Keresés

Részletes keresés

tech-pro Creative Commons License 2010.12.03 0 0 12306

Szia!

 

Eredményesen kelnek, de oltani kell majd, hogy teremjen.

Előzmény: Szuky (12305)
Szuky Creative Commons License 2010.12.03 0 0 12305

Sziasztok!

 

Mit gindoltok hogy egy zöld citromból kikerült magok eredményesen kelhetnek? Szeretnék ültetni limeot.

kurdilaci Creative Commons License 2010.12.03 0 0 12304

Én alginit párti vagyok,nem hiszem,hogy felelős lenne bármilyen problémáért.Hiszen csk egy természetes ásványi kiegészítő,agyagos-földszerű állapotban.Én minden növényemnél használom az alginitet,még azoknál is,ahol csak gyári "A" vagy "B" földkeveréket használok,s nem keverek külön talajt nekik.Tehát a citrusaim,pálmáim,kaktuszaim,orchideáim,broméliáim,s gyakorlatilag az összes szobai cserepes dísznövényem évente kap alginit pótlást.A kaktuszoknál például-mivel nem kell évente átültetni-csak a növény köré szórom a kavicsréteg félrekaparása után.(náluk ez a tápanyagutánpótlás,mert más műtrágyát nem adok nekik.)Szépek,egészségesek a növényeim,gazdagon virágoznak,teremnek.A hideg ,illetve a túlöntözés miatti problémákat leszámítva a citrusok is szépen fejlődtek.

Előzmény: bombaba (12296)
cserella Creative Commons License 2010.12.03 0 0 12303

1 a rossz, 1 a jó, hozok egy képet is.

Előzmény: cserella (12302)
cserella Creative Commons License 2010.12.03 0 0 12302

Üdv mindenkinek,

 

Utolsó kérdésedre válaszolva:

A szeptember 24-én leadott rendelésem október 10-én érkezett meg.

Olyan volt mintha elfelejtették volna, aztán a futár elfelejtette volna,aztán

2X fizettem postát, gondoltam nem baj, majd a következő rendelésnél kompenzálják.

Következő rendelésnél jeleztem a postaköltséges dolgot, de kompenzáció nem történt.

A csomagolással is vannak gondok. Szerintem.

Előzmény: Törölt nick (12294)
vica46 Creative Commons License 2010.12.03 0 0 12301

Egy darab elhalt gyökere sem volt ,valószinü hogy a marhatrágya vagy a föld nem volt még teljesen lebomolva arra jöttek

Előzmény: bombaba (12293)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.03 0 0 12300

Akarom mondani az első képen a Meyer mellet!

Előzmény: Törölt nick (12299)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.03 0 0 12299

Kis Meyer 4 db gyümölccsel, szerencsétlen még ceruza vastagsága sincs a törzsének és a felső levelén rágás nyomok: 

 

 

A 4 db gyümölcs rágás nyomokal:

 

Az egyik tettes:

 

 

Tele volt csigákkal. :(

Ahogy a képen látszik a gyümölcsöket abban a helyben levágtam!

Remélem túl éli a telet! 

Quicktor, az első képen egy kumkvát van poncirus alanyon, egyik barátom rendelte, majd tartok beszámolót hogy fejlődik, ha netán meg marad, mert 6 db gyümölcs volt rajta + egy lepotyogva és a törzse nem vastagabb egy ceruzánál.

 

Előzmény: bombaba (12298)
bombaba Creative Commons License 2010.12.03 0 0 12298

Mi a csalódásod oka a cserkerttel?

Előzmény: Törölt nick (12297)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.03 0 0 12297

Csak azért kérdeztem mert én 3 éve használom a Jozso föld keveréket a nagyobb citrusoknál. A kisebbek meg a magoncok csak sima virág földbe teszem, lusta vagyok sokszor azoknak is külön keverni, ha marad a nagyoktól akkor kapnak, ha nem akkor nem.

 

Előzmény: bombaba (12296)
bombaba Creative Commons License 2010.12.03 0 0 12296

Az alginitet azért hagyom mi, mert 6-7 éve tartok citrusokat, de a 2009-es évben használtam először a talajba keverve. Korábban nem volt problémám se télen, se nyáron a citrusokkal - eltekintve néhány tiszta tőzegben ősszel vett kis dugványtól - , de az alginit-használat nálam összekapcsolódott a téli problémákkal, így inkább kihagyom.

