De tudd, hogy ugyanazon a vonaton nem tudják megcsinálni. Nincs idő, és nem is szabályos.
Amúgy a jegyet Bpen is megvehetik Kanizsától Zágrábig!Jobb is, mert ha jól tudom a nemzetközi pénztár 17 óra körül bezár, még mielőtt a 3 nemzetközi vonatból kettő elhagyná az állomást. :(
Tudom, hogy nem Ti vagytok az információ, de a telefonos információ nem veszi fel. Holnap indulna két lengyel vendégünk Zágrábba Budapestről. Szerintetek működik az, hogy Nagykanizsáig helyi jeggyel mennek, és ott vesznek nemzetközi jegyet Zágrábba? Egyáéetalán, ez olcsóbb így, vagy ugyanúgy 8000-et fognak kérni, mint Budapestről?
Az komoly, mert a Hans Albers 9:02 -kor ér be Wien Westbhf-re, a Wiener Walzer EN467 pedig valamikor 8 óra után... Ez annyit jelent, hogy a Walzernek legalább 1 órás késéssel kell ahhoz indulnija, hogy a HANS ALBERS közvetlent elhozza Budapestre, tehát max 20 percel ér be korábban, mint az Avala345, ami Wien Westről jön, tehát oda késés miatt nem fog későn érkezni... Esetleg ha az előző napi Avala344 össze szed 15 óránál is több késést :D
Különben ez a csere-állapot még mindig fenn áll? Ugyanis az Avala mostanában is ugyanannyit késett, igaz ritkábban mentem vele, de amikor mentem vele, akkor nem a Walzer idejében indult...
Illetve juni27-én is szépet késhetett, mivel 18:37-kor jött szembe Nickelsdorfban, és 8 perc múlva már Wien Westen kelett volna lennie, Nickelsdorftól viszont még úgy ca. 1 óra a Westbf. tehát legalább 1 órás késéssel ért be, tippem szerint olyan 16:50 -kor mehetett el a Keletiből... ...16:05-ös beérkezéskor pedig már volt rá példa, hogy a Walzer jött szembe valahol Keleti és Fradi között
Lehet, hogy ez azzal függ össze, hogy itt egy embertársunk nem látott kusettot az Avalán... meg azzal is, hogy én az érkező hamburgi kusettot nemrég a Wiener Walzer-en láttam!!! Ezt hogy csinálták?...
A Student Agency (www.studentagency.cz) cseh buszos cég június 26-án meghosszabbította Prága-Pozsony vonalát Budapestig. A 3 tengelyű légkondis buszaik a jelenleg érvényes menetrend szerint NAPONTA 2 alkalommal teszik meg oda-vissza a Prága-Brno-Pozsony-Mosonmagyaróvár-Győr-Tatabánya-Budapest utat: http://www.studentagency.cz/mainpage.php?switch=101307
Jelenleg a jegyár egy útra Magyarországról Pozsonyba: 1000,- Ft, Brnoba: 2000,- Ft és Prágába: 3000,- Ft, 26 év alattiaknak és 60 év felettieknek 10 %, diákoknak ISIC igazovánnyal 15 % kedvezmény van: http://www.studentagency.cz/mainpage.php?switch=101308
Ezen a vonalon komoly konkurencia (lehet) a vonatnak, hiszen Budapestről Prágába egy menettérti jegy (Szobon át) most már 19.608,- Ft lesz, Brnoba: 12.369,- Ft, Pozsonyba (Szobon át): 4.275,- Ft, Pozsonyba (Rajkán át): 4.845,- Ft
Helyreállt a vonatközlekedés Somoskőújfalu és a szlovákiai Fülek között
2006. július 3. 21:16
A korlátozásokat az árvíz miatt a múlt héten rendelték el a szlovák vasútnál
</P>
Helyreállt a vasúti közlekedés a Nógrád megyei Somoskőújfalu és a szlovákiai Fülek között - közölte a MÁV Zrt. hétfőn.
A szlovák vasutaknál feloldották az árvíz miatt múlt héten elrendelt korlátozásokat, így ismét menetrend szerint közlekednek a vonatok a szlovák vasútvonalak ezen szakaszain is - tudatta Kavalecz Imre.
Az Urpin nemzetközi vonatpár is a teljes útvonalon szállítja az utasokat, és a nemzetközi forgalomban közlekedő személyvonatok is a menetrend szerint járnak.
Ipolytarnóc és Nógrádszakál között autóbuszokkal kell utazni
Ipolytarnócnál nagy erőkkel dolgoznak a korábban - az esőzés következtében - megrongálódott pálya helyreállításán.
Ipolytarnóc és Nógrádszakál között a pálya helyreállítása miatt - amely legalább két-három hetet igénybe vesz - valamennyi vonat helyett autóbuszok szállítják az utasokat. Ismeretes, hogy ezen a szakaszon a kedd éjszakai özönvízszerű esőzés mintegy 1500 méteren elmosta a pályát, a kár elérheti a hatszázezer forintot is.
