Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mantec Creative Commons License 2019.02.13 0 0 40408

T 40-0832-2!

 

"... melyiknek ..."

 

Titok.

Előzmény: 40-0832-2 (40407)
40-0832-2 Creative Commons License 2019.02.13 0 0 40407

"ennek van Toyota technikai előirásnak való megfelelése"

 

Melyiknek?

Előzmény: Attis001 (40406)
Attis001 Creative Commons License 2019.02.13 0 0 40406

Sziasztok! 

Toyota yaris- motorolaj kérdésem volt 5 napja,(2000 évj, 1000cm3 benzin,200.000km) köszönöm a válaszokat, 5w 30-at fogok tenni bele, ahogy írtátok.

A kiválasztott motorolaj Total Quartz ineo ecs 5w30, ennek van Toyota technikai előirásnak való megfelelése.

 

Kérnék véleményt, esetleg megerősítést! Köszönöm.

 

Az ismerős egyébként, aki 10w 40-t tett bele,a yarisába nem pék, hanem műszaki ember, gépészmérnök!:-) Engem nem zavar, ha őt nem.

 

Előzmény: 40-0832-2 (40364)
nyebojsza Creative Commons License 2019.02.12 0 0 40405

Valóban nem fogalmaztam elég pontosan, ezzel csak azt akartam mondani, hogy melegen olyan kis különbségeket láttam, ami nem jelentős. Melegen szinte összeérnek a görbék, de minél hűvösebb annál jobban nyílik.

       

Csak azt tudom olvasni amit találok. A gyártói adatlapok meg olyanok mint a tecsós polcon a kólák, az egyik 1,25 literes, a másik 1,75, nehogy kapásból össze tudd hasonlítani.

Az olajos flakonokon pedig nincs más, mint a SAE viszkozitási osztály, az API meg az ACEA fokozat, esetleg néhány nagyobb autógyárnak a megfelelősége...

 

De ha nem az kell bele (vagy nem biztos) amit 25 évvel ezelőtt leírtak, meg ha a "10W40 API-SN" helyett se jobb a "5W40 API-SN", akkor olyan vagyok mint a kisközség: tanácstalan...

Előzmény: mantec (40401)
nyebojsza Creative Commons License 2019.02.12 0 0 40404

Akkor megint ott vagyok ahol voltam: rakom bele a gépkönyv szerintit :D)

Előzmény: -prokee- (40403)
-prokee- Creative Commons License 2019.02.12 0 1 40403

Ennyire azért nem egyszerű a helyzet :)

 

Ha minden más paramétert elfelejtünk, akkor a SAE viszkozitási osztályok alapján sem mondhatod ki így. Ezek a viszkozitási osztályok tartományokat jelentenek, akár még az is lehet, hogy egy konkrét 5W-40 olaj melegen sűrűbb, mint egy másik konkrét 10W-40-es. (Nem, nem tudok fejből ilyet mondani!) Ezt csak akkor tudod pontosan eldönteni, ha megnézed a termékadatlapokon közzé tett viszkozitási adatokat. Ott rögtön találsz egyébként néhány más adatot is, ami alapján még mérlegelhetsz.

 

Aztán ott van még a tibbike által (rosszul és általánosítva) megfogalmazott szempont, miszerint sokszor már az alapolajban is nagy különbség van egy adott 10W-40 és egy adott 5W-40 között, annak adalékolásban meg pláne. Persze ebben sem lehet általánosítani, hiszen - megint csak elméletileg - előfordulhat, hogy bizonyos 10W-40 alapanyagai minőségibbek (persze ezt is mi alapján lehet mérni?), mint egy másik 5W-40 olajnak.

 

A tanulság, hogy összehasonlítani nem viszkozitási osztályokat, hanem konkrét termékeket lehet, és még ott sem leszel feltétlen minden szükséges adat birtokában.

 

Amúgy mantec is nagyjából ezt mondja, de mivel ő itt a főnök, jóval nyersebben szólítja meg a jobbágyokat, mint ami általában szokás. Ettől még persze most épp igaza van.

Előzmény: nyebojsza (40399)
mantec Creative Commons License 2019.02.12 -2 1 40402

T Tibbike!

 

"... 5w olajok teljesen szintetikusak ..."

 

Nem.

 

"... 10w olajok csak félig azok ..."

 

Nem.

Előzmény: Törölt nick (40400)
mantec Creative Commons License 2019.02.12 -2 0 40401

T nyebojsza!

 

"... csak hidegben van különbség ..."

 

Hát nem.