Most végülis mindegyik citrus az előírtnál melegebb helyen van, ezért kapnak napfénypótlást.

Előzmény: Törölt nick (12295)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.03 0 0 12295

Szia,

 

Az Alginitet miért hagyod ki?

A fényviszonyok miatt van szükségük a teleltetésre, az őshazájukban nem telelnek!

Ha minél melegebb helyen tartod, annál több fény kell neki! Ha a fény hiányzik a növények nem tudnak asszimilálni, hanem a testükben levő anyagot égetik el, azaz disszimilálnak és ezért kell pótolni a fényit mesterségesen.

 

 

Előzmény: bombaba (12292)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.03 0 0 12294

Köszönöm mindenkinek!

 

A következő kérdések merültek fel bennem:

 

Miért mindig a fiatalabb ágaknál kezdődik, tehát csúcstól indul az ág barnulás?

Ha fertőzés, akkor miért nem az egész állományon fertőz?

Miért majdnem mindenkinél a gyökér egészségesnek nézet ki, semmi szemel látható nem volt?

 

Az én buta fejemmel a következő tényekből kiindulva erre a véleményre jutottam hogy az ág barnulás nem más mind tápanyag elvonás.

 

Először is kezdtem  a citrus gyökerek aktivitásával.

A citrus gyökerek aktívak egy bizonyos hőmérséklet tartományban ami 12 és 34 fok között van. Ez alatt és e felet a gyökerek aktivitása megszűnik, tehát a víz és tápanyag felvétel csökken vagy komplett megszűnik. Hogy ha a talaj 10 fok alá vagy 30 fok fölé megy, egy nem elegendő elraktározót tápanyaggal rendelkező növénynél károsan hat a gyökerekre és ebből kiindulva az egész növényre. Tehát nálam a föld labda hőmérséklet, nedvesség és a növény állapota.

 

Mit értek az alatt hogy nem elegendő elraktározót tápanyag:

 

1.Gyümölcs mennyiség és Levél arány, mindnél fiatalabb a növény annál nagyobb kell hogy legyen a levelek aránya per gyümölcs + ezt meghatározza a növény váz szerkezete.

2.Betegségek és fertőzések az év folyamán rengeteg energiát elvesznek a növénytől.

Főleg mind tudjuk az atka fertőzés az egyik legveszélyesebb mert nem elég hogy elszívja a növény nedvét, de meg ráadásul mérgezi is!

1.Import növények, feltuningoltak eladásra. Sok kertészetben láttam hogy aránylag kis      növényen (ezt arra értem hogy törzs vastagság) sok a gyümölcs a lombozathoz képes. Na ennek a növénynek már csak egy atka invázió hiányzik, oszt a hűvös idő jövetelével annyi neki!

 

Állítólag a levél hullás (itt értem nem 1-2-3 levél) okozhatja egy olyan stressz amikor egy alacsonyabb hőmérsékletből át mozgatjuk egy magasabb hőmérsékletű helységben ahol a lombozat hőmérséklete hirtelen magasabb lesz mind a gyökereké. Ez a stressz hatására a levelekbe csökken az auxin hormon termelés és megnövekszik az etilén termelése ami kihat a sejtek falaira (vékonyodnak) és a pektinre ami össze tartja a sejteket.

 

A levélben az aktivitás 9 foknál már elkezdődik és az ágakban már 8-nál, tehát egy 5-6 fokos földel bevitt citrus egy olyan helységben ahol több mind 12 fok van az megint sors döntő lehet, mivel a lombozat aktivitása rövid időn belül megindul viszont a gyökerek föld tömege miatt sokallta később(amíg eléri a bizonyos hőmérsékletet), a növényi kénytelen a levelekből meg ágakból felélni a tápanyagot az életben maradásért (ágbarnulás, levél hullás).

 

Egyet értek meg bombaba halk véleményével, a hajszál gyökerek megfázása, aminek óriási befolyása van a föld nedvessége, magamból kiindulva, vizes bőrrel 20 fokban fázok de száraz bőrrel nem.