A szlovák vasúttól kapott tájékoztatás alapján a füleki árvíz miatt a vonatközlekedésben továbbra is korlátozások vannak. Az Urpin nemzetközi vonat csak Losoncig közlekedik, a vonat Budapest Keleti pályaudvarról induló járata csak Somoskőújfalu állomásig megy. A szlovák vasút Somoskőújfalu ás Losonc között vonatpótló autóbuszokat állított be. A személyvonatok helyett is autóbuszok szállítják az utasokat Somoskőújfalu ás Fülek között.
arról se volt, hogy egy hónapig 2 órát késett a Cracovia, pedig az tervezett volt.
Az Urpín egyik szerelvénye kint ragadt, az forog Fülek és Zólyom közt. A füleki állomás egyébként már müködik, de Ragyolc és Fülek közt még van kis helyreállítandó rész.
Szünetel a vasúti forgalom a salgótarjáni határátkelőn
Június huszonkilencedikén hajnali öt órától szünetel a vasúti forgalom a salgótarjáni vasúti határátkelőhelyen, a szlovák oldalon bekövetkezett árvízi helyzet miatt – tájékoztatta az OBJEKTÍV Hírügynökséget Kovács Iván, a Határőrség szóvivője.
A somoskőújfalui vasúti irodától kapott tájékoztatás alapján megtudtuk, hogy az éjszakai nagy esőzéseknek köszönhetően a füleki állomás egy méter mély vízben áll, mely még most is emelkedik. Ennek következtében várhatóan egy hétig nem lesz vasúti forgalom, ennek kiváltására tíz órától vonatpótló autóbuszok szállítják majd az utasokat, melyet a szlovák fél biztosit. A forgalomról elmondható, hogy ezen a szakaszon kétpár nemzetközi gyors és négypár motorvonat közlekedik az utasok száma változó, de nem nagy létszámú. A kialakult helyzet változásairól, megszűnéséről, a forgalom megindításáról az utasok a somoskőújfalui vasúti irodán, a 06-32-435-496-os telefonszámon érdeklődhetnek.
A JZ szakaszon összeszedi azt a 30-40 percet (VÁM-al együtt), és a 150-esen szinte gond nélkül jön fel. Ahol én szállok fel, oda mindig +35-el érkezik, ez az alap, de sokszor +55-el, a keletibe is szintén ennyivel...
Na de kérdem én, akkor miért nem lehet Beogradból kiküldeni 30 percel korábban ezt a szegény vonatot, nemzetközisége révén, ahol jönnek szembe, mindenhol előre engedni, és ha hamarabb ér Kelebiára, akkor ott várja ki nyugodtan a 12:45 percet és jöhet fel Budapestre, utánna nincs gond a forgással meg a Wiener Walzerrel...... De, hogy ezt a bürokrata okosság nem tudná megoldani áhhhhhh...
Igaz, hogy a menetidő hivatalosan 30 percel megnőne, de legalább nem többel, mert jelen állapotokban nem 30 percel növekszik a menetidő, hanem 120-al (Wiener Walzer...) És engem nem az érdekel, hogy papíron mennyi a menetidő, hanem az, hogy mennyi idő alatt érek ténylegesen oda, ahova.
Amúgy én még kinézem a mÁV-ból azt is, hogy két hónap múlva a Trainus közvetlenét már a reggeli DACIA -val fogja továbbítani :D:D:D --------------------------- Bár leleményes magyar révén, tudok ennél mégjobbat...
Kálmán Imre elmegy amikor kell.
Bejön a Trainus, lehúzzák Kelenföldig...
Ott összedobják a 4928 személyvonattal, ami 23:11 -kor indul (jelenleg még :D) Kelenföldről. Nos addig már csak bedöcög az a szerencsétlen Romcsiból... Megérkezik Komáromba 0:44 -kor...
Ott pihenünk egy picit, az utasok is kényelmesebben szunnyadnak, ha áll a vonat.
Reggel fél6 körül egy kis ide tolunk, oda tolunk, EUREGIO 9440 és az majd kihúzza Wien Südbhf-ra
Érkezés 8:24 És még picit a DACIA előtt ki is értünk :D:D:D:P
Én utoljára vasárnap utaztam az Avala344-el (18 jun.) de akkor csodával határos módon ugyanaz a szerelvény indult tovább! Sőőőt amit nagy örömmel tapasztaltam, baszogattam a mávzéertét fél éven keresztül azzal a szerencsétlen HANS ALBERS EN. közvetlen küsett vágonnal, és végre az Elvira melett már a keletipuban is javították a hiányt: "...közvetlen kocsival Hamburgba"
Igaz 16 juni. pénteken az Avala345öset vártam, de ott még nem esett szó arrók, hogy "...közvetlen kocsival Hamburgból"