagyobb nyomás alakul ki, mint kellene. Majd holnap elviszem a csatlakozót is magammal és úgy veszek csövet.
Szerinte ha így megint szar lesz, akkor az injektor környékén kell keresni a hibát a nyomásszabályozónál.
Köszönöm az ötleteket fűtőmotor beszerzéssel kapcsolatban.
Végül is egy 166-osét találtam (újabb elejű), teljesen ugyanaz (ez is), mint a Kappáé. Viszont a csatlakozókat rádugva nem működik. :( Állítólag tuti jó és az eladó vissza is veszi, ha kérem, de arra gyanakszom, hogy itt valami más gond lesz.
A történet úgy kezdődött, hogy jött az utastérbe a füst és a kellemetlen, égett szag a szellőzőkön keresztül (pontosabban ömlött). Motor indítása nélkül, csak gyújtás ráadásnál is produkálta ezt. Leálltam, hazavontattuk. Fűtőmotort lehúztuk, probléma megszűnt.
Viszont most az új fűtőmotort rákötve az el sem indul. Biztosítékokat végignéztem, tudtommal az összeset. A fűtőmotoré melyik pontosan?
Jók az észrevételeid. A szűrő folyási irányát természetesen figyeltük is, de nem is tudod felcserélni, mert a be és a kimenő ágon nem egyformák a csavarok. Maga a műanyag cső ami gyárilag rajta volt, csak rá volt húzva a csatlakozóra (nem tudom mi a neve, biztosan van neki) és először én is úgy raktam fel, rohadt nehezen ment rá, de mivel ledobta magáról, utána raktam fel bilincset.
Elég érdekes problémám akadt, kíváncsi vagyok, hogy találkozott-e valaki ilyennel, vagy hasonlóval.
Megpróbálok érthetően fogalmazni, de mivel nem vagyok szerelő és per pillanat idegileg is zokni lettem, ezért nem biztos, hogy sikerül.
Adott egy '96-os Kappa A1.000-es motorral Miskolcon.
Bő egy hónapja vettem és kezdtem az ilyenkor szokásos szűrő, gyertyák, olaj, stb. cseréjét.
A problémám akkor kezdődött, mikor kicseréltem az üzemanyag szűrőt. Ezt a szűrőt rendeltem bele. Kicseréltem, és utána kezdődött a probléma. Eltört a benzincső, ami az üzemanyag szivattyútól megy a szűrőig, picivel a szűrő előtt. Ekkor arra gondoltam, hogy hát 20 éves a kocsi, azalatt az a műanyag cső kapott hideget-meleget, meg ki tudja mi mindent, most egy kicsit megmozgattam és megadta magát, semmi gond. Volt a háznál egy másik fajta benzinálló cső. Ezt először nagyon hülye megoldással raktuk fel, valószínű meg is karcoltuk, vagy vágtuk egy kicsit. Minden esetre felraktuk és kb. 20-30km-t mentem vele. Itthon álltam a ház előtt, állítgattam a rádiót, mert ugye szerelésnél lekötöttem az akksit. Közben járt a motor, majd egyszer csak leállt. Kilyukadt ez a cső is.
Kivontattuk ismerőshöz, alámentünk, levettük ezt a csövet és bementünk a közeli kertész áruházba. Ott vettünk üzemanyag csövet. Mondtam, hogy kocsihoz kell és a pumpa elvileg 3bar nyomással tolja a benzint, adtak olyat, ami elvileg bírja. (tudom, autósboltban kellett volna vennem, de próbáltam spórolni, de olvasd tovább, érdekes lesz). Mentem kb 1,5-2km-t az autóval és a nyomás szétnyomta a csövet, de most a benzinpumpánál. Visszavontattuk. Bementünk az Unixhoz, vettünk 3m üzemanyagcsövet ami elvileg 10bar nyomást bír. Felszereltük. Úgy tűnt, minden oké. Mentem az autóval megint kb 20-30km-t, és most a csövet lenyomta a szűrő bemenő ágánál. Visszaraktam, raktam rá egy jó kis awab bilincset, illetve szétszedésnél a szűrő háza kicsit eldeformálódott, de véletlenül 2db szűrőt rendeltem, ezért felraktuk a másik vadonat újat. Ekkor ráadtam a gyújtást, többször is és jónak tűnt. Beíndítottam és azt a csövet, ami 10bar nyomást bír, szétnyomta a szűrőnél a bilincs felett. Az biztos, hogy a cső sértetlen, a bilincs sem nyomta sem meg sem pedig össze.
Most várom a tippeket, ötleteket, javaslatokat, hogy mi lehet a gond, találkozott-e már valaki ilyennel. A furcsa az, hogy beindul az autó, egy darabig hibátlanul jár a motor. Gondoltunk arra, hogy a benzin visszatérő ágánál lehet valami dugulás, de a motortérben lehúztam azt a csövet és elég könnyen át tudtam fújni. Ha már ott voltunk, lehúztam mellette a bejövő ágat és azon is vissza tudtam fújni a benzint.
