Ha megvalósul, japán együttműködéssel, a bányák megnyitása, több száz családnak biztos megélhetése lesz a térségben. (hirado.hu - 2014.)
A hír felvillanyozta a környéket, a helyi sajtó az ózdi bányászat újraindulásáról, ezer új munkahely teremtéséről cikkezik, jóllehet még beletelik néhány évbe, mire teljesen üzemkész lesz a bánya. (origo.hu - 2011.)
Toronyi lignitbánya kisvasútja érdekelne. A falu főterén kitettek egy 600mm-es nyomtávú csillét mementónak. 1952-ig üzemelt, azt hallottam hogy valahol át is rakták a pinkafő-szombathelyi vasútra a lignitet. Lehet erről valahol bővebbet megtudni?
Nagykovácsi? Itt jártam, igen, bár ezek nem azok a fajta állványok, amik igazán tetszenek (nem tudom, hogy ez milyen gyártmány, Árpi biztosan tudja). Az a típus kéne, ami Mályiban is volt (2,5 m-es nyomtáv), vagy ami az Annavölgy-Tokod vonalon (3 m-es nyomtáv, tudtommal ez a két szabvány nyomtáv volt). Látom, hogy a lábatlani ilyen, csak arról már leszedték a kötélbeemelő bakokat ("szarvakat"). Ha jól emlékszem, az oroszlányi, múzeumi állvány is ebből a típusból való. A tatabányai "tavi" oszlopról nem tudtok valamit? Ott lehet még? Bodrostomi mostani képei alapján felteszem, Mályiban már egy sincs, csak a védőhíd és a leadó. :(
Most nézem végig a topikot, ahogy időm engedi. Így pár év után a kérdésedre, Árpi: az egyik fórumozó az kényszerkapcsoló működését kérdezte, azt magyarázza el neki egy másik a videód segítségével. Utána pedig a karmantyú működését, végül pedig a kérdésre, hogy a karmantyúzást náluk is alkalmazzák-e, mutat egy képet a Savona-i ikerpályáról, ahol szintén látható egy ilyen. Dióhéjban ennyi. Legközelebb gyorsabb leszek a válasszal. :D