Üdv! Mávag témához: " Dícséretre méltó kezdeményezés volt,hogy a rendkívül nehéz körülmények között dolgozó kalauzok munkakörülményeinek javítására - Közép-Európában elsőként-1958 októberétől a 35-ös autóbusz-viszonylaton kísérletképpen bevezették az ülőkalauz rendszert. A kedvező forgalmi tapasztalatok után döntötték el általános alkalmazását.Ennek kapcsán két év alatt mintegy 800 autóbuszt alakítottak át. A kalauzülést a hátsóajtó mellett, a kocsi jobb oldalán helyezték el. Ez az elhelyezés az utascsere szempontjából ugyan kedvezőtlenebb volt, mint a bal oldali elhelyezés, viszont a kalauz mindkét (csuklós kocsiknál mindhárom) ajtót jól látta, ami a biztonságnak kedvezett (az ülőkalauzos rendszert a trolibuszokon is bevezették, a villamosokon azonban nem vált be; a régi 10-es villamos vonalán 1947-ben tett kísérlet a 3600-as típusú villamossal is kudarcba fulladt). " Mivel a Mávag Tr 5 és M 5 típusú buszokat a FAÜ 1962-ben selejtezte -szerintem- komolyan ott lehetett a tábla.
Forrás: A főváros tömegközlekedésének másfél évszázada III.kötet
1982-83 körül volt Debrecenben egy Ikarus 255-ös (magánbusz),aminek elöl a linken szereplő buszhoz hasonlóan dupla lökhárítója volt ...:) Érdekesen nézett ki az is.
Kicsit off,de Ifákon is volt anno szokás,hogy az IFA-lökhárítót kicserélték Ikarus 200-as lökire,pont passzolt rá.A jobbak még a ködlámpákat is berakták,hogy még menőbb legyen az autójuk ...:D
Mondjuk szerencsére ez olyan baki, ami egy órán belül javítható, ha csak a két táblát kell megcserélni, és felszegecselni/csavarozni.
Amúgy meg még a 180/556 is hátsóajtózós volt a feliratozások szerint.
De ki lehet próbálni a következő felújításnál hogy megbízni egy embert aki ezeket a bakikat már a készülés alatt figyeli, adatot/képeket gyűjt, összeírja akár az itteni emberek használható észrevételeit, meglátását, tapasztalatát, és továbbítja a megfelelő embereknek hogy ne legyenek ilyen bakik mégegyszer.
Szerintem egy ilyen tétel, egy busz felújításának az árába viszonylag könnyen bele is fér.
A "67 éves ember" lassan egyáltalán nem fog merni megszólalni, pedig csak annyit szeretne elmondani ill. elérni, hogy ha valamit létre akarunk hozni - pláne "történelmi hűség" szerint - akkor tegyük azt lelkiismeretesen, valóban "legjobb tudásunk szerint".
Ne csak azért, hogy "valamit" csináljunk!
A vélemény a "régi" és "új" BKV-ról sajnos nem alaptalan, mert valós tapasztalatokon nyugszik de ennek tárgyalása nem idevaló.
A legutóbbi problémához annyit, hogy én sem emlékszem miként volt az "ülőkalauz" előtti utas áramlási rend?!
Még egy kis "demagóg duma" a végére: a jól és precízen végzett munka semmivel sem jár több fáradtsággal, mint......
Az ülőkalauz rendszer bevezetése után egyértelműen hátsó ajtózás volt. Tömeg esetén kisgyerekeseknek elnézték, ha az első ajtón szállnak fel, ilyenkor a jegy árát az emberek láncban adták hátra a kalauznak, a jegyet pedig vissza.
A kérdés valójában az, hogy volt az ülőkalauz rendszer előtt, amikor a kalauz előre-hátra járkált a kocsiban. Érdekes, erre nem emlékszem. Apám magas volt, csak hátul a peronon fért el (onnét sem látott ki), emiatt mi mindig hátul szálltunk fel. Előtte szertartásosan levette a kalapját...
Ha a buszfelújítás 2015-ben úgy néz ki, hogy valaki csinál valamit és a végeredménynek annak minőségétől függetlenül örülni kell, akkor ne is legyen mert így baromira nincs értelme.
Én meglepődnék ha abbamaradna. Folyamatosan az a hivatalos kommunikáció, hogy "ja sz*r, és?!" Szóval nem sok vizet zavar, hogy nincs mindenki elszállva tőle. De hát ez van, ha "5-6 fénykép alapján" csinálták.
Csak halkan. Nem ekézi senki, csak észrevétel volt.
Egyébként meg szerintem sem szabad kritizálni a buszt! Pláne nem egy tiszta agyú normális,nem alkoholista 67-éves embernek aki ott dolgozott sofőrként,ráadásul gyerekként meg utazgatott a MÁVAG TR-en.
Köszi,és egyben szomorú is. Köztünk élnek/éltek olyanok akik még utaztatok rajta. Hogy miért nem lehet egy ilyen buszfelújításnál kérdezni?Akár itt is.
Üdv! Még mindig MÁVAG. Kérem csak olyan Emberek válaszoljanak akik valamennyire ismerik a korszak tömegközlekedését. Köszönöm.
Tegnap esti email egy régen ott dolgozó gépkocsivezetőtől.(Igaz ő az IK 620-al kezdett.) :
- "Továbbá feltűnt nekem egy másik baklövés is.Szerintem sohasem volt rajtuk az első ajtótól a hátsó felé utasáramoltatás. Mindig hátul kellett felszállni és elől le. Én úgy emlékszem az első ajtó lépcsőjére felfestve ez volt: Csak leszállóknak. "