Akinek pomeránc alanyra van oltva a citrusa, az gondolom tudja hogy pomeránc legérzékenyebb a nedves hideg földre (semmi perc alatt leépül) és a legtöbb citrus amit árulnak, erre az alanyra van oltva.

 

Azt itt leírtak alapján nem akarom azt állítani hogy igazam van, sem azt hogy ezek betartása megszünteti a problémát, de tapasztalatból kiindulva, minimális lomb veszteséggel várták a tavaszt az idén a citrusaim. Sok citrusomat még virágozni sem hagyom, nem hogy gyümölcs legyen rajta, fölösleges energia elpocsékolás.

 

A Cserkuti kertészetről is meg van a véleményem, óriásit csalódtam bennük vagy lehet hogy csak én?

 

 

bombaba Creative Commons License 2010.12.03 0 0 12293

Találkoztam ilyennel, a giliszta önmagában nem káros, mert csak korhadt növényi részeket fogyaszt, az élő gyökeret nem. DE ha nálam a cserép alja körül giliszta-tevékenységre utaló földmorzsalék jelenik meg, akkor haladéktalanul átvizsgálom a növény földjét, gyökereit lepucolom és átültetem, mert az elhalt gyökerek az álmoskönyv szerint valami gyökér-bajnak a kezdetét jelentik.  Utána egy időre elfekvőbe utalom, kimélő életmóddal (kevesebb öntözés és nap).

Előzmény: vica46 (12291)
bombaba Creative Commons License 2010.12.03 0 0 12292

Az eddigi tapasztalataim a témában - bár nem sok, mert csak az elmúlt télen találkoztunk:
1. 2008. októberben egy esős időszakot követő hirtelen lehülés, havazás miatt pakoltam a korábbi években szokásos telelőbe - ahol akkor kb 15 fok volt - a citrusokat, előtte kaptak gombaölős beöntözést. Később még lehettek volna kinn, akár dec. 10-ig, de nem voltak. nem látszott a hosszú, enyhe idő előre. Aztán ahogy kinn csökkent a hőmérséklet, úgy benn is, 7-8 fok szokott a minimum lenni. Itt volt a citrom, meyer, lipo, kumkvat, egy világosabb, enyhébb helyen a máltai lime, tahiti lime, volkameriana.
A talaj mindegyiknél ebben az évben először az alginit, perlit, homok, virágföld, szárított marhatrágya keverék.
A tahiti lime, a kumkvat és a meyer oltvány, a többi dugvány. Az oltványok alanya számomra ismeretlen.
Az oltványok közül az első kettő valószínű olasz, a harmadik francia.
A dugványok származása: Rappai, francia.
Agyaggolyó nem volt a talajban egyiknél sem.
2. Valamennyi normálisnak tűnő levélhullás után nem-normális levélhullás kezdődött: összepöndörödő, barnuló levelek, majd a visszabarnuló ágak. 2009.januárban a szokásos hűvösebb telelőhelyről átköltöztettem az összeset a lakótérbe (17-20 fok), ahol folyamatos megfigyelés alá kerültek. A volkamerianat nem érintette a probléma egyáltalán, a kumkvat egy csomó termést ledobott, a kumkvat és a citrom részlegesen vesztette el a leveleit, a meyer, a lipo, a máltai és a tahiti totálisan, és mindegyiket elég rendesen kellett a barnuló ágaktól metszegetni, többször is. Februárban hirtelen felindulásból az összes érintettet átültettem a korábban használt, alginit nélküli, száraz földkeverékbe, beszereztem napfényizzókat, és a lakótérben is, a lime-oknál is napi 8-10 órás megvilágítást kaptak egészen a tavaszi kihordásig. A lipo és a máltai végleg elhullott. a többinél ekkor már megállt a barnulás és folyik a regenerálódás.
Lehet, hogy nem megoldás a problémára, de a saját tanulságaim:
- az alginitet kihagyom ezentúl a földkeverékből,
- kihagyom az őszi megelőző beöntözést,
- ha behordáskor a talaj nedves, akkor csak magasabb hőmérsékletre kerülhetnek, ahol még ki tud a föld száradni,
- nagyon jót tesz nekik a napfényizzó.

Sok sikert.