Előzmény: nyebojsza (40399)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.12 -2 0 40400

Szerintem nem csak hidegben. Már ha csak azt nézzük, hogy az 5w olajok teljesen szintetikusak, míg a 10w olajok csak félig azok.

Előzmény: nyebojsza (40399)
nyebojsza Creative Commons License 2019.02.12 0 0 40399

Hát nem nagyon néztem a számokat, meg biztos legközelebbre megint el fogom felejteni :( de most hogy utánanéztem, valóban a 10W40 API-SN és az 5W40 API-SN között csak hidegben van különbség, tehát télen inkább az 5W az indokolt.

Megint tanultam valamit (csak meg is maradna...)

Előzmény: -prokee- (40397)
nyebojsza Creative Commons License 2019.02.12 0 0 40398

A képek Rover75 gépkönyvből vannak (nem tudom az mennyire számít egyszerű motornak)

Előzmény: -prokee- (40396)
-prokee- Creative Commons License 2019.02.11 0 1 40397

"simán beleraknám az 5W-t is, de nyárra semmiféleképp (annyira nem ismerem, hogy a nyári kánikulában a vékony olajjal is tudna megfelelő nyomást csinálni az olajszivattyú)."

 

Az 5W-xx és 10W-xx nem tartalmaz semmilyen információt arról, hogy nyáron hogyan alakul a két olaj viszkozitása egymáshoz képest, ugye ezt tudod?

Előzmény: nyebojsza (40392)
-prokee- Creative Commons License 2019.02.11 0 1 40396

Nem tekertem vissza, hogy megnézzem, van-e konkrét autóadat, de ahogy a kivágásokat nézem, ez valami késő 90-es években írodott manuál. Az ok, ami miatt a gyártó a 10W-40-es olajat írta elő, az, hogy akkor ez volt az általános, mindenhol beszerezhető, relatíve jó áron kapható olajkategória.

 

Az 5W-s olajak akkoriban jóval drágábbak voltak, egy viszonylag olcsó, egyszerűbb, kevésbé igényes motorba irreális lett volna előírni egy ilyen olaj használatát.

 

Mára azonban a 10W-40 és az 5W-xx olajak között árkülönbség annyira elvékonyodott, hogy nincs igazán értelme mérlegelni az ár alapján. Az egyetlen, ami dönt, hogy az 5W-s olajak szinte minden átlagos, utcai gyakorlati alkalmazásban műszakilag csak előnyökkel szolgálhatnak a 10W-s olajokhoz képest. Mivel az árkülönbség mára nem számottevő egy olajcsere-periódusra leosztva, nincs igazán olyan érv, ami mentén a 10W-40-es olajak alkalmazhatósága ma védhető.

Előzmény: nyebojsza (40394)
djkoxi Creative Commons License 2019.02.11 0 0 40395

Köszönöm, itt egyértelműen GL-4-et ír a kezelési könyv. Svéd autó volt. Castrolt rendelek FE 75W-t, hétvégén csere, és majd leírom a tapasztalataimat.

Előzmény: nyebojsza (40391)
nyebojsza Creative Commons License 2019.02.11 0 0 40394

Valami oka csak van ha a gyártó 10W-t ajánl a motorába.

(persze azt is írja, hogy -20 és +30 fok között, valószínűleg ha a finn vagy norvég viszonyokra írta volna, akkor 5W-t ír :)

  

Előzmény: -prokee- (40379)
nyebojsza Creative Commons License 2019.02.11 0 0 40393

Valószínűleg azt a "júzermanualt" a világ összes felhasználójának írták, és azért került bele minden (a forró égövben sűrűbb olaj, a skandinávoknál meg az átlagnál hígabb), és egy az egyben lefordították, pedig a magyar nyelvűbe elég lett volna csak a mérsékelt égövre ajánlottat írni.

A 20000km-t meg senki nem veszi komolyan, aki szereti az autóját...

Előzmény: 40-0832-2 (40381)
nyebojsza Creative Commons License 2019.02.11 -1 0 40392

Hát akkor rosszul teszem, ha nem hagyom rá a szerelőre, hogy sűrűbb olajat töltsön bele?

Ha 5W az előírás, akkor olyat viszek, hiába mondja, hogy öreg autó, ebbe már 10W kellene...

De visszafelé se csinálom: ha 10W a gyári előírás, akkor olyat rakok bele. Mondjuk ha úgy épp a tél elejére esne az olajcsere, hogy márciusig belemegy a 8-10 ezer, akkor simán beleraknám az 5W-t is, de nyárra semmiféleképp (annyira nem ismerem, hogy a nyári kánikulában a vékony olajjal is tudna megfelelő nyomást csinálni az olajszivattyú).