Most 2 fő gyanusítottunk van. Az első a szűrő. Lehet, hogy gyári hibás és az okozza a gondot. A másik, hogy nem tudom, a 20 év alatt mik voltak a tankban, mióta nálam van nagyjából 2 és fél tank benzint használtam el, ebből nagyjából 2 tanknyi volt 100-as Shell benzin, a maradék sima 95-ös. Arra gondoltunk, hogy lehet, hogy a 100-as feloldott valami dzsuvát a tankból és az okoz részleges dugulást.
Ami esetleg számíthat, de lehet, hogy teljesen irreleváns: a benzin az első tank elhasználása után alaposan "kitankoltam", a 70 literes tankba bő 65 litert bele tankoltam a pisztoly első kattanásáig. Most a mai kocsikázással lett úgy a tank, hogy világít már a tartalék jelző, tehát kevesebb, mint 8-10 liter lehet benne. Ebben persze benne van az az 1-2 liter,ami kifolyt most a kocsi alá.
Várom az ötleteket, mert most annak nem látom értelmét, hogy megint megvegyem 5000ft-ért a 3m üzemanyagcsövet, meg találomra cserélgessek mindent, mert sajnos az anyagi lehetőségeim erősen korlátozottak.
Remélem sikerült érthetően fogalmaznom, és előre is köszönöm a segítséget.
Ezek a fura dolgok. Szét volt szedve a futóműved, gátlót cseréltek stb. Hogy nem látták, hogy a gömbfej lóg? Négy csavar az egész, cseréje pedig pár ezres tétel.
Állítólag tényleg ez a lengőkar szilent a szivatós pont, mindenki legyártja az elméletet hogy kell kivenni, csak megcsinálni nem vállalja senki.
Nekem most égetett szilent van ott, célnak megfelel, kicsit feszesebb az orra mint a hátulja, meg a kivitelezés is hagy kívánni valót maga után: kiégették a gumi rész, és tettek egy új szilentet a régi perselybe.
Hétfőn letettem kocsikát szakibácsiknál, mert Péntek este előjött a jobb első futóműből egy gumis nyöszörgő hang kormánytekerésnél és berugózásnál.
A motortérben nyulkálást/bontást nem vállalják (motortartó szilentek, szervoszivattyú), a váltóból jövő olajra azt mondták hogy csak olajpára, a védőburkolatnak semmi baja. Szervoszivattyú állapota szerintük nem vészes, inkább ne piszkáljuk még.
Megtalálták a nyöszörgő hang forrását, gömbfej. Holnap próbálnak szerezni hozzá alkesz-részt és kicserélik. Megint túlreagált helyzet, nincs ezzel a szekérrel semmi komolyabb gond, gyün megy, használni meg szeretni kell :)
Nekem nagyon rossz tapasztalatom van velük kapcsolatban (réges-régi történet).
Semmilyen extra feladat nincsen a felsoroltakban. Bármelyik futóműves/szerelő megcsinálja. Az alkatrészek pedig beszerezhetőek szerintem több helyről. (Nem úgy, mint nekem a kipufogókat. :D)
Szia!Nem vagyok pesti de egy valamire való autószerelő azért megoldja a problémád.Elől a belsőszilentek elég strapabiróak (előbb rohad el a lengőkarod mindhogy azok szétmenjenek föleg a préselős) .Az alsó gömbfej meg a stabrúd belsőszilent ráadásként egy stabpálcával meg szintén nem egy nehéz feladat(szerintem ezek kopnak elöl).Esetleg ha rugót vagy lengéscsillapitót akarsz cseréltetni akkor az se nagy kunszt egy autószeretőnek vagy egy futóművesnek ö még igény estén be is állitja.
Kopog,kovályog vagy himbálozik?
MÁS:Talán nem lett hengerfejes.Az a vizcső durant el ami keresztbe megy a bloķk előtt és arra megy rá.Az elvileg spricelhette a leömlőre.Remélem.Csapvizzel feltöltöttem ha holnap is jó akkor kapja a fagyállosat.Amúgy a bontóból egy 5 éves Saabéval pótoltam.Nem találtam újat.
Sajnos egy hétvégi 600 kmes túrát követően az autópályáról lejövett elkezdett melegedni és bár csökkentettem a sebességet(80) nem hült vissza(3. vastag vonal).Engine fault(még nem láttam ezt a feliratot).Kinyomta a vizet a leömlőnnél a 2-3as henger környékén de mivel az egész jobboldala fagyállos az autónak ezért első diagnozisként csak kifele nyomta a vizet.A motor nem állt le.A barátom elhúzott a szerelőmhöz.Holnap ha van időm megnézzük.
20kmre az otthonomtól és nem állt le.Ezt azért köszönöm neki mivel a várandós párom ült mellettem és betudtam gördülni egy erdősáv mellé....
Ééééésss működik ... elég gyászos állapotban vannak arrafelé a kábelek, nem lenne rossz ötlet beiktatni a csomiajtóba egy plusz stekker, hogy ez a szakasz könnyen javítható, krimpelhető lehessen.