Előzmény: Törölt nick (12277)
vica46 Creative Commons License 2010.12.03 0 0 12291

Egy érdekesség legalábbis nekem ,a calamondrint át kellett ültetnem még tavaj mert kisárgult a levele Valószinü a meszes viztől, és a gyökerén volt kb fél kiló giliszta ,alig tudtam kibányászni a gyökerek közül őket ,a növényt nem bántották ,a gyökerek épek voltak csk beköltöztek a trágyás fölbe ,szépen elvoltak akor a növény kinn volt a kertben .

Nem tudtam eldönteni hogy árt e a növénynek .

Előzmény: Quicktor57 (12290)
Quicktor57 Creative Commons License 2010.12.03 0 0 12290

Sziasztok!

 

Az eddigi hozzászólásokból is látszik, hogy az "ágbarnulás" megoldása nem könnyű eset. Már a betegség megjelenése sem teljesen ugyan olyan formában történik mindenkinél. Ráadásul a teleltetési lehetőségeink, illetve a növények felkészítése a teleltetésre is eltérő. Egy polikarbonát ház, fedett terasz bizony nagy segítség az őszi, csapadékos időszakban.

Amit még nem írtam, hogy nálam, szinte az összes ilyen elpusztult oltvány földje "gyárilag" tele volt égetett agyag golyókkal. Tudom, erről már volt szó, és többen is hasznosnak tartják ezt az adalékot. Én, szinte biztos, ha valaha még vásárolok ilyen oltványt, akkor amint, és amilyen mértékben csak lehet "teljes" földcserét fogok végrehajtani, az agyaggolyócskákat pedig szemenként kioperálom.

Szerintem is fontos a növények teleltetésre való felkészítése. Tavaly, ahogy már korábban is írtam, az volt legnagyobb gondom, hogy októberben hirtelen jött egy hideghullám, és előtte volt egy kis eső. A nagy kapkodásban megpróbáltam a három lehetséges teleltető helyen szétosztani a növényeket, és ahogy elmúlt ez a hideg időszak, már lusta voltam újra kirakni őket. Idén már lényegében szeptember közepétől folyt a "lakásba szoktatás", amit a "hidegtűrőbb" citrusimnál (kumkvát, citrom, mandarin) egészen november 21-ig folytattam. (Igaz volt két rövidebb, fagyveszélyes és csapadékos időszak, amikor 3-4 napra a lakásban maradtak ezek is.)

Még egy kis kitérő engedjetek meg "kumkvát ügyben". Szerintem azért is viszonylag magas ennek a növénynek az elvesztési aránya, mert egy lassú növekedésű nemest oltanak külföldön gyors növekedésű alanyba. Nem tudom, van-e valakinek vadcitrom alanyba oltott kumkvátja? Ha igen, akkor érdeklődnék, ennél tapasztalt-e már ilyen gondokat?

Az biztos, hogy néhány "barnulási" kockázati tényezőt ki tudunk gyűjteni. Sajnos egyértemű, mindenki számára elfogadható választ erre a kérdésre valószínűleg sohasem tudunk adni, de feltehetően ez is segíti az ilyen veszteségek csökkentését.

Előzmény: Törölt nick (12279)
vica46 Creative Commons License 2010.12.03 0 0 12289

Több oltványom is van de nincs baja ,tavasszal párat tul nagy edénybe ültettem át az előzőhöz képest,és ezért későn kezdtek virágozni , most borsó és cseresznye méretü gyümölcsök vannak rajtuk ,az egyik limakwat a másik calamondrin.a behordás óta sem esett le róla egy gyümölcs sem ,pedig régen amig nem tudtam hogy nem szabad melegen teleltetni, az első az volt hogy az összes gyümölcs lehullott, később a levél nagyobb részét is eldobta.Az óriáscitromok tojás méretüek, ha meglesz a gépem teszek fel képet.

Előzmény: kles (12288)
kles Creative Commons License 2010.12.02 0 0 12288

Szia!