Előzmény: mantec (40377)
nyebojsza Creative Commons License 2019.02.11 0 0 40391

Természetesen ha a váltóban nincsenek olyan szinesfém alkatrészek amiket a GL5 tönkretehet, akkor lehet  a GL5-öt is használni.

Vagy ha a GL5 már modernebb, és a szinesfémekre agresszív összetevőket már másra cserélték, akkor ráírják, hogy azokhoz a váltókhoz is jó ahol GL4 az előírás...

 

Csak azért írtam, hogy nem kockáztatnék, mert nem tudni, hogy azért volt-e a GL4 előírás, mert akkor még nem volt GL5, vagy azért, mert a GL5-nek nem ellenálló alkatrészek is vannak a váltóban.

Előzmény: -prokee- (40378)
djkoxi Creative Commons License 2019.02.11 0 0 40390

Az adatlapokat elemezve a B 75W jobb minőségű. Érdekes, hogy kis eltérések vannak, mégis valamilyen okból az egyik BMW a másik meg Ford jóváhagyással rendelkezik.

Előzmény: mantec (40389)
mantec Creative Commons License 2019.02.11 0 2 40389

T SLX-350!

Igen. Köszönöm. Tévedtem.

Mivel nem forgalmazza a BP Mo-on, a termék képességei másodlagosak.

Valamint sikerült a feladat általános megoldását is megtalálni.

Figyelmed megtisztelő.

Előzmény: SLX-350 (40388)
SLX-350 Creative Commons License 2019.02.10 0 0 40388

" .... Az egyik rendelkezik API GL-4 elfogadással, a másik BMW-kbe való. ....

 

Mindkét hajtóműolaj rendelkezik az API GL-4 minősítéssel.

 

 

, https://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/C24EBEA9C4433E1A8025790A00656DAF/$File/BPXE-8LR9LH%5F0.pdf

Előzmény: mantec (40383)
djkoxi Creative Commons License 2019.02.10 0 0 40387

Köszönöm szépen a választ!

 

Előzmény: mantec (40386)
mantec Creative Commons License 2019.02.10 0 0 40386

T djkoxi!

"... jó lesz ..."

Minden API GL-4, API GL-4+, SAE 75W-90-s váltóolaj teljesíti a gépjármű gyártójának előírását.

olajwebshop.hu,
olajmarket.hu,
olajsziget.hu.

Előzmény: djkoxi (40385)
djkoxi Creative Commons License 2019.02.10 0 0 40385

Kedves mantec!

 

Régebben is inkább olvasó voltam, mint hozzászóló. Akkor a böngészőmben kedvencek között volt a fórum, napi szinten elolvastam az engem érdeklő topicocat. Sajnos már nincs annyi időm, most is google kereső hozta fel az oldalt mikor a Castrol FE 75W-vel kapcsolatban keresgéltem.

Köszönöm a gyors válaszodat. Lehet túllihegem a témát, de szeretnék jól dönteni. Pl Bárdinál az eladó megkereste a programjuk milyen olajat ajánl, és a 75W-90 is köztük volt. A Toyota fórumon sem volt egyértelmű ajánlás ( volt, konkrétan a márkaszervizt javasolták ). 

Jó lesz a Castrol FE 75W olaj?

Előzmény: mantec (40383)
MortalWombat Creative Commons License 2019.02.10 0 0 40384

 

Szia! 

 

Szeretném kérni véleményed a 40353-as hsz-emmel kapcsolatban.

 

MW

Előzmény: mantec (40383)
mantec Creative Commons License 2019.02.10 0 0 40383

T djkoxi!

Nagy megtiszteltetés, hogy több mint öt (5) év szünet után ismét hozzászólsz.
Az meg külön öröm, hogy ebben - az általad soha nem használt - topicban kezded újra.
Remélem nem tűnsz tova mint a többi: Richárd Banga, Cyberslider, Polly-pudli-pötty ... - az üzemeltető által reciklált - egyszeri, egyszerű user.

"... van különbség ..."
Van.
Az egyiket forgalmazzál Mo-on, a másikat nem.
Az egyik rendelkezik API GL-4 elfogadással, a másik BMW-kbe való.

Előzmény: djkoxi (40382)
djkoxi Creative Commons License 2019.02.10 0 0 40382

Üdv!

Nem motorolaj, de sajnos nem találtam hajtőmű olajjal kapcsolatos topicot.