 

Nálam az idei évig csak a kumkvatnál jelentkezett. Első tünetek: a levelek elkezdenek barnulni, majd az ágak is, végül a levelek elszáradnak és lehullanak. Sajnos tavaly nem figyeltem oda a tünetekre és az egyik kumkvatom el is pusztult. Az biztos hogy a betegség okozója valamilyen gomba. Én a tünetek észlelésekor levágom a megbarnult részt, lepermetezem az egész növényt gombaölő szerrel, ha nedves a földje hagyom kiszáradni majd alaposan beöntözöm felszívodó hatású gombaölőszerrel.

Az okok szerintem a nedves és túlságosan tömör föld. Elkerülni szerintem 100 %-an nem lehet de egy kis odafigyeléssel megelőzhető. Én a kumkvat ültetőközegébe picivel több homokot és perlitet teszek. . Az alacsony hőmérséklet szerintem nem befolyásolja a betegség kialakulását. Nálam nyáron 30 fokban is ugyanezt csinálták (kumkvat,citrom).

A citrusokat 3 hullámban szoktam behordani: először a mexikói lime szokott bekerülni idén szeptember végén, utána október közepe fele a többi (citrom, narancs, kumkvat), legvégül november végén december elején a télálló narancs ill. a cserepes vadcitromok.

A teleltető hely egy világos terasz a hőmérséklet 10-20 fok között ingadozik. Behordáskor az összes növény földje nedves volt. Nem is kaptak vizet 2 hétig. Tünetek még nem jelentkeztek.

Ez a betegség úgy érzem még elég sok fejtörést fog okozni és egyhamar kielégítő megoldást nem fogunk találni rá.

 

 

Előzmény: Törölt nick (12277)
tech-pro Creative Commons License 2010.12.02 0 0 12287

Sziasztok!

 

Nem biztos ám, hogy tartási hiba okozza.

 

Ahogy olvasom, többnyire az oltványokon jelentkezik.

 

Nem lehetséges, hogy ez valami oltás által terjedő patogén?

Előzmény: Karlina (12285)
calamondin Creative Commons License 2010.12.02 0 0 12286

Sziasztok!Én mindenkinek ajánlanám a talajnedvesség mérőt,amely kb.2400-2500ft.-ba kerül az Oázisban/nem mindig kapható/.Tudni kell azt,hogy lehet,hogy a föld felső 5-6.cm-e száraznak tünik,de csodálkozni fogtok rajta,a talajnedvesség mérő használata után,hogy a talaj alsó harmada esetleg tul nedves/amelyet a nedvességmérő jelez is/és Ti idáig locsoltátok a citrusokat,mert száraznak tünt a talaj felső rétege.Sajnos nagy %-ban ez okozza a gyökérrothadást.Szerintem ennyi befektetést megérnek a citrusok/nekem többet is/.

Előzmény: vica46 (12281)
Karlina Creative Commons License 2010.12.02 0 0 12285

Érdekes olvasni a leírtakat, de nem minden vág egybe. Én az idén már szeptemberben betettem a citrusokat, amikor kint 10-15 fok közé hűlt az idő. Világos lépcsőházban ablaknál vannak kb. 15 fok van nem nagyon van ingadozás. A kumkvat októberben már hullatta levelét és kezdett az ága barnulni. Mindig a hajtáscsúcsnál indull és hiába vágtam vissza az egészséges részig sebviasszal bekentem, de haladt előre a pusztulás és egyre több ágnál fordúlt elő. A talaja teljesen száraz volt bevitelkor is és nagyon elvétve szinte cseppenként kapott csak vizet. A földje soha nem volt vizes, mert amit csepegtetve kapott azonnal felszívta és pár óra múlva már nyoma sem volt az öntözésnek. Még beteleltetés előtt gombaölő permetezést kapott, de akkor is letakartam a földjét, hogy ne ázzon el. A barnulás kezdetekor ugyancsak permetezve lett. A citromok, mandarin, narancs egészségesek ezeknél nem látható semmi jel. A kipusztult növény oltvány volt jó erős törzzsel és gyökérzettel, többször néztem a gyökerét, de semmi jel nem volt rajta. Erős nagy növény volt sok terméssel. A földje Compo Sana citrusföld volt folyami homokkal, zeolittal, marhatrágyával keverve. Szeptember óta a növény talaja soha nem volt vizes inkább por száraz. A Kukle november végén kedte az atkákkal, utánna az ágbarnulás, most behoztam a lakásba, külön világítást kap és kapott atkák ellen is permetezést és gombaölőszerrel is. Az atkák elég jól eltüntek, de az ágak száradnak még, világosban készítek majd róla képet és felteszem.

Előzmény: Törölt nick (12279)
vica46 Creative Commons License 2010.12.02 0 0 12284

A te növényeid viszont többet teremnek.

Előzmény: kurdilaci (12280)
vica46 Creative Commons License 2010.12.02 0 0 12283

Nekem már volt hogy a citromfa földje kicsit megfagyott és semmi baja nem lett.

Előzmény: vica46 (12282)
vica46 Creative Commons License 2010.12.02 0 0 12282

jav:jutott

Előzmény: vica46 (12281)
vica46 Creative Commons License 2010.12.02 0 0 12281

Azt gondolom hogy erre egy mondatos válasz nem lesz ,én nem vagyok nagy szakértő de 30 éve van egy két citrusom 3 éve 10 ,most 15 még egy sem pusztult el illetve egyet kaptam pár éve Ragusától és az nem maradt meg.Az a Véleményem hogy 90 % a gyökérrothadás  ezt okozhatja ,virus baktérium ,túlöntözés  ,kiszáradás ,tultápozás és a tápsavak összegyülése a dézsákban ,ami megöli a növényt.A fagy csak akkor ha kinn felejtjük és teljesen elfagy ,ennyi juzott eszembe hirtelen.

Előzmény: Törölt nick (12279)
kurdilaci Creative Commons License 2010.12.02 0 0 12280

Nekem sajnos sok problémám volt az ágelhalással.Szinte mindíg a gyökérzet meghülése,relatív túllocsolás volt az oka,túl kései telelőbehordás,túl korai tavaszi kitelepítés miatt,illetve a tahiti mandarin és a kalamondin esetében a tavalyi túl hideg teleltetőhely miatt.Ha nem pusztult el a citrus,akkor az elhalt ágak visszametszése,gombaölőszeres permetezés után a nyári időszakban szépen helyrejöttek.Idén már úgy készítettem fel őket a telelésre,hogy októberben a polikarbonátházba raktam őket,ahol a természetes csapadék ellen védve voltak,éjszakára bezártam az ajtókat is.Innen csak november legvégén vittem be őket az üvegházba,illetve a két érzékenyebb fajt a lakásba,végleges telelőhelyükre.Tavasszal ugyanígy két lépcsőben fogom kirakni őket,illetve igyekszem aránylag szárazon is tartani ,amíg hidegek az éjszakák.Nálam az óriáscitrom és az utóbbi három évben a kumkvatok nem szenvedtek az ágelhalástól,a narancsomat viszont minden évben elkapja,de ki is heveri.A földkeverék minden citrusomnál a Jozsó48 által ajánlott összetételű volt.A polikarbonátházban (nem fűthető)5-6 fokkal van melegebb,mint a kinti hőmérséklet,nappal viszont derült idő esetén még nagyobb is a különbség.Az üvegházban 2-10 fokig megy le a hőmérséklet télen,ha ennél hidegebb lenne,akkor bekapcsolok egy minimális fűtést.Mindkét helyen minimax hőmérővel ellenőrzöm a szélső értékeket.Télen az üvegházban csak akkor kapnak egy kis vizet a citrusok,ha már porszáraz a földjük,s nemcsak a felszínen,hanem 4-5 cm mélyen is.Mivel az üvegház páratartalma magas,s alszanak a citrusok,ezért a levelek kanalasodása nem fordul elő(bár gyanítom,hogy a dézsa aljában még akkor is marad egy kis nedvesség,ha a tetejét megkaparva porszáraznak is tűnik a talaj.

Előzmény: Törölt nick (12277)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.02 0 0 12279

Szia,

 

Először is köszönöm az infókat, egy dolgot elfelejtettél közölni, mikor be vitted őket körülbelül milyen hőmérséklet volt éjszaka és nappal ? 

 

Tudom ez egy nagy kihívás de hidd el van megoldás!

Egy dologra rá jöttem,az egyik probléma a tartás hiba(felkészítés a teleltetőre helyre)!;)

 

Nekem az első azért pusztult el mert zöld fülű voltam, nem mintha most nagy szakértő lenék, a második meg az én lustaságom és hanyagságom!