Toyota Avensis T27 2011-es évjárat 3ZR FE motor 2.0 benzin 152 LE, manuális váltó 180e km. Van egy kis hangja a váltónak, szeretném lecserélni benne az olajat, remélve, hogy csökkenni fog a zaj. Utastérbe nem hallatszik be.

A kézikönyve 75W GL4-es olajat ír hozzá. Szerviz messze van, ennyiért nem szeretném elvinni. Külföldi autó volt, a szervizszámlák szerint nem volt még cserélve az olaj, és érthetetlen módon a Toyota nem is ír elő cserét, csak ellenőrzést.

Egy helyen találtam ilyen olajat Toyota márkanévvel, de nem tűnik bizalomgerjesztőnek. 

A Castrol is gyárt ilyet de többféle típus van.  Syntrans FE 75W,  Syntrans B 75W, van különbség közöttük? Ilyen olajat nyugodtan tehetek a váltóba?

Köszönöm szépen a segítséget.

40-0832-2 Creative Commons License 2019.02.08 0 0 40381

Ezt nem kimondottan "tudományos" megközelítésből írtam.

A régebbi Toyota user manualban minden féle viszkozitási osztály fel van sorolva egy diagramban.

A felhasználók többsége ebből azt szűri le, hogy abba a motorba minden jó lesz, és a 15w40 is gond nélkül megy 20 000 km-t, pedig már 20 éve is valszeg 10w30 vagy 5w30 volt a javasolt viszk. osztály.

Előzmény: -prokee- (40379)
40-0832-2 Creative Commons License 2019.02.08 0 0 40380

A Yaris váltóval nincs tapasztalatom, de az e12 Corolla váltóval igen.

Nem a szinkrongyűrű a probléma, hanem a differenciálmű.

Az én véleményem, ahol megengedett a GL5 használata, azt kell használni.

 

https://alkatreszek.hu/toy_75w_90_gl_4_5_1l_af

 

 

Előzmény: -prokee- (40378)
-prokee- Creative Commons License 2019.02.08 0 0 40379

"Ha lehet töröljük a látótérből a 10w40, 15w40, 20w50 viszkozitási osztályú olajokat."

 

Ezt a gyakorlatban bármely 1990 utáni személyautóra érvényesnek lehetne tekinteni. Nem tudnék olyan műszaki-technikai szempontot, amely alapján ne volna jobb választás egy 5W-40 vagy 5W-30 olaj, mint egy 10W-40, 15W-40, 20W-50 olaj egy relatíve modern motor esetén.

 

Nem, nem, a nagy futásteljesítmény esetén sem.

Előzmény: 40-0832-2 (40364)
-prokee- Creative Commons License 2019.02.08 0 0 40378

Olyan is létezik, hogy GL-4 vagy GL-5 is használható. Gyakorlatilag minden olyan váltóra igaz ez, ahol GL-4 az előírás, és a.szinkrongyűrűk nem olyan ötvözetből készültek, amit rongálna a GL-5 olajak adalékanyaga.

 

Ezeknél a gyártók általában akár utólag is megengedik a GL-5 használatát.

 

Abban igazad van, hogy ahol a gyártó csak GL-4-et írt elő, és nem nyilatkozott a GL-5-ròl, vagy tiltja azt, ott gond lehet.

 

Nem kerestem ki a típust, de ha a számnevú kolléga így leírta, elhiheted, hogy nem hasból mondta, nem az a fajta ő :)%

Előzmény: nyebojsza (40376)
mantec Creative Commons License 2019.02.08 0 1 40377

T nyebojsza!

 

"... akkor 20 éves korában is az kell bele ..."

 

Hát nem.

Vagy nem biztos.

 

Előzmény: nyebojsza (40375)
nyebojsza Creative Commons License 2019.02.08 0 0 40376

Ja, és a váltóolaj... az már nagyon nem mindegy, hogy GL4 vagy GL5.

A GL5 a régi váltókat tönkreteheti, és szerintem nem érdemes kockáztatni.

Előzmény: 40-0832-2 (40364)
nyebojsza Creative Commons License 2019.02.08 0 0 40375

Azért törölni nem kell, mert az én autómba 10W40 kell, és Magyarországon vannak még öreg autók...

Azt a szemléletet viszont meg kellene szüntetni amit néhány szerelő vall, hogy minél öregebb autó annál sűrűbb olajat bele... Akármilyen öreg az autó, ha az eredeti előírás szerint 5W-s olaj kellett bele, akkor 20 éves korában is az kell bele.