 

1.Csak annyit szeretnek hogy ha nem is oldjuk meg a problémát teljesen de legalább csökkentsünk rajta!

 

2.Nagyon szerettem a kihívásokat és ez a probléma nagyon sok citrus társnak elveszi a kedvet!! :D

 

3. Tél van és most rá erünk dumcsizni és véleményit meg tapasztaltatott cserélni (vagy is én)! :D

 

Itt nagyon sok citrus szakértő van, sokkal tapasztaltabb mind én, azért kertem a segítséget.

Kérlek, ne vegyétek ezt okoskodásnak, se tolakodasnak, ahogy Quicktor írta nekem egyszer 'nem humorizálunk a fórumon! itt egy komoly "tudományos" munka folyik.' :D

Hát akkor legyen az, azért van szükségem az infókra hogy ugyanazok a problémák merülnek fel amire én gyanakszom és úgy néz ki bevált, nálam!

 

A tied 90% fedi a gyanakvásom!

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Quicktor57 (12278)
Quicktor57 Creative Commons License 2010.12.02 0 0 12278

Szia!

 

Attól tartok nagy fába vágtad a fejszédet. Már én is próbáltam összeszedni azokat a tényezőket, amelyek az "ágbarnulás"-ban szerepet játszhatnak, de teljesen egyértelmű választ nem sikerült adnom a kérdésekre. Inkább csak kockázat növelő tényezőket tudtam ősszeszedni.

Kiindulási alapként nálam "ennek az elhalálozási módnak" két kiinduló állapota van:

1. Egészséges levelek hirtelen elkezdenek potyogni. A fácska egy-két hét alatt teljesen lekopaszodik, az ágak ezt követően néhány nap alatt elpusztulnak. (Inkább oltványoknál fordul elő.)

2. A levelek felkunkorodva, még a fán megszáradnak, ezt követi a viszonylag lassú ágbarnulás. (Inkább viszonylag fiatal, gyenge gyökerű pl. lime dugványoknál).

 

Ha csak az első esetet nézzük, akkor szerintem a következő kockázati elemeket kell figyelembe vennünk:

1. Pomeránc alany (import növények)

2. Meleg (15 fok feletti) lakásban való teleltetés. (Szerintem ez a kockázat csökkenthető fokozatos visszaszoktatással.)

3. Viszonylag nedves föld.

4. Cserép aljáról a vízelvezető kavicsréteg kispórolása.

5. Rendszeres szellőztetés elmaradása (a kinti nagy hideg miatt).

6. Behordás előtti megfelelő gombaölőszeres kezelés elmaradása.

 

Az előző télen nekem a fenti tényezők kisebb-nagyobb mértékben szinte biztosan szerepet játszottak néhány oltvány elvesztésében. Az alkalmazott földkeverék közel azonos volt a weblapon szereplő "jozsó48" keverékkel.

 

Az idén természetesen sok mindenben változtattam, de ennek az "eredményéről" inkább tavasszal számolnék be.

A módosított földkeverékem receptje remélem nemsokára felkerül a weblapra is.

Előzmény: Törölt nick (12277)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.02 0 0 12277

Sziasztok,

 

A segítségeteket kérnem az ágbarnulás pusztulás témában.

Arra kérek mindenkit akinél ez a probléma előfordult hogy írja meg a probléma megjelenése előtti eseményeket ide a fórumra, elkezdve a föld állapotától(nedves, száraz, milyen összetételt használt), a hőmérséklet körülbelül ami változót (a kinti és a az új helyi ahova került a citrus), a téléltéttő helyi körülményeit, milyen citrus volt + oltott vagy dugványi.

Van egy pár ötletem de a kép meg nem állt össze tökéletesen és talán együtt meg tudnak oldani hogy elkerüljük a jövőben ezt az ágbarnulás pusztulás + totál levél veszteséget.

Kopogjam le :D , (egyik az én hibámból), eddig  4 év állat csak 2 citrust vesztettem el emiatt.

Ugyanakkor Quicktor weblapjára fel kerülne.

 

Előre is köszönöm!

 

Üdv.

Chez

 

 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!