Előzmény: 40-0832-2 (40364)
nyebojsza Creative Commons License 2019.02.08 0 0 40374

Azért azt nézd meg a dobozán, hogy nem-e GL5, mert az tönkreteheti a váltódat ha abba GL4 lenne való,

ha GL4/GL5 (tehát mindkét előírásnak megfelel), akkor jó.

Előzmény: MortalWombat (40363)
luki7 Creative Commons License 2019.02.08 0 0 40373

Kollégám feleségének 2002-es 1.3-as Yarisa van, kb. 300.000 km-el, keményen használva. Total Quartz 0W-30-at kap már közel tíz éve. Az autó lassan szétesik, de a motor még mindig hibátlan.

Előzmény: Attis001 (40369)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.08 0 0 40372

Az az ismerős pék-cukrász talán?? Csak Ő ajánlja..Mi az 5w30 -at ...elhiheted.

Előzmény: Attis001 (40369)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.08 0 0 40371
Köszönöm. :)
Előzmény: mantec (40368)
Attis001 Creative Commons License 2019.02.08 0 0 40370

Köszönöm a mennyiségeket!

Előzmény: gsis (40367)
Attis001 Creative Commons License 2019.02.08 0 0 40369

Köszönöm a választ!

Egy ismerősöm akivel tegnap beszéltem, 10w40-et ajánlotta! Ő mindig ilyet rakott bele, azt mondta, akkor ez felejtős tényleg?

Előzmény: 40-0832-2 (40364)
mantec Creative Commons License 2019.02.08 0 0 40368

T SzarvasGergely!

"... Orlen Oil Sp. z o.o. ..."

Tud az Orlen Ford WSS-M2C913-C elfogadással rendelkező olajat is gyártani, forgalmazni.
Sőt, megtudja a terméken/dokumentációban különböztetni, hogy melyik elfogadással rendelkezik (approval) és melyiket csak teljesíti (meets requirement).

A korrekt ügyfél tájékoztatás minden csomagoló/gyártó cég számára lehetőség.
Van aki/amely él is vele.

Ezzel elkerülhető, hogy a csomagolót szélhámosnak, a vásárlót baleknak (funkcionális analfabétának) tekintsék.

Előzmény: Törölt nick (40362)
gsis Creative Commons License 2019.02.07 0 0 40367

A feltöltési mennyiség :  motor  3.6 liter - váltó 1.4 liter olaj

Előzmény: Attis001 (40358)
luki7 Creative Commons License 2019.02.07 0 0 40366

A Ravenol (MTF-1), amit Te is említesz miért nem jó?

Előzmény: MortalWombat (40353)
mantec Creative Commons License 2019.02.07 0 0 40365

T SzarvasGergely!

 

"... ki választana amúgy ilyen olajat ..."

 

Aki nem tudja, hogy mi a különbség a builder approval és a meets requirement között.

Előzmény: Törölt nick (40362)
40-0832-2 Creative Commons License 2019.02.07 0 0 40364

A gyártó akkoriban API SJ, SL olajat írt elő.

A motorba egy 5w30, 5w40 API SL, SM, SN  és Acea A3 olaj jó választás lehet 1 évre vagy 15 000 km-re.

Ha lehet töröljük a látótérből a 10w40, 15w40, 20w50 viszkozitási osztályú olajokat.

A váltóba 75w90 GL4 vagy GL5 használható.

 

Előzmény: Attis001 (40358)
MortalWombat Creative Commons License 2019.02.07 0 0 40363

Akkor inkább bevárom azokat az olajgurukat, akik tudják, mi az MTF0063.

Előzmény: nyebojsza (40357)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.07 0 0 40362
Gondolom nincs, vagy nem lenyomozható. 😁 De itt olyan kis árkülönbségek vannak már, hogy nem értem, hogy ki választana amúgy ilyen olajat egy neves márka helyett. 😁
Előzmény: 40-0832-2 (40361)
40-0832-2 Creative Commons License 2019.02.07 0 0 40361

Builder approvals?

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (40360)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.07 0 0 40360

Ha csak a speckókat nézzük, nem a márkát, akkor bizony ennek is egy teljesen jó olajnak kéne lennie, gondolom az is. Az Orlen gyártja nekik. Igaz van is ára. Ugyanez a speckó mondjuk a Mannol Combi LL-nél 7 ezer a filterabc-ról (bár egy kisebb vita alakult ki azzal kapcsolatban itt). 😁 

BenHur63 Creative Commons License 2019.02.07 0 0 40359

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!